Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.7.24 09:44:15

Taustaa sen verran, että puoliso huomauttaa joka kerta jos en käytä lasinalusta ja pistää minut pyyhkimään lasipöydän, vaikka mitään jälkiä ei olisi laseista jäänytkään.

Eilen ihmettelin kun huomasin, että työläppärin kansi oli täynnä lasinjälkiä. Säilytän läppäriä työhuoneessa työpöydällä. Tänään tulin aamutallista ja näin ikkunasta kuinka puhui puhelimessa kaksi täyttä lasia läppäriin päällä.

Nyt ei ymmärrä ollenkaan mikä tuossa ei ole ok, hänestä pikkujuttu ja voinhan MINÄ pyyhkiä halutessani läppärin kannen. Kuulemma pieni riski, että hän tai kissat kaataisivat lasit, vaikka on todella sohelo.

Suuttuisitteko tällaisista kaksoisstandardeista?

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Harrastelija 
Päivämäärä:   14.7.24 09:46:41

Voisiko työläppäriä säilyttää jossain turvallisemmassa paikassa kuin olkkarin pöydällä lojumassa kun se ei ole käytössä?

Ja tottakai miehen pitää myös käyttää lasinalusia eikä sun läppäriä.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.7.24 09:46:59

Todellakin suuttuisin. Ei elektroniikkalaitteiden päällä mitään vesilasia pidetä. On ihan ymmärrettävää ja okei haluta suojata esim. pöydän pintaa lasinalusilla, mutta ei itse voi toimia sitten noin älyttömällä tavalla.

Muista varmuuskopioida ihan kaikki vähänkin tärkeä ja mies ostaa välittömästi uuden läppärin kun vahinko käy.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.7.24 09:53:44

Jos aloittajan työläppäri niin salasanat niin että ukko ei sinne pääse. Todella typerää pitää laseja läppärin päällä. Joskus vaan köy niitä vahinkoja että vahingossa hija tai sormi tönäisee...

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.7.24 09:55:07

Nostaisin ukon korvasta seinälle, jos hänen lasipöytänsä on minun läppärin arvokkaampi asia.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.7.24 09:55:52

Eikö kukaan lue aloitusta? Läppäri oli työhuoneessa työpöydällä eikä olkkarissa. Toisekseen miten salasanat suojaa esineiden pitämisestä läppärin kannen päällä? Vai työhuoneen oveenko pitää laittaa salasanallinen lukko?

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.7.24 09:56:11

Jos Harrastelija lukisi aloituksen niin työläppärini oli työpöydällä työhuoneessa. Läppäri ei ole minun vaan työnantajan, mikä tekee asiasta vielä ikävämmän.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.7.24 09:57:42

Tietenkään puoliso ei tiedä läppärin salasanoja. Jo työn luonteen puolesta pidän ne todellakin salassa.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   14.7.24 09:57:50

Todellakin suututtaisi ja sanoisin miehelle asiasta. Tosin itse en varmaan edes jaksaisi katsella noin ylihysteeristä ja samalla välinpitämätöntä miestä. Hysteerinen jostain helkkarin lasipöydästä ja samalla kuitenkin pitää niitä vesilasejaan läppärin päällä yms. Juu en kestäisi.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.24 10:04:25

Mulla ei olisi tuollaista puolisoa.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: usko huvixes 
Päivämäärä:   14.7.24 10:06:28

Säilytä läppäri paikassa, josta se on hankala ottaa "lasinaluseksi".

Ja vaihda lasikansi muuhun materiaaliin, lasiset ovet/pöydät/parvekeseinät ovat vaarallisia, ne voivat hajota sisäisten jännitysten takia yhtäkkiä.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.7.24 10:07:53

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa jos lasipöytä on tärkeämpi kuin läppäri. Itse ottaisin varmaan jonkun sanomalehden omaksi sotku alustaksi sille pyhälle lasipöydälle ja työhuoneen oven lukkoon niin ettei siellä kuljeta sotkemassa.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 10:10:59

Niin kenen työläppäri se on? Jos miehen, niin tehköön mitä huvittaa, ei ole sinun ongelmasi. Jos sinun, niin kiellä käyttämästä läppäriä lasinalusena.

Jos yhteinen työläppäri, niin en osaa neuvoa koska en ymmärrä kuka jakaisi työläppärinsä, edes puolisonsa kanssa.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   14.7.24 10:17:03

Kuinka lukutaidottomat ihmiset näihin ketjuihin vastaa. Aloittaja kertoo selvästi, että kyse on hänen työläppäristään. Jota säilyttää työhuoneessaan työpöydällään.

Silloin ratkaisu ei ole piilottaa läppäriä tms. Voit yrittää kouluttaa miestä, mutta ikävä kyllä kuulostaa aika toivottomalta tapaukselta jos ei itse ymmärrä tuon vertaa.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Sori mut 
Päivämäärä:   14.7.24 10:28:46

"Kuinka lukutaidottomat ihmiset näihin ketjuihin vastaa"

Perus hötönettiläiset. Niin koire päästä pätemään ettei ehdi muutamaa riviä lukea.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   14.7.24 10:29:04

Suuttuisin todella paljon. Aika vaikea tuota on selittää mitenkään. Että menee toisen työhuoneeseen, ottaa juomalasin mukaan ja laittaa sen toisen läppärin päälle. Ei mene vahingosta. Kusipäistä käytöstä.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   14.7.24 10:32:31

@!#$, täysi sellainen. Kuulostaa ihan mun exän toiminnalta.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   14.7.24 10:38:21

Miehellä korvien välissä jotain. Haluaa hallita jotain mitättömän pientä asiaa, mutta sinun omaisuudellasi ei ole mitään väliä.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.7.24 10:38:53

Tottakai suuttuisin.
Kuulostaa siltä, että miehen mielestä kaksoisstandardit suhteessa ok.
Kuulostaa myös siltä, että ei kunnioita sinua, eikä omaisuuttasi.

Miettisin myös tuon tyyppisen ihmisen kohdalla, onko joku erikoinen syy siihen, että haluaa puhua puheluaan huoneessa, josta näkee saapumisesi. Ja jopa tuon ihmistyypin kohdalla, onko riita tarkoituksella aikaansaatu, että voi hakea muualta lohdtusta kun sinä riitelet ja nillität pikkuasioista.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   14.7.24 10:44:53

En suuttuisi vaan pakkaisin tavarani ja muuttaisin omaan kotiin. Minua ei puolisoni pistäisi tekemään yhtään mitään, eikä esittäisi mitään kaksoisstandardeja.

Mutta sinähän et voi tehdä niin, kun puolisosi sentään kustantaa elämistäsi ja hevosten pitoa. Siispä sinun kannattaa keksiä joku muu ratkaisu, koska suuttuminen ei johda mihinkään muuhun kuin riitaan. Oletko tullut koskaan ajatelleeksi, että olisi hyvä hankkia oma elämän eikä alistua miehen mielivaltaan ja määräilyyn?

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.7.24 10:47:52

Ööö, mistä päättelit, että puolisoni kustantaisi yhtään mitään elämiseeni tai hevosiini liittyen :D? Olen itse paljon paremmin toimeentuleva ja kustannan kyllä omat menoni.

En nyt ole heti ollut eroamassa toisen lasinalusneuroosin vuoksi. Enkä tiedä eroanko näistä kaksoisstandardeistakaan jos pystyy keskustelemaan asiasta rakentavasti ja muuttamaan käytöstään. Oikeissa parisuhteissa on kuitenkin aina ongelmia ja haasteita, jatko riippuu sitten miten niitä pystytään ratkomaan.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   14.7.24 10:52:15

Miks kaikki heti SUUTTUU? Eikö voi keskustella asioista ilman suuttumista?
Alkaisin säilyttää läppäriä jossain muualla, kansi kiinni ja laatikkoon, laukkuun, hyllyyn tai minne tahansa.
Ja miehen nipotuksen antaisin mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Siinäpä närpyttää.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Pörröpää 
Päivämäärä:   14.7.24 10:58:05

Ei tuo ole ratkaisu, että ottaa itselleen mikrostressiä siitä, että läppäri pitää piilottaa ettei puoliso riko sitä. Suuttuminen on ihan normaali reaktio kun säikähtää ja säännnöt suhteessa ovat epäreilut.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: nojoo 
Päivämäärä:   14.7.24 11:00:21

Millainen tuulitunneli laittaa juomansa kenenkään läppärin päälle? Anna kun arvaan, ei varmasti laittaisi oman koneensa päälle yhtään mitään ;D

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 11:02:18

Jos toisen kanssa tulee ärsytystä jo laseista niin kannattaa katsella muuta seuraa. Ihminen ei muutu, se tulee pitämään lasia sun läppärin päällä aina ja tallomaan päällesi muutenkin. Ongelmat vain pahenee ajan myötä.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   14.7.24 11:03:25

No//Mielestäni on ihan normaalia ärsyyntyä tilanteessa jossa toinen on yli hysteerinen jokun lasipöydän kanssa, mutta sitten vähät välittää kumppanin työläppäristä. Siinä vaiheessa voi näyttää kumppanille tuohtumisensa ja vaatia kumppania laittamaan vähän valoja päälle oman toimintansa kanssa. Minulle suuttuminen ei tarkoita sitä ettenkö pystyisi puhumaan ja alkaisin räyhäämään yms.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   14.7.24 11:05:25

Iso punainen lippu! Oma exä oli sellainen, että minua ”koulutti” just vastaavissa pienissä jutuissa. Itse ei kuitenkaan tiskannut, ei pyykännyt, romut lojui lattioilla, ei imuroinut jne. mutta auta armias jos multa unohtui just joku lasinalus tai jos vessanpöntön kansi ei ollut kiinni kun olin suihkussa ja suihkuverhon raosta oli pöntölle tippunut vettä. Sillon kyllä tuli komennus haukkujen kanssa kuivaamaan. Tyypillä oikein oli sellainen vihainen palo silmissä silloin ja oikeasti pelotti suhteen loppua kohden jatkuvasti vaan enemmän ja väkivaltaiseksihän se kävi.

Luojan kiitos uskalsin erota. Tyyppi kehtas sen jälkeen itkeä perään! Ei oo ollu ikävä…

En katsois siis enää hetkeäkäön moista! Ystävällisesti voi huomauttaa asiasta, mutta silloin myös mun pitää voida huomauttaa. Ja tuo että hön itse työhuoneessa käyttää sun läppäriä lasinalustana on oikeasti ihan vaan v*ttuilua.

Jos joku

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 11:13:42

"En nyt ole heti ollut eroamassa toisen lasinalusneuroosin vuoksi. Enkä tiedä eroanko näistä kaksoisstandardeistakaan jos pystyy keskustelemaan asiasta rakentavasti ja muuttamaan käytöstään"

Pystyykö keskustelemaan ja muuttamaan käytöstään? Aloituksen perusteella ei vaikuta kovin lupaavalta.
Ja kun tarkkaan mietit niin liittyykökö tämä käytös ihan oikeasti vain niihin lasinalusiin?

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.7.24 11:20:25

Taisi vain miehellä mennä hermo kun aloittaja ei niitä lasinalusia käytä? Olisiko ap:n mahdollista kunnioittaa miehen toivetta tässä asiassa ja jatkossa käyttää alusia? Ja mies vastaavasti voisi luvata ettei käyttäydy enää noin lapsellisesti.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 11:22:08

Käyttääkö joku oikeasti lasinalusia?

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.7.24 11:26:19

Kuka sanoi, että en käytä lasinalusta?? Käytän. Nykyään nämä moitteet tulevat ennakoivasti... Saa kuulemma jatkuvasti olla pyyhkimässä pöytää, mikä kuulostaa erikoiselta kun tietääkseni täällä ei asu lisäksemme muita.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   14.7.24 11:31:22

1. Kouluta itsesi käyttämään alustaa
2. Olkaa onnellisia

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.7.24 11:32:53

. , käyttää. Lasipöydällä on pakko olla lasinaluset.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   14.7.24 11:33:25

Lasipöydällä käytetään lasinalusia, samoin kaikilla puisilla pöydillä, eikö tämän pitäisi olla itsestäänselvyys kaikille? Ja jos lasista jää jälki tasoon, niin se pyyhitään täysin materiaalista riippumatta. (Missä tynnyrissä ihmiset oikein kasvaa, kun itsestään selvyyksistä pitää erikseen keskustella)

Ja ei, läppäriä tai muita elektronisia laitteita ei käytetä lasinalusena. Toki omaansa saa halutessaan käyttää, mutta toisten ihmisten omaisuutta ei todellakaan. Ihan kuten toisen paitaa ei käytetä pyykeenä tai toisen lehteä lautasliinana.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 11:36:32

"Lasipöydällä käytetään lasinalusia, samoin kaikilla puisilla pöydillä, eikö tämän pitäisi olla itsestäänselvyys kaikille?"

Millaisia loppahuulia te olette jos on lasinpohjat jatkuvasti sotkussa?

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.7.24 11:44:36

. ,kondenssivesi on tuntematon ilmiö sinulle?

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.7.24 11:48:11

LähettäjäMä

Päivämäärä14.7.24 11:26:19

Kuka sanoi, että en käytä lasinalusta?? Käytän. Nykyään nämä moitteet tulevat ennakoivasti... Saa kuulemma jatkuvasti olla pyyhkimässä pöytää, mikä kuulostaa erikoiselta kun tietääkseni täällä ei asu lisäksemme muita.

Ihan itse aloituksessa sanoit että puolisosi huomauttaa jos alunen jää ja laittaa sinut pyyhkimään silloin pöydän. Eli ilmeisesti se alunen kuitenkin unohtuu välillä.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 11:59:12

Miksi lasipöydällä pitäisi AINA käyttää lasinalusta? Meillä on ollut lasipöytä vuosikausia, eikä ikinä ole käytetty mitään lasin- tai lautasenalusia. Syö/juo, pyyhkäise pöytä, life goes on.

Työläppärin tai minkään muunkaan läppärin päällä ei pidetä juomia ja ruokia piste. Lapikasta, jos ei touhu lopu sanomisella.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.7.24 12:03:54

. , itse käytän ihan vaan jo sen ikävän kolahduksen vuoksi ja en jaksa pyyhkiä jatkuvasti pöytää.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.7.24 12:06:53

Jos pöytä yhtään arvokkaampi niin totta hitossa se suojataan naarmuilta ja lialta. Jos halpa lasipöytä niin kai se on se ja sama miten toimii.
Puupöydän kanssa aina lasinalunen jos ei halua että pöytä menee pilalle heti.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 12:37:41

Suuttuisin

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 12:45:10

Mitä se mies teki työhuoneessa, jos oli sinne mennyt laittamaan läppärin päälle lasit? Laita mies virkkaamaan lasinalusia jos niitä ei ole. Puhdetyötä miehelle.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   14.7.24 12:53:40

Mistä vetoa, että tuo ei ole mieheltä ainoa vallankäytön keino.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   14.7.24 12:53:50

"Miksi lasipöydällä pitäisi AINA käyttää lasinalusta? Meillä on ollut lasipöytä vuosikausia, eikä ikinä ole käytetty mitään lasin- tai lautasenalusia. Syö/juo, pyyhkäise pöytä, life goes on."

1. Ääni lasin kilahduksesta lasia vasten on karmea.
2. Lasin osuminen toiseen voi johtaa jomman kumman tai molempien rikkoontumiseen yllättävän vähälläkin voimalla
3. Keraamisten astioiden pohja naarmuttaa lasia
4. Lasipöydän joutuu pyyhkimisen lisäksi kuivaamaan. Paljon pienempi vaiva vaan käyttää sitä alusta kuin pyykiä joka pisaran/kondenssirenkaan takia.
5. Tämä koskee kaikkia tasoja: paikallinen pyykiminen korostaa pyyhkimättä jääneen alueen pölyisyyttä, eli koko taso on tarpeen pyyhkiä kerralla jokaisen pyyhkimistarpeen takia. Jos tasolla säilyttää jotain, kannattaa välttää tilanteita, joissa ilmenisi pientä paikallista pyyhkimistarvetta.
6. Lasinalusen käyttö on vielä kriittisempää puisilla, varsinkin ohuilla viilupinnoilla, jotka voi mennä pilalle peruuttamattomasti vähäisestäkin lakan alle pääsevästä kosteudesta. On siis pelkästään järkevää vaan käyttää aina lasinalusia ja päästä elämässä helpomalla.

En ymmärrä mikä lasinalusen käyttämisessä on joillekin jotenkin vaikeaa? Lykkää sen lasin siihen aluselle, eikä sen viereen, miten vaikeaa voi muka olla?

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   14.7.24 12:55:13

"Kuinka lukutaidottomat ihmiset näihin ketjuihin vastaa"

"Perus hötönettiläiset. Niin koire päästä pätemään ettei ehdi muutamaa riviä lukea."

Niinpä. Aloituksessa ei kirjoiteta mitään ukoista, akoista, miehistä, naisista - pelkästään puolisosta ja täällä lähes jokaisessa vastauksessa raivotaan miehille ja ukoille, kun näemmä se heille on itsestään selvää, että näistä se syypää kaikkeen löytyy ja vielä että parisuhteesta löytyy aina yksi kpl kumpaakin sukupuolta.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.7.24 13:02:11

Kyseessä siis puupöytä jonka pinta suojattu lasilla. Eli lasinsuojuksella suojataan suojalasia. Ei mikään arvokas pöytä, kirpparilta ostettu. Mutta minua tässä luonnollisesti nyppii se, että lasinalusista voi naputtaa etukäteen varmuuden vuoksi ja samaan aikaan on ok käyttää työläppäriäni lasinalusena (etenkin kun työläppäri on työpöydällä työhuoneessa).

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Naurettava 
Päivämäärä:   14.7.24 13:12:26

Ei mikään mies tässä ole kyseessä, vaan naurettava pelle. Osta sille punainen nenä ärrältä ja hanki oikea mies :)

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   14.7.24 13:26:39

Lopeta lasinalusten käyttö ja ota miehen läppäri lasin alle, veikkaan että ei olisi ok

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   14.7.24 13:37:26

Mä lakkaisin käyttämästä niitä lasinalusia niin pitkäksi aikaa kun ukko ei osaa käyttäytyä. Saattaisin myös hakea ukon läppärin tai kännykän lasini aluseksi.

Ei vaan. Jos ukko on noin älytön, eikä sen kanssa voi keskustella asioista niinkuin normaalit ihmiset tekee, niin saattaisin näyttää ovea. Tuo koko hässäkkä kertoo paljon suuremmasta ongelmasta.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   14.7.24 14:11:30

Kokeilepa käyttää sitä lasinalusta tunnollisesti ja katso, mikä on seuraava asia, mistä puolisosi sinua alkaa kouluttaa....ei kukaan jaksa tuollaista simputtamista.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   14.7.24 14:22:23

Koko pöytä täyteen lasinalusia tai joku erillinen lasilevy siihen minne ne lasit saa laskea. Aika älytöntä pitää lasipöytää olkkarissa johon ei saa mitään koskaan laskea, lasi kuitenkin tosi helppo pyyhkästä puhtaaksi eikä normaaleista laseista juomalla siihen mitään jälkiä edes jää. Ja miehelle kunnon puhuttelu tuosta ettei sun työnantajan läppärin päällä voi mitään laseja säilyttää!! Tarvittaessa sitten toistat niin monta kertaa että menee perille tai nostat lukittuun laatikkoon sen koneen.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Toista 
Päivämäärä:   14.7.24 14:50:03

En suuttuisi, vaan käytäisiin ihan selkeä keskustelu siitä, että mä en pidä lasipöydällä laseja ilman lasinalusta eikä hän lasia läppärin päällä. Molemmilla kiva olla kotona ja sellasta parisuhdetta en kattele, missä toinen määräilee ja perseilee. Molemmat miettii, missä joustaa ennenkuin edes pyytää toisen käyttäytymiseen/toimiin muutosta, koska lähtökohtaisesti elämät käy yksiin eikä tollasta tarvi ees miettiä. Itsereflekstio on silleen itelle tärkeetä, et lukee toista ja lukee itteään ja sit tajuu, et miten hommat ratkoontuu.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 14:54:49

Mun ex (mies) motkotti kun kengissä tulee hiekoitussoraa parketille ja parketti menee pilalle. Hänen asunnossaan. Mun luona kulki kengät jalassa eikä parketilla ollut väliä.

Mulla oli lainassa kallis kirja tutulta. Mies hoiti jotain asiaa puhelimessa ja alkoi kirjoittaa lapulle sen kirjan päällä. Koitin sanoa että älä siinä kirjoita mutta putkiaivo ei ymmärrä kahta asiaa yhtä aikaa ja jatkoi painaen kuulakärjellä kirjoittamista. Kirjan kanteen painautui ne kirjoitukset urina. Olipa kiva palauttaa se kirja. Mut eihän sillä ollut miehelle väliä kun ei ollut hänen oma.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 15:00:33

"1. Ääni lasin kilahduksesta lasia vasten on karmea.
2. Lasin osuminen toiseen voi johtaa jomman kumman tai molempien rikkoontumiseen yllättävän vähälläkin voimalla
3. Keraamisten astioiden pohja naarmuttaa lasia
4. Lasipöydän joutuu pyyhkimisen lisäksi kuivaamaan. Paljon pienempi vaiva vaan käyttää sitä alusta kuin pyykiä joka pisaran/kondenssirenkaan takia."

Miksi kukaan käyttää lasipöytää jos sen kanssa elämä on noin vaikeaa?

"5. Tämä koskee kaikkia tasoja: paikallinen pyykiminen korostaa pyyhkimättä jääneen alueen pölyisyyttä, eli koko taso on tarpeen pyyhkiä kerralla jokaisen pyyhkimistarpeen takia. Jos tasolla säilyttää jotain, kannattaa välttää tilanteita, joissa ilmenisi pientä paikallista pyyhkimistarvetta."

No hyi

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   14.7.24 16:59:48

Aloittajahan kertoi, että on puupöytä jossa lasilevy suojana ja silti pitää käyttää lasin alusia. Joita aloittaja käyttääkin, mutta mies urputtaa varuiksi etukäteen.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Käyttäisin järkeä 
Päivämäärä:   14.7.24 17:08:32

Mikä hitsin pakko on jotain siellä laseista juoda koko ajan? Oletteko jotain juoppoja?
Vinkiksi voin antaa että kaupasta löytyy niitä pieniä vichypullo- packejä ja todellakin suoraan pullosta voi juoda.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.7.24 17:28:24

LähettäjäMä

Päivämäärä14.7.24 13:02:11

Kyseessä siis puupöytä jonka pinta suojattu lasilla. Eli lasinsuojuksella suojataan suojalasia. Ei mikään arvokas pöytä, kirpparilta ostettu. Mutta minua tässä luonnollisesti nyppii se, että lasinalusista voi naputtaa etukäteen varmuuden vuoksi ja samaan aikaan on ok käyttää työläppäriäni lasinalusena (etenkin kun työläppäri on työpöydällä työhuoneessa).

Edelleen veikkaisin että oli lapsellinen kosto mieheltä kun häntä selvästi ärsyttää. Koita keskustella asiallisesti niin hommaan tulee ehkä joku tolkku.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   14.7.24 19:25:36

Miehen käytös aivan sairasta

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Van 
Päivämäärä:   14.7.24 20:00:10

Tämän ongelman oikea nimi on kumppanin arvostuksen puute. Eikä se muutu, jollei nosta kissaa pöydälle. Ja vuosien kokemuksella samanlaisesta nipottajasta, niin tee se heti selväksi että sinun tavarat ovat yhtä arvokkaita kuin hänen. Jollei mene jakeluun, nosta kytkintä.
Minä kiltisti myötäilin alkuun, kun oli miehen asunto. Nyt on oma talo ja mitta täynnä tätä nalkuttamista. Oman paikkansa hakeminen ja puolensa pitäminen ei tule helpolla enää tässä vaiheessa.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   14.7.24 20:04:39

Lopettaisin lasinalusten käytön ja toteaisin, että voithan sä halutessasi pyyhkiä pöydän.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   14.7.24 20:23:43

Eroaisin noin v-mäisestä puolisosta. Ihan tahallaan käy sotkemassa kostoksi työläppärisi.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   14.7.24 20:32:23

"Mistä vetoa, että tuo ei ole mieheltä ainoa vallankäytön keino."
Tämä!

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: ooo 
Päivämäärä:   15.7.24 13:27:51

Tuli mieleen, olisiko tuo miehen kosto? On kiukustunut siitä, että et ole muistanut lasinalusta, ja yritti opettaa sinulle läksyn.

Niin tai näin, ei ole ok! Kyllä tuosta voi ja pitääkin sanoa.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   15.7.24 14:28:25

Suuttuisin ja mustaksi muuttuisin.
Jos hän käyttää työhuoneessa läppäriäsi lasin alustana, niin ei saakeli tule urputtamaan lasista lasipöydällä!

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   15.7.24 15:03:43

Suuttuisin. Todella, todella paljon.

  Re: Puolison käytös, suuttuisitteko?

Lähettäjä: Sohvi 
Päivämäärä:   15.7.24 15:16:29

Taatusti ei ole ainoa juttu jossa miehellä ihan omat säännöt. Lasinalusta osaa aikuinen käyttää, ja jos unohtuu, pyyhkiä jäljen ilman huomauttamista. Samoin aikuinen ymmärtää että puolison työläppäri ei ole alusta säilyttää yhtään mitään minkään puhelun aikana. Pieniä asioita mutta kertovat suhteesta ikävää ennustetta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.