Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   17.7.24 15:24:25

Millainen on ihmistyyppi, joka osaa ajatella noin? Minusta elämä on tuntunut aina järjettömältä ja mielivaltaiselta, sellaiselta, ettei siinä ole minkäänlaista tarkoitusta.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: o_o 
Päivämäärä:   17.7.24 15:28:09

Epätoivoinen

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.24 15:28:16

Kyllä kaikella on tarkoituksensa. Uskon myös karmaan, vetovoiman lakiin ja manifestointiin. Voit pitää elämää järjettömänä jos haluat, mutta minä ainakin olen mieluummin ratissa kuin pelkääjän paikalla.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   17.7.24 15:30:20

Sen tarkoituksen ymmärtää usein vasta myöhemmin.
Varmasti sinunkin elämäntapahtumillasi ON ollut tarkoitus, niin sinulle kuin myös muille ihmisille lähelläsi.

Itse on ns. henkinen tyyppi, ajattelen paljon asioita. Minulle on myös sattunut paljon sellaista, joka ei vaan yksinkertaisesti ole sattumaa. En avaa tätä viimeistä lausetta kyllä enempää, joku kuitenkin kinuaa sitä.

Mutta ymmärrän kyllä, että kaikki eivät ole samanlaisia, ehkä joillakin ihmisillä tosiaan ei ole käsitystä siitä, että mitään sattumaa ei ole olemassakaan. Kaikki on ennalta määrätty, kaikella on tarkoitus.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.24 15:40:15

Yleisesti ottaen jaan näkökantasi enkä usko että asioilla on mitään tarkoitusta, mutta myönnän että joskus kyllä tuntuu siltä että ehkä voisi ollakin. Oletan että siinä vetää silloin viivoja eri sattumista toiseen tavalla, joka saa ne vaikuttamaan jotenkin suunnitelmallisilta ja tarkoituksellisilta.

Ja toisaalta jälkikäteen voi tietysti katsoa syy-yhteyksiä ihan eri tavalla. Esimerkiksi 9/11 sai lopulta aikaan sen että 50 Shades of Grey kirjoitettiin, mutta ei se ehkä ollut mikään terrori-iskun suunnitelma silti :D

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   17.7.24 15:40:37

En tiedä, jotain hallinnantunnetta sillä kai haetaan. Usein mukana tuntuu olevan myös vähän sellaista pakkopositiivisuutta. Ihan sama mitä kuraa kohtaa, on joku häviö sanoa, että "olipa kurja tuuri, ei tällaista kukaan ansaitse, halua tai tarvitse". Sen sijaan pitäisi jostain syystä ajatella, että "kyllä tälläkin on joku tarkoitus, jotain hyvää tämä tuo kuitenkin".

Tietysti on huono jäädä vellomaan vastoinkäymisiin, mutta kyllä minusta on ihan tervettä sanoa, että "tämä oli nyt huono juttu elämässä, mutta tässä sitä vaan porskutetaan eteenpäin".

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.7.24 15:42:59

Juuri niin kuin H kirjoitti, ei lisättävää.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.24 18:34:46

Nämä ovat ihmisiä, joilla ei ole ollut todellisia vaikeuksia elämässä. Joidenkin ongelmat selviävät, kaikkien eivät.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   17.7.24 18:35:02

Riittävän paljon kun paskaa lentää naamalle itsestä riippumaattomista syistä lakkaa kyllä tehokkaasti uskomasta mihinkään tarkoituksiin.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   17.7.24 18:39:09

Kaikella on tarkoituksensa. Minä olen niin paha ihminen, että olen ansainnut kaiken p*skan mitä tulee. Karma nääs.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   17.7.24 18:39:24

"'Nämä ovat ihmisiä, joilla ei ole ollut todellisia vaikeuksia elämässä. Joidenkin ongelmat selviävät, kaikkien eivät."

Heh. "Ei ole ollut todellisia vaikeuksia elämässä".
Joidenkin ongelmat selviävätkin vasta seuraavassa elämässä. Kaikki ne haasteet jotka tässä elämässä kohtaat ja voitat, on sulla jo takanapäin seuraavassa elämässä. Ihminen käy niin monta elämää läpi, että on oppinut kaiken tarvittavan ennen kuin on vihdoin 'valmis'.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: entajua 
Päivämäärä:   17.7.24 19:16:14

En ymmärrä tällaisia yhtään. Mikä ihmeen tarkoitus sillä on, että joku syntyy tänne ja koko elämä on pelkkää kärsimystä. Joku on vuosikausia seksiorjana ja kidutettavana kellarissa. Tai vaikeasti vammainen tai muuten sairas, eikä pysty elämään normaalia elämää. Ei todellakaan ole mitään tarkoitusta tuollaisella.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   17.7.24 19:19:05

No se on se karma. Ensi elämässä sitten parempi meininki. Pysyy köyhät työläiset tyytyväisenä, kun odottavat vain kuolemaa.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   17.7.24 19:56:32

H sen kertoi kuten itsekin ajattelen. Ja olen eriMies kuin aloittaja.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.7.24 20:00:05

Siis oikeasti joku uskoo johonkin karman lakiin, manifestointiin ja seuraaviin elämiin? :D Anna mun kaikki kestää.

Ei, asioilla ei todellakaan aina ole mitään tarkoitusta. Jos mietit universumia niin yksittäisellä ihmisellä tai hänelle tapahtuvilla asioilla ei ole kärpäsen p*skan vertaa väliä.

Ja tämä ei mielestäni ole millään tavalla negatiivista. Se on päin vastoin aika vapauttavaa.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: pyh 
Päivämäärä:   17.7.24 20:18:00

"Lähettäjähmm 

Päivämäärä17.7.24 18:39:09

Kaikella on tarkoituksensa. Minä olen niin paha ihminen, että olen ansainnut kaiken p*skan mitä tulee. Karma nääs."

Eihän tuossa ole järkeä, koska emme muista edellisiä elämiämme, jos niitä nyt onkaan. Eihän me voida ottaa opiksi ja elää kunnon ihmisen elämää.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: Ja höpsis 
Päivämäärä:   18.7.24 07:19:16

Näin aikuisena ihmisenä, suht järkevänä, en voi kuin ihmetellä joidenkin romantisoitua tapaa löytää kaikesta jotain yliluonnollista tai määrättyä.

Syntymä ja kuolema on ns määrätty. Ihminen elää tietyn ajan kuten muutkin elolliset.

Eniten huvittaa nämä asian ympärille valtavan minä- asenteen tekevät, jotka haluavat tällä korostaa omaa erityisyyttään. Ei kukaan ole ihmistä kummempi. Ei ole yli-ihmisiä.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: ABC 
Päivämäärä:   18.7.24 07:41:01

Elämän tarkoitus on kuin jazzin syvin olemus, se ei aukea kaikille, koskaan. Mutta siitä huolimatta voi elää täysillä ja nauttia. Toisen ihmisen ymmärtämättömyyden ja ajatusmaailman murehtiminen on turhaa.

  Re: "Uskon, että kaikella on tarkoitus"

Lähettäjä: 42 
Päivämäärä:   18.7.24 12:53:11

Elämän tarkoitus on elää ja kokea asioita. Niin valoa kuin varjojakin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.