Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sokerista eroon. Se on ongelma minulle

Lähettäjä: Riks 
Päivämäärä:   18.7.24 21:41:18

Karkit, se on ongelma. Kun en voi ostaa vain pientä pussia tai patukkaa, se vain ruokkii himoa saada lisää. Jos ei samana päivänä niin seuraavana. Ja sit ostankin jo överi paljon karkkia. Niinku nyt, maanantain aistin vähä päälle sata grammaa. Se on ok, mutta tänää ostinkin jo yli puoli kiloa. Ja mä syön sitä niin kauan että loppuu. Totaali kieltäytyminen olis paras. Mutta kun mulla on tapana "palkita" tai hemmotella itseäni hyvällä syömisellä ja se nyt on sit karkit yms. Millä voisin yrittää alkaa korvaan tätä hemmottelua .?

  Re: Sokerista eroon. Se on ongelma minulle

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.7.24 21:45:55

Nyt on parasta marja-aikaa, voisitko syödä niitä?

Tai miettiä mikä niissä karkeissa on se juttu. Kirpeiden karkkien himoon toimii vähän eri asia kuin vaikka salmiakin tai suklaan.

Kannattaa myös miettiä onko muu ruokavalio kunnossa. Jääkö energian tai hiilarien saanti vajaaksi, mikä pahentaa makeanhimoa?

  Re: Sokerista eroon. Se on ongelma minulle

Lähettäjä: Älä selitä 
Päivämäärä:   18.7.24 21:50:11

Älä palkitse itseäsi itsehillinnän puutteesta.
Ota itseäsi niskasta kiinni!

  Re: Sokerista eroon. Se on ongelma minulle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.7.24 21:54:42

Mä ainakin olin hirveässä sokerikokoussa, kun se oli mun keino hallita vaikeita tunteita ja väsymystä. Siitä kun pääsi eroon niin voi satunnaisesti syödä sokeria, mutta ei maistu edes enää hyvältä eikä himoa tule

  Re: Sokerista eroon. Se on ongelma minulle

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   18.7.24 22:04:53

Aloita korvaamaan se muulla. Älä kiellä kokonaan. Itse esimerkiksi lounaan jälkeen sallin itselleni aina jotain herkkua. Kesällä herkkua on esimerkiksi marjat ja herneet. Tilaan myös usein netistä foodion raakasuklaata, mitä ei pysty syömään paljon. Välillä ostan jonkun hyvän proteiinivanukkaan. Eli sinun pitää nyt tehdä pidemmän tähtäimen elämäntapa muutos, tsemppiä siihen! Minullakin kesti pari vuotta oppia uudet tavat...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.