Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mysimba

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.7.24 12:42:44

Kokemuksia kellään Mysimbasta? Mulla on ylipainoa ja oheissairauksia niin lääkäri määräsi puoleksi vuodeksi kokeiltavaksi. Korvaako kela osan tästä lääkkestä vai joutuuko maksamaan itse koko summan?

  Re: Mysimba

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   4.7.24 14:08:48

Jos lääkäri teki b-lausunnon Kelalle kun määräsi lääkkeen, voit hakea sille korvattavuutta eli 40%. Automaattisesti ei korvaa. Ylipainoa pitää olla vähintään bmi yli 35 ja joku liitännäissairaus kuten verenpainetauti, esidiabetes tai paha nivelsairaus korvattavuuden saantiin.

Varaudu aika voimakkaisiin sivuvaikutuksiin varsinkin alussa. Eka 2 viikkoa voi olla yhtä pahoinvointia, huimausta, vatsakipuja, neurologisia oireita. Helpottaa kyllä ajan kanssa. Yleisin haitta on ummetus, varaudu siihen nyt jo hommaamalla Pegorionia ja syömällä luumuja ja muuta mikä edesauttaa asiointia.

  Re: Mysimba

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   4.7.24 18:04:42

Ja hikoilu!!!

  Re: Mysimba

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.7.24 18:11:37

Mulla ei tullut mitään sivuvaikutuksia, mutta ei kyllä oikein apuakaan. Tai alkuun tuntui auttavan, mutta joko toleranssi tuli nopeasti tai vaikutus oli pelkkää placeboa.

En muuten suosittele joutumaan esim. leikkaukseen niin kauan kun käytät tuota, koska opioideja ei sitten saa :D Buranalla pitää pärjätä.

  Re: Mysimba

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.7.24 18:56:42

Mulla ollut muutaman viikon käytössä. Ummetus vaivaa, paino ei ole laskenut. Alussa oli tosiaan huimausta ym

  Re: Mysimba

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.7.24 11:12:50

Mietityttää kun olen jo kokeillut Saxendaa ja Ozempicia ja niistä ei oikein ollut apuja niin onkohan tämäkin ihan hukkaanheitettyä sitten..
Parin viikon päästä aloitan kun syön toiset lääkkeet ensin loppuun.

  Re: Mysimba

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 11:49:05

Nyt alkoi sitten Mysimban kokeilu. Bmi 33,5, lähtöpaino 90kg. Saas nähdä...

Kysymys teille jotka olette Mysimbaa käyttäneet; oletteko nostaneet annostusta ohjeiden mukaan vai onko joku pitänyt annoksen samana koko ajan esim juuri pahoinvoinnin vuoksi?

Annostushan menee niin että eka viikko 1 aamuisin, toka viikko 1 aamulla ja 1 illalla, kolmas vko 2 aamulla ja 1 illalla ja 4 vko ja siitä eteenpäin sit 2 aamu ja 2 illalla.

ite pelkään eniten sitä pahoinvointia koska jouduin lopettaa sekä Saxendan että Ozempicin pahoinvoinnin takia.

  Re: Mysimba

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.24 12:04:50

"Jos lääkäri teki b-lausunnon Kelalle kun määräsi lääkkeen, voit hakea sille korvattavuutta eli 40%."

Niin se B-lausunto on itsessään se hakemus korvattavuutta varten, ei lääkkeen käyttäjän tarvitse mitään tehdä asiaa edistääkseen.

  Re: Mysimba

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.24 12:07:26

Ja aloittaja, Mysimban vaikutusmekanismi on täysin eri kuin Saxendassa ja Ozempicissa, joten tuskinpa pahoinvointiin lääkehoito ainakaan kaatuu.

  Re: Mysimba

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 12:09:23

Eilen apteekissa sanottiin että yleisin sivuvaikutus on pahoinvointi ja se tässä nyt mietityttää.

  Re: Mysimba

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.24 12:14:49

Kun oikein kovasti psyykkaat itseäsi, niin etköhän voi pahoin tuostakin lääkkeestä.

  Re: Mysimba

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 12:20:35

Yritän ihan oikeasti olla psyykkaamatta, koska haluan todella että saan apua nyt tästä. Taustalla myös vaikeaa masennusta ja mielialalääkitys.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.