Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 19:26:24

Onko kellään ollut vastaavaa?

Nyt 4kk vauva, joka on aina ollut itkuinen. 3kk kohdalla tilanne paheni niin että vauva itkee lähes koko ajan. Ollaan käyty yksityisellä, vauvasta ei löydy mitään vikaa, ”diagnoosi” on koliikki. Ollaan kokeiltu vyöhyketerapiat ja osteopatia. Aloin olla niin loppu että miehen on pitänyt jäädä myös osin kotiin. Ensin oli viikon kokonaan, ja vauva ei itkenyt yhtään. Ajattelin että jes, nyt se vaihe meni ohi. Sitten kun taas jäin itse vauvan kanssa kotiin, tilanne oli taas ihan sama. Vauva itkee vain minun kanssani. Vain todella harvoin vauva on kanssani iloinen, ja hyvin harvoin saan häntä rauhoiteltua ollenkaan.

Tehdään kaikki ihan samalla lailla, samanlainen päivärutiini, ruokailut yms. En ole ollut vauvalle millään lailla väkivaltainen, ei ole tapahtunut mitään tapaturmia, pidän vauvaa sylissä 24/7 eli en anna itkeä yksin. Kun on vähänkään rauhallinen, hymyilen ja leikin. Olen kaikesta huolimatta saanut pidettyä itseni ihan hyvin kasassa, en ole henkisesti ihan romuna tms. Nukun hyvin, vauva nukkuu yön läpi. Vauva on myös aina ollut pääosin minun kanssani, isän kanssa viikonloppuisin ja iltaisin pari tuntia.

En vain ymmärrä mistä on kyse :( Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa?

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 19:29:29

Ehkä vauvalla on sun kanssa turvallinen olo joten uskaltaa näyttää hätänsä kun taas vierastaa miestä ja siksi näyttäisi olevan kauniisti käyttäytyvä.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.7.24 19:36:25

Hän ei vihaa sinua. Sinä olet luitettava ja tarpeiden tyydyttäjä jolle hän näyttää tarpeensa.

Yritä rauhoittua, levätä, juoda riittävästi (oletan että imetät), voit kokeilla vauvahierontaa jne.

Jos sinä olet hermona ja ahdistunut, vauva voi vaistota sen ja heijastaa tunnettasi. Te ette vielä ole kaksi erillistä vaan vauva edelleen tuossa iässä kokee olevansa osin yhtä kanssasi symbioottisesti. Yritä siis rentoutua, hengitä rauhallisesti ja syvään, mieti hyviä ajatuksia.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 19:44:11

Ymmärrän että turhauttaa mutta sinä olet vauvan rakas äiti. Meillä kuopus ei suostu nukkumaan omassa sängyssä, jos nukutaan perhepedissä voi nukkuu mutta saattaa alkuyöstä alkaa heräämään itkien eikä rauhoitu. Jos nukkuu pelkästään isänsä vieressä herää ehkä kerran ja nukahtaa helposti uudelleen. Ehkä se on vaan äitille helpompi kitistä, näin olen lasteni kanssa asian tulkinnut 

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 19:48:05

Äiti ei hylkää vaikka vauva näyttää pahan olonsa. Äitiin voi luottaa, äiti on turvallinen.
Muille pitää esittää ja olla vieraskorea jotta selviää varmemmin hengissä.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 19:53:31

En usko, että kyse on ihan tuostakaan. Isän kanssa vauva leikkii, hymyilee, harjoittelee uusia taitoja. Minun kanssa itkee lähes koko hereilläoloajan. Nukuttaminen on tuskaa, joten usein isä hoitaa sen. Hänen kanssaan vauva nukahtaa vartissa.

Vauva usein alkaa itkemään jo minut nähdessään, vaikka olisi ollut hyväntuulinen.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: JR 
Päivämäärä:   8.7.24 19:55:34

Ei ole koliikki jos yöt nukkuu hyvin! Eli ihan jostakin muusta kyse. Meillä aiheutti maitoallergia tuollaista epämääräistä huutoa, mutta sitä oli yötä päivää ja rauhoittui vasta kun aloitettiin pepti. Äkkiseltään ei tule erona mieleen kun se, että miten mies antaa maidon, annatteko molemmat pullosta, sinä imetät/mies antaa pullosta? Jos riippuu jotenkin siitä, esim. imettäessä voi ilmaa mennä enemmän kun jos käytössä pienten pullo jonka kanssa ei ilmaa juurikaan tule. Tuon ikäinen ei vielä osaa vierastaa tai käyttäytyä eri tavalla eri ihmisten kanssa. Isä on varmasti "saman arvoinen" ja tuttu vauvalle, ehkä hän on kuitenkin rauhallisempi ja vauva vaistoaa sen kun mies ei ole vauvan kanssa niin paljoa ei stressaa asiasta. Jonkin verranhan tuota oloa kuitenkin pitkittyneessä tilanteessa purkaa vauvaan jo ihan ajatuksen tasolla kireytenä, vaikka et huomaisikaan itse. Yritä etsiä asento missä vauva mieluiten on, joskus eivät yhtään viihdy selällään ns. normaaliasennossa sylissä vaan meilläkin ollut kaksi tyttövauvaa, jotka ainoastaan halusi olla vatsallaan tai kohoasennossa.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.24 19:57:36

Mitä vauva syö kun on isänsa kanssa, korviketta vai pumpattua?

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 20:01:55

Syö pumpattua kummankin kanssa, ei ole koskaan viihtynyt rinnalla niin että saisi tarpeeksi maitoa ja 2kk jälkeen ei ole halunnut rinnalle enää laimkaan, ennen kävi satunnaisesti. Olen jo maidottomalla, kofeiinittomalla ja vähäsokerisella dieetillä mutta tähän se ei tunnu auttavan. Korviketta ei suostu syömään ollenkaan.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.24 20:02:57

Mitä mies tekee vauvan kanssa?

Auttaako lämmin kylpy yhtään?

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 20:03:36

Itse pidän jopa erikoisena että 4 kk nukkuu täydet yöunet. Meillä lapset on heränneet rinnalle tuossa iässä 1-3 h välein. Koliikkivauvat huutavat yöt läpeensä, tiedän tapauksia joita on pistetty öisin autoon ja isä ajaa ympäri tienoota että vauva saa nukuttua edes vähän.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 20:05:26

Asennot ei vaikuta mitenkään, huutaa aivan yhtä lailla.

Mies leikkii, juttelee, käy lenkillä jne. Itse leikin jos vauva vain on yhtään rauhallinen, juttelen ja laulan vaikka itkisikin.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 20:06:13

Mitä muuta syöt? Viljat, ruisleipä, sipulit, muna, liha, paprika ja muut koisokasvit voivat aiheuttaa myös mahavaivoja.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 20:08:35

Olen 35v. nainen ja istun terapiassa käsittelemässä sitä asiaa, että äitini vihasi ja inhosi minua.
Anna kakara adoptioon, jos lapsen isäkään ei olekaan se hyvä isä.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Liisi 
Päivämäärä:   8.7.24 20:09:04

Jos vauva oireilisi vatsaa, kai se oireilisi isänkin kanssa? Noin pieni EI osaa olla vieraskorea!

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 20:15:37

Viihtyykö vauva yksikseen leikkimatolla, itkeekö kylvettäessä? Oletko koettanut kantoliinaa tai kantoreppua ja jutella ja lauleskella samalla kun teet ruokaa ja muuta. Voisiko sulla olla raskauden jälkeinen masennus, oletko käynyt juttelemassa omasta jaksamisesta ammattilaisen kanssa?

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: leela 
Päivämäärä:   8.7.24 20:17:36

Minulla on tuollainen lapsi. Synnytys oli vaikea ja siitä se kai alkoi. Jaksoin hyvin vauvan kanssa, yritin kaikkeni, leikin, lauloin, sylittelin. Rakastin vauvaa vaikka kuinka, esikoiseni. Silti vauva ei pitänyt minusta yhtään ja rauhoittui vain isänsä kanssa. 6kk iässä oppi tunnistamaan kun ovi käy ja isä tulee kotiin. Sama jatkui taaperoaikana, aivan hullua uhmaa. Tiukalla ja lempeällä kasvatuksella saatiin lapsi kasvamaan mutta ei lapsi koskaan rakastanut minua tai halunnut olla lähelläni. En tietysti voinut pakottaakkaan. On jo nyt aikuinen emmekä ole edelleenkään läheisiä. Ei osaa yhtään kertoa, miksi ei pidä minusta.

Itselle tuosta jäi kauhea trauma ja toisen lapsen vauva-aika oli rankkaa, mutta silti kaikki meni hyvin ja meistä tuli ihan läheisiä. Hänelle ei koskaan tullut tuollaista hylkimistä.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   8.7.24 20:39:54

Siis nyt on kyseessä 4kk ikäinen vauva joka ei vihaa ketään. Sinä olet vanhempi ja sinun tehtävä on kannatella lapsi tämän vaiheen yli huolehtien tietysti omasta jaksamisesta. Vauva on mitä on, koita selviytyä parhaasi mukaan ja parhaasi varmasti teetkin. En voi painottaa tarpeeksi että huolehdi itsestäsi. Ja keskustele muiden aikuisten kanssa niin pääset noista ihmeellisistä ajatuksistasi.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.24 20:47:39

4kk ei vihaa ketään mutta 4kk voi kyllä syystä tai toisesta tuntea olonsa turvattomaksi jonkun seurassa. Joskus nämä tosiaan alkaa jo ihan syntymästä.

Jos vauva on hankalasti rauhoiteltava ap:n kanssa eikä esim. vastaa hymyyn, kiintymyssuhdeongelma on ihan mahdollinen vaikkei se yleistä ole. Jotkut vauvat on tosi herkkiä.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Mutteri 
Päivämäärä:   8.7.24 21:17:13

Ettei olisi kuitenkin yliväsymystä? Tarkista tuon ikäisen uni-ikkunat, päiväunien määrä ja ajankohta ja kokeile auttaisiko se? Joskus se koliikki voi olla väsymystä, kun ei ole huomattu nukuttaa kellon tarkasti valveillaoloajan ja uni-ikkunoiden mukaan. Tämä voi näkyä kovana itkuisuutena juuri tuossa iässä.

Noin pieni vain nukkuu ja syö, vähän liikuskelee. Ei vihaa, kyse on jostain muusta.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   8.7.24 21:24:52

Voisiko vika olla kuitenkin maidossa/syömisessä? Sinä kuitenkin tuoksut koko ajan maidolle ja mies ei. Saako varmasti tarpeeksi maitoa? Jos koittaakin koko ajan itkulla nostattaa sulle maitoa? Oma vauva on tiheän imun kausina itkuinen mun lähellä, mutta muiden kanssa rauhallinen.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   8.7.24 21:26:34

No ei kannata 4kk ikäisen kanssa mistään uni-ikkunoista vaahdota jos kerran nukkuu yötkin kunnolla :D Nuo uni-ikkunat ovat muutenkin vähän huuhaahommaa, toimii joillain. Meillä 4kk nukkuu vain 2x3h päikkärit ja 9-10h yöunet, lyhyemmistä päikkäreistä tulee vain vihaiseksi.

Voisiko isä jäädä joksikin aikaa kotiin, jos vauva on kerran tyytyväinen hänen kanssaan?

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 21:39:02

Oisko mitään, että veisit jo tuon ikäisen vaavin sinne NEUVOLAAN, jos lapsi itkee koko ajan..?
Ymmärrätkö sinä, että vauva on myös ihan vauva, joka ei ole ehtinyt kehitttämään mitään tunteita, saatika vihaa sinua kohtaan..?

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 21:40:30

Saa tarpeeksi maitoa, yhtään enempää jos antaa niin ylensyö ja puklailee. Paino noussut nyt tasaisesti 1200g kuussa…

En usko että on yliväsymystä, nukkuu yhteensä 16h vuorokaudessa. Säännölliset uniajat. Isän kanssa vain nukahtaa helpommin.

En usko myöskään että minulla olisi masennusta. Mieliala kaikesta huolimatta ok, eikä muitakaan oireita. Surua tilanteesta toki. Kun vauva on iloinen/rauhallinen, on minulla aivan äärimmäinen ja lähes ekstaattinen ilo.

Kantoliinassa itkee myös, ellei nuku (uniaikaan). Ei reagoi oikein mihinkään rauhoitteluun kunnolla.

En syö hurjasti viljoja, munalle olen itse allerginen, enkä käytä palkokasveja. Sipulin voisi vielä kokeilla jättää pois.

Kiintymyssuhdeongelmalta kuulostaa :( Tiedä sitten mistä johtuu, synnytyskin oli helppo ja koko ajan olen mahdollisimman paljon ollut vauvan lähellä. Ollaan puhuttu siitäkin että jos mies jäisi kotiin, tilanne on kaikille todella raskas.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 21:42:12

Neuvolan mukaan kaikki on ihan normaalia, kuulemma vain koliikkia jos mitään fyysistä syytä ei löydy. Erikoislääkärillä ollaan käyty omasta pussista. Neuvolassa toistelevat niitä samoja juttuja: lepää, sylittele vauvaa paljon, ja näitä teen jo.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 21:44:17

Kursi tuo paska läpi, saat kakaraoille diagnoosit myöhemmin ja sitten helpotta.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 21:49:16

Eihän se aina mene kivasti, vaikka olet ohjelmoitu nainen lapsineen.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 21:56:25

No mutta hyvä, että olet synnyttänyt lapsen, vaikka se sinun mielestä vihaa sinua ja saat siihen apua yhteiskunnalta.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 22:01:33

Voisiko olla niin että tilanne varmasti kuormittaa sinua ja saatat ehkä olla alitajuisesti stressaantuneempi tai hermostuneempi vauvan kanssa kuin isä, mikä olisi ihan luonnollista, koska kyllähän vauvan itkusta ihan jo vaistomaisesti äidit alkaa stressaamaan. Vauva sitten on ehkä herkkä ja huomaa tämän, ja kokee sitten isän kanssa olon turvallisemmaksi tms. Sellainen noidankehä siis. Uskon kyllä että vauvan kasvaessa helpottaa, tsemppiä! Hän ei varmasti sinua vihaa, olet hänelle elintärkeä rakas äiti :) Vauvojen kanssa vaiheet tulee ja menee lopulta tosi nopeasti ja parin kuukauden päästä tilanne voi olla jo ihan eri kun vauvakin on entistä enemmän tässä maailmassa ja vähemmän vaistojensa varassa.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 22:05:00

Siitä lapsesta tulee tulevaisuudessa työntekijä, joka maksaa sinun eläkkeen ja pitää sinusta huolen, kun sinä vaan öliste vaipoissa.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 22:08:49

Tilannetta voi rauhoittaa myös toisen lapsen hankkiminen. Se toinen lapsi voi rakastaa sinua enmmän.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.24 22:12:18

Voi helv, voisiko tuo vauvavihaaja piste mennä vaikka terapiaan käsittelemään traumojaan. Samat trollaukser jokaisessa vauvatopicissa!

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 22:12:54

SYNNYTYSTAKLKOOT!!

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.7.24 22:22:48

Mitä ihmeen mielenterveyspotilaita täällä kirjoittelee tähän keskusteluun ihan sekavia juttuja, oletteko päässeet suljetulta osastolta lyhyelle kesälomalle? :D voi apua.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 22:47:29

No ei vauvat ketään vihaa. Jos isän kanssa nukahtaa nopeasti niin isä sitten nukuttaa? Joskus se vaan on niin että toinen vanhemmista saa jostain syystä jonkun jutun toimimaan paremmin. Ehkä isä osaa niissä tilanteissa olla rauhallisempi kun on vähemmän kuormittunut tms. Mutta onpa aivan mahtavaa jos vauva jo nukkuu koko yön. Vauvat itkevät oikeasti aika paljon ihan normaalistikin. Ei se mahdottoman kauaa jatku vaikka tuntuu sillä hetkellä loputtomalta. Jos asia on todellinen ongelma niin soita ihmeessä neuvolaan. Höpöhöpöhoidot kannattaa unohtaa, ne on enemmän vanhempia varten. Hyödyt luultavasti vyöhyketerapiasta enemmän jos otat sen itsellesi.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.24 22:50:53

No ei todellakaan ole normaalia että vauva itkee koko hereilläoloajan. Tuo on vauvallekin tosi raskasta pidemmän päälle, kortisolitasot tapissa.

Jos on isän kanssa rauhallinen, ehdottomasti isä kotiin ja äiti töihin.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   8.7.24 22:53:15

Voin 50v ihmisenä taata, että nämä vauvanvihaajat eivät ole trolleja.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   8.7.24 22:57:49

Voisiko isä ottaa enemmän vastuuta vauvasta? Että tilanne vähän helpottuisi. Jos vauva jostain syystä ei viihdy äidin lähellä, niin tuskin pakottamalla sylittelyyn jne. vauva pitää äidistä yhtään sen enempää. Kannattaa myös yhdessä isän kanssa hoitaa vauvaa, että vauva vähän rentoutuisi äidin läsnäollessa. Tilanne varmasti ajanmyötä paranee.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 23:01:23

No onneksi viisikymppisillä ei enää vauvoja ole eikä tule :)

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.7.24 23:09:10

Pisteen terapia ei ole riittävällä tasolla, kannattaisiko vaihtaa terapeuttia, terapiasuuntausta tai käyntimääriä? Ehkä harkita lääkitystä kaveriksi? Ainakin vauvan itku on täysin ymmärrettävää, sinun pitäisi 35-vuotiaana ymmärtää vähän paremmin miten toisia kohtaan käyttäydytään.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.7.24 23:21:39

Ei vauva vihaa. Ei vauva osaa edes vihata kun niin pieni. Ehkä iskä osaa keinuttaa yms jotain mikä tekee koliikille hyvää... Tai syöttää niin että ei mene ilmaa niin paljon vatsaan yms
Toivottavasti menee pian ohi.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 23:41:58

Itkeekö vauva myös kun et ole sen lähellä? Silloin kun se on hereillä ja makoilee jossain ja vauvan isä ei ole myöskään paikalla?

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.7.24 00:22:07

No eiköhän se ole tekohengitystä, vaikka sitä vauvaa liukuttaisi kuka, jos äiti on päättäynyt, että vauva vihaa.. Valoja päälle, helvettti..

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   9.7.24 02:41:59

Symbioosi = vaistoaa ahdistuksesi ja väsymyksestä
Yritä tsempata iloinen olo 2h päivässä.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   9.7.24 07:26:14

Meillä toinen lapsi huusi ekat puoli vuotta, syyksi selvisi sitten ruoka-aineallergiat. Kieltäytyi täysin rintaruokinnasta parikuisena, yhdisti että siitä tuli maha kipeäksi. Erikoiskorvikkeella pärjäsi. Nukkui hyvin yöt ja päiväunet, mutta kaiken hereilläoloajan huusi.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Wild 
Päivämäärä:   9.7.24 08:48:10

Kuulostaa todella raskaalta, tsemppiä aloittaja. Älä ota itseesi näitä kamalia kommentteja.

Äiti tuntee lapsensa parhaiten, toivotaan että tämä kausi menee ohi pian. Kuulostaa niin hurjalta, ime kaikki ilo irti hyvistä hetkistä a

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.7.24 09:47:30

"Ehkä vauvalla on sun kanssa turvallinen olo joten uskaltaa näyttää hätänsä kun taas vierastaa miestä ja siksi näyttäisi olevan kauniisti käyttäytyvä"

Vauva-sanan tilalle voisi vaihtaa koira, kissa, hevonen tms.
Anteeksi jos vertaus loukkaa jotakuta vanhempaa.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Mob 
Päivämäärä:   9.7.24 10:37:46

Vauva vaistoaa herkästi asioita. Onko sinulla kuitenkin jotain, kuten ahdistusta tm, jota isällä ei ole? Sairas äitini majaili meillä tarkkailussa pari päivää, koska oli liian huonossa kunnossa ollakseen yksin kotona. Koko sen ajan vauva oli aivan kummallinen, itkeskeli ja ähisi ihmeellisesti. Kun äitini lähti pois sairaalaan, vauvakin normalisoitui. Jotain se siis aisti, vaikkei tietenkään mitään ymmärtänyt. Ja vauva oli silloin noin 3kk ikäinen.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.7.24 11:10:01

Kun en vaan koe oloani ahdistuneeksi tms. Olen ihan hyväntuulinen ja selväpäinen etenkin aamuisin, toki iltaa kohden alkaa itkun kuuntelu hiljalleen väsyttää.

Itsekseen ollessa itkee joskus, mutta ei aina. Saattaa viihtyä melkein tunnin leikkimatolla rauhassa, mutta tämä ei auta jos itku on jo ehtinyt alkaa. Alkaa itkeä satavarmasti jos otan syliin.

En vain jaksa uskoa että olisi enempää allergiaa, kun miehen kanssa ei huuda paljon ollenkaan ja on helppo rauhoitella. Kummatkin käytämme vauvantahtista pulloruokintaa ja annamme saman verran maitoa. Röyhtäytämme myös kesken ruokailun. Luulisi, että jos vatsa vaivaa, se tekisi sitä myös miehen kanssa. Mies vielä keinuttelee ja liikuttelee vauvaa vähemmän kuin minä.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Kata 
Päivämäärä:   9.7.24 13:26:23

Voisiko kyse olla aistiyliherkkyydestä? Sitä voi olla eri aisteihin liittyen ja jo pienellä vauvalla näkyvissä. Esim tuntoaistin tai liikeaistin herkkyyteen sopisi se, että vauva viihtyy paremmin lattialla itsekseen kuin sylissä, eikä tykkää heijaamisesta tai sylissä hyssyttelystä. Ehkä isä on jämäkämpi otteissaan vauvan kanssa, ja sanoitkin että ei heijaa tms yhtä paljon kuin sinä, mikä voi tuntua vauvasta mukavammalta. Hajuaistin herkkyyttä voi olla myös, eli kannattaa suosia hajusteettomia deodorantteja, shampoota yms. Googlettamalla löytyy lisätietoa asiasta.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.7.24 14:20:25

Muista, että se tykkäkö vauva tai lapsi sinusta ei tee sinusta huonoa tai hyvää vanhempaa. Ole hänen vierellään vaikka hän itkisi. Kaikelle ei aina vain voi mitään. Pyydä ekstra rakkautta mieheltäsi. Keskustelkaa asiasta ja käykää vaikka ammattilaisella. Itse ainakin kaipaisin tuossa tilanteessa tukea ja rakkautta mieheltä. En syyttelyä, vikojen etsintää, "minä olen parempi" -asennetta tai välinpitämättömyyttä. Muistakaa ettette kilpaile lapsesta vaan olette samalla puolella. Nyt ja aina.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   9.7.24 14:33:32

Testaa vielä hajuhuijaus ja pukeudu miehesi käyttämiin vaatteisiin, jotka ovat olleet ihoa vasten.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Huuduu 
Päivämäärä:   9.7.24 15:19:41

Sulla on joku musta energia ympärilläsi jota itsekään et huomaa. Henkimaailman juttuja, jos mitään muuta selitystä ei ole. Kokeile karkottaa se rakkaudella, eli lisää kaikkeen ajatteluusi ja tekemiseesi rakkautta ihan tarkoituksella. Tehoaa.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.7.24 15:58:39

Mies kotiin ja ap töihin. Tosi epäreilu lapselle tämä nykytilanne!

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   9.7.24 16:03:02

Haluan vaan sanoa sinulle, että sinnittele, tilanne helpottaa kyllä ajan kanssa. Vaikka se nyt tuntuu pitkältä ajalta, niin lopulta vaikein vaihe on ohi, ja muuttuu iloksi. Oma esikoiseni oli hyvin itkuinen ka koliikki vaivasi, olin väsymyksestä sekaisin, mutta niin se vaan helpotti ekan vuoden jälkeen.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 17:33:49

Up, onko helpottanut?

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 17:37:36

Itse kuulemma huusin vauvana äitini kanssa koko ajan, rauhoituin vasta kun pääsin mummin luo. En osaa sanoa mistä johtui. Äidissä ei ole mitään vikaa mutta isäni äiti on aina ollut rakkain ja läheisin ihminen.

  Re: Vauvani vihaa minua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 17:42:39

Kyllä tuollaisia vauvoja on oikeasti. Minulla on yksi. Ei suostunut imetykseen ja itki ihan oikeasti koko ajan kanssani. Isän kanssa ei mitään ongelmaa. Palasin ekan kuukauden jälkeen töihin ja isä jäi lasten kanssa kotiin, koska siinä ei ollut mitään järkeä huudattaa lasta turhaan. Oppi kyllä olemaan kanssani ajan myötä, muttei koskaan itse hakeutunut syliin tms. Ei ottanut mitään kontaktia muuten paitsi leikin kautta, ja vain isä kelpasi lohduttamaan jne. On nyt yli kolmekymppinen eikä edelleenkään juuri piittaa minusta, isälleen soittelee viikottain.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.