Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  S-pankki säästäjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 15:03:20

Onko kukaan kokeillut? Missään ei kerrota millaiset riskit tuossa on, voiko kaikki rahat siis mennä? Kyseessähän on sijoittaminen, ei säästäminen.

  Re: S-pankki säästäjä

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   15.7.24 15:07:39

No siis…

Kyllähän siellä rahastoesitteet on saatavilla helposti.
Ihan omalla vastuulla noissa mennään, pitää tietää mihin omat rahansa laittaa.

  Re: S-pankki säästäjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 15:13:14

Sivuilla puhutaan koko ajan säästämisestä, pitkälle saa selata ennen kuin selviää että rahat meneekin rahastoon eikä tilille.

  Re: S-pankki säästäjä

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   15.7.24 17:36:13

Mun mielestä rahasto ja säästäjä on eri asioita. Mulla on ollut tuo säästäjä ehkä vuoden-pari ja sinne on tullut ihan huomaamatta jo tonnin verran säästöjä. Joka kk menee kymppi ja joka ostosta joku summa, en muista enää mikä. Ei ole rahaa hävinnyt. Tosin en useinkaan muista koko säästäjän olemassaoloa, käyn pari kertaa vuodessa tsekkaamassa, paljonko siellä on rahaa.

S-pankin rahastoihinkin olen aikoinani sijoittanut, mutta lopetin sen pelleilyn, kun ei sieltä tullut, eikä mennyt :D

  Re: S-pankki säästäjä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.7.24 18:14:31

^ rahastoissa on rahasi, toivottavasti ei siinä isomman riskin…

  Re: S-pankki säästäjä

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.7.24 18:59:02

Toivottavasti on isomman riskin. Tällä hetkellä isomman riskin rahasto on +20% ja pienen riskin vaan muutaman prosentin plussalla (vähemmän kuin säästötilin korko).

  Re: S-pankki säästäjä

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   15.7.24 19:09:06

En ymmärrä sitä, että joka kerta kun ostat jotain, säästät. Kannattavampaa olisi ostaa våjemmäm6ja laittaa jo säästyneet rahat säästöön.

  Re: S-pankki säästäjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 19:12:02

Se isomman riskin rahasto on jo kokenut pari romahdusta ja siinä on aika huonoja sijoituksia pidempää aikaväliä ajatellen.

  Re: S-pankki säästäjä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.7.24 15:48:44

Itse halusin käyttää tuota mikrosijoittamiseen, mutta pienituloisena on rasittavaa kun tuo korttiostoista lähtevä summa ei heti mene säästäjätilille vaan siinä voi kestää 3 päivääkin. Jos on paljon shoppaillut niin sitten menee 20 euroakin kerralla. Huonosti suunniteltu.

  Re: S-pankki säästäjä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.24 20:14:43

Aika kovassa laskussa nyt kumpikin rahasto.

  Re: S-pankki säästäjä

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   24.7.24 23:45:10

No on voiton puolella itseni valitsema salkku, ainahan nää seilaa ylös ja alas talouden mukaan. Jos on omantunnon mukainen kohde ja aikaa niin kyllä pääsee 3-4 % voitolle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.