Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi nykyään ei puhuta epäonnistumisista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 11:40:13

Jos ei onnistu laihduttamaan, se tarkoittaa epäonnistumista. Silloin ei osaa säätää ruokavalionsa, kulutuksensa ja liikunnan suhdetta sopivaksi.

Jos eroaa pitkästä parisuhteesta, se tarkoittaa epäonnistumista. Silloin ei osaa sovittaa yhteen pitkässä parisuhteessa tapahtuvia muuttuvia tarpeita. Ei osaa muuttua itse eikä osaa tukea puolisoa muuttumisessa.

Eihän elämä epäonnistumiseen kaadu, mutta minua ihmetyttää nykyään yleistynyt puhetapa, jossa selvät epäonnistumiset nimetään ikään kuin vain elämään kuuluviksi asioiksi.

  Re: Miksi nykyään ei puhuta epäonnistumisista?

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   15.7.24 11:49:36

Totta tämä, epäonnistumiset on aina jonkun muun syy. Tai sitten pelätään elää ja tehdä, ottaa tilaisuuksista vaari, koska pelätään sitä epäonnistumista. Kyllä epäonnistumiset on hyviä tilanteita kehittää itseään ja katsoa peiliin. Ensi kerralla sitten paremmin.

  Re: Miksi nykyään ei puhuta epäonnistumisista?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   15.7.24 11:50:16

Epäonnistumiset ovat osa elämää.

Itse en pitäisi kumpaakaan noista epäonnistumisena.

  Re: Miksi nykyään ei puhuta epäonnistumisista?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   15.7.24 11:57:59

"minua ihmetyttää nykyään yleistynyt puhetapa, jossa selvät epäonnistumiset nimetään ikään kuin vain elämään kuuluviksi asioiksi."

Sairaanpi minusta oli se aikakausi, jossa vain onnistumisista puhuttiin ja epäonnistumiset taputeltiin jonnekin maton alle ja oltiin hiljaa. Ei elämä ole pelkkää onnistumista, myös epäonnistumiset kuuluvat siihen ja epäonnistumisia sattuu kaikille. Olisi tyhmää vaan paistatella onnistumisissa ja olla kuin koskaan ei olisi ollut mitään takaiskuja, sitten toiset miettii että mikä mun elämässä on vikana, kun myös takapakkia tulee.

Esimerkkinä ollut ero voi myös olla onnistuminen. 30 vuotta huonossa suhteessa ei ole mikään onnistuminen, vaikka pitkä suhde onkin.

  Re: Miksi nykyään ei puhuta epäonnistumisista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.7.24 12:39:01

Ero nimenomaan on onnistumista, epäonnnistumista on se kun jää suhteeseen.

Se ettei onnistu laihduttamisessa ei ole epäonnistumista, koska syitä voi olla todella useita. Se on epäonnistumista jos asia vaivaa ja ei edes yritä.

  Re: Miksi nykyään ei puhuta epäonnistumisista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.24 17:42:51

Laihdutus voi epäonnistua, mutta ei ero ole mikään epäonnistuminen. Parinvalinta voi olla epäonnistunut (puoliso onkin narsisti tai väkivaltainen esim), mutta etenkin ero tällaisesta henkilöstä on suuri onnistuminen.

  Re: Miksi nykyään ei puhuta epäonnistumisista?

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   15.7.24 17:46:43

Onneksi nykyään jo ymmärretään, että epäonnistumiset kuuluvat elämään ja niistä oppii. Moni ihminen on kasvatettu pelkäämään epäonnistumisia tai "epäonnistumisia" niin paljon, että he sitten vaikka jäävät väkivaltaiseen suhteeseen tai eivät edes yritä aloittaa painonpudotusta.

  Re: Miksi nykyään ei puhuta epäonnistumisista?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.7.24 17:57:52

"jossa selvät epäonnistumiset nimetään ikään kuin vain elämään kuuluviksi asioiksi."

Nehän kuuluvat elämään. Harva ihminen onnistuu aina kaikessa.

  Re: Miksi nykyään ei puhuta epäonnistumisista?

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   15.7.24 17:59:49

Itse ajattelen siten että vaikka kaikki menis persilleen niin kiikkustuolissa voi muistella että ainakin yritin.

  Re: Miksi nykyään ei puhuta epäonnistumisista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.24 18:00:29

Mitä muuta epäonnistuminen voi olla, kuin osa elämää? Pitäisikö jokaisesta epäonnistumisesta peitellä itsensä tuhkalla ja kulkea häpeäsaatossa pitkin katuja?

  Re: Miksi nykyään ei puhuta epäonnistumisista?

Lähettäjä: Sohvi 
Päivämäärä:   15.7.24 18:02:39

Eroista kerrotaan koko ajan ja joka paikassa. Vaikka ei ero ole epäonnistuminen vaan suhde päättyi. Laihduttaminen on klikkauksia keräävä aihe, siksi niin usein esillä. On julkkiksia jotka kiertävät kaikki painonhallinta tosi-tv:t että juu kerrotaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.