Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.7.24 10:03:56

Ihan siis sellainen tavallinen meikkivoide joka tulee ensimmäisenä iholle (kosteutuksen jälkeen).

Olen levittänyt sen aina ennen joko sellaisella meikkisienellä tai sitten ihan vaan käsin. Mutta kaikissa somevideoissa meikkivoide ja muut laitetaan niillä siveltimillä? Tuleeko sillä parempi lopputulos...?

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.7.24 10:29:05

Minusta siveltimellä on paras. Nimenomaan tasapäinen sivellin (https://www.tokmanni.fi/tasapainen-meikkivoidesivellin-6416274399216 tämän mallinen)

Olen kokeillut useimmat vaihtoehdot läpi, joten tässä omat kokemukset:
1. Sormilla on hyvä, koska meikkivoide lämpiää sormissa ja levittyy sitten paremmin. Mutta siveltimellä saan tasaisemman lopputuloksen ja helpommin ohuemman kerroksen. Tässä ainut ärsyttävyys on peseminen, meikkivoide jymähtää tosi tehokaasti siveltimen sisälle.
2. Lättänä meikkivoidesivellin (https://www.tokmanni.fi/meikkivoidesivellin-6416274395898) oli huonompi kuin tasapäinen, koska tällä oli kuin olisi maalannut naamaan. Jäi helpommin paksumpi kerros
3. Tavallinen sieni imee tosi paljon meikkivoidetta --> menee tosi paljon hukkaan
4. Beauty Blender oli joskus trendi ja käytin myös jonkin aikaa. Toimii kohtuu hyvin, jos kastelee (ja puristaa ihan kuivaksi) ensin. Mutta silti imee jonkin verran meikkivoidetta. Hitaampi levittää kuin siveltimellä
5. Vähän aikaa oli joku sometrendi, jossa käytettiin silikonista tyynyä https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005349863.html, kokeilin, mutta minusta tuo oli vain hankala ja sormilla saa samankaltaisen tuloksen helpommin

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.7.24 10:30:00

ja tasapäisellä siveltimellä ja muillakin tuotteilla laitan meikkivoidetta aina ensin kämmenselkään. Näin se vähän lämpenee iholla, jolloin se levittyy paremmin. Eikä tule otettua liikaa kerralla, kun dippaa sivellinta/sientä siinä pienessä määrässä kädellä.

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.7.24 10:48:04

Kiitos tosi paljon! =) Silleen mäkin teen, että laitan aina kämmenselälle ensin ja laitan siitä sormilla. Täytyy kokeilla tuota sivellintä kyllä...

Kuinka usein peset siveltimen?

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.7.24 10:49:56

Mä tykkään eniten levittää sormin. Menee tasaisesti ja on hygieenisempi, kuin esim sieni. Sivellin olisi varmaan kanssa hyvä, mutta pitää pestä aina käytön jälkeen.

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.7.24 10:54:00

Sivellin olisi hyvä pestä joka käytön jälkeen, mutta itse pesen muutaman (2-5) käyttökerran välein.

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.24 11:09:49

Ihan millä itse tykkää ja kokee saavansa halutunlainen lopputuloksen.

Itse tykkään kosteasta meikkisienestä paksummille voiteille ja sormista kevyemmille. Ihoni on sen verran herkkä, että siveltimet tuntuvat karkeilta ja saavat ihon helposti punoittamaan. Ja niiden peseminen on paljon sieltä ja käsiä hankalampaa.

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.7.24 19:08:48

Miten sivellin pestään, ihan vedellä?

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.24 19:45:28

Pesen vedellä ja tiskiaineella.

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   18.7.24 20:13:13

Suosittelen mineraalimeikkivoidetta (Lily Lolo) ja sen levitykseen kabukia. Lopputulos on kevyt ja luonnollisempi kuin nämä voidemaiset voiteet.

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   18.7.24 21:03:50

Palasippua on mun mielestä paras siveltimien pesemiseen. Kastelee sudin ja pyörittelee sitä esim LV palasaippuaa vasten. Saa hyvin sieltä sisältä ne jämähtäneet meikkivoiteet liuotettua. Ja kuivaus aina harjapuoli alaspäin tai vaakatasossa ettei vesi valu sinne sisään ja heikennä sitä varren liimaa, varsinkin jos on heikompilaatuinen sivellin. Itsellä tulee pestyä sivellin liian harvoin, noin kerran kuussa :D eipä ole aiheuttanut harmia naamalle.

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: Mipsu 
Päivämäärä:   18.7.24 21:06:56

Marseille saippua on hyvä siveltimille.

  Re: Millä ja miten meikkivoide kuuluu levittää?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.7.24 21:16:03

Puhtaat sormet paras koska en jaksa siveltimiä kuitenkaan pestä

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.