Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.6.24 14:24:43

Miten? Mitä tapahtui?

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Kipinä 
Päivämäärä:   30.6.24 14:34:22

Kun isäni kuoli äkillisesti ja yllättäen kotiinsa (sydänkohtaus) ja sain äidiltäni soiton tulla heti paikalle vastassa kotipihassa oli lauma poliiseja. Se säikäytti toden teolla, koska aiemmin en ollut ollut poliisien kanssa missään tekemisissä ja mielikuvani oli se et poliisit ovat paikalla vain kun tapahtuu jotain pahaa. Yllätyin kovasti, että he tarjosivatkin tukea ja huolehtivat että pärjätään, eli olivatkin ns hyvällä asialla . Se muutti mielikuvani poliiseista. Muutoin en ole ollut tekemisissä.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   30.6.24 14:36:25

Joskus nuorena olen. Veivät putkaan ja tutkivat autoni. Ja oli hyvä poliisi ja paha poliisi kuulustelemassa :)

Joskus olen saanut ylinopeussakot.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Kipinä 
Päivämäärä:   30.6.24 14:36:51

Ja oleellinen sana unohtui, eli ”paikalla vain kun tapahtuu jotain pahaa ja RIKOLLISTA..”. Säikähdin siis ensimmäisenä, että isäni olisi esim murhattu

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: rutiini 
Päivämäärä:   30.6.24 14:52:05

Kipinä, poliisin _pitää_ tulla paikalle AINA kun joku on kuollut jossain muualla kuin sairaalassa, hoitokodissa, valvotussa saattohoidossa kotona ollessaan tai vastaavassa. Se on ihan lain sanelema juttu.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: rutiini 
Päivämäärä:   30.6.24 14:53:15

"Säikähdin siis ensimmäisenä, että isäni olisi esim murhattu"

Ja sikäli olet ihan oikeilla jäljilläkin tässä että juuri siksi poliisin pitää käydä ettei jää epäilystä siitä, että isäsi olisikin esim murhattu.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.24 14:56:25

Olen, viimeksi eilen puhuttiin puhelimessa. Työasioita toki.

Kertaalleen siviilissä poliisi pysäyttänyt, ei ollut mitään huomautettavaa. Olisikohan ollut hukassa joku samanlaisella autolla ajava?

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: lilli 
Päivämäärä:   30.6.24 15:00:13

Jos poliisi pysäyttää ja antaa sakot vaikka ylinopeudesta, niin joutuuko silloin poliisiautoon istumaan?

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.6.24 15:10:27

Työn puolesta useinkin.
Ja parit ylinopeussakot olen saanut.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Kipinä 
Päivämäärä:   30.6.24 15:15:20

Lähettäjärutiini
Päivämäärä30.6.24 14:52:05

Kipinä, poliisin _pitää_ tulla paikalle AINA kun joku on kuollut jossain muualla kuin sairaalassa, hoitokodissa, valvotussa saattohoidossa kotona ollessaan tai vastaavassa. Se on ihan lain sanelema juttu.

Juu tiedän sen kyllä nyt, mutta en tiennyt tuolloin. Siinä hetkessä se järkytti.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   30.6.24 15:15:40

Peurakolarin yhteydessä, puhallusratsioissa ja passia hakiessa (tosin onks ne edes kyttiä siellä luukulla?).

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.6.24 15:20:32

Monesti, kun on syystä tai toisesta joutunut soittamaan poliisit. Viimeksi parisen viikkoa takaperin, keskimäärin jokusen kerran vuodessa.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.24 15:26:35

Kätkemisrikos, pahoinpitely ja jotain muita kännitoilailuja. Sittemmin olen parantanut tapani.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   30.6.24 15:32:49

Olenko tuhlannut nuoruuteni ollessani kiltti tyttö enkä ole kapinoinut? En siis ole ollut poliisien kanssa tekemisissä

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   30.6.24 15:35:19

Lilli: joko joutuu tai ei. Riippuu esimerkiksi säästä. Korona-aikana eivät edes puhalluttaneet kun ei ollut epäilystä, eivätkä ottaneet kyytiin. Ja huonolla säällä olen ainakin "päässyt" sisälle autoon setvimään.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: sipulisilppuri 
Päivämäärä:   30.6.24 15:35:35

Töiden puolesta semi säännöllisesti. Mut henk.koht. olen yhdet ylinopeussakot saanu.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.24 15:53:37

ylinopeuden takia ja töissä kun poliisi asiakkaana :D

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Åå 
Päivämäärä:   30.6.24 16:04:45

Viimeksi töissä kun asukas kuoli. Pysäyttäneet kun unohtunut katsastaa auton.. e sakkoja ja sit treeniporukkaan kuuluu poliisi

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.24 16:16:27

Yläasteikäisenä olin kaverin pyörän tarakalla niin poliisi huusi autosta että pois siitä. Pelästyin ja hyppäsin äkkiä pois :D

Ja sitten on pysäyttänyt joskus ylinopeudesta.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.6.24 16:17:43

Veljistä kaks on poliiseja, niin kyllähän niitä on tullut nähtyä... "asiakkaana" olen ollut vain antamassa sormenjäljen passia varten, ei ole ikinä edes pysäytetty..

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Nii 
Päivämäärä:   30.6.24 16:23:40

Lapsena jouduin usein lähtemään naapuriin soittamaan poliisit. Isäpuoli oli väkivaltainen narkkari ja hakkasi äitiä, pelkäsin että äiti kuolisi. Katsoin aina naapureiden parvekkeelta kun poliisit haki isäpuolen pois. Muistan sen pelon, ja tunteen siitä ettei kukaan välitä. Poliisit vain lähti pois eikä huolehtinut siitä että pärjäänkö mä. Ihan kuin mua ei olisi ollut olemassa. Sitten piti mennä kotiin, ja pelkäsin joka kerta kun en tiennyt missä kunnossa äiti oli. Opin pelkäämään ja vihaamaan poliiseja.

Viimeksi tapasin poliisin viime viikolla, meinasin päättää elämäni mutta sisko soitti hätänumeroon. Kaksi poliisia sieltä tuli käymään, toinen tutki mun asuntoa ja toinen puhui mun kanssa. Oli ihan mukava se jonka kanssa puhuin, vaikutti ystävälliseltä. Vihdoin joku hyväkin kokemus poliisista.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   30.6.24 16:31:21

Päivittäin avioliitossa 24-vuotta, eipä muuten. En ole koskaan saanut edes sakkoa.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.6.24 16:41:14

Nii // Virtuaalihalaus sinne<3

Juu // Ihan mielenkiinnosta, huomaako arjessa miehesi olevan poliisi? Ajaako siviilissä koskaan ylinopeutta? Tarkkaileeko huomaamattaan liikennettä? Tai kommentoiko esim sun ajamista? :D

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.6.24 16:48:40

Töiden puolesta tulee oltua poliisien kanssa tekemisissä säännöllisen epäsäännöllisesti, välillä olemme yhteyksissä useamman kerran viikossa ja välillä emme ole tekemisissä moneen viikkoon.

Siviilissä olen ollut poliisin kanssa tekemisissä lähinnä parissa puhallusratsiassa, joissa tilanne on kestänyt ehkä puoli minuuttia kerrallaan, kun huomautettavaa ei ole ollut. Yhden kerran alle parikymppisenä olin poikaystäväni kanssa myöhään illalla kävelyllä, kun ohi lipui hitaasti poliisiauto, josta poliisit huikkasivat kysymyksen, että onko kaikki ok. En tiedä miksi sitä kysyivät, mutta vaikutti siltä, että etsivät alueelta jotakuta, koska kiertelivät hiljaisella vauhdilla läheisiä katuja, vaikka alueella ei ollut juuri lainkaan liikennettä.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.6.24 16:54:05

"Ihan mielenkiinnosta, huomaako arjessa miehesi olevan poliisi? Ajaako siviilissä koskaan ylinopeutta? Tarkkaileeko huomaamattaan liikennettä? Tai kommentoiko esim sun ajamista? :D"

Mä oon eri jolta kysyit, mutta sanon omasta kokemuksesta, että huomaa. Lähinnä tarkkailee ympäristöä, ja bongaa esim huumediilerit herkästi.. niistä sitten tieto töihin jne. Mutta saattaa joskus ajaa ylinopeutta tms pientä, ei ole kovin pikkutarkka. Töissäänkin arvioi sen mukaan, että oliko nyt oikeasti vaaraa.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   30.6.24 17:14:54

Mieheni ei ole rivipoliisi ja tehnyt erityishommia jo vuosia. Huomaa siten, että näkee kaiken rikosuutisointien taakse heti, bongaa nistit tai rattijuopot kyllä heti. Meillä mielenkiinto on perustuslaeissa ja niiden tulkinnoissa ja rikollisuuden suurissa linjoissa. Ei ole pilkunviilaja, eikä pidä merkityksellisenä pikku ylinopeuksia ja muuta jonninjoutavaa.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   30.6.24 17:16:08

Kerran on puhallutettu ja tarkistettu renkaiden kunto (joku rengaskampanja niillä oli). Kerran olen joutunut soittamaan poliisit toistuvasti mölyävän naapurin takia.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Kerttu 
Päivämäärä:   30.6.24 17:18:01

Olen naimisissa sellaisen kanssa :)

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Mimmy 
Päivämäärä:   30.6.24 17:57:59

Joo, törkeä pahoinpitely, tapon yritys, tappo, törkeä huumausainerikos.
On siis tullut asioitua heidän kanssaan.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.6.24 18:14:44

Mimmy, et kai vaan sinä? :o

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Rukajärvi 
Päivämäärä:   30.6.24 18:49:27

Olen ollut joskus työllistettynä poliisilaitoksella. Olen somekeskustellut poliisin kanssa.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   30.6.24 19:04:13

Ilmeisesti aika usein tai sitten olen oikeasti niin paljon teitä muita vanhempi :D

Olen ollut kolarissa, jota poliisit selvittivät. Olen ollut puhallusratsioissa. Olen hälyttänyt poliisit kun työpaikalleni oli murtauduttu. Muistisairaan omaiseni kadotessa, myös poliisit etsivät häntä mm. mun ulkorakennuksista. Olen saanut sakot stop-merkin noudattamatta jättämisestä. Olen hälyttänyt poliisit kun ulkomaalaistaustaiset nuoret miehet "kouluttivat" pittejään. Työkaverille sattui työtapaturma ja poliisit tulivat paikalle sitä selvittämään. Ai niin, yläasteella yhtä luokkakaveri kiusattiin ja siitä tuli poliisiasia. Alakoulussa meillä oli koulupoliisi, joka kävi tekemässä liikenne- yms. valistusta.

Varmaan on vielä jotain ollut, ei vain juuri nyt tule mieleen.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.6.24 19:06:17

Poliisit ovat pelottavia. Aina kun näen niitä jossain niin juoksen piiloon.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   30.6.24 19:07:23

Pari kertaa puhallusratsiassa ja yhdessä tapahtumassa meidän harrastusporukalla on aina poliisit (ja muut vastaavat) "asiakkaina". Niin ja kerran olen käynyt tekemässä rikosilmoituksen.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.6.24 19:09:22

Valitettavasti naapurissa asuu poliisi, joten joka päivä sen kytän joutuu näkemään. Juu, ei ole mukava naapuri hän.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.6.24 19:32:45

Millainen naapurin poliisi on? Kyttääkö teitä vai miksei ole mukava?

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.6.24 19:34:20

"Jos poliisi pysäyttää ja antaa sakot vaikka ylinopeudesta, niin joutuuko silloin poliisiautoon istumaan?"

Takavuosina olen joutunut kerran tai kahdesti. Ensimmäisiä sakkoja olin saamassa, kysyivät tuloja ja mulla löi ihan tyhjää, joten minäpä mietin ääneen eli kysyin kytiltä että voiko nuin pieniä tuloja ollakaan.
Viimeisimmät on kannettu käteen eli ei ole tarvinnut autosta nousta. Kerran kun moottoripyöräpoliisi pysäytti, se olisi ilmeisesti halunnut mun pysyvänkin siellä. Mutta olin ajanut toista sataa kilsaa sukka syylärissä joten olin taukojumpan tarpeessa. Aikani autoa vasten venyteltyäni steppailin poliisipyörän viereen, ja sieltä tulikin suorastaan riisuvan arvioiva mulkaisu päästä varpaisiin. Jonkun ison ukon olisi varmaan käskenyt pysyä kaukana.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   30.6.24 19:40:31

Vaikka miten ja monta kertaa. Uhrina aseellisessa ryöstössä, syytettynä useammasta rikoksesta, todistajana, ilmiantanut rikoksia, tehnyt rikosilmoituksia ainakin 4 eri aiheesta.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   30.6.24 19:42:26

Ja kolarit ja sakot lisäksi ja joskus joku soittanut poliisit myös migreenin takia kun olen oksentanut tienvarressa.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.6.24 19:44:12

Ylinopeussakot olen kerran saanut niin, että poliisi pysäytti ja jouduin poliisiautoon selvittelyihin.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   30.6.24 19:46:21

Ai niin ja pahoinpitelyn uhrikin kerran olin. Ei varmaan 30 kertaa riitä kertoihin.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   30.6.24 19:49:24

Työni puolesta yleensä useamman kerran viikossa.
Työn ulkopuolella en ole muuten, kun asemalla passihakemuksen tms. vuoksi käyntien yhteydessä.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.6.24 19:53:38

Töissä sairaalassa kun poliisit on joskus vahtimassa jotain potilasta.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   30.6.24 19:55:29

Työn puolesta useinkin. Parit ylinopeussakot ja suruviestit on myös hankittu.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   30.6.24 19:56:06

Haluan poliisiautoon, miten sinne voi päästä? Haluan edes kerran elämässä kokea olevani rikollinen

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   30.6.24 20:05:15

Miehen veli on poliisi,eli aina silloin tällöin.Ja yhtä valmensin taannoin.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   30.6.24 20:12:15

Meillä oli naapurissa myös poliisi, mutta ei oltu juuri tekemisissä. Moikkailtiin lähinnä. Tuolloin aika rauhallinen asuinalue, niin ei meillä kauheasti mitään puututtavaakaan ollut. Muutaman kerran oon poliisin soittanut kadulle sammuneesta.

Olen lukuisia kertoja saanut ylinopeussakot. Kerran vietiin poliisiautoon sisälle, mutta tässä vaiheessa mulla oli niitä sakkoja jo sen verran, että halusivat varmaan vähän pelästyttää mut siitä, ja kertoa, että seuraavaksi lähtee kortti. Postissa tulikin se tieto ajokiellosta tuon jälkeen.

Poliisit on pysäyttäneet paljon myös muussa yhteydessä, yleensä puhalluttavat ja katsovat ajokortin, vaihdetaan muutama sana ja toivotetaan hyvät päivänjatkot. Vaikka näitä sakkoja on tultu saatua, mulla ei juuri ole pahoja kokemuksia poliiseista. Osa kavereistani vihaa poliiseja syvästi, mutta ne onkin tätä anarkistiporukkaa.

Stadiin muuton jälkeen mua ei pysäytetty enää kertaakaan liikenteessä, mutta poliisit on jouduttu kutsumaan mm. uhkaavan naapurin vuoksi. Hän oli heilunut aseen kanssa aivan sekavana - ilmeisesti karhuryhmä tuli paikalle ja veti oven saranoiltaan. Poliisiautoja oli pihassa ikkunasta tehtyjen laskujen mukaan ainakin kuusi ja poliiseja jäi joka kerrokseen tarkistamaan, ettei ihmiset tule ulos asunnoistaan kaiken tämän aikana.

Olen myös toisen naapurin kohdalla kutsunut poliisit kerran, oli uhkaillut mua rappukäytävässä ja ollut niin kamoissa, että selitti jotain siitä, miten kaikki on häntä vastaan ja hänen postiluukustaan laitetaan vielä kirjepommi (ei ihan selvinnyt, kuka sen pommin lähettäisi). Hän vuoroin huusi ja vuoroin nauroi maanisesti rappukäytävässä kävellen ees taas ja ohikulkijoiden kohdalla aina nosti jonkun omakyhäelmän aseen suojakseen, mutta antoi kaikkien mennä ohi. Poliisit kävi jututtamassa ja tyyppi saatiin omaan asuntoonsa rauhoittumaan. Eivät napaanneet mukaansa kuitenkaan, koska uhka oli kuulemma nyt ohi..

Pahoinpitelyn ja raiskauksen vuoksi olen ollut myös poliisin kanssa tekemisissä, poliisi otti ylös tapahtumat ja soittivat vielä mulle käräjiin liittyen. Tapahtumat ylös ottanut poliisi oli tosi Kivikasvot ja vähäsanainen, kysyi lähinnä tarkentavia kysymyksiä. Puhelimessa ollut poliisi vaikutti tosi empaattiselta ja hienotunteiselta. Missään vaiheessa ei tosin tarjottu mitään kriisiapua, mitä en silloin shokissa ajatellut yhtään, mutta jälkikäteen mietin, että mut jätettiin aika tyhjän päälle selvittämään yksin kaikki lakimiehistä lähtien. Lopulta käräjillä käytettiin tätä myös mua vastaan, ettei kuulemma voi todistaa, että olisin saanut tästä traumoja. Myöskään sairaalassa ei oltu ohjattu minkään avun piiriin. Todellisuudessa pysyin 5 km säteellä kotoa seuraavat puoli vuotta (asuin maalla) ja pelkäsin varjoanikin. Sain vasta kolmekymppisenä diagnoosin ja apua traumoihin - yli 10 vuotta tapauksen jälkeen, kun uskaltauduin puhumaan.

Meni vähän ohi keskustelun aiheen, mutta vaikka pääosin mun tapaamat poliisit ovat olleet asiallisia, toivon, että rikoksen uhrin tai ilmoittajan kohtaamista opetetaan paremmin kuin mun nuoruudessa.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   30.6.24 20:16:23

Joo, paljonkin. Tutustuin harrastuksen kautta yhteen poliisiin ja ystävystyttiin. Lisäksi näin yhtä poliisia melkein viikottain, kun oli naimisissa siskoni kanssa. Ei näistä oikein mitään tapahtunut, siitä seurasi ihan sellaista normaalia kanssakäymistä ihmisten kesken.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.6.24 20:21:01

Aura // Voi ei, ikävä kuulla! Virtuaalihali myös
sulle<3

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Konna 
Päivämäärä:   30.6.24 20:27:13

Ovat vieneet putkaan, monissa kuulusteluissa ja kaikkea muuta pientä paskamaista juttua ovat vuosien varrella keksineet....

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Mila 
Päivämäärä:   30.6.24 20:31:21

Töiden puolesta pari kertaa kun asunnosta löytynyt vainaja, muutoin en. Asiallisia ja ystävällisiä olleet.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.24 20:32:35

Miten ihmeessä täällä on niin paljon rikoksen tekijöitä?

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Mimmy 
Päivämäärä:   30.6.24 20:36:48

-, kyllä ihan minä itse tyhmänä pentuna.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   30.6.24 21:23:29

Viiva, kiitos! <3

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   30.6.24 22:20:16

"Miten ihmeessä täällä on niin paljon rikoksen tekijöitä?"

No en minä ainakaan ole yhtään rikosta tehnyt vaikka syytteessä olen ollutkin.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   30.6.24 22:24:24

Joku kysyi kuinka päästä poliisiauton sisään.. seuraile sellaisia koko perheen tapahtumia, joissa on poliisit esittäytymässä.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.7.24 10:11:56

Juu. Tuttu opiskeli poliisiksi. No tietty vähän toisenlaisia juttuja tässä haettiin...

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   1.7.24 10:49:24

Joskus 20v sitten ajoin vahingossa hieman ylinopeutta, poliisit ajoivat vastaan, tutkasivat, kääntyivät perään ja pysäyttivät. Sain sakot ja jouduin poliisiauton perään istumaan asiaa selvittelemään. Sakot harmitti, kun oltiin juuri kaverin kanssa menossa lomareissulle ja budjetti oli pieni muutenkin. Ylinopeus sattui vielä paikassa, jossa oli ennen ollut 100 rajoitus, ja oli hiljattain muutettu pienemmäksi. En huomannut merkkiä vaan vanhasta muistista ajoin hieman reippaammin.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.24 11:41:35

Joo, päivittäin.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   1.7.24 12:47:35

Töiden puolesta päivittäin useamman kerran päivässä.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   1.7.24 13:02:45

Joskus aikanaan heiluttelin säännöllisesti lakanoita yhden poliisin kanssa  Muuten en ole ollut sen enempää tekemisissä.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   1.7.24 13:34:14

Joskus töissä hankalan asiakkaan takia. Olivat ystävällisiä ja neuvoivat kuinka voin toimia. Puhallusratsioissa muutaman kerran. Hyvin asiallisia ja ystävällisiä ovat aina olleet.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Kreippi 
Päivämäärä:   2.7.24 23:42:07

Lapsena riehuttiin autossa ja joku oli soittanut poliisit
:D

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: röpelö 
Päivämäärä:   3.7.24 00:20:26

No eihän niitä sakkoja siellä poliisiautossa joutunut maksamaan meri.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Eex 
Päivämäärä:   3.7.24 01:08:48

Ylinopeussakkoja täälläkin. Puhallutettu on useamman kerran. Ja toki olen käynyt katsomassa poliisihevosia.

Muuten on poliisi pysäyttänyt esimerkiksi jos ovat etsineet jotain henkilöä tai tutkineet liikenneonnettomuutta. Joskus tulivat koputtamaan ovelle ja kysyivät, olenko nähnyt jotain outoa. Poliisiasemalla on tullut käytyä, kun tarvitsin leiman yhteen paperiin ulkomailla.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: kaikenlaista 
Päivämäärä:   3.7.24 01:55:42

Kahdesti. Ensimmäinen tapaus kävi joskus ysärillä. Tultiin kaverin kanssa kisoista, maasturi + kahden hepan traikku alla, kaveri ajoi. Poliisit pysäytti, kysyi paperit ja kyseli mistä tullaan ja miten kisat meni. Lopuksi totesivat kaiken olevan kunnossa ja naispoliisi lisäisi: ”Piti pysäyttää, kun pojat ei uskoneet, että noin pienellä tytöllä on noin iso kortti!” Naureskellen jatkettiin matkaa.

Toisella kertaa tein rikosilmoituksen, kun lastani oli pahoinpidelty. Ikävämpi tapaus, mutta päättyi lopulta hyvin, onneksi.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   3.7.24 06:10:53

Lapsena ja nuorena piti muutaman kerran kotiin soittaa poliisit. Aikuisena ihan virastoasioissa vain.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Jätkä 
Päivämäärä:   3.7.24 08:55:26

Olen mies.
Olin joskus seksisuhteessa naispoliisin kanssa.
Hän oli huipputyyppi ja seksi oli erittäin hyvää.
Kukaan muu ei tästä koskaan saanut tietää.
Hän oli ainakin silloin naimisissa, vaan se ei meitä haitannut.
Hauskinta on ehkä se, ettå täältä hötönetistä löysimme toisemme.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Raipe 
Päivämäärä:   3.7.24 09:53:25

Juu olen. Ottivat minut kiinni kun olin lompsinut moottoritiellä itsetuhoisissa ajatuksissa.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   3.7.24 10:11:09

Olen, mutta vain positiivisissa asioissa :D Poliisi ja Martat järkkäs yläasteaikaan ns. City-sekkailun ja yhtenä tehtävänä oli laulaa tunnetun patsaan juurella, kunnes poliisit tuli noutamaan :D veivät meidät putkaan, missä vastattiin muutamaan huumeisiin liittyvään tehtävään ja kun se oli tehty, saatiin suklaalevyt. Hauska kokemus putkasta.

Nykyisin on poliisi tallikaverina :)

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.7.24 10:27:37

Jätkä ;)

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

LähettäjäTim0 
Päivämäärä:   3.7.24 18:31:04

...ja myönnän toki, että mielelläni kyseisen poliisin kanssa olisin tekemisissä uudestaankin.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   5.7.24 21:36:48

Up

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   5.7.24 21:44:24

Aika kaahareita näyttää höttöläiset olevan.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.7.24 22:01:29

Hain passin
Toimitin löytötavaran
Pari kertaa on puhallutettu

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.7.24 02:25:46

Jep, Poliisit-ohjelmaankin pääsin

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Sini 
Päivämäärä:   6.7.24 09:04:02

Olen ja sain klamydian…

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Luna 
Päivämäärä:   6.7.24 11:17:45

Olen ollut paljonkin, salasuhteessa naimisissaolevan vanhemman konstaapelin kanssa.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   6.7.24 11:43:23

Viimeksi tänään tekstailtiin. Toi oteltiin hyvät lomat. On kaveri

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   6.7.24 18:25:54

Meillä petovahinko ( karhu tappoi lampaita) ja poliisi tuli tarkistamaan ettei ME TEHDÄ KARHULLE MITÄÄN! Aika ikävä kohtaus poliisin kanssa kun ei ymmärtänyt meidän tilannetta.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.7.24 21:24:02

Kuulusteluissa ollu, ylinopeus sakot onkohan muuta.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.7.24 23:47:20

Kyllä, monissa eri tilanteissa, kerran itse saanut sakot ja kerran miettivät, kuinka murtaa kerrostalon ketjuportti, jotta saisin autoni sieltä pois...Nämä Suomessa. Mutta olen auttanut muita ihmisiä poliisin kanssa viikoittain tulkkina (en asu enää Suomessa).

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.7.24 13:37:27

Ylinopeussakko
Ajoin karkuun poliisia
Kuulustelussa
Onnettomuuden yhteydessä
Yli kymmenen kertaa puhallettu
Töissä muutamaan otteeseen

Sanktioita ainoastaan ylinopeudesta kirjoitettu sakko.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Poliisisetä 
Päivämäärä:   7.7.24 18:41:43

^piste kerro lisää tuosta takaa-ajosta. Millainen tilanne oli ja saiko kiinni?

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: ._. 
Päivämäärä:   7.7.24 19:05:52

Kerran olen saanut ylinopeussakon.

Kahdesti olen ollut poliisin kuultavana todistajan ominaisuudessa. Näistä toisessa tapauksessa jouduin todistajaksi käräjäoikeuteenkin. Nämä ei mitään erityisen miellyttäviä kokemuksia, vaikka itse tosiaan vain todistajana, en asianosaisena.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   7.7.24 19:06:16

Joka päivä. Naimisissa pampun kanssa ja päivääkään en vaihtaisi <3

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Kyttä 
Päivämäärä:   10.7.24 00:37:27

Tänne lisää juttuja. Vai eikö uskalla jos joku poliisi lukee tätä

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.7.24 23:20:38

Joo, harrastuksen parissa lähinnä. Ovat joskus käyneet maijalla kylässäkin. Ja joskus myös töiden kautta kun on ollut vainajia, olen siis hoitaja.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   11.7.24 00:08:35

Joo, ovat vieneet minut mielenosoituksesta putkaan.

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   20.7.24 22:06:52

Up

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   21.7.24 13:57:39

Up

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   21.7.24 19:23:41

Up

  Re: Oletko ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.7.24 21:40:07

Mun miehen takia olen soittanut kerran poliisit, ja naapuri soitti yhden kerran jolloin toki myös jouduin olemaan poliisin kanssa tekemisissä.
Ekalla kertaa veivät miehen mennessään ja soittelivat perään että haluanko nostaa syytettä.
Myös työpaikalle tuli kerran sekava henkilö veitsen kanssa, paikalle tuli karhuryhmä ja kaikki.
Kerran myös nuoruudessa poliisit käskenyt pois fillarin päältä kun oli meno stadin keskustassa turhan kiemurtelevaa.
Ja nykyään pidän ravintolaa ja jokunen poliisi käy hakemassa take away ruokaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.