Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   15.7.24 08:21:52

Olen tavan takia kuulunut Kennelliittoon koko sen ajan, kun minulla on ollut koiria. Nyt tuli taas Kennelliiton lasku ja mietin, miksi kuuluun liittoon? Lehteä en lue ikinä, eikä tämä koiran kisata, käydä näyttelyissä tms.

Menetänkö jotain, mitä en nyt tajua miettiä, jos eroan Kennelliitosta?

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   15.7.24 08:23:19

Esim. täytyykö koiran siru rekisteröidä jonnekin muualle, jos en itse enää kuulu Kennelliittoon?

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: Glamour 
Päivämäärä:   15.7.24 08:23:49

Ellet ilmoita koiraa näyttelyyn tai kokeisiin etkä käytä jalostukseen ei sinun tarvitse kuulua kuin silloin jos ostat uuden koiran tai ilmoitat edellisen kuolleeksi. Näin minä olen päätellyt mutta jollain lienee varma tieto.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   15.7.24 08:25:22

Koira on rotukoira, mutta ihan kotikoira nykyään. Palliton, kroonisesti sairas, joka ei enää kisaa tms. Terbeystiedot yms. on aiemmin ilmoitettu Kennelliittoon.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 08:25:26

Ei ole mitään syytä kuulua liittoon, jos et kastava kennelliiton alaisia pentuja

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   15.7.24 08:39:47

Minä kisaan ja kasvatan, mutta erosin silti liitosta.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: Allikko 
Päivämäärä:   15.7.24 08:40:46

Ihan on sujuvasti käyty kokeissa ja näyttelyissä ilman Kennelliittoon kuulumistakin. Ei siis mitään syytä kuulua, jos ei kasvata tai halua toimia esim. koetoimitsijana.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: Hupsista 
Päivämäärä:   15.7.24 08:41:28

Erosin tänä vuonna. Hampaatonta touhua. Enkä tarvitse mihinkään.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   15.7.24 09:05:07

Koiran pitää olla rekisteröity myös ruokavirastoon, pelkkä kennelliiton rekisteri ei enää piisaa.

Jos aiot toimia tuomarina ym niin sitten pitää kuulua liittoon. Kasvattajaa se helpottaa. Terveystutkimusten lähetteet, kuolleeksi ilmoittaminen ym on helppo hoitaa omakoiran kautta.

Tavan vuoksi itsekkin enää liittoon kuulun, ei viitsi enää erotakkaan kun on ollut jäsen 34 vuotta. Tosin omakoira palvelua on tullut hyödynnettyä.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: Jeesi 
Päivämäärä:   15.7.24 09:28:54

En kuulu liittoon ja pakko liittyä jossain kohtaa, kun anoppi luovuttaa kennelnimen. Muuta hyötyä siitä ei ole, kuin pentujen rekisteröinnissä. Apua et saa missään...

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.7.24 09:31:31

Minä ilmoitin vastikään 3 koiran kuolinsyyt sähköpostilla olematta jäsen onneksi.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 09:32:59

Ei siitä ole mitään hyötyä. Minäkin liityin, koska jotenkin ajattelin, että "kuuluu" liittyä. Huomasin, etten hyödy mitään. Lehteä tuli luettua, ei muuta. Siksi erosin jo vuosia sitten.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: Glamour 
Päivämäärä:   15.7.24 10:47:47

Toimiiko omakoira palvelu jos eroaa?

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 10:51:47

Itse en kuulunut silloinkaan kun kisasin. Loppujen lopuksi tuo on kasvattajien ja kilpailutuomarien kerho. Tavallinen koiran omistaja tai harrastaja ei tarvitse jäsenyyttä.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 10:54:04

" ostat uuden koiran tai ilmoitat edellisen kuolleeksi"

Ei tarvitse näihinkään asioihin liittyen kuulua kerhoon.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: Hani 
Päivämäärä:   15.7.24 11:17:14

Ei mitään järkeä kuulua. Jatkossa vielä vähemmän kun uhkaavat lopettaa pienet rotuyhdistykset.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   15.7.24 15:30:38

Mulla on ollut 15 vuotta harrastuskoiria kuulumatta kennelliittoon. Liityn vasta kun on pakko, jos meinaan esim. koetoimitsijaksi. Omakoira on jäsenille.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   15.7.24 15:35:57

Erosin. Säästyy tuokin 42e.

  Re: Kennelliittoon kuuluminen

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   15.7.24 16:26:32

Mulla on ollut aina vain uroksia, ja parin vuoden jäsenyyden jälkeen ymmärsin, että en tartte jäsenyyttä mihinkään, parin hassun näyttelyn jäsenale ei kompensoi tarpeeksi jäsenmaksua. Samaan aikaan kun Kennelliitto vielä palkitsi useita isä-tytär yms. pentueita tehneen eläinlääkäri-kasvattajan, niin lopetin jäsenyyteni siihen pisteeseen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.