Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   11.7.24 18:54:30

Meillä on vihdoinkin usean vuoden yrittämisen jälkeen alkamassa lapsettomuushoidot. Pähkäilen kovasti kertoisinko tästä töissä vai en. Poissaoloja tulee jonkin verran, joten jollain lailla asia on pakko ottaa esiin töissä, mutta en ole varma kuinka yksityiskohtaisesti.

Onko linjoilla muita hoitoja läpikäyneitä tai parhaillaan läpikäyviä? Oletteko kertoneet asiasta työpaikallanne?

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   11.7.24 19:02:41

En kertoisi, mitäpä se niille kuuluu

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.24 19:02:55

Ei kannata kertoa.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.7.24 19:04:08

En kertoisi.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   11.7.24 19:09:59

Kuulisin kyllä mielelläni perusteluita myös :) onko teillä vastaajilla aiheesta omakohtaista kokemusta?

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.24 19:10:56

No en todellakaan kertoisi. Ja sitten sellainen näkökulma - minä en todellakaan myöskään haluaisi kuulla työkavereideni lapsettomuushoidoista. Minun tarvitsisi alkaa miettiä, että miten nyt sitten suhtaudun tähän työkaveriin etten vaan loukkaa häntä millään tavalla ja pitäisikö kysyä miten sujuu vai pitäisikö pitää vaan suu kiinni. En ymmärrä, miksi noin henkilökohtaisia asioita pitää jakaa muille. Tavallaan annat niille muille sellaisen asian tiedettäväksi ja kannettavaksi mitä he eivät halua.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   11.7.24 19:12:01

Siis anteeks nyt, mutta mitä helkkaria - tollaset asiat EI KUULU työpaikalle. Eikö sulla ole kavereita, joille jakaa tällaiset asiat?

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   11.7.24 19:12:39

"No mutta hei Lotta, kuis menee? Joko oot paksuna??"

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.7.24 19:15:31

En kertoisi, olisi minulle liian henkilökohtainen asia jaettavaksi työyhteisön kanssa vaikka hyvää porukkaa ollaankin.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.24 19:15:49

Olen ollut lapsettomuushoidoissa enkä kertonut niistä työpaikalla. Oli liian henkilökohtainen ja kipeä asia jaettavaksi kahvipöytäkeskustelujen aiheeksi. Sanoin kyllä meneväni lääkäriin, koska pitihän töistä poissaololle olla syy. Samalla ilmoitin heti, että lääkärikäynnin syy on yksityisasia, josta en halua kertoa enempää.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.24 19:16:18

Älä kerro terveystietojasi töissä. Tuollaiset asiat voi vaikuttaa myös esim. YT-neuvottelujen tullen, ihan alitajuntaisestikin.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Buiqk 
Päivämäärä:   11.7.24 19:16:50

Potkut voit saada, jos pidetään yt ja ennakoivat sun mahdollista paksuuntumista. Muutenkaan ei ole oikein että kaadat henkilökohtaiset asiasi työkavereiden niskaan, töiden lisäksi.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.24 19:21:44

No en kertois enkä sen puoleen haluais kuulla sunkaan lapsettomuushoidoista.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   11.7.24 19:23:21

Ihmeellisiä asenteita täällä! Monilla vastaajilla ei taida olla asiaan minkäänlaista kosketuspintaa?

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.7.24 19:25:42

Itse kerroin lähiesihenkilölle että ei tarvitse keksiä selityksiä ja stressata poissaoloista. Yhdelle läheiselle työkaverille kerroin kun hänen kanssa puhuttiin muutenkin omista asioista ja nähtiin vapaallakin.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.7.24 19:26:23

En oikein tiedä, mitä aloittaja tarkoittaa "töissä kertomisella". Kertoisin ehkä jollekin läheiselle työkaverille, jos muutenkin oltaisiin sellaisissa väleissä, että kerrottaisiin tuollaisia asioita.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.24 19:27:00

On kokemusta lapsettomuushoidoista ja siksi se onkin ihan vihoviimeinen asia jonka töissä kertoisin.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: tini 
Päivämäärä:   11.7.24 19:30:57

Olen käynyt läpi lapsettomuushoitoja, ja päätin kertoa niistä töissä. En mitenkään julkisena kahvipöytäkuriositeettina, vaan luottamuksella omalle läheiselle tiimilleni. Kysehän ei ole mistään yhdestä satunnaisesta lääkärikäynnistä, vaan pahimmassa tapauksessa usean vuoden säännöllisestä lääkärissä ravaamisesta. Koin että läheisimmät työkaverit ansaitsevat tietää miksi olen töistä pois.
En kertonut asiasta kovinkaan yksityiskohtaisesti, vaan sanoin että olemme lapsettomuushoidoissa ja poissaoloja tulee sen takia jonkin verran, mutta että en ainakaan tässä vaiheessa prosessia ole valmis puhumaan asiasta sen enempää. Sain hyvin lämpimän ja positiivisen vastaanoton, joten tämän perusteella uskallan kannustaa muitakin kertomaan. Itse toki aloittaja tunnet työyhteisösi parhaiten, jossain tapauksissa on totta kai fiksuinta olla hiiskumatta asiasta ollenkaan.
Tsemppiä hoitoihin, I feel you <3

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Buiqk 
Päivämäärä:   11.7.24 19:36:16

Eiköhän tuossa ole sitä kosketuspintaa ihan riittävästi, tulee aiheuttamaan runsaasti poissa-oloja ja taakka kaatuu siis työkavereiden niskaan. Siinä on sitä kosketuspintaa sitten ihanasti kaikille.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.7.24 19:44:18

Siis mitä ihmettä? Kun poissaoloja tulee niin esihenkilölle tottakai kerrotaan, eikö aloittaja tässä hakenut sitä? Saikkutodistuksiin tulee myös diagnoosit ja paikka mistä määrätty. Ei tietenkään muulle työryhmälle, ellei siellä joitain erityisen läheisiä ole.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   11.7.24 19:48:34

Mä kerroin hoidoista lähiesimiehelleni, joka on hyvin fiksu ja lämmin ihminen muutenkin. Hän otti asian todella hyvin, toivotti hurjasti onnea hoitoihin.
Jos sulla aloittaja on lapsihaave, niin kyllä sulla on kaikki oikeus tavoitella sitä. Kyllä ihmiset on huonompienkin syiden takia pois töistä :D
Älä aloittaja välitä näistä muutamista pähkähulluista kirjoittajista täällä. Kuulutko Facebookin lapsettomuusryhmiin, tai onko sulla muuta vertaistukea saatavilla? Lähtökohtaisesti tämä htnet ei välttämättä ole paras alusta tällaisille aiheille, kuten varmaan huomasitkin jo :(

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.24 20:09:05

olen kertonut ja suosittelen muitakin kertomaan jos vaan suinkin mahdollista

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.7.24 20:13:04

En läkertoisi, töissä ei suhtauduta usein kovin hyvin äiteihin, äitiyslomiin tai lapsista tai raskaudesta johtuviin poissaoloihin. Saat kenkää äkkiä ennen kuin olet raskaana, jos huonosti käy, koska raskaana olevaa on vaikea irtisanoa.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

LähettäjäNN 
Päivämäärä:   11.7.24 20:25:10

En kertonut hoidoista. Tosin tein sellaista vuorojärjestelmää, että poissaoloja hoitojen takia tuli aika vähän. Lisäksi sairauden syykoodiksi sain ihan pyytämättä sellaisen, mikä ei paljastanut hoidoista olevan kyse.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   11.7.24 20:28:09

Olen hoidoissa ja en ole sanonut töissä mitään. Ei ole puolisokaan, vaikka hänkin joutuu välillä toki osallistumaan. Kerron sitten, jos onnistuu ja jäämässä hetkeksi pois töistä.

Koko päivän tarvitsee olla poissa töistä, koska hoidot tehdään yli 100 km päässä Helsingissä.

Olen vain ottanut palkattomat päivät kun täytyy mennä.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.7.24 20:31:19

Niin siis sen lisäksi, että yhteiskunta maksaa tällaiset hoidot niin maksetaan poissaoloista jotain sairasrahojakin ? ? Ihan hullua nykyisessä tilanteessa ja terveydenhuollon kaaoksessa !! Ei yksittäisen ihmisen henkilökohtainen halu voi teettää tuollaisia kuluja yhteiskunnalle, ei vaan voi.

En kertoisi siis töissä kuin niille kenen kuuluu tietää tai ketkä ovat oikeasti niin läheisiä, että haluat kertoa. En ole esimerkiksi ylläolevan mielipiteeni kanssa mitenkään yksin eli tuollaista ja montaa muuta vastaavaa voi alkaa siellä taustalla poreilla. Ja yhdellekin "väärälle" kun kerrot niin kahvipöytäkeskusteluihin selän takana pääset, halusit tai et ;) Valitettavasti raskautujia yrittäjien on todella vaikea pitkia pois ts sitä nykyään oikein pelätäänkin ettei voida edes TULKITA johtuvan siitä eli sitä en niin pelkäisi.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.24 20:36:41

Hmmm…..: kuka tässä on mistään sairasrahoista puhunut, ja mistä sinä tiedät kuka aloittajan hoidot maksaa?

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.24 20:47:34

Olen kertonut. Ei ollut ongelma asialliselle esimiehelle. Minusta tahaton lapsettomuus ei saisi olla tällainen tabu, ettei siitä edes hiiskuta kenellekään. Häpeäähän tämä itsellenikin tuottaa, mutta silti en halua tehdä tästä peikkoa.

Me käydään yksityisellä joten itse maksetaan koko homma enkä edes oleta että saataisiin palkallisiksi vapaiksi.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.7.24 21:07:43

Ihmiset on kyllä outoja, ja näköjään aivan tynnyrissä kasvaneita :O tottakai kerrot jos siltä tuntuu. Tahaton lapsettomuus on yleistä, koskettaa joka viidettä lisääntymisikäistä henkilöä, eikä todellakaan pitäisi olla mikään tabu.
Ja lisäksi kuulen mieluummin työkaverini lapsettomuushaasteista (kaikki sympatiat sinne) kuin työpaikan Irmelin virtsankarkailuongelmista tai uniapneasta.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   11.7.24 21:28:47

” Lähettäjä-
Päivämäärä11.7.24 21:07:43

Ihmiset on kyllä outoja, ja näköjään aivan tynnyrissä kasvaneita :O tottakai kerrot jos siltä tuntuu. Tahaton lapsettomuus on yleistä, koskettaa joka viidettä lisääntymisikäistä henkilöä, eikä todellakaan pitäisi olla mikään tabu.
Ja lisäksi kuulen mieluummin työkaverini lapsettomuushaasteista (kaikki sympatiat sinne) kuin työpaikan Irmelin virtsankarkailuongelmista tai uniapneasta.”

Amen!

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: www 
Päivämäärä:   11.7.24 21:46:52

"Hmmm…..: kuka tässä on mistään sairasrahoista puhunut, ja mistä sinä tiedät kuka aloittajan hoidot maksaa?"

En ole tuo kirjoittaja, mutta zäkä kirjoitti edellä näin: "Siis mitä ihmettä? Kun poissaoloja tulee niin esihenkilölle tottakai kerrotaan, eikö aloittaja tässä hakenut sitä? Saikkutodistuksiin tulee myös diagnoosit ja paikka mistä määrätty. Ei tietenkään muulle työryhmälle, ellei siellä joitain erityisen läheisiä ole."

Minäkin ihmettelin, ovatko nuo todella palkallisia poissaoloja? Tuskin.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.7.24 21:53:26

www: Riippuu käynnin aiheesta, jotkut ovat palkallisia ja jotkut eivät.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   11.7.24 21:56:56

En. On paljon asioita jotka eivät kuulu työyhteisölle. Itselle olisi todella kiusallista kuunnella jonkun lapsettomuushoidoista mitään juttua työssä.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.24 22:09:08

Eka inssi elokuussa. Yleensä puhutaan töissä kaikki asiat mutta tästä en ole kertonut enkä aio kertoa. Olen sanonut vain käyväni lääkärissä.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.7.24 22:16:33

"Itselle olisi todella kiusallista kuunnella jonkun lapsettomuushoidoista mitään juttua työssä."

Ei sitä pomolle kertoessa tarvitse juurta jaksain sepustaa koko hommaa alusta asti. Maininta että "minulla on ens kuun 3. päivä lääkärissä käynti. Näitä voi tulla joskus lisää koska alkaa lapsettomuushoidot." ja that's it.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   11.7.24 22:16:34

Harvoin ovat paikallisia. Riippuu toki mitä TES sanoi, mutta harvassa TES:saa maksetaan palkkaa ennakkoon sovituista lääkärikäynneistä ja jos hoidoista seuraa sairauslomaa, todennäköisesti koodi on sellainen, että palkkaa ei makseta, koska kyseessä ei ole sairaus.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.7.24 22:35:28

Kommentoin jo tuolla ylempänä varsinaiseen kysymykseen, mutta pitänee lisätä että poissaolot oli palkattomia ja osa hoidoista maksettiin itse yksityisellä.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.7.24 23:42:03

Meillä tutkimuskäynnit palkattomia mutta toimenpidekäynnit palkallista sairaslomaa.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Ilona 
Päivämäärä:   12.7.24 00:51:09

Kertoisin esimiehelle, vaatii vähimmilläänkin paljon poissaoloja töistä, lisäksi hormonien mahdolliset haittavaikutukset ja ETENKIN ne mielialanvaihtelut on ihan persiistä jos työpaikka ei tiedä asiasta etukäteen. Niitä meinaan tulee ja paljon!

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   12.7.24 10:02:57

Kertoisin lähimmälle esimiehelle ainakin

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: k4r 
Päivämäärä:   12.7.24 10:58:07

En kertoisi. Ihan jo siksi, että hoidot voivat olla rankat ja silti tuloksettomat. Enkä haluaisi, että työkaverit alkaisivat kysellä miten menee ja joko on tuloksia tullut ja koska saa onnitella. Pitäisin hedelmöityshoidot salassa kokonaan ja raskaudenkin niin kauan, että olisin ainakin toisella kolmanneksella ja suurin keskenmenoriski ohi. Mieluiten puhuisin vasta rakenneultran jälkeen.

Liikaa tullut seurattua näitä, jotka ovat koko ajan todella avoimia ja sitten kipuilevat asian kanssa. Hirveää tikuttamista ovulaation kanssa, pakkon*ssiminen saman tien kun ovulaatiotesti näyttää plussaa ja sitten odotellaan miten meni ja tehdään raskaustesti heti kun menkkojen pitäisi alkaa ja itketään, kun ei onnistunut. Tai sama hoitojen kanssa, heti kun on mennyt tietty aika, tehdään testi ja itketään kun ei vieläkään plussaa vaikka jo eka yritys takana. Aivan hirveää seurattavaa. Ja tuohon kun lisää asiasta kyselevät sivulliset ja heidän kommenttinsa ja neuvonsa "kyllä se teilläkin onnistuu kun lakkaatte yrittämästä" ja "ei meilläkään lähtenyt toinen raskaus millään, mutta onnistui lopulta puolen vuoden yrityksen jälkeen ihan luomuna, kun eka ja kolmas lapsihan meillä oli vahinkolapsia, hihhihhih, kyllä se teilläkin onnistuu kun vai yritätte pidempään", niin ihan varmasti on ainakin sisäinen h*lvetti irti niin, ettei kykene töitä tekemään. Niihin lapsettomuushoitoihin kun ei pääse edes jonoon ennen kuin yritystä on takana vähintään vuosi, joten tuollaiset hihhittelyt siitä, miten vaikeaa joillakin on saada lapsi kun jopa puoli vuotta piti yrittää kahden vahinkolapsen välissä, ei paljon auta sitä, joka on hoidot jo päässyt aloittamaan tai päässyt pidemmälle eikä silti saanut mitään aikaan.

Ja sitten on näitä, jotka ihan small talkina töissä kyselevät päälle kolmekymppiseltä naimisissa olevalta naiselta, että "eikös teidänkin kannattaisi jo alkaa yrittämään, kun alkaa ikääkin jo olla", niin siinä on moni meinannut seota ja joko sanonut suoraan tai sitten meinannut sanoa, että yritetty kyllä on, mutta kolme keskenmenoa on vain saatu aikaan. Tuotakaan kun ei kannata sanoa, kun siitä sitten alkaa niitä hyviä neuvoja tulvia, jolloin pää räjähtää.

Ei koske itseäni, koska olen vela. Mutta olen silti sanut hyviä ohjeita siitä, miten minun mieleni kyllä muuttuu, sterin voi purkaa (ei voi), kyllä minä yksityiselle puolelle pääsen hedelmöityshoitoihin ja ainahan voin adoptoida. Kun jostain syystä niitä neuvoja ja valistamista tulvii, vaikka en ole niitä pyytänyt. Enkä ole mainostanut asiaa, vanstannut vain "onko sinulla lapsia" -kysymykseen "ei ole", josta seurannut rääkyminen, että pitäisi kiirehtiä kun olen jo niin vanha, johon olen vastannut joko "en voi saada lapsia" = lohduttaminen, neuvominen ja hedelmöityshoitovalistus tai "olen teettänyt sterin" = valistus siitä, miten mieleni muuttuu, olen väärässä kun sanon että steri estää lasten saannin kun "sterin voi purkaa", ja kyllä sterin jälkeenkin pääsee yksityiselle hedelmöityshoitoihin vaikka julkiselle ei pääsekään, ja aletaan kertoa adoptiomahdollisuudesta.

Pidä siis asia itselläsi ja puhu siitä vasta kun olette saaneet tuloksia aikaan ja tiedätte, että kaikki on hyvin. Sekään ei ole kivaa, että rakenneultrassa selviääkin jotain vakavaa, ja sitten saatte neuvoja siihen liittyen suuntaan tai toiseen.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.24 11:39:45

Pitäisin hyvin outona, jos joku työkaveri alkaisi kertomaan minulle lapsettomuushoidoistaan. Meillä ei ole niin tiivis työyhteisö, eikä toisten kovin henkilökohtaiset asiat kiinnosta minua. Reagointini asiaan olisi varmaan tasoa "Jaa, ok." En myöskään pidä kirjaa muiden poissaoloista, joten en ymmärrä miksi niitäkään pitäisi minulle selitellä.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.7.24 14:05:29

En ole kertonut muistakaan hoidoista.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Ulpu 
Päivämäärä:   12.7.24 15:38:58

Juu ei todellakaan kerrota tuollaista työpaikalla, ei kuulu sinne. Myöskään mitkään hoidoista johtuvat mielialanvaihtelut ei ole mikään syy kiukutella/pillittää/tms.töissä eikä kerjätä mitään ihme sääliä tuollaisella. Teillä ei ole mitään oikeutta tuoda työpaikalle muille kestettäväksi tuollaista paskaa.

Aloittaja juttelee kavereidensa kanssa. Jos töissä on joku, jonka kanssa oot muuteniin kaveri, niin sen kanssa voit jutella.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.24 15:43:51

Ulpu: se, että olet kateellinen, ei oikeuta sinua pillittämään ja kiukuttelemaan aloittajalle.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   12.7.24 15:52:05

En kertoisi noiden kaiken maailman ulpujen takia. Ex-työkaveri oli raskaana, ja jos häntä suututti tai itketti jokin asia, vääntyi Ulpun naama rumaan irveen. Onnettomuudessa kuolleita lähisukulaisia kun ei voi kukaan muu töissä itkeä, tai rumasti käyttäytyville ihmisille suuttua.

Itse en ole uskaltanut kertoa mitään, ja raskaudestakin kerroin vasta sinä viimeisenä päivänä, kun oli aikaa ilmoittaa äitiysloman alusta. Sekin oli työpaikan ulpun mielestä väärin.

Ymmärrän hyvin, miksi aloittaja pohdit asiaa. Onhan ne salaperäiset poissaolot hieman hämärä juttu. Mutta älä kerro, naiset syövät sinut elävältä!

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   12.7.24 15:56:38

En kertonut, koska pidin asiaa sen verran henkilökohtaisena. Ei vaatinut paljoa poissaoloja, kävin muutaman kerran kesken työpäivän n. 1,5h poissa ja sanoin käyväni asioilla. Hormonihoidot olivat varsin kevyet, enkä huomannut mielialaan suurempaa vaikutusta, tosin huolehdin että elämässä on muutakin tekemistä ja mietittävää.

Eka pakastealkion siirto onnistui ja nyt olenkin ihanan, pian 4v. tytön äiti.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Ulpu 
Päivämäärä:   12.7.24 17:17:29

. Ööh, mistä mä olenkaan kateellinen?? :D Opetelkaa itse nyt vaikka jotain työpaikan käytössääntöjä, kaikkea henkilökohtaista paskaa ei ole tarkoitus vuodattaa töissä, missä teille maksetaan palkkaa työnteosta.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   12.7.24 17:27:24

No itse en ole kertonut raskaudestakaan kaikille, olen yrittäjä. Mitäs se kenellekään kuuluu, miksi olen saikulla...
Voi olla tosi kipeä asia jos ihmiset alkavat hanakan yrittämisen aikana kysellä ollaanko sitä jo paksuna... en itse välitä jakaa sen enempää lisääntymiseen liittyviä uutisia, lapseni ovat yksityisasiani. He eivät vaikuta työhöni sen kummemmin.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.24 17:32:53

Kertoo esimiehelle että on alkanut lapsettomuushoidot ja siksi voi olla jatkossa enemmän poissaoloja. Ei kerro enempää = Ulpulle, työpaikan rivityöntekijälle, suurta avautumista.

Olisipa mulla yhtä pienet ongelmat kuin Ulpulle.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   12.7.24 19:08:57

Tietysti kertoisin. Hyvä työyhteisö on usein aika tiivis ja se on tärkeimpiä sosiaalisia verkkoja. Kertominen auttaa toisia ymmärtämään menojasi. Joku pian pelkää sinun olevan pahasti sairas. Kyse on nykyään normaalista asiasta.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Ulpu 
Päivämäärä:   12.7.24 19:46:17

.ulpu on ollut mm.syöpähoidoissa eikä ollut tarvetta kertoa sille toisen kerroksen pirkolle, jota näin vain kahvitauoilla ja tykypäivissä. Esimies ja työpari tiesi. Eikä ketään pirkkoa tai ulpua edes kiinnosta sen marjatan info lapsettomuushoidoista. Mitä siitä pitäisi keskustella sitten? Haluaako, että joka päivä kysytään, että miten on tänään ronkittu ja jokojokojoko olet paksuna??? Tuskinpa.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   12.7.24 20:58:45

Ulpu: eli kerroit töissä. Kyselivätkö ronkkimisista noin rumasti?

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   12.7.24 20:59:35

Riippuu työyhteistöstä

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.24 21:09:09

Minusta kenenkään ei tarvitse kysellä asioista, joita toinen ei sen kummemmin ota puheeksi. Jos työkaverini kertoisi käyvänsä missä tahansa hoidoissa, niin arvostaisin luottamusta. Tietäisin, että Teija lähtee nyt käymään klinikalla ja tulee sen jälkeen takaisin.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: Ulpu 
Päivämäärä:   12.7.24 22:36:43

No pomolle nyt on vähän pakko kertoa :D tai voihan sen siltäkin salata mutta helpommalla pääsee ilman. Tässä kai oli kyse siitä, että kahvipöydässä tätä puidaan kaikkien kanssa..
On sekin outoa, jos kertoo tuollaisen asian ja kukaan ei puhu/kommentoi mitään..

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   13.7.24 16:19:03

En nyt jaksa uskoa että aloittaja tarkoitti kertovansa koko firmalle yhteisellä kahvitauolla, vaan varmasti meinasi omaa läheistä tiimiään tai jopa vain esihenkilöään.

  Re: Kertoisitteko töissä lapsettomuushoidoista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.24 19:45:10

kertoisin tottakai

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.