Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: Liian kiltti 
Päivämäärä:   13.7.24 16:41:45

Meillä on kaverin kanssa hepat samalla tallilla ja kaverin hevonen on kevään ja kesän aikana sairastellut säännöllisesti. Hyvää hyvyyttäni olen auttanut kaveria milloin hevosen lääkinnässä, kylmäilyssä, talutellut, vaihtanut siteitä, ollut klinikkareissulla jne.

Toki aluksi itse tarjouduin avuksi, sillä olen saanut hevosta myös välillä lainata siskon tytön ratsastukseen. Ja kaveri pitänyt mulle tunteja. Nyt kaverilla kuitenkin edessä lomareissu ja hevosella taas päällä säännöllinen lääkekuuri, kylmäykset ja on kävelytyksellä. Kaveri jotenkin heti ajatteli että autan tottakai ja hoidan hevosen kun hän reissussa. Todellisuudessa omat voimavarani on vähissä ja olisi kivaa käydä tallilla vaan hoitamassa oma. Eikä niin että hoidan oman + 45min kaverin hevosta. En haluaisi loukata ketään tai jättää pulaan. Miten tälläisen asian voi jotenkin kauniisti sanoa ettei nyt juuri huvittaisi käyttää aikaa kaverin hevosen hoitoon.

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.7.24 16:50:15

No sanotaan niin kuin asia on.
Mikään kiertely, kaartelu saati valehtelu ei ole ok.

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   13.7.24 16:51:06

Sanomalla että nyt ei pysty millään auttamaan, sulla on niin paljon omia juttuja. Olet pahoillasi mutta tilanne nyt tämä. Eise ole niin vaikeaa.

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.7.24 17:00:10

"En ehdi nyt hoitamaan kuin omani."

Ja sitten et myöskään hoida, vaikka kaveri heittäytyisi miten marttyyriksi. Sinun ei ole pakko tehdä palveluksia jos et halua.

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: Pottu 
Päivämäärä:   13.7.24 17:04:57

Tai toteat vaikka että voit hoitaa pari päivää ja muille päiville hommaa jonkun muun hoitamaan. Vähän tökeröä olettaa että joku hoitaa yksin koko viikon.

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.24 17:38:38

"Mulla ei ole nyt voimavaroja ottaa koko vastuuta viikon hoidoista"

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.7.24 17:56:37

Tallinpitäjä sen varmastikin hoitaa tai hankkii jonkun hoitamaan, sitä kuuluisaa korvausta vastaan..

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   13.7.24 18:02:59

Sanot suoraan, ettet jaksa ja ehdi käyttää aikaa kaverin hevosen hoitamiseen, joten hänen pitää palkata siihen joku muu.

Käytä sanaa palkata, ei pyytää.

Hän sitten ehkä tajuaa sen, että kukaan tuskin suostuu siihen ilmaiseksi. Et suostu sinäkään.

Jos vaatii sinua tekemään sen, niin sano suoraan, että "okei, mutta se maksaa sitten 50 euroa per päivä. En tiedä tekeekö joku sen halvemmalla, mutta minä en ainakaan tee. Ja minäkin teen vain niinä päivinä kun muutenkin tallille menen".

Eikä mitään anteeksipyytelyitä.

Tuskin saat tuon jälkeen enää lainata kaverin hevosta ilmaiseksi, muttet varmasti sitä ilmaiseksi olekaan enää lainaamassa vaan maksat sen käytöstä kuten kuuluu.

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   13.7.24 18:56:22

Sinun aikasi on sinun omaasi. Kohtuutonta rasittaa kaveriaan jatkuvasti.
Jos hevonen on sairas ja hoitaja on hakusalla, niin silloin perutaan se lomareissu ja hoidetaan heppa itse.

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   13.7.24 23:11:47

Kylmäät ja hoidat lääkkeet, et kävelytä. Noi menee oman hevosen sivussa.

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: Vanha 
Päivämäärä:   13.7.24 23:36:44

Jos siinä ei tuntikausia menisi hoitasin, ei vanhan luonne antais muulle periksi. En varmaan kaatuisi vuodepotilaaksi viikon lopulla kuitenkaan.
No, nykyihmisillä eri tyyli

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.7.24 23:40:45

Kyllä minä jeessisin jos olen hevosta lainannut ilmaiseksi. Nämä omat voimavarat on ihan todella tökerö tapa sanoa että haluat vain sen mistä hyödyt suoraan itse.

Voi vaikka sanoa että voi hoitaa nopeat jutut, tai osan päivistä, mutta kokonaan pulaan jättäminen on todella törkeää tuossa tilanteessa.

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 00:26:42

onko hän siis jo kysynyt sua? oot kun et tietäskään koko lomasta ja sano että "voi kun olisi tullut puheeksi aiemmin mutta mulla on jo muuta sille viikolle." tiedän tunteen kun pidetään itsestään selvyytenä eikä edes kiitosta saa...

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.7.24 11:15:44

Sanot ettet ehdi joka päivä sitä hoitamaan. Lupaa vaikka pari kertaa hoitaa ja hänen pitää saada muille nakitettua loput päivät. Tai sitten maksaa sinulle tuntipalkan hoitamisesta.

  Re: Kaverin sairaan hevosen hoitaminen

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   15.7.24 20:31:38

Et mitään noista paskavenkoiluista tee mitä ehdottavat. Sanot että hoitoremmiin tarvitaan lisää ihmisiä, että onnistuu halutusti. Mielellään sellaisia, joista tosiaan on apua. Perehdytät ja pidät itekin vapaapäivän tallilta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.