Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä tukevat, mutta kaarituettomat rintsikat?

Lähettäjä: Gr 
Päivämäärä:   8.7.24 15:09:53

Kuppikoko 85 B

Kriteerit:

- ei kaaritukia
- rintsikoiden pitää olla tukevat (fyysinen työ)
- kupit pitää olla, saa olla ns. muotoilevatkin
- EI LITISTÄVÄÄ efektiä :D
- eli ei siis urheilurintsikoita koska ovat poikkeuksetta liian kireät joka paikasta

Mistä tällaisia löytää? En hae siis mitään löysiä kotirintsikoita (Sloggi zero feel on mulle tällainen...) vaan kaarituellisten rintsikoiden jatkajaa haen. Kyllästynyt siihen kun kaarituet välillä painaa ja rintsikoiden pinta-ala on niin pieni että tulee ihoon jälkiä, kun kangas jakautuu niin pienelle alueelle selkään.

Re: Mistä tukevat, mutta kaarituettomat rintsikat?

Lähettäjä: Kata 
Päivämäärä:   8.7.24 15:15:03

Oletko kokeillut imetysliivejä?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   8.7.24 15:17:46

No ihan vaikka Lindexiltä. Mene sovittamaan.

Lähettäjä: zxczxc 
Päivämäärä:   8.7.24 15:27:31

Aika mahdoton yhtälö, jos halutaan oikeasti tukevaa. Jostainhan sen tuen on tultava. Kaarituet antaa jonkin verran tukea ja muotoa tai urheiluliiveissä sitten tuki tulee siitä että rintoja litistetään.

Jonkin verran on kaarituettomia, joissa on napakka ympärys, mutta näissäkin on yleensä sitten kapea selkäosa kuten kaarituellisissa liiveissä ja jonkin verran puristusta, koska eihän ne muuten antaisi tukea. H&M:lta olen tällaisia ostanut. Minulla on ainakin parit push upit, joissa ei kaaritukia. On ne ehkä vähän kyllä mukavammat kuin kaarituelliset.

Kaarituellisetkin tosin voi olla mukavat, jos on oiekasti laadukkaat ja sopivat. Itse opin tämän vasta, kun ostin oikeasti hyvät liivit. Oli niillä hintaakin 100e+, mutta on ne myös hyvät päällä.

Urheiluliikkeistä voi katsoa urheiluliivejä. Jotkut medium tai low support liivit voi olla ihan hyviä, ei välttämättä niin litistäviä. Itsellä on ainakin yhdet Niket, joissa on kuppimaisempi etuosa ja kevyesti toppausta, vaikka ovat urheiluliivit.

--

Lisäksi kokeilisin eri kokoja. Jos kaarituet painaa, voiko olla, että kuppi on liian pieni. B-kuppi kuitenkin on suht pieni. Moni käyttää liian isoa ympärystä ja liian pientä kuppia. C tai D kupissa kuppiosa on laajempi, jolloin se voi olla mukavampi päällä. Ympärysmittaa tarvittaessa sitten pienemmäksi.

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   8.7.24 15:35:10

"Moni käyttää liian isoa ympärystä ja liian pientä kuppia. C tai D kupissa kuppiosa on laajempi, jolloin se voi olla mukavampi päällä. Ympärysmittaa tarvittaessa sitten pienemmäksi."

En oikein ymmärrä tätä neuvoa. Tiedän kyllä tuon rinnakkaiskokohomman, mutta eihän kuppikoon muutos vaikuta ympärysmitan pituuteen. Joten jos rinnanalusmitta on esim. 75, miten liivit tulevat sopivammiksi saati mukavammiksi jos ottaa isomman kuppikoon ja ympärysmitan 65? Ympärys on niin kireä että ompeleet ratkeaa ja liivit porautuu ihoon, mutta ei se mitään kun on isompi kuppi niin sopivammat on??????

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   8.7.24 15:47:53

Häh: kun kaikki ei osaa mitata ympärysmittaa oikein. Sit toinen juttu on se, että ajan mittaan etenkin halvemmat liivit (Lindex jne) löystyy, niin jos liivit on alun alkaenkin isohkot, niin sitten ne ei tue yhtään. Uudet liivit pitäis ostaa niin, että ne ylttää uloimpiin hakasiin kiinni, ja ajan myötä sitten käyttää muita hakaspareja.

Sit itse kysymykseen, valitse kalliimpi merkki, ja riittävän leveät olkaimet. Ei paina kaarituet, eikä hankaa olkaimet. Kokemuksesta puhun, iso ero, kun rahat riitti rintsikkamerkin vaihtoon.

Lähettäjä: zxczxc 
Päivämäärä:   8.7.24 15:54:13

Häh:
Kannattaa tutkia eri kokoisia liivejä (samasta mallista eri kokoja). Ei tietenkään rinnakkaiskoko toimi loputtomiin.
Eikä tietenkään voi ottaa pienempää ympärysmittaa, jos se 85 on jo äärimmilleen kiristetty. Mutta monella se ei ole. 5cm muutos ympärysmittaan on kuitenkin aika pieni ja koko on säädettävissä hakasilla.
Liiveissä on myös vaihtelua mallista ja merkistä riippuen. Vaikka yleensä koko olisi 85B, se ei tarkoita että se olisi sitä aina. Toisessa merkissä voi hyvinkin mennä 80 tai jopa 75 ympärysmitta ihan mukavasti.

Lähettäjä: (.)(.) 
Päivämäärä:   8.7.24 16:03:03

"Liiveissä on myös vaihtelua mallista ja merkistä riippuen. Vaikka yleensä koko olisi 85B, se ei tarkoita että se olisi sitä aina. Toisessa merkissä voi hyvinkin mennä 80 tai jopa 75 ympärysmitta ihan mukavasti."

Niinkuin Changen itsetuntomitoituksessa, jossa kunnon liiviliikkeessä mitattu koko 75E onkin joku 60G.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.7.24 16:55:07

Miss Maryltä löytyy mulle sopivia kaarituettomia.

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   8.7.24 16:59:17

Itsekin olen osanut Miss Maryltä kaarituettomia rintsikoita. Mun luottomalli on Cotton fresh.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.7.24 17:01:44

Fyysistä työtä tekevänä omat luottorintsikat on Panache Sportit ilman kaaritukia. Ei litistä ja kupit on sen verran topatut että ovat mukavan tukevat päällä.

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   8.7.24 21:46:53

Ostin kesäkuussa Stockalta Anita-merkkiset proteesiliivit. Kuulosti oudolta, mutta ovat kaarituettomat, leveällä rinnanalusnauhalla, leveillä olkaimilla ja irrotettavilla kupeilla/pehmusteilla. Puutarhatöihin yms. vapaa-ajan fyysisiin harrastuksiin halusin tukevat ei-urheiluliivit ilman kaaritukia. Nuo ovat toimineet kuten toivoin.

Lähettäjä: Plöör 
Päivämäärä:   8.7.24 22:25:32

Victorias Secretin Pink-mallistossa on hyviä kaarituettomia. Löytyy myös topatumpia push up- versioita, eikä niistä toppauksettomistakaan (lightly lined) tule litistysefektiä.

Ja mä olen kokeillut monia kaarituettomia kun koen ne usein epämukavaksi, VS:n on olleet tähän mennessä parhaita.

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   8.7.24 23:03:51

Miss maryt on istuvia

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.7.24 06:06:53

Triumphin kaarituettomat rintsikat. KappAhlin pluskoon puolen alusvaateosasto kannattaa myös tsekata.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   9.7.24 06:34:17

Bonprixilta olen ostanut mulle sopivat. Ainoat mitkä ei tunnu miltään päällä. Olen herkkis, jota ahdistaa helposti, jos painaa tai kiristää.

Lähettäjä: Ei löydy 
Päivämäärä:   9.7.24 07:17:52

Triumphin isomman koon liivejä on tosi vaikea löytää. Kun katsoo valmiiksi eri myyjien sivustoilta itselleen sopivasi tietämiään malleja, on joko saatavilla vain pieniä ympärysmittoja ja kuppikokoja. Jostain jos onnistuu löytämään sopivan koon ja netistä tilaa, voi niiden saapuminen kestää kuukausia tai alkaa jo heti viivästyksistä ilmoittaminen ja epävarmuus, tuleeko ikinä saamaan jo maksamiaan tuotteita. Klarnalla taas ei viitsi maksaa, koska kysyy koko henkilötunnuksen, jota en anna mihin tahansa. Samoin epäsopivien tuotteiden palautus voi olla maksullista. Kunnollisia alusvaateliikkeitä ei ole joka paikassa, että voisi mennä kivijalkakaupasta ostamaan Triumphinsa. Kyllähän tavaratalotkin myyvät Triumpheja, mutta vain niitä pieniä kokoja, loppuu D-kuppiin ja johonkin 90 cm ympärysmitaltaan.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   9.7.24 07:45:38

Jos hieman sporttinen estetiikka ei haittaa, niin DKNY:ltä löytyy hyviä.

Myös Calvin Kleinilta löytyy vähän urheilurintsikan näköisiä, mutta tukevalla kupilla varustettuja. Nämä vaan on pään yli puettavia ja selästä ristiin menevät olkaimet rajoittaa, millaisten yläosien alle menee.

Edellä mainitut ei aiheuta urheiluliivimäistä litistystä, vaikka näyttää urheiluvaatteelta.

Rintaliivin tuki ei kaarituellisessakaan mallissa tule kaarituesta, vaan kankaan tukevuudesta. Kaarituellisissakin on hentoja tuettomia lörppämalleja. Kaarituettomissa rintaliiveissä valitettavan usein käytetään liian hentoja kankaita ja tuki jää siksi puuttelliseksi.

Lähettäjä: B85 
Päivämäärä:   9.7.24 07:47:06

Samalla kuppikoolla käytän paljon Lidlin urheilutoppeja. Joissain malleissa topatut kupit, joten näyttää edes vähän siltä etten ole täysin lauta. :D Olen tykännyt etenkin niistä malleista, joissa ei ole sitä Y-mallista takaosaa. Tukevat on, mutta muutaman käyttö kerran jälkeen venähtää niin ettei ole ahdistavan tiukka.

Päivämäärä:   9.7.24 08:31:57

Aloittaja täällä!

Hei kiitos kaikista vinkeistä, tästä onkin hyvä lähteä etsimään sopivia. :) jee!! Saan heittää hyvästit kaarituellisille rintsikoille kohta...

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   9.7.24 09:27:38

Mulla on isommat rinnat, mutta oon tykännyt Bonprixin liiveistä.

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   9.7.24 09:33:18

Mä löysin joskus Triumphin liivit jotka on täydelliset. Eivät todellakaan näytä kaarituettomilta ja ovat sairaan mukavat päällä. Ja nämä on vielä kaiken lisäksi kauniit, ei lainkaan urheiluliivimäiset. Näitä vaan ei valitettavasti saa enää mistään, kunhan nämä nykyiset kulahtavat, niin on pakko keksiä jotain muuta.

Lähettäjä: def 
Päivämäärä:   9.7.24 10:22:50

Itsekin jokin aika sitten kyselin täältä liivisuosituksia (tai lähinnä näistä rinnakkaiskokojutuista), tosin sillä erotuksella, että halusin urheiluliivit. Mun on pakko nyt tulla kehumaan uusia löytöjäni: Meritta Bran Anita Active 5521. Fyysistä työtä tekevänä nämä ovat ihan parhaat!

Enkä edelleenkään ymmärrä tuota rinnakkaiskokojuttua. Mun vanhoissa liiveissä on koko C85. Tilasin sellaiset ja lisäksi kahta eri rinnakkaiskokoa. No nuo rinnakkaiskoot eivät istuneet yhtään, toista en edes saanut takaa kiinni.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   9.7.24 11:20:27

Minä ostin tokmannilta kevyesti topatut liivit 12,95e. Aivan ihanat päällä.

Lähettäjä: svf 
Päivämäärä:   9.7.24 11:28:27

Mulle istuu parhaiten Dorina Outrun rintaliivit.
Topatut, kaarituettomat.

Päivämäärä:   16.7.24 23:01:08

Aloittaja täällä.

Löysin ihan täydellisen näköiset liivit Miss Maryltä. Mutta mikä pettymys, ei ole mun kokoa!! Siis pitäisi olla isommat rinnat tällä ympäryksellä, niin sitten löytyisi. Huoh!! Miksei meille keskirintaisille ole sopivia...??

Katsoin kaikki muutkin ehdottamanne liivit, ja tosi monessa oli vaan se litistävä ominaisuus, ei muotoiltuja kuppeja...

Täytyy kai mennä sinne "ihan oikeaan liiviliikkeeseen"... Harmittaa kyllä tuo Miss Maryn liivikoot. Mulla siis rinnan alta ympärys 86 cm ja rinnan päältä 95 cm. Olisi pitänyt olla vähintään se 97-98 cm jotta sieltä löytyisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.7.24 23:32:00

Kertokaas mitkä liivit ovat hyviä bonprix:ltä?

Inhoan terävää muotoa ja litistää saa niin paljon kuin vaan voi, UK koko 70G

Päivämäärä:   16.7.24 23:34:44

Eikö tuo bonprix ole vähän kuin Shein tai temu....? Ei kai tuollaisesta paikasta kukaan tilaa mitään...?

Päivämäärä:   17.7.24 00:04:14

Ja hupsista, olihan siellä Miss maryllä muitakin kokoja onneksi. Se taisi olla vaan tuo yksi malli, mistä ei saanut "pientä kokoa". :D

Lähettäjä: Li 
Päivämäärä:   17.7.24 08:01:44

Gr//Ei todellakaan ole. Bonprix on samaa kastia kuin h&m, about you yms. Halpa ketjut.

Aloittaja//Itse olen käyttänyt Lindexin kaarituettomia proteesirintaliivejä fyysisessä työssä. Niissä muotoillut tukevat kupit. Oma koko 85C/90D. Sieltä löysin myö parit muut liivit eri käyttötarkoituksiin (koti liivit, juhliin yms.).

Minulla useissa liiveissä ongelma, että kuppi koko suht iso, mutta rintani ovat lähellä toisiaan. Monissa liiveissä ei ole joko tarpeeksi peittävää kuppia tai sitten jos on niin menevät kainaloihin. Lindexin malleissa tarpeeksi peittävä kupoi(ei liian iso kuitenkaan) ja nupit lähellä toisiaan eli eivät mene kainaloihin.

Päivämäärä:   17.7.24 09:34:31

Okei, en tiedä mistä olin saanut käsityksen, ett se Bonprix olisi ihan huono, sori siitä.

Miss Maryltä löysin nyt sittenkin tosi hyviä malleja, joita ajattelin tilata heti kun saan vielä hiukan lisää painoa pois! Selkäpuolella on inhottava pienehkö makkara, mutta rintsikatkin istuvat paremmin kunhan sen saan pois, on aika pienestä kiinni enää. Tilaan sitten painonpudotuksen ''palkinnoksi'' parit uudet rintsikat. =)

Mullakin on usein tuo, että kupit on leveyssuunnassa liian isot, ja kaarituet menee kainaloihin asti! Jos otan pienemmät kupit (B --> A) niin eihän nää nyt mahdu niihin. :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.24 14:28:41

Osta oikean kokoiset urheiluliivit.

Päivämäärä:   17.7.24 14:59:33

^ Urheiluliiveissä on vaan se huono puoli, että ne litistää. Varsinkin, jos ei ole kunnon muotoiltuja kuppeja. Mulla on rinnat, niin en halua piilottaa niitä ja tehdä niisyä kaksi kokoa pienemmän näköisiä.

Tähän asti olen käyttänyt kaarituellisia ihan tavallisia liivejä, joissa on pieni push-up -tyyli. Se muotoilu kyllä tukee samalla, mutta kaarituelliset on muuten alkanut tuntuman inhottavilta välillä. Plus eivät kestä kauaa kun kaarituet tulee toisesta päästä läpi.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   17.7.24 15:12:11

Gr: Suöla on väärän kokoeset liivit jos noin käy. Mene mittauttamaan ammattilaiselle liikkeeseen.

Päivämäärä:   17.7.24 15:16:07

Olen rinnakkaiskokoja kyllä kokeillut. Pienempi ympärys on aivan liian tiukka, isompi tai pienempi kuppi ei vaan ole sopiva. Eli kerro mitä voi tehdä toisin? :D Sanoisin että nyt kyse on tosiaan vaain niistä hemmetin kaarituista (ja halvoista rintsikoista), niin nyt olisi hankinnassa kaarituettomat mutta hyvät rintsikat, vähän kalliimmasta hintaryhmästä kuin New Yourkerin vastaavat. :D

Lähettäjä: Bella 
Päivämäärä:   17.7.24 16:27:38

"Mullakin on usein tuo, että kupit on leveyssuunnassa liian isot, ja kaarituet menee kainaloihin asti!"

Mulla samaa ongelmaa. Pitäisi hommata siistit liivit töihin ja ehkä iltamenohin, mutta vaikea löytää sopivia ja kivoja. Nyt homma holdissa kun mullakin painon pudotus menossa. Syksymmällä käyn sitten ihan jossain liikkeessä.

Täällä hoetaan aina tuota että "kaikki" käyttävät väärän kokoisia liivejä ja huvikseni mittaisin itseni ja laitoin mitat laskuriin. Näytti tietysti ihan eri kokoa mitä käytän. Tilasin kivat liivit kaupan oman laskurin mukaisena kokona (oli pieni kuppi sen kokoisiksi). Liivit tulivat ja ne olivat just mallia kupit leveyssuunnassa törkeän isot. Kaarituet meni mulla selkäpuolelle asti ja yhteen kuppiin olisi mahtunut mun molemmat tissit. En oikeasti tiedä minkä malliselle ihmiselle noi liivit (ja kokolaskurit) on tehty. Leveälle ja littanalle, jolla isot ryntäät? Mä kun olen kapea edestä päin katsottuna ja läskit on eteen ja taakse päin eikä tissitkään mitkään älyttömän isot ole. Heh, mut oli hauska kokeilu.

Lähettäjä: Li 
Päivämäärä:   17.7.24 17:02:35

Itselle tosiaan nuo liivit löytyi Lindexistä. Sitä ennen kävin kaikki kivijalka liikkeet läpi joita kaupungissa ja sovit varmaan sata erilaista liiviä ja lindexissäkin otin rinnakaiskokoja jne. Ja lopulta sitten löytyi nuo proteesi liivit, parit softshell koti/kesäliivit ja sitten saumattomat liivit joissa toppaukset. Kaikki kaarituettomia.

Lähettäjä: *' 
Päivämäärä:   17.7.24 17:19:48

Mun ehdoton suosikki on Swegmark. Löytyy ainakin Sokokselta

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.