Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sähköhoidosta kokemuksia onko muilla?

Lähettäjä: tietoa toivova. 
Päivämäärä:   16.7.24 20:52:13

Kaikki tieto/kokemus tervetullutta.

  Re: Sähköhoidosta kokemuksia onko muilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 21:05:55

Mihin sitä annetaan?

  Re: Sähköhoidosta kokemuksia onko muilla?

LähettäjäGaer 
Päivämäärä:   16.7.24 21:20:23

Täällä bingo! Sähköhoito (ECT) annetaan masennuksen hoitoon.
Olen ECT ansiosta saanut elämääni takaisin! Vaikea-asteinen psykoottinen masennus, käytännössä olin lähes toimintakyvytön.

Alussa oli hoitojakso muistaakseni joka toinen päivä 6 kertaa. En halunnut ylläpitohoitoja sen jälkeen, koska halusin nähdä kuinka kauan vaikutus kestää. En muista kuinka kauan se kesti, muttei paria kuukautta pidempään.
Seuraavaksi 8 kerran hoitojakso samalla tavoin joka toinen päivä, tämän sarjan aikana jouduin osastolle valtavan ahdistuksen takia.
Tämä sarja vei muistia hyvin paljon, samoin kuin ylläpitohoidot. Kuitenkin masennus vaikuttaa muistiin myös hyvin negatiivisesti joten...
Nyt olen saanut ylläpitohoitoja 4 viikon välein ja olo on MAHTAVA! Edelleen väsyn helposti ja pitää säästellä voimia, mutta pääsen ensinnäkin ylös sängystä, käyn suihkussa, pesen hampaat, pystyn poistumaan kotoa!
Ystävät on ollut äärimmäisen ymmärtäväisiä muistini kanssa, mikä omalla tavallaan helpottaa oloa paljon.

Ylläpitohoitojen jälkeen on ollut joka kerta aivan valtava ahdistus mikä on jatkunut useamman päivän, vaikka olen heti herättyäni saanut rauhoittavaa. Viime kerralla kuitenkin sain rauhoittavan suoraan suoneen ja olo oli kuin eri planeetalla.

Ajatus katkeilee helposti joten ei mitään hajua mitä tähän olen kirjoittanut tai mitä piti kirjoittaa, mutta toden totta hoito on ollut ihan kaiken sen arvoista!

Laitoin sähköpostin näkyviin, jos joku haluaa jutella asiasta tai kysellä enemmän kokemuksia.

  Re: Sähköhoidosta kokemuksia onko muilla?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   16.7.24 21:22:27

"Mihin sitä annetaan?"

Eräänlaista hierontaa.

Kyllä siitä apua on itselle ollut.
Hommasin kotiin halvan mallin, kun antoivat sitä kuntoutuksessa ja rentouttaa kipeytyneitä lihaksia.

  Re: Sähköhoidosta kokemuksia onko muilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 21:32:42

Sähköhoitoa voi antaa myös muuhun kuin masennuksen hoitoon, mutta masennus on yleisin käyttöaihe. Monille auttaa.

Lähimuistikatkokset ovat yleisiä hoitopäivänä, mutta yleensä lähimuisti palautuu kyllä.

  Re: Sähköhoidosta kokemuksia onko muilla?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   16.7.24 22:09:41

En tiennytkään, että shokkihoito on saanut uuden termin.
Menee kyllä pahasti sekaisin lihaksiin annettavan sähköhoidon kanssa.

  Re: Sähköhoidosta kokemuksia onko muilla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.24 22:41:08

Annetaanko ahdistukseen sähköhoitoa?

  Re: Sähköhoidosta kokemuksia onko muilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 22:41:39

Sattuuko sähköhoito?

  Re: Sähköhoidosta kokemuksia onko muilla?

Lähettäjä: suo siellä 
Päivämäärä:   17.7.24 12:43:23

ECT hoito aiheuttaa aivovamman. Sen teho perustuu siihen. Koska yleensä tämä vamma ei ole pysyvä, täytyy hoitoa uusia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.