Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Polven piikitys - kannattiko? Sattuiko? (EH)

Lähettäjä: Sipsu 
Päivämäärä:   16.7.24 07:48:31

Otsikossa kysymys :)
Omaa polvea mietin, nivelrikko olemassa ja nyt pohdin otanko siihen hyaluronaattia tai kukonhelttauutetta, mitä lääkäri sitten haluaakin pistää.
Auttoiko se teillä?
Mulla on äärimmäisen kivulias kokemus polven nesteenpoistosta, joten siksi toimenpide kammoksuttaa. Vaikka teidän, että tuolloin tilanne oli aika hc eikä lääkäri ollut ehkä paras mahdollinen.

  Re: Polven piikitys - kannattiko? Sattuiko? (EH)

Lähettäjä: Helena 
Päivämäärä:   16.7.24 07:57:11

Mulla on samat ajatukset.

Nivelrikkoa on polvessa, mutta mitä sinne tykitetään. Oliko sulla paljon nestettä?

  Re: Polven piikitys - kannattiko? Sattuiko? (EH)

Lähettäjä: Felicia 
Päivämäärä:   16.7.24 07:57:13

Osa sanoo, että ei tunnu missään eli tosi yksilöllistä. Mutta minua se kyllä sattuu, ja ihan rehellisesti aika kovasti (useaan kertaan pistetty), mutta tuskasta seurannut kuitenkin apua. Eli toisin sanoen koen piikistä saatavan hyödyn pistämisestä tulevan tilapäisen kovemman kivun arvoiseksi.
Mutta tosi paljon vähemmän se minulla luojan kiitos kun punkteeraus! Nesteen poistosta minulla myös aivan hel*etillinen kokemus, siinä operaatiossa huusin kun hyeena, vaikka olen ikävä kyllä nivelieni takia kokenut konkari kaiken maailman toimenpiteissä.

  Re: Polven piikitys - kannattiko? Sattuiko? (EH)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 08:01:10

Kyllä se sattui kun pistettiin ja oli sen jälkeen pari päivää kipeä. Minulla ei auttanut kipuun yhtään. Mutta olen tyytyväinen, että tuli kokeiltua.

  Re: Polven piikitys - kannattiko? Sattuiko? (EH)

Lähettäjä: murre 
Päivämäärä:   16.7.24 08:06:21

Riippuu pistäjästä täysin. Joskus sattuu, joskus ei.
Muista, että piikityksen jälkeen kannattaa olla täysin liikkumatta pari päivää. Aluksi polvi tullut kipeemmäksi noin viikoksi, sitten alkaa helpottamaan.
Itselle laitettu muunneltua hyaloronihappoa, aluksi meni alle puoli vuotta, että piti hakea uusi piikki, nyt mennään jo toista vuotta edellisestä piikistä ja olen täysin kivuton. Ihana aine!
pst. Saksan nettiapteekista saa paljon halvemmalla kuin suomesta

  Re: Polven piikitys - kannattiko? Sattuiko? (EH)

Lähettäjä: Sipsu 
Päivämäärä:   16.7.24 08:36:34

Mulla murtui polvilumpio kahdesta kohdasta ja sen tapaturman yhteydessä poistettiin nestettä, siellä oli myös verta. Muistan, että sitä otettiin 2dl ja siinä vaiheessa sanoin, että nyt riitti, en suostu tähän enää!
Minäkin huusin siellä huoneessa ja kipu oli aivan järkyttävä. Joten ehkä olen saanut vähän väärän kuvan siitä mitä normaalin, terveen polven operointi tarkoittaa.

Piikittäjänä olisi yksi Suomen kokenein ortopedi joten hänen taidoista en ole huolissani.

  Re: Polven piikitys - kannattiko? Sattuiko? (EH)

Lähettäjä: Jaska The Paska 
Päivämäärä:   16.7.24 10:46:58

Joo, riippuu pistäjästä / nesteen poistajasta. Keväällä kävin ortopedillä kipeän polven vuoksi, nesteenpoisto oli lähinnä hyttysen pistoa vastaava toimenpide, kukonhelttauutteen piikitys tuskin sitäkään. Kohta on taas sama toimenpide edessä.

  Re: Polven piikitys - kannattiko? Sattuiko? (EH)

Lähettäjä: Iso-D 
Päivämäärä:   16.7.24 12:16:28

Mulle laitettiin tuota hyalyronia ja sen jälkeen se vasta huono olikin, tuli polvilukkoja ja särkyjä. Nyt kun tuosta on vuosi kulunut, niin on hieman parempi.

Multa kans otettiin nestettä polvesta, niin olihan se kauheaa, kyllä piti ihan hammasta purra (lääkäri vielä sanoi, että ole ihan rentona...).

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.