Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keksin keinon millä irrottautua puhelinriippuvuu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.5.24 23:11:31

Puhelinriippuvuudesta.
Aina kun selaan jotain truhanpäivästä, katson ensin kelloa ja asetan tavoitteen esim. Seuraavaan tasatuntiin tai puoleen, että silloin lopetan. Sitten kun aika koittaa ja ei meinaa irrottaa itseään, mietin että kelle minä annan aikani. Jollekkn Metalle? Sovellukset kilpailee ihmisten ajasta ja tekee ne koukuttaviksi.
Mille/kelle sinä haluat antaa aikasi?

  Re: Keksin keinon millä irrottautua puhelinriippuvuu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.5.24 23:19:10

Eli keino irrottautua on päättää irrottautua? Okei

  Re: Keksin keinon millä irrottautua puhelinriippuvuu

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   7.5.24 23:33:59

Annan aikaa itselleni ja tähän kuuluu myös puhelimen selaus.

  Re: Keksin keinon millä irrottautua puhelinriippuvuu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.5.24 23:46:41

Mulla on käytössä ruutuajan rajoitukset, automaattinen muistutus kun tietty aika on kulunut päivän aikana ja saa eri ajat eri sovelluksille, nettisivuille ym :D

  Re: Keksin keinon millä irrottautua puhelinriippuvuu

Lähettäjä: Nah 
Päivämäärä:   8.5.24 01:23:01

ÖÖÖÖ
En katso puhelinta ja en välitä piippauksista...

  Re: Keksin keinon millä irrottautua puhelinriippuvuu

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   8.5.24 07:41:14

Paras tapa on jättää puhelin kokonaan ja tehdä jotain muutakin kun möllöttää :)

  Re: Keksin keinon millä irrottautua puhelinriippuvuu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.5.24 11:21:11

Päättäminen ei vaan riitä lopettamiseen, koska some ja kaikki sovellukset on kehitetty koukuttavaksi. Aivoille tulee niin paljo ärsykettä, että kun tulee tylsää aivot alkaa heti janota ärsykettä ja helposti se on some.

Se että selaa vähän, ei tietenkään ole huono asia. Mutta a. Kännykän selaaminen ei oikeasti rentouta, palauta, koska aivot saa koko ajan addiktoivaa ärsykettä. Ja b. Sovellukset rakennetaan niin, että irrottautuminen on vaikeaa ja hups on mennyt kaks tuntia.

Ratkaisuna ei ole pelkästään kaiken muun ohjelman lisääminen, koska pitäisi pystyä myös lepäämään ja laiskottelemaan. Somen selaaminen ei myöskään ole tätä

  Re: Keksin keinon millä irrottautua puhelinriippuvuu

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   8.5.24 11:25:34

Eikä vain some vaan kaikki mitä on netissä. Itse esimerkiksi olin koukussa uutisiin. Ilta-Lehti, Ilta-Sanomat, HS, Yle... aina piti käydä noilla sivuilla tsekkaamassa onko tullut jotain uutista jostain, jotein päivitystä johonkin tai ihan mitä vaan. Ja toki siihen lisäksi some, niin eipä sitä muuta ehdikään kuin päivystää nettiä.

Nyt olen laittanut puhelimeen rajoitukset. Instaa ja facea puolituntia kumpaakin päivässä. Jos aika tulee täyteen niin se rajoitus ainakin muistuttelee, jos ei nyt täysin estä käyttämästä. Mulle myös auttaa kun puhelimen unohtaa jonnekin sen verran kauas, ettei ihan heti sitä käteensä saa.

  Re: Keksin keinon millä irrottautua puhelinriippuvuu

Lähettäjä: whh 
Päivämäärä:   8.5.24 12:46:07

Parempi keino irrottautua turhasta puhelin-/netti-/someriippuvuudesta on se, että ottaa kynän ja paperia ja kirjoittaa ylös, että mitä olisi sillä puhelimella selannut. Sitten kun tätä tekee päivän, niin voi katsoa, että mitä järkeä tässä on.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.