Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   16.7.24 09:08:56

Hääpäivä parin viikon päästä ja mietittiin mitä tehdään yöpymisen suhteen. Katsottiin hotellia, se olisi pari sataa euroa ja siellä saa buffet-aamiaisen. Käydään ensin ravintolassa ja sitten cocktail-baarissa parilla.

Yöllä on vaihtoehtona mennä kotiin taksilla mikä maksaa sen sata euroa ja sitten järjestää kotiin jotain spessua aamuksi. Satasella saa vaikka mitä jo, jos vertaa että menisi hotelliin se sama summa.

Mitä järjestäisi kotiin? Onhan se aina parasta olla omassa sängyssä ja aamulla ei tarvitse alkaa pakkaamaan tavaroita. Kuitenkaan en aamulla jaksaisi alkaa varsinaisesti kokkaamaan mitään vaan jos keksisi jotain mitä vaan vetää esiin jääkaapista.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Ki 
Päivämäärä:   16.7.24 09:13:56

Voiko sinne woltata aamiaisen?

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.7.24 09:14:41

Saisiko mistään tilattua ja haettua ns. brunssikassia edellisenä päivänä odottamaan aamua? Olisi jotain muiden tekemää ja "vähän parempaa" valmista olematta ihan einesosastoa, eikä tarvitse kuin kattaa pöytä.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Tosi on 
Päivämäärä:   16.7.24 09:18:45

Itse kyllä tykkäisin enemmän siitä hotellin aamupalasta ja hotelliyöstä. Tartteeko edes pakata kauheasti jos pitää kamat laukussa aina kun jotain tarvitsee tai ottaa pois niin laittaa sinne laukkuun takas?

Kotona aamupalalla sitten ihan mitä tykkäätte? Ymmärsinkö aloituksesta oikein että se hotelliaamiainen ei houkuta?

Itse järkkäisin kotiin skumppaa, mansikoita ja muita marjoja ja hedelmiä, uunissa paistaisin palastecroisantit ja pekonia, lisäksi patonkia ja joku hyvä salaatti. Varmaan liian buffatyylinen jos ei siitä pidä?

Sitten kannattaa varata kotiin ihan sitä mistä sattuu tykkäävän ja ellei jaksa tehdä itse niin woltata.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.7.24 09:27:41

Satasen taksimatkalla ei välttämättä olla ihan wolttausetäisyydellä palveluista.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Ki 
Päivämäärä:   16.7.24 09:28:53

Silläpä minä kysyinkin. Meille ei saa woltattua, mutta veljen luokse saa. Asuvat lähellä pikkukaupunkia, mutta käyvät illallisilla isossa kaupungissa ei suunnassa.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Ki 
Päivämäärä:   16.7.24 09:35:04

Ja jos haluaa itse laittaa, niin laittaisin valmiiksi asetille juustoa, ehkä leikkelettä, kurkkua, mansikoita, voita, skumppa ja mehu kylmään, ja paistaisia aamulla esipaistettuja sämpylöitä ja keittäisin kahvit.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.7.24 11:36:44

No mitä te tykkäätte syödä siellä hotelliaamiaisella? Jos ne toteutuu kotiin niin miksei kotonakin voisi olla.

Itse valitsisin hotellin ja vaikka myöhäinen uloskirjautuminen niin ei olis aamulla kiire pois.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   16.7.24 12:02:13

Hotelli aamiainen tietenkin. Voitte kävellä valmiiseen kattaukseen. Siellä saa kumpikin ottaa mitä ja miten paljon itse haluaa. Ja sitten voi kävellä ulos, ei siivoamista ja ylijääneiden ruokien pakkaamista. Jotenkin nuo järjestelyt kaatuvat yleensä suurimmaksi osaksi naisen osaksi.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 12:45:41

Hotelliin, kannattaa katsoa parempi hotelli niin aamiainen on hyvä. Tai mennä pelkälle aamiaiselle todella hyvään hotelliin.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   16.7.24 13:38:52

Joo ei tosiaan saa Wolttia tänne periferiaan :) Ja se on täysin totta että kaikki paitsi pekonin ja munien paistaminen jää mun harteille, mies hoitaa kyllä tiskaamiseen myös mutta siksipä ideoita kyselenkin.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Zyx 
Päivämäärä:   16.7.24 13:41:23

Hotelliin vaan. Nyt on väärä säästökohde jos siitä alat tinkiä

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.24 14:23:35

Ns. vähän parempien hotellien aamiainen on hyvä, mutta hotellissa oleminen muuten ankeaa (yhdessä huoneessä käkkiminen, ties kuinka monen ja ties millaisen ihmisen hikoilema ja erittämä sänky, kylppärin jalka- ja kynsisienistä puhumattakaan) ja siitä pitäisi vielä maksaakin. Että aamiainen hotellissa joo, yöpyminen ei kiinnostaisi.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 15:27:05

Laita mahdollisimman paljon valmiiksi edellisenä päivänä?

Jo ihan se, että teet tuorepuuron edellisenä päivänä ja ostat purkkicroissantteja jotka paistuvat max 15min uunista tuo arkiaamuunkin jo paljon. Sitten siihen voi ostaa mansikoita, vadelmia, muita hedelmiä, jälkiruokia ja äkkiäkös sitä pannulla paistaa vaikka kikhernelettuja ja kasvisnakkeja jos haluaa jotain ruokaisampaa.

Lettujakin voi tehdä valmiista lettujauhosta ihan vain muutaman kappaleen satsin pienellä vaivalla.

Entä toisin päin? Menette aamulla kaupunkiin ja käytte hotelliaamiaisella, päivä kaupungissa ja illalla kotiin?

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Nisu 
Päivämäärä:   16.7.24 15:38:12

-: käsittääkseni aloittajan ei ollut tarkoitus käkkiä .issään, vaan syödä, juoda ja nukkua.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   16.7.24 17:47:18

Hotelleissa on eroja ja samankin hotellin huoneissa on eroja. Paremman hitellin parempi huone, niin ei tartte käkkiä.

Samoin myös eri hotellien aamiaisissa on melkoisia eroja, joten kantsii ottaa etukäteen selvää, että hotelliaamiainen ei ole pettymys. On myös sellaisia aamiaisia, missä kahvit tarjoillaan kaataen tai pienessä pannussa toivotunlaisesta jauhatuksesta, näissä ei sitten yleensä ole myöskään känttyleipiä ja parhaat päivänsä nähneitä hedelmiä...

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   16.7.24 17:52:50

Hotelliin tietenkin ja tilaatte aamiaisen huoneeseen!

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Nisu 
Päivämäärä:   16.7.24 17:54:17

Monessa ihan perushotellissa tullaan kaatamaan sitä kahvia. En tykkää siitä. Eri asia se kun muukin, esim munakas ja leivät tarjoillaan

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   16.7.24 17:57:00

"Paremman hitellin parempi huone, niin ei tartte käkkiä."

Minä olen useimmiten majoittunut hotelleissa just niissä "paremmissa" huoneissa kuten sviiteissä ja saunallisissa (niin työmatkoilla kuin vapaa-ajallakin). Ei ne sen kummempia ole olleet tai huoneessa sen enempää viihtynyt, paitsi tietenkin jos koti olisi todella ankea niin voisihan joku hotellin sviitti olla hienouden huipentuma. Samalla tavalla niissä on monien ihmisten eritteiset sängyt ja kylppärit. En muutenkaan kyllä mene hotelliin ollakseni hotellissa, se on lähinnä tavaroiden säilytys-, vaatteidenvaihto- ja yöpymispaikka.

Täällä on usein ollut hotellikeskusteluja ja ilmeisesti suurin osa kävijöistä on parikymppisiä tai jtn, kun niin monelle hotelli on hienoa. Joskus oikein raivokkaasti on meuhkattu jos kaikki ei ole olleet että ihanaa pääsee hotelliin :D

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Nisu 
Päivämäärä:   16.7.24 17:59:26

Mitä sitten, jos joku tykkää mennä hotelliin? :D? Minusta on ihanaa olla yötä keskellä kaupunkia tai kylpylän yläkerrassa. Mieskin tykkää lähteä, vaikka yöpyy hotelleissa aika paljon muutenkin.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: jooei 
Päivämäärä:   16.7.24 18:05:16

"tilaatte aamiaisen huoneeseen!"

Siinä onkin järkeä. Aamiaisella on vaikka kuinka paljon eri vaihtoehtoja, huoneeseen tuodaan vain muutamaa. Ei ne sinne koko buffettipöytää tuo.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   16.7.24 18:06:27

5-kymppinen täällä hei, joka rakastaa hotellissa oloa! Ei tarvitse siivota eikä tehdä ruokaa, voi vaan käkkiä rakkaan puolison kanssa.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   16.7.24 18:08:19

"Mitä sitten, jos joku tykkää mennä hotelliin?"

Ei mitään, mutta huvittaa nämä paremmat huoneet ja ihanaa pääsee hotelliin-jutut kun se hotelli on se tärkein asia. Ei vaan ymmärrä, paitsi tietenkin majoittumisen kannalta. Hotellissa itsessään on vaikea kuvitella kenellekään olevan mitään sellaista, että lähtisi jonnekin VAIN siksi että jou... siis pääsee hotelliin. Aamiainen toki on hyvä, mutta sen voi syödä ilman yöpymistäkin.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.7.24 18:13:56

Mä olen varmaan jotenkin epäonnistunut ihmisenä kun en ole koskaan noin 300 hotelliyön kokemuksella onnistunut saamaan keskitason hotellin aamiaiselta sellaisia kiksejä että siinä on nyt jotakin erikoista jota pitäisi tavoitella siten että joko sen aamiaisen tai 100euron joko säästön tai käyttämisen saisi antaa vaikuttaa tippaakaan sellaisen elämän kertaluontoisen kokemuksen kuin naimisiinmenon tapahtumiin.

Ihan toisilla periaatteilla päätätte miten menette naimisiin ja aamiainen sitten niin että se parhaiten sopii muulla tavoin päätetyn hääyön tapahtumiin.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.7.24 18:18:25

Mitäs jos järjestätte luksusaamiaisia hääyötä seuraavien viikkojen aikana useita silloin kun sellainen sopii muihin tulevien viikkojen muihin tapahtumiin?

Tälleen pääsette ehkä nauttimaan sitä aamiaista ilman krapulaa.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: No se 
Päivämäärä:   16.7.24 18:28:16

"Mä olen varmaan jotenkin epäonnistunut ihmisenä kun en ole koskaan noin 300 hotelliyön kokemuksella onnistunut saamaan keskitason hotellin aamiaiselta sellaisia kiksejä että siinä on nyt jotakin erikoista jota pitäisi tavoitella"

No tämä. Eikä ne keskitasoa paremmatkaan hotellit mitään keinutuolissa muisteltavia ns. normaalille ihmiselle ole. Isompi huone, parempi varustelu, sama hotelli se silti on.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Nisu 
Päivämäärä:   16.7.24 18:32:57

Minusta taas ihan tavallinen lounas tai aamiainen on kiva, kunhan sitä ei tarvitse laittaa eikä siivota. Niin me olemme erilaisia.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   16.7.24 18:40:46

Mää kyllä ymmärsin, että tässä oli kyse hääpäivän juhlistuksesta eikä hääyöstä?

Henk.koht ymmärrän hyvin, jos iltariennosta on pitkä taksimatka kotiin (meillä 60€/suunta 15 vuotta sitten, ei aavistustakaan, paljonko se nyt olisi), että joskus olisi siellä illallisella kiva nauttia viinit kylkeen, tepastella hotelliin ja pää tyynyyn *tai mitä ikinä*. 45 minuutin taksikyyti latistaa kummasti tunnelmaa.

Syön ihan eri juttuja hotelliaamiaisella kuin siippani, joten vastaavan repertuaarin hankkiminen kotio olisi mielestäni turhaa ja hirvee laittaminen pienissä määrissä sitä tätä ja tota, aikamoinen kiusaus olisi vaan vetästä perusaamupalasysteemillä eli kumpikin tekee omansa ja syö omaan tahtiinsa.

Me ollaan joitakin kertoja oltu "retkellä" kaupungissa jonkun juhlan tms. yhteydessä, niin on saanut ensin siellä päässä valmistautua rauhassa ja hilpaista helposti omiin oloihin. Meille kun myöhempään kestävän juhlan tms. ajaksi myös koira- ja hevoshyysäys, niin hyysääjille ehkä jopa rennompaa tietää, ettei me kotiuduta keskellä yötä, ja saavat hekin nukkua yönsä hyvin (koirat herättäis talon).

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Nisu 
Päivämäärä:   16.7.24 18:48:33

Metris: ja kun poistuu tontilta, niin silloin ei ihan vähällä häiritä. Eikä vahingossakaan tule tehtyä yhtään mitään "ihan äkkiä vaan .

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   16.7.24 19:17:45

Niin siis haluaako aloittaja ja mies kotiin yöksi, mutta aamiainen on nyt se mikä kotona olossa tökkii ja hotelliin menisitte vain aamupalan vuoksi yöksi?

Teinä miettisin mitä arvostatte. Jos taksimatka ei tunnu vaivanloiselta vaan on sen arvoinen, että saa kotona nukkua ja tiedätte ettei hotellissa osaa nukkua niin siinä vaiheessa menisin kotiin yöksi ja siellä aamiainen. Jos taas hotellissa yöpyminen ei ole mikään ongelma ja taksimatkakin tuntuu turhan pitkältä niin menisin hotelliin yöksi ja siellä aamiainen.

Minustakin tuo, että voi rauhassa käydä driksuilla ilman pitkää taksimatkaa kuulostaa kivalle, mutta toisaalta olen itse vähän sellainen etten osaa oikein kuin kotona nukkua joten toisaalta itse en pelkän aamupalan vuoksi jäisi hotelliin yöksi vaan siinä itsellä olisi muitakin syitä kuten ettei tarvitse enää väsyneenä mennä taksilla kotiin jne.

  Re: Luxus-aamiainen kotiin vai hotelliin?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.7.24 20:33:59

Se on vaivalloinen, ei vaivanloinen…

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.