Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   7.5.24 19:27:36

Törmäsin tällaiseen ilmiöön vasta aikuisiällä. Meillä on suvussa isoja perheitä, ja kaikista vauvauutisista on iloittu ja onniteltu. Samoin itse olen onnitellut ja iloinnut ihan vieraampienkin raskauksista. Kun kaverini sai kolmannen lapsensa, hän valitti että muut eivät onnitelleet. Nyt odottaa neljättä enkä onnitellut raskaudesta enkä aio onnitella vauvan synnyttyä.

Tämä johtuu kaverin omasta käytöksestä, joka kyllä muuttui silloin kolmannen raskauden aikana ja on vain pahentunut ja pahentunut. Ja minä olen joutunut hänen katkeruutensa kaatopaikaksi. Vaikka enhän minä mitään voi tietää enkä ymmärtää.

Kannattaa miettiä omaa käytöstään eikä laittaa onnittelujen puutetta lapsiluvun piikkiin. Te itse päätätte yritättekö saada paljon lapsia. Te päätätte, kasvatatteko ne lapsenne vai elävätkö kuin pellossa. Minä en voi teille lisätilaksi, uudeksi autoksi tai rahaksi muuttua enkä todellakaan ota teidän lapsianne meidän harrastuksiin me mukaan.

  Re: Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.5.24 20:05:16

Huomasitko että tää tuli vahingossa ht-nettiin eikä kaverille?

  Re: Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   7.5.24 20:12:03

En onnittele, jos se miljoonas kekara on selvästi virhe. Monella parisuhde niin huono että pitäisi erota, sitten tullaan paksuksi ja nähdään se raskaus jonain ihmeenä tai merkkinä että vielä kannattaa ukon kanssa tapella 5v lisää.
Parhaassa tapauksessa se mies ei edes halua lasta.

  Re: Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.5.24 20:17:22

Ekan ja tokan kohdalla tarvitaankin onnea, kun on uuden edessä. Myöhemmät menee jo rutiinilla ja aiemmalla kokemuksella.

  Re: Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   7.5.24 21:33:29

..: hyvin kiteytit:D

  Re: Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: Alli 
Päivämäärä:   7.5.24 21:49:45

Ei minua ne toisten seuraavat lapset jaksa enää oikeasti niin ihmeellisen paljon kiinnostaa. Ensimmäinen on se isoin muutos. Toki onnittelen silti, mutta huomannut toisen (ja kolmannen ja...) jäävän vähän unohduksiinkin jopa, että ainiin onhan niillä jo kaksi.

  Re: Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   7.5.24 22:47:44

No mä en Itse ymmärrä miksi niitä lapsia pitää tehdä kolmekin saati enemmän, en näe syytä onnitella.

  Re: Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.5.24 23:19:08

Kyllä rutiinilla tuntuu menevän joo. Viime viikolla sain valituksen siitä, kun lähdettiin extempore toiseen kaupunkiin junalla yöksi tarjouksen perässä. Kun tuttu ei pääse "tällä kokoonpanolla" tuolla tavalla minnekään. Ei siis ollut toteamus vaan valitti pitkään.

Hieman aikaisemmin olivat meillä kylässä (oman lapsen kaveri ja äitinsä, ei koko perhe) ja olin ostanut heitä varten laktoositonta maitoa. Kaamea voivotus että mikä järki on ostaa Eila-maitoa ja kyllä hän menisi konkurssiin jos omalle laumalleen ostaisi noin kallista.

Sitten jossain vaiheessa tuli valitusta siitä, että lapseni on kysynyt heidän lastaan ulos liian myöhään. Siis koulussa on kysellyt, voiko JOKU tulla koululle leikkimään kerhon jälkeen, joka loppuu iltaseitsemältä. Tulee paha mieli kun ei pääse ja kun meillä on näitä pikkuisia niin ei voida yhden lapsen mukaan tanssia. Niin ja paha mieli tulee siitäkin jos oma lapseni menee muiden luokkalaisten (siis vaikka parin-kolmen) kanssa illalla luistelemaan eikä kaverin lapsi (ja pahimmillaan myös pikkuveli) pääse mukaan. Kaikki kyllä otetaan mukaan mutta jos heillä ei ole kyytiä eikä luistimien laittaminen onnistu niin voi voi.

Tää tuttu tai kaveri tai entinen ystäväni, mikä nyt liekään, on taas raskaana ja valitettavasti en vain saa onniteltua koska ei tuossa ole mitään onniteltavaa.

  Re: Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.24 07:42:09

Minäkin jätin kaverin kolmannesta sen kummemmin riehaantumasta; kyllästyin kuuntelemaan sitä kitinää ja natinaa ja valitusta ja kantamaan niitä hiton ristiäislahjoja ja synttärilahjoja ja kummilahjoja ja järkkäämään kaverille omaa aikaa omia aikatauluja muuttelemalla.
Jokainen vastatkoon yksin omista valinnoistaan ja katraastaan..

  Re: Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   8.5.24 07:48:52

Kyllä minua on onniteltu kolmannestakin. :)

Eihän se toki enää ole sama, kuin kaveripiirin eka lapsi, tai suvun eka lapsenlapsi, mutta en koe, että tämä anopin kahdeksas lapsenlapsi tai kaveripiirin ties kuinka monesta olisi jäänyt yhtään vähemmälle kuin aiemmat.

Ne onnittelee, keitä kiinnostaa, ja ne ei, keitä ei kiinnosta.

  Re: Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: Puppitsi 
Päivämäärä:   8.5.24 14:15:18

Koska kaksi on maksimit. Sen enempään kenelläkään ei ole oikeutta. Eikä siihen kahteenkaan jos niitä ei jaksa/halua hoitaa.

  Re: Miksi vain ekoista lapsista onnitellaan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.5.24 22:57:05

Ihan hirveää olla näin iloinen, mutta tässäpä lähdettiin ihan tuosta noin vaan junalla miehen perään. Lapsella huomenna vapaapäivä koulusta samoin mulla töistä. Mies vain pyysi lisävuoteen hotellista ja siinä se. Ja toiset eivät pääse millään:(

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.