Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: Yumi 
Päivämäärä:   17.7.24 10:58:38

Pyytääkö teidän ystävät että menisitte tutustumaan ja kaveeraamaan joidenkin muiden heidän tuntemien ihmisten kanssa ja niin että he eivät ole mukana? Siis tyyliin "olispa kiva kun kävisit joskus tämän yhden Maijan kassa elokuvissa tai pyytäisit syömään kun ehditte"? Tai jos itse teet tätä, miksi? Mulle on useamman kerran eri ihmiset sanoneet vastaavaa. Kivoja ajatuksena, mutta olen vähän introvertti ja tuo lähinnä ärsyttää. Tulen juttuun kaikkien kanssa, mutta jos kemiat ei muuten kohtaa, en jaksaisi tutustua uusiin ihmisiin, olen tästä sanonutkin ystävilleni.

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.7.24 11:00:16

En ole ikinä törmännyt tuollaiseen.

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   17.7.24 11:03:47

Ei kyllä ole tuttua, kuulostaa ihan jonkun alakouluikäisen äidiltä, joka sanoo lapselleen että eikös se naapurin tyttö ole ihan kiva, mitä jos leikkisitte joskus yhdessä :D

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: Talli 
Päivämäärä:   17.7.24 11:43:47

Jos mukaan ei lasketa lapsuudessa (alle kouluikäisenä) äidin järjestämiä tapaamisia uusien kaveriehdokkaiden kanssa, niin tuollaista on tullut vastaan vain tallila.

Silloinkin pyynnöt tai ehdotukset ovat olleet tyyliä ”Voisit kysyä Pokun omistajaa tai vuokraajaa maastoseuraksi sinulle ja Pollelle”. Ehdottajana Pollen omistaja, kun olin alkanut vuokrata Pollea.

Tai sitten Pokun omistaja on sanonut ”Pokulla on uusi vuokraaja. Menisitkö joskus hänen kanssaan maastoon?”

Nuo pyynnöt eivät ole häirinneet. Uutena vuokraajana oli kiva, että tiesi ketä voi pyytää maastoon näyttämään reittejä. Vanhana vuokraajana taas mielelläni näytän uudelle tallilaiselle maastoreittejä. Polle ja Poku ovat tarhakaverit ja tulevat hyvin toimeen keskenään, niin Pokun kanssa on kiva maastoilla.

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   17.7.24 12:09:54

Tosi oudolle kuulostaa. Ei tulis itelle mieleenkään! Eri asia kutsua useampia kavereita samoihin juhliin ja esitellä toisilleen, jos koen että heillä vois synkata. Itse sitten päättävät haluavatko tutustua tarkemmin.

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: Rewe 
Päivämäärä:   17.7.24 12:11:20

Ihan vierasta. Enkä tykkäisi, jos olisi yhtään painostavampaa. Kerran voi toki ehdottaa.

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.24 12:14:53

Eksä teki tuota. Ja teki sen vielä niin, että kertoi miten tapasi jonkun naisen jonka kanssa tultaisiin varmasti hyvin toimeen, mutta ei koskaan esitellyt meitä eikä tehnyt elettäkään sen eteen että tavattaisiin. Ja monta kertaa toistui, ihan kuin kiusallaan kertoi potentiaalisista kavereista joihin en voinut kuitenkaan olla itse yhteydessä. Oli kyllä sitten sarjapettäjäkin.

Ja kyllä, on outoa.

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   17.7.24 12:17:06

Ei muuten ole eka pettäjä, joka yrittää olla "avoin ja kaverillinen" sanomalla, että oma kumppani voi tutustua johonkin random naisiin (joita hän panee).

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   17.7.24 12:45:51

Todella omituista.

Jos siis oikeasti tietää, että henkilöt x ja y tulisivat hyvin toimeen, niin sitten järjestää kutsut/tapaamisen kaupungille, jossa myös nämä kaksi henkilöä on kutsuttuina, mutta ei niin, että heidät laitetaan kaksin toisiaan tuntematta samaan tilaan. Esim juhlissa, kaveriporukan illanvietossa tms voi tutustua luontevasti isommassa porukassa, mutta tuollaiset "sokkotreffit" olisi todella oudot.

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.7.24 13:16:27

"En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta ja kuulostaa lähtökohtaisesti todella oudolta. Ehkä joskus silloin jos ihmiset joita yritetään tuollalailla "parittaa" ovat pieniä lapsia tai jotenkin muuten vajaavaltaisia."

No näin. Tosin yhden kerran olen kaverille tämän tyylistä heittänyt, molemmat kun olivat muuttaneet toiselta paikkakunnalta n.10km:n päähän toisistaan ja lapset ihan samanikäiset niin heitin, että voisin antaa numerot ristiin jos haluatte vaikka lasten kanssa mennä jonnekin ennen kuin tulee niitä uusia kavereita tarhan/eskarin alkaessa (oli siis kesäaikaa). Lapsia siis "paritin" siinäkin :D

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: tota 
Päivämäärä:   17.7.24 14:12:05

En ole ikinä kuullutkaan eikä kukaan tuttu ole tuollaista kertonut kokeneensa. Paritusmielessä ehkä, jos halutaan kahden toisilleen mahdollisesti sopivan tapaavan. Muuten en näe aikuisten kohdalla tuollaisen toimivan. Harvempi tässä enää mitään leikkitreffejä on vailla....

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: Silja 
Päivämäärä:   17.7.24 16:09:38

Minun esimieheni (todella pieni työyksikkö eli tunsimme hyvin työkuvioista) antoi minulle noin 14 v sukulaisensa numeron, että voisin soittaa hänelle ja voisimme mennä kaupungille, tallille ymv yhdessä. Minä olin tuolloin noin 25 ja ehdotus oli hyvin kiusallinen koska olin tuolloin todella huono tutustumaan uusiin ihmisiin ja jännitin sosiaalisia tilanteita. Tämä nuori oli kuulemma masentunut eikä hänellä ollut ystäviä joten esimieheni ajatteli, että olisin sopiva juttelemaan hänen kanssaan ja saisin hänet kodin ulkopuolelle. Hänkin tykkäsi hevosista joten ajatteli tallilla tulevan juttua itsestään. Keräsin rohkeutta aika pitkään ja koitin soittaa pari kertaa, mutta tämä nuori ei vastannut minulle joten asia jäi.

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   18.7.24 10:32:50

Minäkin tunnistan tällaisen vain paritusmielessä.

  Re: Pyynnöt kaveerata kolmannen osapuolen kanssa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.7.24 11:05:34

Minulle on selkeästi tehty nyt näin eikä tämä ole siinä mielessä, että paritettaisiin, eikä oikeasti miksikään kaveriksi, vaan kyttäysmielessä.

Eilen syntyneeksikö minua luullaan
...

No, kävi ilmi kyllä ihan vastikään että se ajattelemani alkuunlaittaja luulee minua tyhmäksi. Itse se ilmeni sellaiseksi, olin luullut fiksummaksi.

Joskys toivoisi että voisi todeta olevan vaan epäluuloinen tai vainoharhainen, mutta, kun ihmiset itse osoittavat kerta toisensa jälkeen ettei se ikävä kyllä ole luulemista.

On kaikenlaista kotrolloinnin ja kyttäyksen plus selkäänpuukotuksen tarpeista maailma pullollansa.
Se on nähty niin moneen kertaan, ettei oikein kovin enää yllätytä edes.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.