Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Töissä kuittia käytöksestäni :/

Lähettäjä: minttu 
Päivämäärä:   14.7.24 11:21:50

Olen introvertti enkä tykkää puhua töissä henkilökohtaisesta elämästäni ja monesti tykkään vain olla hiljaa. Tiimiläiset ovat nyt valittaneet minusta esihenkilölle miten olen niin syrjäänvetäytynyt ja ahdistava :O Eräs henkilö tivasi pitkään asioitani, millainen asunto oma/vuokra, miehen koko nimi ja työpaikka, samoin olisi halunnut tietää vanhempieni ja sisarusten asiat perinjuurin, oli pakko viheltää peli poikki ja sanoin etten puhu noin henkilökohtaisia asioita työpaikalla, veti ilmeisesti herneet nenään :O Esihenkilölle kerroin nuo asiat ja sanoi, että asia on ok ja kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia, ahdistaa kyllä nykyään olla tuossa tiimissä, helpotus on että olenkin nykyään lähes aina etänä, etsin kyllä uutta työpaikkaa.

Re: Töissä kuittia käytöksestäni :/

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.7.24 11:24:38

Ei tarvitse puhua henkilökohtaisista asioista töissä jos ei halua. Mutta tuo ei kuitenkaan ole introvertin määritelmä että haluaa olla hiljaa.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   14.7.24 11:27:52

Hyvä.
Irtisanouduin tuollaisesta. Olin mustalla listalla johtoa myöten. Lähettivät psykologillekin. Olen helpostilöhestyttävä ja toimin nykyään erittäin sensitiivisessä asiakastyössä, jossa tarvitaan hyvät vuorovaikutustaidot. En nauti puhumisesta mutta olen fiksu ja kuuntelen aidosti.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.7.24 11:27:53

Nuo asiat eivät kuulu kollegoillesi pätkän vertaa. Olen useasti täällä maininnut yhden erittäin hyvän työkaverini - ollaan jo yli 9 v työskennelty yhdessä ja en edelleenkään tiedä miehensä nimeä, kun puhuu aika vaan äijästä. Ja pidän ko. henkilöä läheisenä työkaverina. Eikä ole aavistustakaan heidän asumisjärjestelyistään. Ei nuo asiat kuulu minulle.

Päivämäärä:   14.7.24 11:28:48

aika= aina

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   14.7.24 11:42:19

Hyi helv..onpa inhottavat työkaverit, itse en voisi oman terveyden vuoksi enää jatkaa tuollaisessa työpaikassa.

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   14.7.24 13:14:37

Valehtele. Ei ne tiedä mikä on totta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.7.24 13:15:56

"Mutta tuo ei kuitenkaan ole introvertin määritelmä että haluaa olla hiljaa."

Oliko se introvertin määritelmäksi mainittu? Aloittaja kuvaili olevansa introvertti, ei halua puhua henkilökohtaisista asioista ja olevansa monesti mieluummin hiljaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.7.24 13:20:47

Fiksu esimies

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   14.7.24 13:24:12

Minähän sain lähdön koeajalla (viimeisenä päivänä) siksi, että en suostunut työkavereiden jatkuvaan kosketteluun. Muulla tiimillä oli siis tapana taputella toisiaan olkapäälle ja jopa halailla pitkin päivää, ja olin hankala työkaveri, kun en siihen suostunut. Esihenkilö ei ottanut asiaa tosissaan, koska olimme kaikki samaa sukupuolta.

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   14.7.24 14:26:52

Ei ole mikään pakko jakaa töissä yhtään mitään asioita. Jos tuollainen ilmapiiri, niin jatkossa en varmasti puhuisi enää mitään ja kävisin tauolla yksinäni.

Lähettäjä: Olaus 
Päivämäärä:   14.7.24 14:30:51

Kaikista kamalin työpaikka oli sellainen, jossa joka työpäivän jälkeen piti osallistua yhteishuutoon: "Hyvä minä, hyvä me, hyvä meidän joukkue!"

Työ oli projektiluonteinen ja en enää tuon kokemuksen jälkeen mene koskaan töihin sinne, vaikka olisi viimeinen työpaikka maailmassa.

Ymmärrän aloittajaa hyvin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 14:37:48

u: Minäkin lähtisin tuollaisesta työpaikasta. Tietääkseni töissä tehdään töitä eikä olla lääppimässä toisia koko ajan.

Päivämäärä:   14.7.24 14:39:44

"Kaikista kamalin työpaikka oli sellainen, jossa joka työpäivän jälkeen piti osallistua yhteishuutoon: "Hyvä minä, hyvä me, hyvä meidän joukkue!"

Siis anteeksi mitä??? Kamalaa!

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   14.7.24 15:20:37

Toivottavasti se esimies sanoi tälle valittajalle selkeästi, ettei tuo ole mikään aiheellinen valitus.

Päivämäärä:   14.7.24 15:21:28

Olin vuosia työpaikassa, jossa sain kuulla olevani hiljainen. Arvatkaa vetäydyinkö sen vuoksi aina vaan enemmän kuoreeni. Se oli todella ahdistavaa. Näin jälkeenpäin olen ymmärtänyt, kuinka juntteja osa työkavereistani oli.

Nyt olen työpaikassa, jossa työkaverini ovat korkeammin koulutettuja ja sivistyneempiä ja täytyy sanoa, että sen huomaa. Jokainen saa olla sellainen kuin on, selän takana ei puhuta. Jokaista kunnioitetaan ja keskitytään olennaiseen eikä siihen, millainen joku on. Ja minä en ole enää mikään hiljainen vaan sulaudun hyvin joukkoon, koska kukaan ei enää lyttää minua.

Päivämäärä:   14.7.24 15:33:02

"Kaikista kamalin työpaikka oli sellainen, jossa joka työpäivän jälkeen piti osallistua yhteishuutoon: "Hyvä minä, hyvä me, hyvä meidän joukkue!""

Oliko tämä työpaikka Suomessa?

Lähettäjä: Olaus 
Päivämäärä:   14.7.24 15:38:09

u, kyllä oli. Eräs järjestetty tapahtuma. Olen ollut tapahtuma-alalla kauan ja tuon järjestäjän leipiin en mene enää ikinä. Aikaa tästä on muutama vuosi nyt.

Lähettäjä: Pottu 
Päivämäärä:   14.7.24 16:45:23

U: eikö tuo mennyt ihan oikein? Koeaika on nimenomaan sitä varten että puolin ja toisin katsotaan sopiiko työyhteisö sinulle ja sovitko sinä ko työyhteisöön ja tehtävään. Tuossa yhteisössä tykättiin halailla, sinä et tykkää - mitä muita vaihtoehtoja tuossa olisi kuin purkaa sopimuksesi koeajalla? Käskeä muita, pidempään työskennelleitä käyttäytymään niinkuin sinä haluat?

Päivämäärä:   14.7.24 17:00:57

Pottu, ei todellakaan ole validi syy purkaa työsopimusta syyllä "ei tykkää halailla" tai "ei sovi työyhteisöön". Jos tyyppi hoitaa hommansa ja tekee ne hyvin, niin tuo on laiton työsuhteen purku.

Päivämäärä:   14.7.24 17:04:26

Kyllä sopeutumattomuus työyhteisöön on pätevä syy koeaikapurkuun.

Päivämäärä:   14.7.24 17:07:35

No ei ole, jos hommansa hoitaa. Ketään ei ole töissä tarpeen halailla, oli se tapana tai ei.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   14.7.24 17:12:14

"Nyt olen työpaikassa, jossa työkaverini ovat korkeammin koulutettuja ja sivistyneempiä ja täytyy sanoa, että sen huomaa. Jokainen saa olla sellainen kuin on, selän takana ei puhuta. Jokaista kunnioitetaan ja keskitytään olennaiseen eikä siihen, millainen joku on. Ja minä en ole enää mikään hiljainen vaan sulaudun hyvin joukkoon, koska kukaan ei enää lyttää minua."

Meillä talo täynnä duunareita ja kaikki saa olla just semmoisia kun on, kellekään ei huomautella olit sitten täysi tuppisuu tai päinvastoin. Saa olla puhelimella tai saa pelata vaikka korttia. En oo näin sallivassa työpaikassa ollut koskaan, eli sanoisin että korkea koulutus ei tätä asiaa tee vaan millaiset ihmiset on työpaikkaan valikoituneet.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   14.7.24 17:17:39

En minä kyllä tuon takia etsisi uutta työpaikkaa, päinvastoin. Ärsyttäviä työkavereita tulee vastaan kyllä aina, nyt teillä on sentään esimies näyttänyt olevansa fiksu ja toiminut ihan oikein. Seuraavassa paikassavoi olla niin että on ärsyttävä työkaveri JA huono esimies.

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   14.7.24 17:27:34

Olen itse lähtenyt työyhteisöstä jossa juoruttiin, naurettiin selän takana ja käytiin pomolle valittamassa kun ei pystytty sanomaan sitä suoraan. En sopeutunut koska en suostunut tekemään samoin kun muut. Tämäkin niin täydellinen työyhteisö on sittemmin hajonnut , kappas vaan...=)

Päivämäärä:   14.7.24 17:39:09

Multa yhdessä työpaikassa jotkut aina kysyi että onko kaikki hyvin, kun en ole yhtä puhelias kuin muut. Oli aika ahdistavaa. Lopulta se utelu meni yli ja lähdin. Mulle sopii pieni työyhteisö, mutta siinäkin pitää henkilökemioiden kohdata. Yhdessä pienessä työyhteisössä oli yks vanha muija, joka suuttui mulle koska olin saman ikäinen kuin hänen kuollut veljen poika, ja minä olin saanut elää ja se ei. Sanoi minulle autossa että "ei ole reilua että hän joutui kuolemaan ja sinä voit elää tuollein normaalia elämää." Sillein wtf, ihan umpi outona ulkopaikkakuntalaisena tulin sinne, en tuntenut ketään sieltä saati sitä kuollutta poikaa. Sen jälkeen ei sanonut edes huomenta mulle eikä suostunut olemaan työparini. Koska se ihminen päivittäin oli siellä töissä niin en kauaa jaksanut olla noin ahdistavassa paikassa töissä ja lähdin.

Nyt olen onneksi löytänyt mukavan pienen työpaikan jossa saan olla niin hiljainen tai puhelias kuin tuntuu eikä kukaan tenttaa ja kysele tyhmiä.

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   14.7.24 18:04:59

"Kyllä sopeutumattomuus työyhteisöön on pätevä syy koeaikapurkuun."

Jos työyhteisöllä on jotain noinkin outoja tapoja kuin jatkuva lääppiminen ja halailu, olisi hyvä käydä niitä läpi jo työntekijän haastatteluvaiheessa. Muutoin tuloksena voi olla pitkä jono koeaikapurkuja ja sekö on työpaikan etu perehdyttää jatkuvasti uusia työntekijöitä pariksi kuukaudeksi.

Tai sitten ne vanhat työntekijät voisivat sen verran avartaa maailmaansa ja opetella muokkaamaan käytöstään, että huomaisivat, että tälle hyvälle ja osaavalle työntekijälle ei moinen lääppiminen ole luontaista ja toivottua toimintaa.

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   14.7.24 18:10:50

Tuttua. Mun edellisessä duunissa sain ikävän ihmisen maineen kun en kertonut omista asioistani ja juorunnut muiden kanssa pitkin päivää.Siitä se kiusaaminen ja kuiskuttelu alkoi. Onneksi työ oli määräaikainen,tosin vikan 2kk olin saikulla kun en voinut mennä töihin pahojen oireiden takia mm:mahakipu,paniikkihäiriö ja sydämentykytys. Pelkkä työpaikalle kävely pysäkiltä sai aikaan pahanolon.Omaa terveyttä ei kannata uhrata työpaikan takia,eli kuten sanoit,uusi työ hakusessa.Hyvä niin.

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   14.7.24 18:14:16

Lähti äkkiä..Tapauksessani vielä niin,että pomoa ei voinut vähempää kiinnostaa,jouduin olemaan yhteydessä pomonpomoon että sain pientä muutosta,mutta sitä kesti vaan hetken. Pomoni oli yhden kiusaajani hyvä ystävä vapaa-ajalla,joten.

Päivämäärä:   14.7.24 18:21:52

"Jos työyhteisöllä on jotain noinkin outoja tapoja kuin jatkuva lääppiminen ja halailu, olisi hyvä käydä niitä läpi jo työntekijän haastatteluvaiheessa. Muutoin tuloksena voi olla pitkä jono koeaikapurkuja ja sekö on työpaikan etu perehdyttää jatkuvasti uusia työntekijöitä pariksi kuukaudeksi.

Tai sitten ne vanhat työntekijät voisivat sen verran avartaa maailmaansa ja opetella muokkaamaan käytöstään, että huomaisivat, että tälle hyvälle ja osaavalle työntekijälle ei moinen lääppiminen ole luontaista ja toivottua toimintaa"

Toisaalta jos työpaikalla on toimiva ja tuottava tiimi jossa saatetaan taputtaa työkaveria olkapäälle ja ehkä jopa halata työpäivän aikana, miksi ottaa riski tiimihengen huonontumisesta keskinkertaisen työntekijän vuoksi?
Miksi koko toimivan ja yhteen hioutuneen tiimin pitäisi muuttua yhden tulokkaan vuoksi?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   14.7.24 18:32:26

Miten ette kysy noissa tilanteissa uteliaalta, että mikä on sinun motiivisi kysellä moisia henkilökohtaisia asioitani?! Tai anna samantien palautetta, että nyt tunget yksityiselle reviirilleni lupaa kysymättä ja minusta se on äärettömän epäkohteliasta, voitko ystävällisesti vähän vetäytyä etemmäs?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   14.7.24 18:38:31

Järkyttävää.

Meillä jokainen saa puhua tai olla puhumatta ja jakaa omia asioita tai olla jakamatta. Toiset puhuu enemmän ja toiset vähemmän.

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   14.7.24 18:45:12

Toisaalta jos työpaikalla on toimiva ja tuottava tiimi jossa "saatetaan taputtaa työkaveria olkapäälle ja ehkä jopa halata työpäivän aikana, miksi ottaa riski tiimihengen huonontumisesta keskinkertaisen työntekijän vuoksi?
Miksi koko toimivan ja yhteen hioutuneen tiimin pitäisi muuttua yhden tulokkaan vuoksi?"

Jos tiimi kerran on toimiva ja tuottava, miksi siihen edes tarvitaan ja haetaan ketään? Ja miksi niinkin vähäpätöisen asian kuin että yksi ei tykkää, että tullaan halaamaan nähdään edes olevan jokin tiimihenkeä huonontava tekijä? Eikö hymy ja ystävällisyys muuten riitä, miksi edellytetään fyysistä kontaktia? Kyllä tuntuu, että tiimin jäsenillä on siinä jotain henkilökohtaisia ongelmia sitten ja voisi työpsykologille olla ihan tiiminäkin käyttöä.

Rekrytoitava yöntekijä ilmeisesti myös valitaan sukupuolen perusteella, koska esimieskin toteaa, että kun kaikki ovat samaa sukupuolta, ei lääppiminen ole ongelma. Vastakkainen sukupuoli ei voisi tulla kyseeseen, olisi millainen huipputyyppi tahansa, koska tiimi on kykenemätön muuttumaan.

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   14.7.24 18:48:52

"Toisaalta jos työpaikalla on toimiva ja tuottava tiimi jossa saatetaan taputtaa työkaveria olkapäälle ja ehkä jopa halata työpäivän aikana, miksi ottaa riski tiimihengen huonontumisesta keskinkertaisen työntekijän vuoksi?
Miksi koko toimivan ja yhteen hioutuneen tiimin pitäisi muuttua yhden tulokkaan vuoksi?" Kuvailit juuri hyvin yksinkertaisen työyhteisön joka toimii kun taputellaan ja halataan mutta auta armias jos joku sanookin että älä koske. Todella heikolla pohjalla ja aivan varmasti yhteisöstä löytyy yksi tai kaksikin jotka kotiin mennessään jopa halveksivat kyseistä toimintaa mutta kun on pakko eikä halua/uskalla olla "jengipetturi".

Lähettäjä: Buiqk 
Päivämäärä:   14.7.24 18:56:03

Toimiva ja yhteen hioutunut tiimi?

Juuri tuollaisen umpi homehtuneen asenteen takia tiimit pitäisi aika-ajoin hajottaa ja koota uudelleen. Ensin etsitään paikkaa, sitten tiimi alkaa fokusoitua tehtävään ja kaikki löytää paikkansa. Sitten tiimi ei olekaan kohta enää paikalla työtä varten vaan kääntyy sisäänpäin ja alkaa suojella itseään. Siinä kohtaa se pitäisi hajottaa, ehkä mielellään jo ennen.

Jos on alettu vaatia koskettelua, jotta työ onnistuu niin ollaan aivan liian pitkällä. Työ ei ole enää se pääasia vaan joku aivan muu. Ollaan kasvettu lujaa kieroon.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   14.7.24 18:56:21

Ihanko oikeasti nykyihmiset eivät kestä edes olkapäälle taputusta?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.7.24 19:01:41

Ihanko oikeasti nykyihmiset eivät kestä edes sitä, etteivät saa taputtaa muita olkapäälle?

Lähettäjä: Buiqk 
Päivämäärä:   14.7.24 19:01:52

Ihanko oikeasti nykyihmiset eivät kestä toisen itsemääräämisoikeutta ja kunnioita muiden rajoja?

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   14.7.24 19:02:08

Ihanko oikeasti nykyihmiset eivät kestä edes olkapäälle taputusta? Jotkut kestää jotkut ei. Ja niitä ei taputella jotka eivät sitä halua.

Päivämäärä:   14.7.24 19:49:00

Minusta olisi äärettömän kiusallista että joku tulisi kesken työpäivän taputtelemaan olkapäälle että "hyvä tyttö!"

Saati että halaisi kesken työpäivän. Kaikki ihmiset eivät ole halailijoita. Eikä heissä ole mitään vikaa.

Päivämäärä:   14.7.24 20:13:08

"U: eikö tuo mennyt ihan oikein?"

Ei, koska halailu ja olalletaputtelu eivät kuuluneet työtehtäviin, ja kaikki työkaverit olivat kysyttäessä vastanneet, että olen loistava työtehtävissäni, mutta että heitä häiritsee se, että en anna heidän taputella olalle. Itse sanoin kyllä, että voin taputella heitä, jos he haluavat.

"Miksi koko toimivan ja yhteen hioutuneen tiimin pitäisi muuttua yhden tulokkaan vuoksi?"

Jos tällä tarkoitettiin minua, niin en pyytänyt, saati vaatinut ketään muuttumaan. Pyysin vain, ettei minua kosketella. Keskenään he olisivat saaneet vaikka nussia.

Päivämäärä:   14.7.24 20:17:17

"Jos tällä tarkoitettiin minua, niin en pyytänyt, saati vaatinut ketään muuttumaan. Pyysin vain, ettei minua kosketella."

Niin no, miten tämänkin ajattelee. Jos kaikkia on aina saanut taputtaa olalle niin tarkoittaahan se muutosta jos enää ei saakaan.

Päivämäärä:   14.7.24 20:25:07

Olisi tosiaan ollut mielenkiintoista nähdä, miten tilanne olisi muuttunut, jos työyhteisöön olisi tullut mies. Olisiko hän saanut olla rauhassa koskettelulta, olisiko hän saanut kosketella?

Päivämäärä:   14.7.24 20:26:33

Maailma muuttuu. Myös niissä "aina on tehty näin"-työpaikoissa. Kannattaa löysätä jumittuneita periaatteita. Tuokin että joku ei pidä koskettelusta, on oikeassa maailmassa hyvin pieni asia muuttaa. Mutta "yhteen hitsautuneessa aina on tehty näin"-työpaikassa elämää suurempi ongelma.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   14.7.24 20:26:50

" Lähettäjä: u
Päivämäärä: 14.7.24 15:33:02

"Kaikista kamalin työpaikka oli sellainen, jossa joka työpäivän jälkeen piti osallistua yhteishuutoon: "Hyvä minä, hyvä me, hyvä meidän joukkue!""

Oliko tämä työpaikka Suomessa?"

Kyllä tällaista menoa Suomessakin on. Eräs yritys, kokonainen ketju, on melkoista menoa. Kehityskeskustelut käydään tyyliin tivaamalla työntekijältä, miten työntekijä voisi itseään kehittää. Valitukset ovat kiellettyjä, koska se kuulemma huonontaa työilmapiiriä. Ja vakkarihenkilöstö käy joka vuosi henkilöstöpäivillä, jossa meno on kuin hihhulien herätyskokouksissa konsanaan. Hurraan tilalla huudetaan yrityksen nimeä. Usein. :D

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   14.7.24 20:29:42

"Ja vakkarihenkilöstö käy joka vuosi henkilöstöpäivillä, jossa meno on kuin hihhulien herätyskokouksissa konsanaan. Hurraan tilalla huudetaan yrityksen nimeä. Usein. :D"

Jos tarkoitat hihhuleilla meitä uskovia, niin en ole kyllä käynyt yhdessäkään kokouksessa tai jumalanpalveluksessa tässä 25 uskossaolovuoteni aikana, jossa olisi huudettu hurraata. Halleluja, aamen ym. ovat tuttuja, mutta hurraa ei.

Päivämäärä:   14.7.24 22:09:08

"Mulle sopii pieni työyhteisö, mutta siinäkin pitää henkilökemioiden kohdata."

Tämähän se juuri on se pointti miksi koeaika on olemassa. Ei työssä ole kyse pelkästään työsuoritteesta vaan nimenomaan henkilön sopimisesta porukkaan. Siis tuo halailupaikan koeaikapurku on ihan oikeasti oikein tehty, en varsinaisesti kysynyt asiaa vaan yritin kysyä että mitä eri mieltä olevien mielestä tuossa olisi pitänyt tehdä?

Olen työnantaja, palkannut paljon porukkaa vuosien varrella ja tehnyt myös useita koeaikapurkuja. Jokaisessa syy on ollut se, että henkilö ei ole sopinut meidän porukkaan. Meillä on pieni yksikkö, enkä voi ottaa sitä riskiä että työn laatu tai yhteishenki kärsii siitä että olen vahingossa palkannut vääränlaisen persoonan. Nojoo, parilla on ollut lisäksi kyvyttömyys itse työsuoritteisiin.

Päivämäärä:   14.7.24 22:15:39

Pottu: Kuuluuko teillä sitten yhteishenkeen sellaiset asiat, jotka voidaan tulkita myös seksuaaliseksi häirinnäksi?

Tuollakaan yhteisöllä ei kyllä olisi ollut varaa valita. Kun minut oli heitetty pihalle, paikka laitettiin uudelleen hakuun. Nettisivuilta näin, ettei paikkaa saatu täytetyksi. Koska kyseinen erikoisosaaminen oli välttämätön toiminnalle eikä osaajaa saatu (meitä täysin samalla osaamisella on Suomessa kymmenkunta), yksikkö sulautettiin muutaman vuoden kuluessa toiseen.

Päivämäärä:   14.7.24 22:20:23

u, niinpä tietenkin ja vain sinun vuoksesi. Vähän meni överiksi jo :D

Päivämäärä:   14.7.24 22:26:20

.: Nimenomaan sanoin, että kenenkään ei tarvinnut muuttua minun vuokseni. Keskenään olisivat voineet jatkaa halailua ja minä lupasin myös osallistua olalle läpsyttelyyn, kunhan kukaan ei läpsyttele minua.

Päivämäärä:   14.7.24 23:13:39

Vaikka en itse tykkää että minuun kosketaan, en kyllä onnistu keksimään miksi olalle taputtelu tai työkaverin halaaminen olisi seksuaalista häirintää. Asiattomuuksia ei tietenkään työpaikalla voi tehdä.

Lähettäjä: jbpjb 
Päivämäärä:   14.7.24 23:19:10

Suomalaisten junttius ja sosiaalinen kyvyttömyys kyllä taas näkyy täällä. Työpaikalla - ja ihmisten kanssa yleensä - pitää olla sosiaalisia taitoja ja myös pelisilmää, miten asiat ja tilanteet hoidetaan. Jos on mykkä mörrimöykky niin ei semmoista millekään työpaikalle haluta.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   15.7.24 02:19:17

Mykän mörrimöykyn ja omien yksityisasioiden lörpöttelijän väliinhän ei mahdu mitään muuta? Ei kukaan täysjärkinen halua työpaikalle mitään henkilökohtaisten asioiden utelijaakaan. Ja yhä edelleen ihmisillä on oikeus kehonrauhaan ja koskemattomuuteen. Lääppimiset ei kuulu työajalle muutenkaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.