Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.24 23:26:18

2 viikkoa olo on mahtava, kaikki on hyvin, jaksan vaikka mitä. Sitten ne toiset 2 viikkoa olen väsynyt, nukun 12-15h vuorokaudessa, en saa mitään aikaiseksi, perus arkikin on tuskaa.

Kokeiltu on kolme hormoniehkäisyä ja kolmet mielialalääkkeet, kaikilla sama tulos: olo menee vain tasaisen huonoksi. Olen ollut vuosia terveellisellä, erityisesti hormoniterveyden kannalta, ruokavaliolla. Ei auta mitään, enkä meinaa pystyä siihenkään sitoutumaan luteaalivaiheen aikana.

Mikä tähän avuksi?!

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   15.7.24 00:45:16

Sen kun tietäisi!! Olisipa 24h hormonikierto.

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 13:55:50

Up

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: Efvj 
Päivämäärä:   15.7.24 15:03:26

Kierukka?

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 15:20:12

Joo vähän sama. Hormonaalinen migreeni joka tulee ennen ja jälkeen menkkojen ja ovulaatiosta myös niin aika vähän on hyviä päiviä

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.7.24 15:23:16

Kierukka kokeiltu, pahentaa vaan.

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: -_- 
Päivämäärä:   15.7.24 17:29:56

Minkä ikäisiä olette?

.: Minulle alkoi tulla ensimmäisten e-pillereiden kanssa iän myötä hirveitä migreenejä aina menkkojen aikaan. E-pillerit vaihdettiin toiseen merkkiin ollessani noin nelikymppinen ja migreenit loppuivat kuin seinään, samoin ihan hirvittävät PMS-oireet. Qlaira sopii vähän vanhemmalle naiselle, suosittelisin kokeilemaan.

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.7.24 17:35:38

Ap on 31v, mutta tällaista tämä on ollut jo 15 vuotta.

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 17:40:46

ilman hormoneja kuolisit.

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: Md 
Päivämäärä:   15.7.24 17:47:51

Kärsin samasta, ja myös migreenistä ainakin 15 vuotta, ennen kuin lääkäri sanoi että kierukan lisäksi ala syömään Slindaa tauotta. Ei häiritse enää hormoonit.

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 17:50:51

Mulle ei Diane Novat sopineet ollenkaan, olin 20 vee. Jäi traumat enkä uskaltanut kokeilla vuosiin mitään. Sitten tuli pahat PMS-oireet. Nyt 32 vuotiaana kokeilin Zoelyja ja ai että, näillä on mieliala kivan tasainen. En tiedä miten toinen pillerimerkki voi tehdä minusta masentuneen ja toinen vaikuttaa positiivisesti...

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 17:54:08

Mulla ollut migreeni 13v. asti ja nyt olen 42v. Pillerit auttaa mutta niiden kanssa vaikea tulla raskaaksi...

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.7.24 18:12:34

Pahinta on se, että silloinkin kun kaikki on hyvin ja energiaa on, mielessä kalvaa se että kohta tulee luteaalivaihe enkä jaksa enää ja kaikki on hirveää. Mitään ei kannata suunnitella tai aloittaa.

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   15.7.24 21:27:55

Ruokavaliolla ja muilla elintavoilla voit vaikuttaa hormoneihin

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   15.7.24 23:14:43

Mulla qlaira vei hiukset. Lähti ihan tuppoina ja kamalat 24/7 vuodot. Kierukka ollut ainoa jonka kanssa kivut ja mielialat hyvät. Migreenin kyllä vaivaa. Kokeillut 4 erilaista pilleri merkkiä. Osa aiheutti masennusta, osa teki aggressiiviseksi yms.

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.7.24 07:13:23

Sama, lähes 40 vuotta jo samaa vuoristorataa. Ei kauheasti rajatonta luottoa omaan suorittamiseen, kun joka ikinen päivä tunnun heräävän kuin eri ihmisenä, taustalla suurinpiirtein sama 2vkoa hyvä sykli, 2 vkoa huono jolloin todella taistellaan. Tarkkuus vaihtelee, tarmo vaihtelee, tunteet vaihtelee, empatia muita kohtaan ym. Mutta yritän taistella vastaan. Kirjoitan ylös itselleni suunnistusmerkkejä, jotta löydän todellisen itseni ja armollisuutta silloinkin kun olen ihan hukassa.

  Re: Hormonit tekee elämästä hlvettiä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.24 22:35:31

Sain vihdoin varattua ajan gynelle joka erikoistunut vaihdevuosioireisiin . Oha se älytöntä että ei julkisella puolella saa hoitoa saatikka työterveydessä. Miehet ku menee lääkäriin ja näyttää että ku tuolla alhaalla ois vähä onelmaa puolison mielestä ja pakotti lääkäriin..kaikki tutkitaan!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.