Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.24 17:34:50

Olen kokenut käynnit hyödyllisiksi. Psykologi on hyvin mukava. En vain enää kestä käynteihin liittyvää häpeää, koska minusta tuntuu, etten osaa ottaa apua vastaan.

Olen käynyt hänen luonaan reilut puoli vuotta. Häpeä on kasvanut koko ajan.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.7.24 17:43:46

Hae psykologin lisäksi vertaistukea!

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   12.7.24 17:57:06

Miten et osaa? Älä lopeta jos käynnit hyödyllisiä.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   12.7.24 17:58:19

Olet kokenut käynnit hyödyllisiksi. Et osaa ottaa apua vastaan. Nämä kumoaa toisensa? Mitä oikein yrität kertoa?

Mikä häpeä ja mistä?

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.24 18:00:39

"Mitä oikein yrität kertoa?"

Sitä että ongelmani eivät ratkea, vaan valitan vain yhtä ja samaa minkään menemättä eteenpäin.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   12.7.24 18:11:51

Ahaa, arvaa mitä psykologi ei ole taikuri, joka poistaa ongelmat/traumat/vaikeudet ihan vaan sim salabim.

Mieti, että jos ihmisellä on ollut esim. pahasti päihderiippuvaiset vanhemmat. Hän on ollut siinä kodissa 18 vuotta. Ei tätä voi korjata 6 kuukaudessa, kun hoidetaan yksi tunti/vko. Tie eheytymiseen on pitkä.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.7.24 18:13:42

Oletko puhunut tästä nimenomaisesta ongelmasta?

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.24 18:27:08

"Ahaa, arvaa mitä psykologi ei ole taikuri, joka poistaa ongelmat/traumat/vaikeudet ihan vaan sim salabim."

Kyllä minä sen ymmärrän, mutta mua hävettää, kun en pääse eteenpäin vaan toistan yhtä ja samaa.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   12.7.24 18:30:58

Lähettäjä: Pii
Päivämäärä: 12.7.24 18:11:51

Ahaa, arvaa mitä psykologi ei ole taikuri, joka poistaa ongelmat/traumat/vaikeudet ihan vaan sim salabim.
Mieti, että jos ihmisellä on ollut esim. pahasti päihderiippuvaiset vanhemmat. Hän on ollut siinä kodissa 18 vuotta. Ei tätä voi korjata 6 kuukaudessa, kun hoidetaan yksi tunti/vko. Tie eheytymiseen on pitkä.

Tämä. Anna itsellesi aikaa ja armoa :)

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   12.7.24 18:37:30

Siinä, että et pääse eteenpäin ei ole mitään hävettävää. Joskus trauma tms. on niin suuri, että vaatii paljon aikaa. Psykologilla käyminen ei ole suorittamista.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   12.7.24 19:39:30

Eteenpäin meneminenhän riippuu tasan sinusta, ei psykologista. Ei psykologi yhtäkkiä taio ongelmiasi pois, se olet sinä, jonka niitä pitää työstää. Jos et työstä, et myöskään etene.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.24 20:26:46

Vaihda psykologia, nykyinen ei ilmiselvästi helpota asioiden purkamisessa. Kaveri kävi viidellä, vasta viimeinen sai solmut aukeamaan ja edistystä alkoi tapahtua.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: JL 
Päivämäärä:   12.7.24 20:45:11

Niin siis en ymmärrä mistä häpeä tulee? Ja mitä siis valitat? Avaa asiaasi hieman.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: Illusia 
Päivämäärä:   12.7.24 21:43:48

Usko pois, se psykologi jaksaa kyllä odottaa eikä oleta että pääset eteenpäin heti. On varmasti nähnyt 100 kertaa pahempiakin vatuloijia.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: 01010 
Päivämäärä:   12.7.24 22:11:41

"Eteenpäin meneminenhän riippuu tasan sinusta, ei psykologista."

Aivan älytön ajatus. Jos potilas tietäisi, miten ongelmat voi selvittää, ei hän hakisi ammattiapua.

Ei terapiassa käyvällä ole mitään keinoa tehdä valintoja, jotka auttavat häntä eteenpäin. Eihän hän tiedä, mitä sellaiset valinnat ovat.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.7.24 00:54:38

Prosessi on päällä. Älä vain lopeta.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 18:15:38

"Prosessi on päällä. Älä vain lopeta."

En vain kestä häpeää, se painaa minut maan alle. Jo viimeksi olin melkein koko ajan hiljaa, koska en saanut häpeältäni puhuttua. Seuraavalla kerralla en pysty puhumaan ollenkaan.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 18:21:58

Mikä hävettää?

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 18:28:43

Oma syrjäytyminen, tuilla eläminen, hyvin pitkä työttömyys, ulkonäkö, sosiaalinen kömpelyys, kumppanin puute ja yli 10 vuoden sinkkuus, puheääni, vähän kaikki.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.7.24 18:55:23

Jotkut joutuu kuulemma ottamaan sairaslomaa kun terapia ottaa niin koville. Kertoi mun psykoterapeutti aikoinaan. Mä vähän ihmettelin koska ei mulla "tuntunut missään".
Myöhemmin on harmittanut että terapia meni hukkaan, mikä oli oma vikakin, sekä terapeutti oli ihan liian kiltti. On asioita joista en puhu ns kirveelläkään, mutta just niitä siellä olisi pitänyt käsitellä.
Tsemppiä!

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: invisible Bday 
Päivämäärä:   14.7.24 19:35:48

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 14.7.24 18:28:43

Oma syrjäytyminen, tuilla eläminen, hyvin pitkä työttömyys, ulkonäkö, sosiaalinen kömpelyys, kumppanin puute ja yli 10 vuoden sinkkuus, puheääni, vähän kaikki.
..............................................
En näe yhdessäkään mitään hävettävää ja kaikki löytyy itseltänikin. Olet ihan tavallinen, et täydellistä esittävä somepersoona.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 19:43:42

Minä lopetin käynnit kesken, koska en koskenut hyötyväni niistä. Ja uskon, että joku muu hyöty vuoroista enemmän. Usein vaan itkin ja käynnit ahdisti. Silloin kun oli akuutti itsemurhariski, niin käynnit oli toki hyödyllisiä, mutta sen jälkeen luovutin. Lopettamisesta on 2 vuotta ja hengissä olen edelleen ja ihan ok toimintakykyinen.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   14.7.24 20:01:26

Ota ensi kerralla tämä puheeksi. Että mitä mieltä psykologi on siitä, että sinulle syntyy näitä tunteita. Haasta häntäkin osallistumaan. Tarvitset kunnon äitihahmon terapeutiksi tsemppaamaan kehitystäsi. Tämä on toki vain minun mielipiteeni asiaa tuntematta.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: kyllä 
Päivämäärä:   14.7.24 21:16:19

Suosittelen kokeilemaan ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa. Itselleni oli suurin apu siitä. Sain puhua niistä asioista mitkä vaivasi, kuvailla niitä omilla sanoillani ja siinä laajuudessa kuin halusin, ja sain terapeutin avulla lähteä miettimään itselle sopivaa ratkaisua ongelmiini. Kaikessa on kuitenkin kyse oman elämänkokemuksen ja mielen tuottamista ajatusmalleista, ja silloin on paras kun saa itse järkeillä elämänsä kohdalleen, löytää syyt ja seuraukset ja määrittää muutoksen suunnan ja tahdin.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: Häpeä 
Päivämäärä:   14.7.24 21:19:59

"Suosittelen kokeilemaan ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa."

Tuskin auttaa syvästä häpeästä kärsivää, koska ratkaisukeskeisyys paineistaa ja saa tuntemaan itsensä avuttomaksi.

Ratkaisuja voi tarjota vain ihmisille, jotka niihin kykenevät ja kestävät niihin liittyvän paineen.

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.7.24 22:00:44

Onko sinulla ocd? Liittyy voimakasta häpeää yleensä

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 22:09:15

Mikä suuntaus?

  Re: Tahdon lopettaa käynnit psykologilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.7.24 22:09:35

Vaikuttaa miten kyseinen henkilö sopii sinulle

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.