Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   15.7.24 11:15:53

Paljonko omaisuutta pitää olla, että jäisit työttömäksi? Ikäsi?

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: OK 
Päivämäärä:   15.7.24 11:32:36

Näin kolmekymppisenä sellainen 2,5 miljoonaa käteisenä olisi summa, jolla kokisin, että voisin elellä melko huolettomasti loppuun asti. Sekään ei toki mahdollistaisi mitään luksuselämää, koska pitäisi toki huomoida myös eläkkeen vähäinen kertyminen yms. ja kustannusten jatkuva kasvu myös tulevaisuudessa. Asun kiinteistössä, jolla ei juurikaan ole arvoa.

Pienempikin summa kyllä riittäisi, että jäisin pois nykyisestä työstäni ja keskittyisin sitten yrittäjyyteen, mutta sillekään ei tarvitsisi antaa kaikkea vapaa-aikaansa.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: ppp 
Päivämäärä:   15.7.24 11:45:36

Olen 60 vuotias, asunto, auto maksettu ja hieman lompakossa säästöjä.

Kyllä miljoonan silti haluaisin, jos nyt lopettaisin työt. Sen verran hyvässä kunnossa, etten voi kotiin jäädä makoileen. Ostaisin mökin ja reissaisin ja niihin menee rahaa.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   15.7.24 11:53:56

Kyllä se lähelle ainakin 500t menee, sillä pärjäisi suht normaalilla elolla loppuelämän, nyt 35v.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.24 11:56:56

Re: Millä jäisit kotiin
LähettäjäOK

Päivämäärä15.7.24 11:32:36

Näin kolmekymppisenä sellainen 2,5 miljoonaa käteisenä olisi summa, jolla kokisin, että voisin elellä melko huolettomasti loppuun asti. Sekään ei toki mahdollistaisi mitään luksuselämää, koska pitäisi toki huomoida myös eläkkeen vähäinen kertyminen yms. ja kustannusten jatkuva kasvu myös tulevaisuudessa. Asun kiinteistössä, jolla ei juurikaan ole arvoa.

Etköhän sä saisi sijoittamalla sen riittämään ilman mitään eläkkeistä suremista...

Järki käteen ja ostoksille :D

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 11:58:42

Pari miljoonaa tarvittaisiin, että voisin ylläpitää nykyisen elämän käymättä töissä. Luultavasti kehittelisin jotain pikku bisneksiä jokatapauksessa joten ihan tuota ei ehkä olisi pakko olla.
33v

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   15.7.24 12:02:18

Joku 1,5 miljoonaa, jos vaan käyttäisin sen pois. Vähemmän, jos ajatellaan, että se tuottaisi sijoituksina, mutta en tiedä paljonko tarvittaisiin, että 40 vuoden ajan olisi käytössä yhteensä noin 1,5 miljoonaa (sekä tuotot että loppua kohti voisi syödä pääoman pois).

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Hippo 
Päivämäärä:   15.7.24 19:49:36

Tällä hetkellä sellaista rahasummaa ei olekaan, sen verran paljon pidän työstäni, että en uskoisi sitä lopettavani. Joku 10 miljoona jos saisi niin voisi ottaa työn harrastuksen kannalta ja elellä hyvin. 33 v.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   15.7.24 20:13:01

Olen 50. Jos elän 80, niin 30x12=360. Tonni kuussa ei tee edes paljoa. Mulla 4 asuntoa joista uusin jo tuon arvoinen. Eli voinko jäädä oloneuvokseksi?

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   15.7.24 20:21:22

35v. ja ehkä 800te.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   15.7.24 20:25:43

Just olin vuosia kotihoidontuella, eli reilu 300e/kk. Vousin jatkaa tuolla edelleen

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   15.7.24 20:46:17

4 milliä. Ikä 56v. En kotiin jäisi, tekisin vapaaehtoistyötä. Palkkatyön voisin jättää.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   15.7.24 21:09:57

Yhteensä 2milj. euroa ns. irtorahana ja sijoituksina. Olen n. 40v, saatan isovanhempien perusteella elää yli 90vuotiaaksi, eli n. 50v ainakin pitäisi rahan tarvittaessa riittää. Tuottojen varaan en laske paljonkaan, sillä inflaatio ehtii syödä ja pörssi syöksyä tuona aikana moneen kertaan. Nykyhintatasolla 40te/v laskettuna saa pääoma tuottoja tehdäkin, että ostovoima olisi nykyistä vastaava vielä yli 80-vuotiaana, kun pitäisi normaalin elämisen lisäksi maksaa ties mitä hoitokuluja.

Työelämän jättäminen pienellä pääomalla vuosituottoihin luottaen olisi aivan liian stressaavaa ja riskialtista. Jos sijoitukset haukkaa kakkaa 20v päästä, niin milläs sitten elät? Ei työelämään ole siinä kohtaa enää mitään asiaa. Jos jäljellä oleva elinikä olisi lyhyempi, niin toki sitten voisi jo ottaa enemmän riskiäkin, mutta toistaiseksi on liian pitkä aika kitua, jos huonosti käy.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   15.7.24 21:12:45

"Ei työelämään ole siinä kohtaa enää mitään asiaa."
Riippunee alasta. Mä oon vakuuttunut, että omalla alalla riittäisi töitä paussinkin jälkeen.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 09:07:36

Oon laskenut, että 10 miljoonaa pitäisi olla koska rakentaisin tallin ja ottaisin hevosia.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   16.7.24 09:12:52

Olen 40v ja saan nettona vuodessa 40t€. Inflaatio huomioon ottaen ja eläkkeen pieneneminen pitäisi saada 1,8miljoonaa että voin pitää saman elintason loppuun asti kuin työelämässä.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   16.7.24 09:43:12

Miljoona vähintään miel 1.5 - 2

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   16.7.24 10:11:54

46v, pari miljoonaa olisi sellainen summa, että jäisin pois töistä. Tai ainakin tekisin vain pari pv viikossa töitä harrastusmielessä.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Hötöleidi 
Päivämäärä:   16.7.24 10:34:48

Hä? En halua jäädä kotiin.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   16.7.24 10:35:18

Jos satunnaisia tai osa-aikaisia töitä saisi tehdä, mulle riittäisi jopa vain puoli miljoonaa sijoitettuna. Lopettaisin ilomielin tällaisessa tilanteessa vakituisen kokopäivätyön. Jos työt olisi loppuelämäksi kielletty, yksi miljoona olisi luku, joka ei aiheuttaisi stressiä. Ikää 30 v.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 11:03:08

Olen jo kotona mutta en työtön. On erilaisia elämäntilanteita katsos.
Normi palkkatöistä toiselle voisin jäädä pois jos eläkkeeni olisi jo hyvä tässä vähän ennen 60 ikävuotta. Säästössä täytyisi olla ainakin 50 000€.

Nykyään nuoret miehet eivät ole töissä vaan harrastavat sijoittamista. Mikä lähtötaso siinä sitten pitää olla, mielestäni ainakin se että eläke on jo turvattu.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Ravitäti 
Päivämäärä:   16.7.24 11:04:48

Jos olisi käyttää 1500eur/kk rahaa, niin se riittäisi oikein hyvin.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   16.7.24 11:18:55

Ikää 55 ja 300 tuhatta riittäisi vallan mainiosti.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 11:21:59

250 000e riittäisi hyvin. 31v, tottunut elämään vähällä ja osan rahoista voisi sijoittaa tuottamaan lisää.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: dkd 
Päivämäärä:   16.7.24 14:34:10

Kolme miljoona euroa kun napsahtaisi tilille niin jäsiin työttömäksi välittömästi. En nostaisi mitään tukia mistään ja lupaisin antaa hyväntekeväisyyteen ja auttaa lähimmäisiäni rahallisesti, en siis pitäisi kaikkea itse. Maksaisin esim. jotain remontteja, auton huollon, tarpeellista tavaraa, tms. muille. En siis välttämättä jakaisi rahaa, vaan helpottaisin heidän arkeaan. Ja antaisin rahaa yliopistolle sille koulutusohjelmalle jossa itse opiskelin. Saisivat kustannettua ekskursioita, palkattua henkilökuntaa (esim. vierailevia luennoitsijoita tai jopa uusia opettajia tai edes maksettua niille, jotka luentoja pitävät muun työnsä ohessa) ja hankittua tarpeellisia laitteita.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: Lucy 
Päivämäärä:   16.7.24 15:00:30

250 ha metsää josta saisi myyntituloja tai peltoa saman verran vuokrattavaksi saattaisi riittää. Ihan pelkää riihikuivaa pitäisi olla n 1,5 -2,0 miljoonaa €.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.7.24 15:30:00

Olen nyt 55-vuotias. Töistä jäisin pois heti huomenna jos saisin 2000-3000 e/kk niin kauan kun elän. Kerralla jos saisin miljoonan niin se riittäisi, maksaisin lainat loppuun, osan sijoittaisin ja lopulla eläisin työstä vapaata elämää.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 15:50:38

23v isoilla unelmilla, joten tarvitsisin joku 7miljoonaa :D Jos ei olisi isoja "epärealistisia" hevostalli unelmia niin sitten riittäisi joku 3 miltsiä loppuelämäksi. Saisi ainakin omakotitalon ja ei tarvitisisi miettiä mitä ostaa kaupasta kun sen verran sukanvarressa.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.7.24 15:59:22

Laskin sen mukaan, että eläisin 100-vuotiaaksi. Oletuksena, etten tätä rahaa laita mihinkään sijoituksiin ja että rahan arvo pysyy kutakuinkin samana.

Noin 2,4milj pitäisi olla omaisuus, jotta kuukaudessa on 2500€ käytettävissä ja olisi varaa ostaa talo ilman lainaa.

  Re: Millä jäisit kotiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 19:48:16

1,2 miljoonaa, siinä olisi 2t/kk jos eläisin 80-vuotiaaksi. maksais hyvin laskut ja elämisen, en kaipaa mitään erikoista.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.