Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: Suomenhevonen 
Päivämäärä:   18.7.24 13:53:14

Millaisia sääntöjä teillä on esim. koirien ja pienten lasten kanssa? Saako tulla vai onko kokonaan kielletty?
Tykkään kyllä lapsista, mutta koska olen päiväkodissa töissä, en oikein jaksaisi vapaa-ajallani villejä lapsia, varsinkin kun pitää varoa ettei satu mitään isojen hevosten kanssa, esim.käytävällä ja pihalla.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.24 13:55:05

Kummatkaan eivät kuulu vapaana talliolosuhteisiin. Kytkettynä ja huutamatta aikuisen vierellä ok.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   18.7.24 14:31:56

Meidän tallille ei saa koiria tuoda lainkaan, tallin pitäjän omat koirat ovat hyvin reviiritietoisia ja käyvät päälle tubkeilijoille. Lapset sen sijaan on ok, tokikin vanhemman valvonnassa ja käskyn alla. Meillä on paljon myös poneja ja alle 16v lapsilla/nuorilla täytyy olla aikuinen mukana koko tallireissun ajan, ei saa vain dumpata lasta tallille. Tämä on kohtalaisen uusi sääntö koska aikaisemmin vanhemmat vaan jätti teinit tallille keskenään ja sitten teinit olivat koko ajan tiellä kun pyörivät laumoina ha tekivät oikeasti aika tyhmiä juttuja hevostensa kanssa.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.7.24 14:37:37

en missään nimessä haluaisi olla tallilla asiakkaana jos lapset olisi tontilla jotenkin kiellettyjä. Olen itsekin lapseton, mutta kuulostaa kamalalta paikalta

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.7.24 14:40:05

Minä taas olisin mieluiten sellaisen tallin asiakas, jossa lapset ovat tontilla kiellettyjä. Suhtaudun hyvin positiivisesti tallinympäristön turvallisuuden parantamiseen.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.7.24 14:40:51

itse en näe lapsia vaarallisina.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.7.24 14:42:26

Olet siis ilmeisen kokematon hevosihminen.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.24 14:43:10

Koirat kytkettynä. Liikaa tapauksia jossa sääntöä ei noudateta, koska omistaja ei ole paikalla ja sitten ihmetellään kun koira ajaa tallikissaa, syö niiden ruoat, hyökkää tarhoihin ajamaan hevosia ja joutuu potkituksi. Niitäkin tapauksia on missä koirat lähtenyt lätkimään autoteille ettimään nais/mies koiraseuraa... Lapsien kanssa ei sääntöjä, koska jokainen lapsi on tähän päivään asti ollut mallioppilas ja hyvän valvonnan alla aikuiselta joka on niistä vastuussa.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   18.7.24 14:44:26

K18 ja koirat kielletty. Onni on oma talli, johon voi laittaa just sellaiset säännöt kuin itse haluaa. Kiva harrastaa fiksujen aikuisten kesken.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.7.24 14:48:34

Ai olen... :D näkisin kyllä kokemattomuutena ennemmin sen että jos kokee vaaralliseksi jonkun 10 vuotiaan ponin harjauksen.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.7.24 14:49:36

10-vuotiaat ponit ovat useimmiten rauhallisia, toisin kuin ihmislapset.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: Nisu 
Päivämäärä:   18.7.24 14:50:08

Itse näen vaarallisempana sen, jos hevosmiestaitoa ja varsinkin ratsastudta ryhdytään aina harrastamaan vasta aikuisiällä

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.7.24 14:51:35

Siinä olet Nisu oikeassa. Nuorena on vitsa väännettävä ja mitä nuorempana lapset aloittavat tasokkaassa ratsastuskoulussa sen parempi.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: Nisu 
Päivämäärä:   18.7.24 14:53:08

Meillä aloittivat ihan kotona, toki vain alkeet opetin itse.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: Yksin 
Päivämäärä:   18.7.24 14:57:56

Pieni kotitalli, jossa muutama tallipaikkalainen. Tallinpitäjä ei halua ylimääräisiä nurkkiinsa pyörimään. Tallilla käydään yksin (poislukien kengittäjä, ell, hieroja, valmentaja, satulansovittaja jne). Ei kavereita, ei puolisoa, ei lapsia. Jos uudelle vuokraajalle pitää näyttää paikkoja ja esitellä hevonen, silloin on ok tulla kahdestaan tallille, mutta tästäkin sovitaan etukäteen tallinpitäjän kanssa.

Koira voi olla mukana, jos se on kytkettynä eikä itse ratsasta. Esim. tilanne, jossa hevosella lääkekuuri tms ja omistaja käy vain antamassa lääkkeen. Koiraa ei tarvitse jättää kuumaan autoon, mutta pitää olla omistajan mukana remmessä koko ajan. Ratsastamaan ei saa koiran kanssa mennä.

Nämä säännöt kerrotaan jo silloin, kun tallipaikkaa kysytään. Jos ei yksin harrastaminen onnistu, pitää etsiä tallipaikka muualta.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   18.7.24 15:28:00

Ei koiria, lapset vanhempien valvonnassa ja vastuulla.

Yksi mammero jätti lastaan yksin tallille kun lähti maastoilemaan. Ja yksi läskiaivoinen vuokraaja ilman mitään hevosmies taitoja vei leikki-ikäisen hevoslauman keskelle vaikka hevoset ei uskoneet häntä yhtään.

Olen niin täynnä typeryyttä seurattuani koiraihmisten ja huonojen äitien touhuja, joiden edessä jopa nuijimmat teinit vaikuttaa neroilta. Bloggaajia ja instariippuvaisia lukuunottamatta.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: Yäk 
Päivämäärä:   18.7.24 15:43:58

Kia on läskiaivoinen mammero ja vielä nainen kaiken lisäksi.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.24 16:18:31

Lapset saavat tulla jos ei muuta vaihteoehtoa olla ja hyvin kytkettyinä. Hevosten omistajien ja yhden vuokraajan (eli tutut) koirat saavat tulla, mutta oltava aina kiinni, koiratarhassa tai oman hevosen karsinassa.

Ihan hirveä räkytys niistä toki lähtee kun enimmillään siellä koiratarhassa remuaa neljä koiraa. :D Mutta ihana niiden ilonpitoa on seurata. Tallin omistajan koirat ovat erillään, isommassa häkissä ja tuo vanha on vuokralaisten käytössä. Toiminut hyvin kun koirat näyttävät tulevan keskenään toimeen.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   18.7.24 16:28:39

"Koira voi olla mukana, jos se on kytkettynä eikä itse ratsasta."

Ihana lause :D

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   18.7.24 16:32:31

En jaksa olla kovin tiukkis, harrastamisenpitää olla mukavaa. Koirat ja lapset on sallittuja, koirat kytkettynä ja pitää tulla omien koirieni kanssa toimeen (ovat irti).
Jokainen on lapsista vastuussa, ei saa jättää valvomatta, mutta ovat tervetulleita.

Tallillani on hyvinkäyttäytyviä aikuisia hevosia ja varsoja, joiden haluan alusta asti tottuvan normaaliin elämänmenoon. Siellä kisoissakin tuppaa yleensä olemaan lapsia ja koiria :D

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.7.24 16:37:03

Meidän tallin säännöt ovat selkeät.
Talli on auki klo:8-20, ellei toisin sovita esim. kisojen takia.
Jokainen muistaa sammuttaa valot ja laittaa ovet kiinni, kun viimeisenä lähtee.
Hevosia ei hoideta karsinoissa vaan käytävällä.
Mahdolliset uudet asiakkaat hyväksytään yhdessä.
Hevostenomistajien lapset ja koirat ovat tervetulleita. Ja koirat saavat olla myös vapaina.
Tervettä maalaisjärkeä saa, ja pitää, käyttää.

Mun hevoset ovat olleet tuolla tallilla yli 30 vuotta. Ja lapset vauvoista asti, ja kaikki koiramme myös.
Tallinpidosta vastaavat ovat tänä aikana tehneet jo sukupolvenvaihdoksenkin.
Kymmenen hevosen todella ihana talli täysillä mukavuuksilla. Ja moni on vuosien varrella hinkunut tallille päästä, vaan seula on kova. Ei ihan jokaiselle sovi, eikä todellakaan edes joka viidettä hyväksytä.
Tekipä joku joskus elsu-ilmonkin kiusallaan, kun ei tallille huolittu. No se oli täysin turha. Silloisen valvonta-ell:in hevoset kun olivat tallissa. Eikä nätisti toimivat, irralliset koirat ole elsu-ilmon aihe.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   18.7.24 16:47:00

Tunnistiko joku oman toimintatapansa viestistäni? :)

Että toisten tilauksille saa tulla huudattamaan ja paskattamaan koiria, purettamaan niillä talon eläimet kun kuitenkin maksaa hevosen hoidosta. Maksaa saman kuin ne jotka käy vaan itse ilma koiria, vuokraajia ja jättämättä lapsiaan vahdittaviksi?
Olisi kiva kuulla millä selityksillä kokee olevansa oikeutettu niin paljon enempään kuin muut? Jotain äärimmäistä typeryyttä ja narsismia se vaatinee.

Talli ei ole koirapuisto, puuhamaa eikä edes julkinen tila. Tallin omistaja ja työntekijät ei ole lapsenvahteja, koira hoitajia, nuoriso-ohjaajia, terapeutteja eikä mitään koiranpaskankerääjiä.

Jos on niin typerä että hankkii sekä koiria, lapsia, hevosia että kiireisen työn vaikka ei omista tallia, pitää varautua kysymään voiko ostaa koirapuisto- tai lapsenhoitopalveluita.

Nämä heitteillejättäjämammerot ei hoida muitakaan vastuutaan, vaan yrittää hoidattaa kaiken muilla. Jos asiasta huomautetaan, uhriutuvat ja idiooteimmat jopa itkee saadakseen tahtonsa läpi.

Ja tämä ei ole sukupuolikysymys, miehiä vaan hevosasiakkiassa on vähemmistö ja useimmat niin ilmiselvästi röyhkeitä ja outoja ettei niiden hevosille ikinä ole tilaa.
Miesasiakas tuskin tunkisi huollettaviensa kanssa tallille, vaan sillä on joku nainen kotiorjana hoitamassa niitä.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: Yäk 
Päivämäärä:   18.7.24 16:58:14

Mammero: en tiedä, mutta mulla on vain nykyään tapana puolustaa varsinkin naisia ja tyttöjä kun heitä haukutaan. Ja kivana lisänä nimitellä yhtä rumasti niitä nimittelijänaisia. Myös irl. On hauska katsella, kun ruma naama ryllähtää polviin asti;)

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.24 17:32:10

Oli pakko laittaa kielto talliin."sepän kanssa parittelu kielletty tallialueella" Kyllä ladyn moraali on alhaalla jos voi säästää muutaman kympin.

  Re: Teidän tallin säännöt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.24 18:19:11

Varmaan vaikea puhua miesasiakkaista jos niitö ei juuri ole. Ei pitäisi tasa-arvohälytysten soida :D
Ja oudompaa olisi jos penikoita olisi mukana kuin mammoilla, fiksuilla äideillä on lapsia(joita ei jätetä heitteille)

Ehdoton peukku "ei lapsia valvonnatta ja ei koiria ollenkaan"-säännöille

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.