Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: Mam 
Päivämäärä:   15.7.24 15:02:43

Mulla on asiakas, joka kanssa joudun olemaan ikävä kyllä joka päivä tekemisissä. Mulla siis pieni kotitalli ja siellä pieni määrä hevosia laitumella nyt kesällä. Käyn muuallakin töissä, mutta väitän hoitavani hevoset hyvin, etenkin kun on sopimus siitä, että katson vedet (uimurikupit), että hevosilla kaikki ok, mutta omistajat hoitaa kaiken ylimääräisen itse.

Menin ottamaan yhden tutun tutun hevosineen tutun suosituksesta. Jälkikäteen helppo olla jälkiviisas, että tämä tuttu halusi vain asiakkaan hevosineen pois talliltaan :(

Joka tapauksessa. Ei mene yhtään ainoaa päivää, että tämä asiakas ei valittaisi jostain. Laidunvuokra mulla tosi alhainen, siihen nähdän on oikein hulppeat puitteet: on sääsuojaa, juoma-automaatit, kunnon sähköt, lannoitetut hyvät laitumet ja metsää, saa käyttää tallia, kenttää, vesaria, rehuhuonetta jne jne.

Ensinnäkin hevonen tuli laitumeen niin, että sillä oli haava, joka vaati hoitoa aamuin illoin. Sanoin omistajalle että onkohan järkevää tuoda yötäpäivää laitumeen laumaan. Kuulemma hän hoitaa. Hoiti sen kerran kun toi, sen jälkeen olikin aina jotain: yllättävä työmatka, yllättävä oma sairastuminen, häitä, hautajaisia ja milloin mitäkin. Ja varmaan arvaatte kenelle hoito on jäänyt. Toki oma vikani kun aloin hoitaa, enkä tivannut erikseen korvausta. Korvaukseksi saankin sitten päivittäin valitusta: onkohan lääketuubista mennyt kaikki lääkkeet varmasti, onko lämpö mitattu oikein, uimurikuppi ei ole hyvä -laitoin saavin, saavi on väärän värinen. Helteiden aikaan vein lisäheinää, se oli liian kortista.

Kaikkiin kengityksiin olen joutunut viemään (ympäri kengitys ja irtokengät), koska omistaja on sopinut ne työaikaansa. On ovelasti kysellyt etätyöpäiviäni ja sopinut niiksi päiviksi kun teen etätöitä kotona. Sehän ei kuitenkaan tarkoita että voisin työajalla hoitaa asiakkaiden kengitysasioitakin. Ilmoittelee aina edellisenä yönä näistä, että "seppä pääsisikin paikalle klo se ja se, hae polle laitumesta ja vie takaisin!". Kerran oli illalla katsomassa pollea klo 23 laitumella ja soitti minulle (herätti): että voinko tulla katsoaan onko polle minusta ihan normaali. Luonnollisesti polle tarvitsee myös ötökkäloimen, sadeloimen sateella, ötökkämyrkkyä, aurinkorasvaa jne. Yhtenä päivänä saattaa voivotella miten laihaksi polle on laitumellani mennyt "ei ole ikinä ollut noin kamalan laiha", seuraavana päivänä murehtii miten on lihonut "ettei nyt vaan tulisi kaviokuume".

Tiedän, että olen ollut ihan liian joustava hänen kanssaan. Ja olisi pitänyt jo heti alussa jättää vain hoitamatta: jos omistaja ei pääse niin hommatkoon jonkun tuttunsa. Laskin, että olen hoitanut pollea jo noin 40 tuntia ilmaiseksi keväästä asti. Eli melkein pari vuorokautta elämästäni! Ilman mitään kiitosta tai korvausta.
Kun itse nyt suunnittelen pitkän viikonlopun lomaa ja kysyin, voisivatko asiakkaat katsoa hevoset ja vedet läpi sen ajan niin tietenkän kukaan ei pysty, ei ainakaan tämä loinen.

Tekisi mieli sanoa laidunsopimus irti nyt kesken kesän! Varmaan olisi hänellekin hyvä kun en mitään osaa tehdä oikein, vaikka kisahevosia olen pari vuosikymmentä maailman huipulla hoitanut...

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.24 15:05:54

Irtisano todellakin.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.7.24 15:23:25

Pura sopimus. Jos laidunsopimuksessa on kirkkaasti että omistajat hoitavat itse ja tämä ei ole toteutunut niin käytä sitä purkuperusteena.

Laita myös että, jos hevosta ei ole viety pois x.x mennessä hevonen siirretään tarhaan tai laitumelle x, jossa on yksin hintaan x EUR vrk..kaikesta toimesta mitä hevosen eteen joudutaan tekemään laskutetaan kulut ja x EUR/h.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: Tosi on 
Päivämäärä:   15.7.24 15:26:01

Älä ole joustava.

Irtisano heti. Et todellakaan sepän käyntiä varten ota sisään, olet vaan kotona etkä avaa ovea tai vastaa puhelimeen. Edes sepälle. Miten niitä muuten on niin monta jo kesällä ollut kun on vasta heinäkuun alku?

Haava on varmaan pakko hoitaa kunnes saat sen veks

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 15:28:01

Todellakin irtisano ja laita liitteeksi lista kaikista hoitotoimenpiteistä ja jokaisesta laskutus

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.7.24 15:28:13

Purkuperuste: hevosta hoidetaan huonosti ja sopimuksen vastaisesti aiheuttaen lisätöitä ja kuluja vuokranantajalle. Hevosen itsehoito ei toteudu. Asiakas reklamoinut myös useasti palvelusta, palveluun tehdyt korjaustoimenpiteet ovat vuokralaisen mielestä riittämättömiä. Vuokranantajalle on aiheutunut kohtuutonta haittaa ja ylimääräistä kulua hevosen itsehoidon puuttuessa.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 15:28:27

Siis mitä olet JO tehnyt

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.24 15:32:17

Älkääs nyt, mitään sellaista ei voi laskuttaa, mitä ei ole maksulliseksi palveluksi sovittu. Aloittaja on omaa hölmöyttään lupautunut tekemään asiakkaalle ystävänpalveluksia ja se menee ihan oppirahoina.

Irtisano normaalisti sopimuksessa olevaa irtisanomisaikaa noudattaen ja ole jyrkkä ja selväsanainen siinä, että hevonen on vietävä pois irtisanomisajan puitteissa.

Kieltäydy lisäpalveluksista ja ilmoita, että omistaja on itse vastuussa hevosestaan, kuten sopimuksessa on ilmoitettu. Omistajan järkkäämä varahenkilö on tervetullut siirtelemään hevosta tarvittaessa.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   15.7.24 15:35:44

Onpa joillakin pokkaa!
Anna kun arvaan: omistaja käy tallilla juuri sen verran, että saa tuotetttua tasaisesti somesisältöä heppailustaan ja antaa somessaan ymmärtää kuinka hyvin hoitaa hevostaan, eikä mainitse sanallakaan sinua?

Irtisano, toi asiakas ei sua selvästikään arvosta. Luultavasti tulee haukkumaan vielä jälkikäteen teetpä niin tai näin.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.24 16:26:01

Lopeta se joustaminen ainakin heti. Oman työpäiväsi aikana älä vastaa hänen soittoihinsa tai viesteihinsä ollenkaan, äläkä suostu mihinkään ylimääräiseen. Jos vesisaavin väristä valittaa, sano että saa omakustainteisesti tuoda haluamansa värisen vesisaavin. Omat heinätkin saa tuoda jos tallin puolesta tarjotut eivät kelpaa. Jos jostain lääkkeiden annostuksesta murehtii niin kuittaisin olankohtautuksella, "en tiedä, voit itse lääkitä jos se on niin tarkkaa"-tyylillä.

Ja irtisano vaan se sopimus. Ei tuollaisesta kivaa vuokralaista saa mitenkään.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.7.24 16:28:25

Juu ei voi laskuttaa jälkikäteen purkamisen jälkeen voi kun on ilmoittanut että "uudet ehdot on nämä jos asiakas ei ole poistunut tiluksilra x.x mennessä

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: Hani 
Päivämäärä:   15.7.24 16:34:56

Rajojen asettamista. Itse tein virheen kun otin talliin kaverin kaverin, joka olikin sellainen niuhottaja, että kaikilla meinasi mennä hermot. Onneksi muutti keväällä toisen tallinpitäjän vaivoiksi.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 17:39:25

Pihalle heti. Ei mitään uusia sopimuksia vaan ulos vaan

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.7.24 18:28:46

Kannattaa varautua ettei lähde mihinkään, jos seudulla tunnetaan. Hyvin. Siksi riittävän korkea tuntihinta kaikelle hoidolle sopimuksen päättymisen eli purkamisen jälkeen.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: ex-tallitar 
Päivämäärä:   15.7.24 18:49:39

Voi ei mikä tyyppi!
Minä "painin" 13 vuotta asiakkaiden kanssa ihan kaikesta- ja tosiaankin vaatimukset meni lopulta niin övereiksi, että päätin lopettaa moisen hullutuksen.

Nyt on tallissa vain omat- ja ihana rauha.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: Pottu 
Päivämäärä:   15.7.24 18:57:43

Miksi se pitäisi pihalle heittää? Anna olla jos maksaa maksunsa (sen alunperin sovitun) ja lopeta se ylenpalttinen hyysääminen. Pitkän viikonlopun saat kyllä kun ilmoitat että olet silloin poissa, kukin hoitaa omansa. Tai pyydät jonkun kaverin käymään kerran päivässä tsekkaamassa että hevoset on tallessa, ei ne siellä laitumella isompaa palvelua kaipaa jos olet kolme-neljä päivää poissa.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.24 20:11:02

Kun pyytää seuraavaa palvelusta, ilmoita hinta ja että teet lisää kun edellisetkin on ensin maksettu. Laita ihan kohtuullinen hinta, ei mitään satasia. Ja muistuta sopimuksen sisällöstä samalla, ettei mitään muuta sisälly.

Seuraavan kerran kun valittaa, esim pyytää eri vesiastiaa, sano että ei käy. Ihan vaan ilman selittelyä. Ei käy. Kun alkaa kisaamaan ja jankuttamaan sano ettei juuri nyt ole kiinnostusta ja aikaa ja ei huvita keskustella asiasta enempää.

Minä en tehnyt mitään ylimääräistä enää vuosiin. Jos joku toi oman rehuastian tai vesikupin, sai myös pestä sen itse. Jos joku rikkoi jotain, sai maksaa uuden. Jos tartti apua kengitykseen tmvsanoin että voi kun ehtisin mutta ei käy. Kun vielä autoin, se maksoi pari kymppiä kerta. Aikoinaan tein kaiken täydellisesti ja parhaani mukaan autoin. Se kannusti tuollaisia narsisteja valittamaan ja oikein varaamaan extra-aikaa tallilla käymiseen ja minun kiusaamiseen. Jokainen joka pyytää extraa maksua tarjoamatta on totaalinen runkkari ja narsisti. Samoin valittajat.niille ei ikinä pidä olla mieliksi

Oma lukunsa on nekin jotka haluaa tuoda hevosia tallille ja maksaa myöhemmin ja väittävät ettei missään muualla kysytä takuuvuokraa... Ja toki hevonen on ori, joka on muka kiltti ja pysyy aidoissa ja ihan kohta ruunataan. Valehtelijoita, huijareita ja hulluja riittää. Niiden varalta kannattaa oikeasti pitää varotoimista kiinni ja unohtaa normaalit käytöstavat, avuliaisuus js alkaa käsittelemään hyväksikäyttäjää riesana ja jokaista keskustelua hyväksikäyttöyrityksenä ja transaktiona. Samalla voi purkaa omia mahdollisia patoutumia vttuilemalla hankalalle tyypille.

Jos tyyppi on oikeasti mahdoton eikä hallittavissa, paras lähettää matkoihinsa viipymättä. Voi tehdä selväksi että tallille tuleminen ei tule olemaan kivaa jatkossa. On myös tärkeää vahtia käyntejä tai hankkia valvontakamera hullun loppuajaksi tallilla.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 20:16:08

Jos tulee turhaa valitusta, esim. vesikupin väristä, niin sanot vaan että nyt riittää. Ja hommaa mieluisan värisen kupin. Jos pyytää jotain palvelusta, niin laitat, että voit tehdä sen, mutta se maksaa x €. Ottaa tai jättää. Jos et halua edes rahasta tehdä ylimääräistä, niin sanot, ettei se käy.

Kannattaa opetella laittamaan piste tuollaiselle pompotukselle.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 21:15:35

Juristin neuvo, laatikaa aina ensin kirjallinen sopimus, mitä vuokraan kuuluu ja mikä on irtisanomisaika ja takuuvuokra. Miten ihmeessä joku kengitykseen vienti voi kuulua tallinpitäjälle? Kyllä itse tuntemani ovat ihan itse hankkineet kengityksen.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   15.7.24 21:43:14

Sanot sille, että ensi viikosta alkaen on homma seuraavanlainen. Ja sitten kerrot, mitä se hänen allekirjoittamansa sopimus sisälsi ja ensi viikosta alkaen se ei enää sisällä mitän muuta.

Ei iltamyöhäisellä laitumelle katsomaan " onkohan tämä normaali".
Ei kengittäjille hakuja
Ei haavanhoitoja. Ei mitään.

Liiallinen kiltteys kostautui.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.24 22:54:55

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja joko kieltäydyt kaikesta extrapalvelusta tai laitat extroihin kunnollisen hintalapun. Mulla on pieni itsepalvelutalli ja yleensä en pyydä extrahintaa. (Asiakkaat olleet pitkään ja jos olen kipeä/lomalla he hoitavat tallin asiat puolestani) Yhdeltä asiakkaalta pyydän aina hinnan extrapalveluista, hän ei hoida tallia tms. ikinä poissaollessani. Hän toki mukisematta maksaa kaikesta extrasta ja on ollut tyytyväinen talliin ja palveluihin.

Yhden asiakkaan savustin ulos hinnoittelemalla extrat tosi korkealle. Tämä oli juuri sellainen valittajatyyppi, kaikki oli aina huonosti ja kamalan paljon olisi pitänyt tehdä ylimääräistä (ja ilman maksua kun olen tallilla jo valmiiksi). Esim. Hevosen haku kengitystä varten etukäteen sovittuna 40e ja alle 2 vrk ennen 100e. Karsinan siivous 30e/kerta. Hevosen hoitaminen/tarkistus/haavan hoito 40e/kerta etukäteen sovittuna, ilman ennakkoilmoitusta 100e/kerta. Yleensä tämä tyyppi soitti kengityksestä 2 tuntia ennen vaikka ajankohta on ollut tiedossa jo pitkään. Teen kotona töitä ja pääsen koska tahansa katsomaan hevosia mutta tuon tyypin touhut menivät yli. Myös muilta tallilaisilta hän pyysi jatkuvasti palveluksia mutta vastavuoroisuutta ei ollut yhtään. Tietääkseni tämä tyyppi asustelisi Varsinais-Suomessa nykyään.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   16.7.24 09:44:59

Juristi, luuletko oikeasti että kirjallinen sopimus en estää näitä kyselyitä, vaatimuksia ja valitusta?
Hulluudesta suojautuminen on todella vaikeaa, ei-hullu tajuaa ilmankin.
Itselläni on ollut hyvin kattava ja selkeä sopimus, mutta myös useita totaalisen mahdottomia vaativia tyyppejä asiakkaina. Myös sellainen joka maksoi aina muutamaan kympin kerrallaan jälkikäteen ja väitti tämän olevan virallinen yleinen käytäntö, alan tapa joka on vahvempi kuin sopimus... Sitten sellainen joka väittoettei sopimus sido koska hän on kirjoittanut nimensä väärin.. minua se kuitenkin sitoo, mutta hän saa määritellä sisällön oikein. Kun tällainen mielipuoli on siinä tallissa hevosineen, eikä lähde vaikka käsketään niin onhan se oikeasti todella hankala tilanne.

Suora ilkeys ja pääsyn estäminen on mahdollisia, mutta vastaavasti joutuu vahtimaan koko ajan ettei hullu suututtuaan sabotoi jotain. Yksi hullu ämmä kävi availemassa minun hevosten portteja. Todella tunnettu ja mukavan oloinen tyyppi vieläpä, joka oli niin mahdoton että sai lähdöt monelta tallilta lyhyen ajan sisään.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   16.7.24 09:45:35

Joo, kannattaa lopettaa se ylipalvelu. Tuollainen asiakas ei kuitenkaan arvosta palveluasi. Tunnistan ihmistyypin, on taitava manipuloimaan ja saa ponnistelemaan eteensä, vaikka itse ei sormea liikauttaisi vaikka tekisit kuolemaa.

Näiden kanssa aina lopussa kiittämättömyys seisoo. Härskein tapaus joka mulla oli oli seniorihevosen omistaja, joka jätti perussairauden hoitamatta. Mistä syystä hevoselle aiheutui kaikenlaista vaivaa. Ei suostunut lopettamaan, vaikka olin tiukkana, että joko perussairauden hoito, muualle vieminen tai lopetus. Meni ihan älyttömäksi pelleilyksi, sai minut maksamaan jopa yhden eläinlääkärikäynnin (jonka soitin syystä ja koska omistajaa ei tavoitettu, mikä lukee meillä sopparissa). Menin vapaapäivinä auttamaan aamulla klo 6 ties missä yms yms. Kuskasin erikoisheinää sieltä täältä jne jne.

Lopussa kun hevonen oli pakko lopettaa, sain haukut, lisäksi tuo omistaja teki tallinpidostani elsun ja minusta ilmoituksen veroviranomaisille (kummissakaan ei mitään sanottavaa, mutta toki näistä aiheutui ylimääräistä vaivaa). Parista hoitaneesta eläinlääkäristäkin oli tehnyt valitukset.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 10:04:21

Irtisano tuollainen loinen.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: Zyx 
Päivämäärä:   16.7.24 10:56:54

Olisin heittänyt pihalle jo kun jätti haavan hoitamatta

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   16.7.24 11:11:02

Olen itse tossu jonka on vaikea "sanoa suoraan" tai sanoa ei, mutta kyllä tuo menee jo seuraavalle levelille! Tyyppi käyttää sinua täysin häikäilemättömästi hyväksi.

Lopetat heti kaiken ylimääräisen höösäämisen. Jos tyyppi yrittää "ovelasti" saada sinua tekemään ylimääräistä, jätät vain vastaamatta hänelle.

Etäpäivien kyselyihin vastaat että et vielä tiedä, iltasoittoihin jätät vastaamatta koska olit jo nukkumassa, "hae polle ja tee sitä ja tätä" viesteihin vastaat että en nyt pysty/ehdi/menetkin toimistolle tai vastaat kengityksen jälkeen että olit kiireinen etkö huomannut viestiä ja jatkomarmatuksiin et vastaa mitään.

Jos joku nykyinen asia ei kelpaa, hän voi hankkia itse uuden, sinä tarjoat nykyiset puitteet. Jos ei miellytä, voi häipyä.

Satunnaiset erityistapaukset ja joustot on ok mutta tuo on tosiaan ihan täyttä hyväksikäyttöä joka jatkuu tasan niin kauan kuin annat sen jatkua.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   16.7.24 11:23:39

Oot kyllä täys tossu. Sitä saa mitä tilaa. Siis MIKSI nouset sieltä kotoasi kesken työpäivän viemään asiakkaan hevosen kengitykseen? MITÄ PELKÄÄT, että tapahtuu jos sanot, että "Sori, mulla on töitä, en pääse. Eikä se sitä paitsi ole mun hommani."

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   16.7.24 12:53:30

Joo, haavanhoidosta olisin jo kieltäytynyt ilman kunnon korvausta. Nythän on huomannut, että voi pompottaa sinua miten vaan. Suostut kengityksiin mukaan jne.

Irtisano sopimus kesken laidunkauden, eihän vaan ollut jäämässä tallillesi talveksi? En katsoisi tuollaista päivääkään, enkä tosiaankaan veisi laitumeen vesiä eri astioissa tai lisäheinää, jos on vielä syötävää laitumella.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: 7ö7 
Päivämäärä:   16.7.24 14:51:08

Sano hänelle ihan suoraan.

Seuraavan kerran kun alkaa valittaa jotain, keskeytä hänet ärähtämällä "NYT RIITTÄÄ!! Sopimuksessa määritellään asiat jotka hintaan kuuluu ja loput asiat sinä teet itse. Sinä et hoida omaa osuuttasi, vaikka niin lupasit. Minä teen enemmänkin kuin mitä sopimuksessa lukee, etkä sinä maksa siitä minulle ylimääräistä. Jos et lopeta tuota joka asiasta valittamista välittömästi, niin pakkaa hevosesi kamoineen ja vie se pois tontiltani tämän päivän aikana. Tästä sekunnista eteenpäin sinä hoidat oman osuutesi enkä minä tee yhtään enempää kuin mitä sopimuksessa lukee. Jos minä vielä joudun tekemään jotain sinun puolestasi niin se maksaa 50 euroa per homma ja jos valitus jatkuu, niin siitä joudut maksamaan minulle sata euroa per lause. Tuliko selväksi?!"

Pura sopimus välittömästi jos hän ei hommiaan tee tai jatkaa valitusta. Sopimuksen purku tarkoittaa sitä, että se loppuu välittömästi. Ei ole mitään irtisanomisaikaa vaan lähtö on nyt eikä kuukauden päästä. Irtisanominen on siis eri asia kuin purku ja sinä toteutat sopimuksen purun, jos hänen käytöksensä ei siistiydy ja hän ala hoitaa omaa osuuttaan hevosen hoidosta.

Et keskustele nätisti etkä pyytele anteeksi ärähtämistäsi.

Ihmettelen kyllä näitä tossukoita, jotka eivät noudata tekemäänsä sopimusta vaan tekevät ilmaiseksi toiselle kuuluvat hommat ja kuuntelevat vielä jatkuvaa valitusta asiasta. Lopettakaa olemasta tossukoita ja laatikaa säännöt ja pitäkää niistä kiinni ja vaatikaa myös maksavia asiakkaita tekemään osuutensa tai maksamaan teille kunnolla siitä, että teette heille kuuluvat asiat.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.7.24 15:49:14

Irtisano. Sun kesä menee pilalle kun tuollainen ihminen pyörii tontillasi ja keksii sulle töitä.

  Re: Aina tyytymätön asiakas?

Lähettäjä: jswj 
Päivämäärä:   16.7.24 17:49:17

Älä irtisano vaan pura sopimus. Kuten jo sanottu, irtisanomiseen ja purkuun on eri ehdot ja irtisanomisessa on irtisanomisaika, jolloin joudut sietämään tyyppiä tontillasi vielä määräajan ellei häivy aikaisemmin, mutta purku astuu voimaan välittömästi eikä sinun tarvitse sietää häntä tontillasi enää huomenna.

Nyt heti tänään lappu kouraan, jossa ilmoitat, että ilmaiset palvelut loppui tähän ja valitusta et kuuntele kertaakaan, ja seuraavasta omien hommien tekemättä jättämisestä tai valituksesta seuraa sopimuksen purku, joka astuu voimaan välittömästi. Printtaa tuon varoituksen liitteeksi kopio tekemästänne sopimuksesta josta käy ilmi, mitä sinun kuuluu tehdä ja mitä hänen kuuluu tehdä ja jos sinulla on kirjallisena häneltä viesti, jossa lupaa tehdä hommansa itse, niin printtaa siitäkin screenshot tuohon liitteeksi.

Eli kun yhden kerran sanot päin naamaa ja annat henkilökohtaisesti tuon varoituksen, niin ei voi väittää, ettei ole saanut mahdollisuutta parantaa tapojaan tai purku tuli yllätyksenä.

Purun liitteeksi voit sitten laittaa screenshotit kaikista viesteistä ja hänen sinulle sälyttämistään hommista ja valituksista.

Toimi nyt ettei sinun tarvitse valittaa vielä ensi kuussakin.

Jatkossa olet sitten viisaampi, etkä siedä mitään turhaa valitusta etkä tee yhtään mitään ilmaiseksi, ellei vastavuoroisuus toimi.

Minulla oli joskus hevonen tallilla, jolla sain pitää sitä halvalla, kun toimin samalla tallityöntekijänä ja autoin tallinpitäjän hevosten kanssa ja siivosin tarhoja ja karsinoita. Tallinpitäjällä talli pihassa harrastuksena ja teki leipätyönsä muualla kotoa, oli raksa-alalla. Sitten kun itse sairastuin, hän auttoi minun hevoseni kanssa. Eli vastavuoroisuus toimi. Pidemmillä reissuilla hankin jonkun muun hoitamaan hevoseni ja tallihommiakin, satunnaiset yksittäiset päivät kykeni tallinpitäjä tekemään. Ja lisäpalveluista maksoin toki tarvittaessa rahalla, en olettanut, että sopimukseen kuuluvat toistuvat lisäpalvelut olisivat olleet minulle ilmaisia. Kun tallinpitäjä rikkoi selkänsä ja jäi saikulle tai joutui leikkaukseen ja sairaalaan viikoksi ja sen jälkeen kuukauden lepoon, oli meistä kahdesta vuokralaisesta ja meidän apulaisista hänelle iso apu kun hoidimme melkein kaiken. Tai laitoimme valmiiksi, niin aamutallin tekevä kippasi vain heinät tarhan ja ruuat kuppeihin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.