Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   16.7.24 05:57:31

Tein eilen tästä aiheesta jo yhden topikin, joka katosi. Oliko liian raskas aihe?

No joka tapauksessa, haluaisin kuulla kertomuksia siitä, miten olette poistuneet hankalasta suhteesta, ihan kaikenlaiset poistumiset kiinnostaa. Ei ole pakko kertoa, miksi suhde oli vaikea ja miksi halusit ja lähdit pois.

Esim. miten suunnittelit ja toteutit lähtösi, onnistuiko lähtösi, miten elämä jatkui uudessa paikassa?

  Re: Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 06:51:26

Muutin 650 km päähän. Olin yrittänyt aiemminkin eroa mutta jos jäin liian lähelle, oli oven takana. Kai itsekin olin heikko mutta totaalinen muutto muualle laittoi pisteen.

Vuosia meni että toivuin. Suhde oli muutoinkin toksinen ja ankea. Löysin minua arvostavan miehen pari vuotta sitten. Yritämme lasta. Oloni on rauhallinen moniin vuosiin.

  Re: Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   16.7.24 07:24:02

Oli työpaikka toisella paikkakunnalla, ja tietenkin myös asunto. Sitten vaan päätin, että tämä on nyt tässä, minä jään tänne ja haen tavarani silloisen asuinkumppanin luota. Vaikeaa oli alusta asti, eikä mitään sen suurempaa draamaa ollut. Eikä varsinaista väkivaltaa, mutta sen verran uhkailua, että olin tehnyt omat suunnitelmat jo aikaisemmin.

Olisi vaan pitänyt lähteä aikaisemmin.

  Re: Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   16.7.24 19:47:41

Eräänlaisesta hankalasta suhteesta olen poistunut niin, että muutin toiselle puolen maata ja katkaisin kaikki siteet, estin joka paikassa ym. Kyseessä ei ollut parisuhde, mutta tämä oli ainoa keino säästyä kostoksi tulevalta mustamaalaamiselta.

  Re: Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   18.7.24 14:45:37

Vuokrasin asunnon ja pakkasin muka kirppareille kamaa. Kun äijä lähti töihin tuli muuttoauto pihaan

  Re: Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: Jou 
Päivämäärä:   19.7.24 07:53:26

Tein pitkän aikaa suhteesta huonoa. Sitten vaan otin kämpän itselleni ja sanoin että muutan kk kuluttua pois.

  Re: Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: Ei omalla tätä 
Päivämäärä:   19.7.24 08:21:14

Muutin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Silloinen on-off poikaystäväni kävi muistaakseni kerran tai kaksi luonani siellä. Minun oli tosi vaikeaa päästää hänestä irti, vaikka hän oli pettänyt ja ollut väkivaltainen ja manipuloiva. Oltiin erottu ja palattu yhteen monta kertaa, aina sai puhuttua minut ympäri/syytettyä että hei minun syytähän se oli että petti.. Viimeisimmällä kerralla taisin saada tietää, että hänellä oli olllut taas jo uusi nainen, vaikka minua piti tiukasti kurissa että eihän minulla vaan ketään ole off vaiheessa ollut. Jotenkin sitten tuli vaan sellainen oksettava olo, että nyt haluan uuden alun. Laitoin hänet menemään kotiinsa, sanoin heipat ja myöhemmin en enää vastannut hänen viesteihin. Jatkoin vaan elämää uudessa kaupungissa ja lopetin yhteydenpidon. Hän antoi sitten lopulta minun olla. Tämän jälkeen ollaan kerran satuttu samaan baariin (hän ei halunnut tervehtiäkään, sopi kyllä minulle sekin). Nyt ei olla taidettu törmätä 12 vuoteen missään. En tiedä onko hän edes elossa, mitä tekee, missä asuu.

Vaikka kyseinen tyyppi kiristi, manipuloi, petti ja löi niin olipa se silti tuolloin 19-vuotiaalle minulle hankalaa päästää irti pari vuotta kestäneestä suhteesta.

  Re: Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.7.24 08:30:54

Asumuseron kautta. Muutin kesäksi pieneen yksiöön lähemmäs työpaikkaa, että "säästän bensoissa ja ajassa". Kun astui yksiön ovista sisään, tiesin sillä sekunnilla etten ikinä enää palaa.

  Re: Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 08:56:39

Jouduin vuokraaman asunnon ja muuttamaan yöllä salaa kun mies oli töissä. Kalliiksi tuli kun piti maksaa oma asunto, johon mies jäi, koska kuulemma oli oikeus asua siinä ja lisäksi kallis vuokra-asunto. Ei olisi ollut mahdollista jäädä omaan kotiin siksi aikaa että mies löytää asunnon, koska ensinnäkään ei olisi halunnut muuttaa omilla kuluillaan asumaan ja toisekseen mies olisi tehnyt siitä ajasta sellaista helfvettiä ettei töissäkäynnistä tai mistään olisi tullut mitään. Olisi esim raahannut yöllä toisen naisen asuntoon, mitä siinä voi tehdä? Pyytää heitä poistumaan kun mies kokee että tämä on hänen koti ja hänellä on oikeus tehdä mitä haluaa. Kyseessä oli kyllä aika tyhmä mies. Muutaman kuukauden kuluttua mies muutti pois. Siellä oli työkaveritkin hokeneet että normaali irtisanomisaika pitää olla, vaikka ei ollut mitään sopimusta. Joku varmaan jossain vaiheessa tajusi ettei tuo nyt ihan oikein ole että minä asun vuokralla ja mies edelleen ilmaiseksi mun asunnossa.

  Re: Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.7.24 09:23:07

Muuttamalla kavereiden nurkkiin viikkokausiksi, hakemalla lähestymiskieltoa ja tekemällä säännöllisesti rikosilmoituksia.

  Re: Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   19.7.24 09:45:09

Puhuin tilanteen itseni hyväksi niin että miehelle jäi olo että minussa on vika, en pysty parisuhteeseen enkä tiedä mitä elämältäni haluan. Pyysin häntä menemään muualle joksikin aikaa. Otin syyt niskoilleni vaikka oikeasti jouduin kestämään henkistä väkivaltaa vuosia.

Tuosta se juttu vain sitten hiipui pois. Mies haki tavaransa muutamassa erässä kuukausien kuluessa.

Mitä tästä opin? Ikinäkoskaan kukaan ei muuta enää minun luokseni. Silloin on hyvin hankala itse lähteä ellei halua sitten muuttaa joka tapauksessa ja laittaa kotia myyntiin.

  Re: Miten poistuit hankalasta suhteesta 2

Lähettäjä: irti 
Päivämäärä:   19.7.24 10:06:09

Olin nuorena tosi kuuliainen ja anteeksiantavainen, pari vuotta roikuin tyypissä joka kerta toisensa jälkeen luikersi takaisin. Onnenpotkuna pääsin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle monen sadan kilometrin päähän, ja luulen että on-off suhde ei muutoin olisikaan katkennut, koska kyseinen henkilö osasi kyllä miellyttää ja vedellä oikeista naruista, mm pyysi mua luopumaan opiskelupaikasta jotta saataisiin olla yhdessä. Olin siis jo siihen mennessä hänen vuokseen/pyynnöstään jättänyt useita hyviä mahdollisuuksia väliin. Onneksi joku järkevä aivosolu oli siinä vaiheessa vielä tallella. Alkuun oli pari kuukautta mulla tosi vaikeaa luopua, mutta pidin pintani ja onneksi uudet opiskelukaverit sitten alkoivatkin täyttää arkeani riittävästi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.