Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tahattomasti lapseton,miten reagoit raskauspuhe

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   15.7.24 00:09:17

Kuulun itse tahattomasti lapsettomiin, aikalailla kaikki on tehty ja toivo alkaa olla mennyttä.
Hiljattain olin mukana keskusteluporukassa, jossa henkilö kertoi läheisensä yllättäen saaneen selville olevansa raskaana ehkäisystä huolimatta, oireita ei juuri ollut vaikka raskaus oli ilmeisesti jo yli puolen välin. Tämä kirvoitti keskustelua miten voikin joskus tulla yllättäen, ja taas joskus pitkän yrityksen jälkeen. Lopulta mainittiin myös etteivät kaikki onnistu lainkaan.
Itse pysyttelin hiljaa tarkoituksella, vieraampia ihmisiä ja aihe niin arka, että herkistyn siitä puhuessa.
Tästä kuitenkin jäin miettimään, te samassa tilanteessa olevat, avaatteko suunne näissä tilanteissa? Toisten raskaudet eivät ole minulta pois enkä heidän onneaan halua pilata, en myöskään viihdy keskipisteenä. Kuitenkin ehkä juuri asian ollessa itselle kipeä tekisi toisaalta välillä muistuttaa toisesta puolesta...

  Re: Tahattomasti lapseton,miten reagoit raskauspuhe

Lähettäjä: Liisi 
Päivämäärä:   15.7.24 00:15:43

Mistä toisesta puolesta? Olihan keskustelussa tullut ilmi, että kaikki eivät onnistu ollenkaan.

  Re: Tahattomasti lapseton,miten reagoit raskauspuhe

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   15.7.24 00:20:50

Kyllä, loppujen lopuksi. Jollei olisi, ja näinkin on käynyt, en silti olisi itse pystynyt siitä huomauttamaan.

  Re: Tahattomasti lapseton,miten reagoit raskauspuhe

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.7.24 00:30:13

En pystynyt kommentoimaan mitään silloin, kun itsellä oli vaikeat vaiheet hoidoissa ja hoitojen loputtua. Nyt, kun aika on auttanut niin olen sopivissa kohdissa kertonut omasta kokemuksesta mutta aina en sano mitään että en vahingossa lyttäisi toisen iloa raskaudesta vaan onnittelen vain.

  Re: Tahattomasti lapseton,miten reagoit raskauspuhe

Lähettäjä: Efvj 
Päivämäärä:   15.7.24 00:36:18

En liiku porukoissa, joissa juoruillaan tuolla tavalla muiden ihmisten asioista. Toki joskus joku ilmoittaa olevansa raskaana tai muuten puhuu lapsistaan. Ei haittaa, ei se ole minulta pois.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.