Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 19:59:54

Taas päivällä tullut samasta numerosta soittoa.. Alkaa jo ärsyttää kun tuntuu että jatkuvasti joku saman lafkan myyjä soittelee, vaikken vastaa. Onneksi googlella löytyy tieoksi puhelinmyyjä, niin ei tarvitse miettiä takaisin soittamista.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   15.7.24 20:01:07

Vastaa ja sano,että et osta.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 20:02:35

.-., pomo ei oikein tykkää jos työajalla vastailee omaan puhelimeen.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.24 20:17:24

Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18. Puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton (huom. palvelunumeroon ei voi soittaa ulkomailta). ASML ei veloita muita maksuja rajoituspalveluun soittajalta. Ainoastaan palveluautomaattiin ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat palveluun. Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti. Alaikäisen tai vajaavaltaisen puolesta rajoituksen tekee huoltaja tai edunvalvoja.
HUOM. Mikäli liittymään johon rajoitus halutaan tehdä on otettu palvelunumeroesto (0600 -alkuiset puhelinnumerot) on rajoitus tehtävä sellaisesta liittymästä, josta voi soittaa palvelunumeroihin.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta. Rajoitus viedään rekisteriin välittömästi, sitä ei voi peruuttaa ja se välittyy puhelinmyyntiä harjoittaville yrityksille viikon kuluessa, viimeistään kuukauden kuluessa ilmoituksesta. Palveluun ilmoittautuminen ei estä tarjontaa henkilölle voimassa olevassa asiakassuhteessa olevalta yritykseltä. Lähes kaikki suomalaiset kuluttajille puhelinmyyntiä harjoittavat yritykset käyttävät palvelua, viimeisen kartoituksen mukaan yli 600 yritystä.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 20:23:23

^ monet firmat käyttää kyllä vanhoja listoja, joten tuo ei aina toimi. Itsellä oli numero jossa oli puhelinmyyntikielto alusta asti eikä numero edes päätynyt listoille. Sitten kerran muutin ja tein ekaa kertaa muuttoilmoituksen netissä ja seuraavana päivänä alkoi helvetillinen pommitus. Tein heti uuden puhelinmyyntikiellon mutta se ei auttanut mitään. Nykyään päästän läpi vain tuttujen puhelut.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: Lorelai 
Päivämäärä:   15.7.24 20:56:59

Ei ne oikeasti lopeta soittelua muuten kuin ehkä kiellon laittamalla. Mulla oli useamman vuoden kakkospuhelin pöytälaatikossa varapuhelimena. En koskaan vastannut siihen ja koko ajan puhelinmyyjät soittivat siihen. Nykyisessä puhelimessa kielto eivätkä juurikaan soittele, ihan tosi satunnaisesti joku.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: Liisi 
Päivämäärä:   15.7.24 20:57:54

Kielto toimii tosi hyvin.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   15.7.24 20:59:03

Mulla on markkinointikielto ja silti tulee puhelut läpi.. Ja on salainen numero mut ei hyötyä.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.24 21:00:03

Mulla on salainen numero, jota en jakele mihinkään. Oma operaattori soittaa joskus jotain kampanjoita, mutta ei nekään soita kuin pari kertaa vuodessa.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: Leni 
Päivämäärä:   15.7.24 22:37:56

Mulla on tuntematon numero ja Robinson esto on ollut lähes 20 vuotta. Ikinä ei soita yksikään myyjä. Ei niin kuin ikinä. Vaikka laitan numeroani joskus arvontoihin jne

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 22:57:30

Leni, oho. Itse menin tilaamaan sanoman lehden, ja kauhea pommitus saman tien.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.24 02:57:19

Minulla on puhelimesta asetus joka blokkaa suurimman osan häirköistä. Näkyvät tulleissa puheluissa, mutta ei hälyytä.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: Miaou 
Päivämäärä:   16.7.24 10:59:26

Robinson-esto mullakin ja toimii hyvin. Oma operaattori joskus harvakseltaan soittelee.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: Monni 
Päivämäärä:   16.7.24 11:02:14

Eivät tietenkään lopeta, sehän on heidän työ!

Vai kysytkö myös esim., että lopettaako lääkäri koskaan tutkimasta potilaitaan?

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: HUBS 
Päivämäärä:   16.7.24 11:10:35

Mulla on markkinointikielto ja salainennumero ja silti tulee puheluja

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   16.7.24 11:17:16

Ei ne lopeta. Kun vastaa ja sanoo ei, niin viikon päästä aloittavat uudelleen. Kun ei vastaa, piilottavat numeron, niin saattaa erehtyä vastaamaan. Markkinointikielto ei auta mitään. Pitäisi lailla kieltää koko touhu. 10-20 puhelua tulee melkein joka päivä.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   16.7.24 11:26:59

Focus media yksi pahimpia rämpyttäjiä. Joka kerta tulee yllätyksenä kun sanon että kielsin jo 2 päivää sitten.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: Mä vaan 
Päivämäärä:   16.7.24 12:14:05

Ei ole juuri koskaan häirinneet. Harvakseltaan soittavat. Sanon aina että olen rutiköyhä.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   16.7.24 12:39:22

Robinson-esto toimii hyvin ja joskus jos joku soittaa, niin lopettaa puhelun heti, kun sanon, että mulla on suoramarkkinointikielto.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.7.24 13:01:39

Jos sama numero jatkuvasti soittelee, estä se. Kaikkein helpoin ratkaisu, jos puhelut häiritsee.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 13:06:22

"Robinson-esto toimii hyvin ja joskus jos joku soittaa, niin lopettaa puhelun heti, kun sanon, että mulla on suoramarkkinointikielto."

Näin juuri

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.24 13:11:19

..., niillä pirulaisilla vaan tuppaa olemaan useampi numero käytössä

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: juuh 
Päivämäärä:   16.7.24 15:56:49

Tänään olen estänyt usean puhelinmyyjän numeron. Tänäänkin aamupäivällä ehtivät kahdesti soittaa. Koskaan en vastaa näihin "Epäillään häiriösoittajaksi"-puheluihin. Huomaamatta meni oma Robinsoni vanhaksi, kestää kyllä tolkuttoman kauan, ennenkuin estot taas astuu voimaan.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 15:58:24

Minulla kielto ja ei ole pariin vuoteen tullut yhtään myyntipuhelua.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 17:24:59

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/markkinointi-alennukset-ja-hinnan-
ilmoittaminen/suoramarkkinointi/suoramarkkinoinnin-ja-puhelinmyynnin-kieltaminen/

Täällä on keinot miten estetään. Varokaa noita robinson/estopalvelusivuja, niistä osa on huijauksia/rahastuksia, mutta tuo on luotettava lähde.

Minulla on tietojenluovutuskielto hullun eksän takia + markkinointikielto, eivät soittele kuin elisalta kun siellä on liittymät.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 18:55:35

"Täällä on keinot miten estetään. Varokaa noita robinson/estopalvelusivuja, niistä osa on huijauksia/rahastuksia, mutta tuo on luotettava lähde."

Ja tuolta (hirviö)osoitteestasi ohjataan ASML:n puhelin-robinson ja posti-robinson sivuille https://asml.fi/kieltopalvelut/

Sama teksti löytyy sieltä ja tämän ketjun neljännestä viestistä.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   16.7.24 18:58:21

Kun vastaat, ja sanot, että on suoramarkkinointikielto (vaikka ei olisi) niin poistavat listoilta. Ei ainakaan samasta firmasta soiteta

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   16.7.24 19:18:33

Mulla on tuo maksullinen esto, mutta tänä kesänä on tullut ihan sikana +358 45xxx huijaussoittoja. Siis näyttää suomalaiselta numerolta, mutta ei ole. Vissiin arpovat randomina koneella noita huijaussoittoja.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   16.7.24 20:58:55

Mulle ne lopetti soittelun vasta sitten kun hankin telemarkkinointikiellon.

  Re: Lopettaako puhelinmyyjät koskaan soittelua?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   16.7.24 22:37:03

"Jos sama numero jatkuvasti soittelee, estä se. Kaikkein helpoin ratkaisu, jos puhelut häiritsee."

Kun olisikin sama numero. Estolistani varmaan jo kilometrin mittainen, puheluita tulee 040 923001, -002,-003 -004 jne.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.