Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   10.7.24 19:16:08

Minulla on topakka karvankasvu säärissä ja reisissä. Usein annan karvojen olla mutta toisinaan sheivailen ne pois. Sänki on jo seuraavana päivänä häiritsevää niin tympäännyin ja kävin säärten sokeroinnissa kun kuulin että lopputulos on ihan toista kun sheivailemalla. No ei ole. Ihan sama sänki pukkaa jo seuraavana päivänä.
Onko nyt niin että pitää käydä parin viikon välein vuosikausia että jotain eroa entiseen tulisi vai annanko vaan turkin kasvaa?

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.24 19:31:38

Ei se kasvu ainakaan itsellä reilussa vuodessa ole laantunut.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.7.24 20:59:39

Jos sokerointi tehdään oikein, karva repäistään kokonaan irti (karva ei siis vain katkea kuten sheivatessa). Sänkeä ei siis todellakaan tule heti huomenna.

Mulla iho pysyy sileänä 3-4 vk. Karvan takaisin kasvu tosin pistelee/kutittaa ja meinaa tulla sisäänpäin kasvaneita karvoja, vaikka kuorinkin ihoa säännöllisesti.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.24 21:04:00

Itse olen vahannut, mutta tekee saman kuin sokerointi. Oletkohan käynnyt jossain jossa on sokeroitu huonosti että karvat on katkenneet eikä ole tullut juurineen. Mulla tulee karva kans seuraavana päivänä takaisin mutta vahauksella/sokeroinnilla se tulee vasta 1,5viikon päästä ja vahaan harvoin, ehkä kerran pari vuodessa. Ilmeisesti jos tekisi aktiivisesti niin se laantuu ja hidastuu.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.7.24 21:04:04

Eli on ilmeisesti karvatyypistä ym kiinni. Jaahas, taitaa mennä rahat hukkaan jos sokerointiputkeen menee.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.24 21:13:58

Mä en oo sokeroinut, mutta nypin kulmakarvat ja kyllä ne vaan juurineen nypitytkin puskee parissa päivässä selvästi tulemaan. En siksi ole jaksanut tuhlata rahaa sokerointiin, koska karvankasvu on niin vauhdikasta. Olen nyppinyt kulmakarvat 20 vuotta vähintään ja samalla tavalla riehakkaana kasvavat koko ajan.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   10.7.24 21:24:10

Samaan asiaan pettynyt, tosin ei ihan seuraavana päivänä tuoe takaisin mutta ei kauaa kestä. Nyt aattelin kuitenkin käydä lähiaikoina kun itse ei saa sheivattua yhtä tarkasti mitä ulkopuolinen sitten nypsäisee pois.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   10.7.24 21:54:18

Mulla on ollut hyvinkin runsasta karvankasvua niin kainaloissa, kuin jaloissa.
7v epiloinnin jälkeen, on karvojen kasvu vähentynyt ja karvojen vahvuus hiipunut huomattavasti.

Eli jos ei kiinnosta sokeroida, osta hyvä epilaattori. Sitäkin saa käyttää sen pari kertaa viikossa, mutta kyllä se nopeasti laantuukin. Pelkästään juurien vahvuus vähenee vuodessa.
Ja ne kasvavat karvat eivät välttämättä ole samoja mitä on sokeroitu jo pois.
Itselläni saattoi kasvaa 3kin eri karvaa samasta "reijästä" ulos, vaikka kaikilla oli omat juuret. Ja jos ne menevät vielä eri kasvu tahtia nii ...

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   10.7.24 22:08:15

Mä oon saanut IPL-laitteella karvankasvun vähenemään huomattavasti. Mutta mulla on tehon kannalta ihanteellinen väritys, kun iho on hyvin vaalea ja karvat mustat. Nykyään riittää epilointi kerran 1-2 viikossa.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.7.24 22:10:32

Olen tuota epilointia kokeillut, ei pysty. Aivan liian kivuliasta.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   10.7.24 22:10:48

Ja ennen IPL:ää olen epiloinut 15 vuotta, ei ole karvan kasvu sillä vähentynyt yhtään.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Xz 
Päivämäärä:   10.7.24 22:12:14

Jos on pätäkkää, niin ihotautilääkärille laserointiin. Loppuu karvaongelmat.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.7.24 22:37:53

Ei ole pätäkkää ja taidan pitää turkkini, liikaa päänvaivaa ja rahanmenoa jos karvoista haluaisi eroon.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Omena 
Päivämäärä:   11.7.24 19:27:10

Karvat ovat eri kasvuvaiheissa ja sokeroinnin jälkeen saattaa jotain karvoja jo tulla esille. Luo siis tunteen, että turhaa hommaa. Tilanne tasoittuu, kun sokeroinnissa käy tasaisin väliajoin

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   11.7.24 20:21:23

Olen varannut, sokerointi ja ipl-hoitanut. Mulla on sekä säärissä, kainaloissa että bikinirajassa sänki näkyvissä viimeistään toisena tai kolmantena päivänä. Kainaloita epiloin monta kertaa viikossa, oon tehnyt noin yli 15 vuotta. Sääret ja bikinirajan putsaan kesäisin, noin kerran viikossa, mutta päivät 5 ja 6 ei kestä päivänvaloa, on sänkyä. Talvella sääret saa rehottaa.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Mipsu 
Päivämäärä:   11.7.24 22:41:52

Sokeroinnissa karva tosiaan lähtee juurineen. Mutta karvahan ei kasva samassa syklissä. Eli kun menet ensimmäisen kerran sokerointiin niin saadaan kaikki näkyvät karvat pois, mutta ”nukkuvat” jäävät sinne. Siksi yleensä suositellaan, että käydään kaksi kertaa, jotta toisella kertaa saadaan ne kaikki karvat pois. Sen jälkeen riittää ylläpito sokerointi.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Spessu 
Päivämäärä:   12.7.24 00:14:47

Jos se karvatuppi on ns. elossa, niin karva kasvaa aivan varmasti. On siis aivan sama millä metodilla poistatte karvoja ja jos karvatuppi jää henkiin, niin karvaa pukkaa. Ja karvojen kasvua olisi ihan tervettä ajatella täysin luonnollisena asiana.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   12.7.24 00:48:57

Sokerointi vaatii alussa vähintään 3vk välein käymisen, tänä aikana karvat kasvaa keskimäärin 0.5-1cm joka on hyvä pituus seuraavaan sokerointiin. Aluksi karvat kasvavat normaalisti, mutta itse huomasin eron noin viiden kerran jälkeen, karvankasvu hidastui ja etenkin karvojen paksuudessa huomasin eron, kun tosi erottuvat tummat ja paksut karvat oli etenkin säärissä.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Fhkj 
Päivämäärä:   12.7.24 00:53:23

Alexandrian sokerointi koulutuksessa painotettiin, että asiakkaille pitäisi kertoa karvojen olevan eri kasvuvaiheissa. Eli kun menet ekan kerran niin toinen sokerointi pitäisi tehdä n 2 viikon päästä ja kolmas siitä 2 viikon päästä ja vasta sen jälkeen se pitempi normaali väli.
Kun tätä asiaa ei kerrota niin siitä voi jäädä kuva ettei sokerointikaan tepsi... Tietenkin myös sokerointi tavalla väliä. Yhdessä paikassa myytiin sokerointina sitä, että sokeri levitettii ja vahausliuska päälle. Se ei ollut kunnon sokerointia ja karvoja varmasti katkesi. Oikeaoppisessa sokeroinnissa ei karvat katkea vaan ne tulee kokonaan ulos. Vahauksessa katkeaa.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Spessu 
Päivämäärä:   12.7.24 01:26:25

Anteeksi, mutta en ymmärrä, miksi te naiset yleensäkin olette varsin luonnottomia? Nyhdättekö te karvanne toisten naisten takia? En minä tiedä yhtäkään aitoa miestä, joka olisi torjunut seksisession naisen kanssa, jolla on pimpsassa, kainalossa tai jossain muualla karvoja.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   12.7.24 03:12:45

Itseni takia nyhdän. En tykkää karvoista.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.24 03:35:11

” Anteeksi, mutta en ymmärrä, miksi te naiset yleensäkin olette varsin luonnottomia? Nyhdättekö te karvanne toisten naisten takia?”

Sama kuin P:llä. En pidä karvoista, eli itseni takia poistan karvat, joiden kasvu alkaa silmien alapuolelta.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Mipsu 
Päivämäärä:   12.7.24 10:40:15

” Anteeksi, mutta en ymmärrä, miksi te naiset yleensäkin olette varsin luonnottomia? Nyhdättekö te karvanne toisten naisten takia? En minä tiedä yhtäkään aitoa miestä, joka olisi torjunut seksisession naisen kanssa, jolla on pimpsassa, kainalossa tai jossain muualla karvoja”

Arvaa mitä. Minä en harrasta seksiä miehen enkä naisen kanssa, mutta sokeroin itseni kulmakarvoista alaspäin.
Sillontällöin saatan löytää jonkun mukavan kumppanin jonka kanssa heilutella lakanoita, mutta aika harvoin. Oletko ajatellut sellaista vaihtoehtoa, että nainen saattaa tehdä jotain ihan itsensä takia?
Sitäpaitsi ei sokerointi ole vain naisille, kyllä miehetkin käy (ja joutavatkin käydä) sokeroinnissa.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: Kohonen 
Päivämäärä:   12.7.24 17:16:21

Onhan siinä sängessä myös iso ero kun vertaa höylättyyn karvaan. Mulla kestää sokeroinnin jälkeen 2,5vk että karvat alkaa kasvamaan, ja nehän tulevat semmoisina pehmeinä.

Höylätty sänki alkaa kasvamaan heti ja tulee todella kovana sänkenä kun karvs on katkaistu.

Minäkin muuten käyn brassisokeroinnissa vaikkei ole sek*istä ollut tietoakaan yli puoleen vuoteen.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.7.24 19:05:26

Näin ensikertalaisena se sänki tosiaan kasvaa ihan yhtä piikikkäänä kun höylän jäljiltä. Tekijä kyllä kertoi juuri tuon mitä Fhkj edellä kirjoitti. Silti vähän yllätti että yhtä nopeaan se sänki sieltä pukkaa. Varasin toki sen seuraavan ajan että katsotaan muuttuuko miksikään.

Ja olen ehdottomasti ollut iloisesti karvojeni kanssa jo vuosikymmeniä eikä ole seksielämääni karvat haitanneet. Välillä sitä vaan haluaa kokeilla jotain uutta, olkoot tällä kertaa sokerointi.

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.7.24 19:20:28

Voi myös tulla sänki vaan koska tekijällä on huono tekniikka.. Vuosikausia käynyt brassissa ja joidenkin jäljiltä tulee sänki kun katkoo karvat, muiden ei :)

  Re: Sokerointi, sänki se kasvaa

Lähettäjä: hwj 
Päivämäärä:   15.7.24 13:16:35

Minulla säärikarvat kasvavat pitkinä ja tummina jos en niille mitään tee. Höyläämällä tulee karsea sänki, joten en sitä halua tehdä, joten vahaan juurineen irti. En ole saanut karvoja katkottua vahaamalla. Jos niin tapahtuu, on tekniikka huono. Vahaan sääret muutaman kerran vuodessa, vaikkei sääriäni kukaan koskaan näkisikään. Koska itse haluan ja pidän siitä tunteesta/näystä, kun sääret on karvattomat ja sileät. Karvat ei kasva takaisin nopeasti, mutta niille kertyy vähitellen pituutta, jos vain antaa olla.

Häpykarvat lyhennän, koska muuten nekin kasvavat liian pitkiksi ja ovat sitten epähygieeniset (virtsa ja menkkaveri) ja hankalat esim. pyöräillessä. Reunat yleensä vahaan samalla kun sääretkin, ettei karvat tursua pikkuhusujen ulkopuolelle. Tämänkin teen vain omaksi iloksi. En kenenkään muun vuoksi.

Kainaloissa ei kasva runsas karvoitus, karva on harvaa ja pehmeää ja riittää, että höylään kerran viikossa. Naamassa ei kasva karvoja niin, että tarvitsisi vahata. Kulmat nypin muutaman kerran vuodessa, nekin pysyy aisoissa itsestään. Käsivarret on käytännössä kaljut. Sääri- ja häpykarvat siis kasvavat kaiken muun edestä :D

En kuuntelisi toiselta mitään ohjeistuksia karvoituksen suhteen. Eikä tähän päivään mennessä ole edes vastaan tullut sellaisia miehiä, joilla olisi varaa arvostella. En nimittäin ole ollut läheisissä tekemisissä miesten kanssa, joilla olisi sileä ja vahattu/sokeroitu kroppa. Varsinkaan sääret, kainalot ja häpyalue. Miehet ovat aina olleet todella tai melko luonnontilaisia, jotkut jopa hiusten ja parrankin suhteen, joten ei ole varaa sanella minulle, että pitäisi siistiä karvoitusta.

Sokerointia en ole koskaan kokeillut, koska pidän vahausta kotona helppona ja kätevänä tapana päästä karvoista eroon. Toki niillä on eroja, enkä tiedä, olisinko sokerointiin tyytyväisempi kuin vahaukseen. Vahauksessa massa levitetään myötäkarvaan ja vetäistään pois vastakarvaan (ei ylöspäin vaan ihonmyötäisesti) kun sokeroinnissa massa levitetään vastakarvaan ja nykäistään irti myötäkarvaan.

Olen jo parikymmentä vuotta sitten perehtynyt molempiin tekniikoihin, mutten jaksanut kokeilla sokerointia kun massaa ei marketista saanut vaan olisi pitänyt keittää itse tai tilata jostain, koska se oli silloin harvoissa paikoissa myynnissä kuluttajille. Joten olen vahannut karvoja kun jaksan. Enkä näe järkeä maksaa sokeroinnista muille, kun olen nykytilanteesen tyytyväinen ja kykenen poistamaan karvani vahaamalla itse.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.