Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.7.24 14:42:58

Tarvisin jonkun hyvän tuotteen kasvojen kuorintaan, olisino vinkkejä? Käytin aiemmin Freemanin aprikoosikuorintaa, mutta mielestäni ne aprikoosinkivien murut ovat pienentyneet paljon ja ei enää ole hyvä. Tosin edellisen purkin ostostakin on jo vuosia, niin saako tuota edes enää?

Eli etsinnässä tuote, jossa olisi kuorivana ainesosana selkeitä rakeita tms, joilla hieroa ihoa.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.7.24 14:54:02

Body Shopilla on, hmmm... olikohan se nyt E- vai C-vitamiinikuorinta... Oranssi tuubi.

Yliopiston apteekin omassa sarjassa on vartalonkuorinta, jota olen käyttänyt kasvoillekin.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 15:01:54

se aprikoosikuorinta on pahin mitä olet voinut kasvojesi iholle tehdä, voi apua, olen oikeasti kauhuissani. Mikä tahansa tuote on askel parempaan suuntaan. Voi ei.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.7.24 15:06:31

. , haha, hyvin voi iho ja sitä on kosmetologitkin kehuneet, eli se siitä. :D Arvasin, että joku tulee jotain nillimään ja mietinkin, viitsiikö omalla nimimerkillä kirjoittaa. Siinä kerran kuussa olen tuota käyttänyt.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.24 15:08:59

Höpö höpö piste, tuo on kumottu jo ajat sitten :D Täällä lisää infoa siitä, mistä aprikoosikuorinnan demonisointi lähti liikkeelle https://www.glamour.com/story/st-ives-apricot-scrub-lawsuit

Summa summarum, rakeinen kuorinta on täysin OK, kunhan se sopii omalle ihotyypille.

Aloittajalle: Body shopilla oli joku seaweed-kuorinta mistä itse tykkäsin. En tosin tiedä, onko tarpeeksi rakeinen sinulle. Kuorinnan voi tietty tehdä itse kotonakin vaikka kahvinpuruista.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 15:09:08

Riippuu mihin tarkoitukseen etsit, mutta ei nykyään kuorita noin vaan esim happokuorinnalla. The Ordinary on halpa ja kehuttu. Käytän tätä itse, on aika tujua mutta mielestäni haalentaa pigmenttimuutokset ja pitää ihon paremmassa kunnossa: the Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution 30 ml.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.7.24 15:13:01

Minulla on siis kuivahko iho ja haluaisin uusiutuvat ihon pois naamalta. Rasvoihin tms en kaipaa apua, ne on jo omasta takaa.

Kiitos asiallisille vastaajille, perehdyn näihin ainakin!

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   14.7.24 15:19:43

Puhdistusmaito ja siihen teelusikallinen hienoa merisuolaa.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   14.7.24 15:24:05

Mitä isommat rakeet, sen kamalampi. Tykkään mähdollisimman hienojakoisesta. Yves Rocherilla oli aikanaan sellainen ja samanlaista en ole enää löytänyt. Kaikissa on tosi isot rakeet.

Nivean glow rice scrubb on ollut aika kiva.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.7.24 15:25:01

Niin meitä on erilaisia - minä toivoisin, että olisi pientä ja isompaa raetta.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   14.7.24 15:25:21

Body Shopilla on muuten tosi hyvät kuorinta-aineet

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.7.24 15:31:24

Tutustun ehdottomasti Body Shopin vaihtoehtoihin. Kiitos vinkeistä teille.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.7.24 15:55:59

Mäkin oon tykänny bodyshopin kuorinnoista, vaikka muuten en niiden tuotteiden fani olekaan

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Peukku 
Päivämäärä:   15.7.24 08:45:12

Itse pidän Dermalogican daily microfoliant -aineesta. Voi käyttää päivittäin. On toki vähän hintava, mutta kestää tosi pitkään. Tuo on siis sellaista jauhomaista mikä hierotaan veden kanssa ihoon pesun yhteydessä.

Lisäksi happokuorintoja tarpeen mukaan (joskaan tuota daily microfoliantia käyttäessä en ole kokenut tarpeelliseksi)

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 08:49:44

Minun iholle ei oikeen mikään sopinut, kunnes kokeilin hunaja/sokeri-töhnää ja toimi miulle oikein hyvin. Myös kahvirouheet menee uusiokäyttöön joskus.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.7.24 08:57:29

Minä just kuorin kasvoni suihkussa Nivean Saliciylic ACID:illa. Vihreä tuubi.
On kivat rakeet, ja sopii juuri tuohon kerran kuukaudessa kuorintaan.

Ps. Naurettavin kommentti ikinä "mutta ei nykyään kuorita noin".

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   15.7.24 09:12:51

Mä etsin just samaa, eli rakeista kuorintavoidetta. Valikoimat on nykyisin tosi pieniä, kaipa jengi juoksee kosmetologilla tai jotain. Päädyin ostamaan Garnierin Pure Active 3in1 charcoal -kuorintavoiteen. Rakeet eivät ole ihan niin isoja kuin toivoisin, mutta tuote toimii naamionakin.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 09:26:51

Ihme kommentteja. Aloittajan parikymppisen iholle on ihan ok käyttää mekaanista kuorintaa. 30-40 iässä voi sitten miettiä uudelleen kun ihon uusiutuminen hidastuu.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.24 10:16:58

Aloittaja taitaa olla nelikymppinen.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   15.7.24 10:28:49

https://urly.fi/3yG0 kuorintojen ferrari (kuin hienoa santapaperia iholla, lämpiää iholle levittäessä, joka tehostaa kuorintaa)
https://urly.fi/3yG2 Frantsilan, yrttituoksuinen
https://urly.fi/3yG3 Baborilla myös aika kivasti kuoriva.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   15.7.24 10:45:59

Mä olen tykännyt Laveran 3in1 kuorinta-aineesta.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.7.24 11:06:13

Siis varovainen mekaaninen kuorinta on paljon hellävaraisempi, kuin noi hapot mitä kuluttajille myydään

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   17.7.24 22:18:43

up

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.7.24 04:26:42

En halua siis tosiaan mitään happokuorintoja. Ihan vaan mekaaninen kuorinta, jolla saa kuollutta ihosolukkoa pois. Ja aloittaja on tosiaan 40 v, iho hyväkuntoinen, mutta joskus talvella ajoittain pintakuiva. En käytä oikeastaan ikinä meikkivoiteita tai puutereita, liekö auttanut tässä tai sitten vaan hyvät geenit, en tiedä.

Kiitos Mari nostosta.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.7.24 04:31:09

Ja retinolia en voi käyttää, joten sitä sisältävät tuotteet voi jättää listauksesta pois.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Jeps 
Päivämäärä:   18.7.24 08:51:54

LV kuorintageeli, ei ärsyttäviä aineita, edullinen ja saa ihan marketista.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.24 10:15:57

Pahoittelut virhearvioinnista, kommenttien perusteella et vaikuta päivääkään yli 20-vuotiaalta aloittaja. Mutta siinä tapauksessa ymmärrän kyllä, miksi mekaanista kuorintaa paheksutaan ja oikeassahan he ovat.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Mimi 
Päivämäärä:   18.7.24 11:45:05

Itsellä pintakuiva iho ja V10 water based peeling on ollut ihan luottotuote vuosien ajan! Tehokas, mutta ei ärsytä ihoa. Aloittaja toivoi toki rakeellista ainetta ja sitä tämä ei ole, mutta suosittelen silti kokeilemaan. Kuollut ihosolukko nousee ihan muutamissa sekunneissa pintaan ilman minkäänlaista hierontaa.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: MK 
Päivämäärä:   18.7.24 15:46:47

Suosin yksinkertaisia aineita. Puhdistus Flow Cosmeticsin Honey Milk kasvosaippualla, kuorinta 1-2 kertaa viikossa ihan silkalla hienolla sokerilla (aluksi käytin yhdessä saippuan kanssa, mutta toimii hyvin ihan yksinäänkin kun kasvot ovat kosteat). Sen jälkeen kylmää vettä naamalle ja heti perään joku ihoöljy (esim. Ceridal lipolotion). Ylimääräiset öljyt voi pyyhkäistä pois paperilla vähän myöhemmin jos naama tuntuu liian öljyiseltä. Toimii kuin väärä raha :) eikä tarvitse tuhlata kalliisiin kuorintoihin tai voiteisiin.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   18.7.24 18:53:14

Teen itse kuorinnan kahvinpuruista. Toimii!

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.7.24 19:03:52

Piste, en juo kahvia...

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.7.24 19:16:17

Kahvinporot on itselle ainakin ihan liian pehmeitä. Suolaa ja sokeria olen joskus käyttänyt. Neutrogena se mustapäitä poistava kuoriva pesuaine on tosi hyvä

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: ZiZi 
Päivämäärä:   18.7.24 19:34:28

Omorovicza Refining Facial Polisher, olen tilannut sitä 30ml esimerkiksi Bangerheadilta. Riittoisa ja kiillottaa naaman paremmin kuin mikään :D semmonen hienorakeinen koostumus jossa ne rakeet pysyy hieroessa naamaan.

Tutustuin tähän St George Span kasvohoidossa ja tähän tulee aina palattua muiden kokeilujen jälkeen.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   18.7.24 20:18:22

Joo. Mene saunaan hunajanaamion kanssa ja sauno puoli tuntia. Sen jälkeen kuori naama sillä hunajalla. Paljon hellävaraisempaa kuin tuollaiset karkeat rakeet. Minulla on ihan sileä ja hilseetön iho kun tuolla hunajalla vetelen.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   19.7.24 08:27:47

Hieno merisuola. Taputellaan pestyille kasvoille kostein käsin ja annetaan seistä hetki. Sitten pyöritellään kevyesti niin kauan, että on liuennut ja huuhdotaan pois. Luonnontuote, joka ei jätä mikromuoveja ympäristöön.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   19.7.24 09:40:03

"Mä etsin just samaa, eli rakeista kuorintavoidetta. Valikoimat on nykyisin tosi pieniä, kaipa jengi juoksee kosmetologilla tai jotain."

Nykyään aika moni taipuu kemiallisen kuorinnan puolelle. Mutta jos kunnon kuorintaa haluaa, niin rakastuin aikoinaan Premierin Classic para pharmaceutical facial exfoliating gel -tuotteeseen. Hirvee nimihirviö eikä ole kaikkialla halvimmasta päästä, mutta hyvin kuorivat rakeet ja riittoisa.

  Re: Suositelkaa kasvokuorinta-ainetta!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.7.24 13:08:42

Sokeri, suola ja hunaja liukenee niin nopeasti olemattomiin, ettei niistä oikein ole kuorinta-aineiksi. Kahvinporot tukkivat viemärit.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.