Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koronan jälkeinen lamaannuttava väsymys

Lähettäjä: gf 
Päivämäärä:   16.7.24 22:44:37

Sairastin ensimmäisen koronani tuossa reilu kuukausi sitten. Minulta katosi kuulo, maku ja hajuaistimus, ja näössä ei toiminut lähelle tarkennus yhtään. 2 viikkoa meni tuossa taudissa. Makuaisti noin 50% normaalista, näkö ei vieläkään ihan normaali. Jumalaton väsymys on joka päiväistä. Voisin heittämällä nukkua sen 20h. Viime yönä nukuin 13h enkä olisi herännyt jos minua ei olisi herätetty.
Miten ihmeellä selviän töistä jotka alkamassa?? Onko koronan vuoksi työkyvyttömiä paljon?

  Re: Koronan jälkeinen lamaannuttava väsymys

Lähettäjä: Bhy 
Päivämäärä:   16.7.24 23:38:52

Joo itse tein töitä kotoa, nukuin joka päivä tunnin päikkärit lounastauolla ja otin tunnin nokoset heti töiden jälkeen. Yhdeksältä illalla nukkumaan, klo 9 aamulla herätys ja sama rundi uudelleen. Kesti 3-4 viikkoa virallisen paranemisen jälkeen, että olin oikeasti kunnossa.

  Re: Koronan jälkeinen lamaannuttava väsymys

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.7.24 06:25:07

Äidilläni kestänyt nyt kolmisen kuukautta, joskin vähitellen parempi jo.

  Re: Koronan jälkeinen lamaannuttava väsymys

Lähettäjä: Marska 
Päivämäärä:   17.7.24 21:51:36

Isälläni kesti palautuminen myös kuukausikaupalla. Hän on jo eläkkeellä. Hän oli siis koronan jälkeen useamman kuukauden täysin toiminta- ja aloitekyvytön ja vain nukkui ja söi ja istui sohvalla eikä edes katsonut telkkaria. Sitten pikkuhiljaa alkoi patisteltuna käydä kaupassa ja tehdä muita pikku askareita. Meni itse asiassa varmaan vuoden verran ennen kuin hän oli täysin ennallaan.

  Re: Koronan jälkeinen lamaannuttava väsymys

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.7.24 22:57:31

No toi on se long covid. Rautaa kannata tankata hyvin, koronan jälkeen rauta-arvot romahtaneet tosi usein.

  Re: Koronan jälkeinen lamaannuttava väsymys

Lähettäjä: Elma 
Päivämäärä:   17.7.24 22:59:10

Osalle käy juuri noin. Toivotaan, että palaudut mahdollisimman nopeasti.

  Re: Koronan jälkeinen lamaannuttava väsymys

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.7.24 07:04:31

Minulle kävi noin ensimmäisen koronan jälkeen. Puoli vuotta olin todella väsynyt ja nukuin kellon ympäri plus päikkärit, tuntui että olisin voinut nukkua kolme vuorokautta putkeen. Olin paljon sairauslomalla ja ollessani töissä suoriuduin kehnosti. Puolen vuoden jälkeen jäljelle jäivät rytmihäiriöt, mutta muuten tuntui että elämä alkoi uudelleen.

  Re: Koronan jälkeinen lamaannuttava väsymys

Lähettäjä: ..,. 
Päivämäärä:   18.7.24 08:22:49

Ja varmana olette muistaneet ottaa kaikki koronapiikit..

  Re: Koronan jälkeinen lamaannuttava väsymys

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.7.24 08:25:49

Eihän niitä perusterveet ole saaneet pitkiin aikoihin.

  Re: Koronan jälkeinen lamaannuttava väsymys

Lähettäjä: ..,. 
Päivämäärä:   18.7.24 19:01:24

Niin ei niitä enään tarvitse pistää kyllä ne jo laitetut hoitaa hommansa...eli siis sairastavista piisaa ja kuolemaa.

  Re: Koronan jälkeinen lamaannuttava väsymys

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   18.7.24 19:03:27

Hyvin toimii rokote, eipä ole tauti iskenyt vaikka työkavereissa on kiertänyt.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.