Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   6.5.24 12:25:00

Vanha pääsi täyttymään kokonaan, toivottavasti tänne löytää halukkaat!

Edeltävä:

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9583953&t=9583953Z

Ja viimesin lista:

Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 70,6 kg
QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 75,8g
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 90,3kg (31.10.22->)
Mese - pituus: 178cm - lp: 86,6kg - tp: 80kg - nyt: 86,6kg
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 63,8kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
El Chefe pituus: 180 lp 96 tp.85 -1,1 nyt 94,5 kg
Minävain pituus 165 lp 85,5 tp
Heijpådeij Pituus 166. Lp. 78. Tp. 68. Nyt 77kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:80 kg - tp: 60kg - nyt: 77.9 kg
Venla : pituus 160cm -lp 68kg - tp : 57kg - nyt: 58,8kg
Sieppi: pituus 164, lp 84,1kg, tp: 70kg. Nyt 80,6kg
Sohvi: pituus 172 cm - lp 82,4 kg - tp 65 kg - nyt: 80,9 kg
Ella: pituus 158cm - lp 74,2 - tp 55-57kg - nyt 70,2kg

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   6.5.24 12:26:18

Pakko muuten sanoa, että ihan huippua kuinka kauan tää ketju pysynyt aktiivisena! Mähän itse tein ekan laihdutusketjun keväällä 2022. Siitä saakka tää on jatkanu elämäänsä! Mun laihdutusprokkis ei kyllä ole edennyt mihinkään, mutta se nyt on omaa heikkoutta ja elämän kipuilua

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Sohvi 
Päivämäärä:   6.5.24 12:38:48

Olin viikonloppuna sukulaisen synttäreillä ja osasin pitää kohtuuden syömisissä! Suolaisissa oli kivasti tarjolla myös salaattia, eikä mitään kovin epäterveellistä muutenkaan vaan siitä sai hyvän lounaan koostettua. Jälkkäriksi britakakkua ja pysyin yhdessä palassa. En lähtenyt kotiin ähkyssä, mitä yleensä teen kun on herkkuja tarjolla. Kyllähän sitä nestettä vähän kertyi herkuttelusta, mutta illalla taas jatkui omien ruokien kanssa niin eihän se mitään haittaa, nesteet lähtee nopeasti! Mulla on jotenkin nyt ihan eri mielentila tän projektin suhteen, yleensä mulla jää heti pienestäkin herkkumäärästä himo päälle, mutta nyt tuntui kivalta vähän herkutella eilen ja nyt ei tee yhtään mieli mitään herkkuja.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   6.5.24 14:01:14

Tervetuloa piste, toivottaavati löydät tähän ketjuun. Ei listalla ole tosiaan pakko olla!

Minä oon taas siitä outo että syön jääkaapita vaikka 5 päivää samaa ruokaa. Mutta pakkasesta otetuna koostumus on kyllä ällö. Kun on kotona, on hyvin aikaa miettiä välipalat ym. Prikulleen eikä melkeen oikein.

Tänään laiskottelupäivä, joten ryhdistäydyin ja tein 36 minuutin jouluaiheise (: D) walkin workoutin sisällä. Iltasesta vielä kävelylenkki. Ei sillä 10 000 askeleen pääse, mutta lähelle. Huomenna lihasreenien pariin.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   7.5.24 13:52:43

Miellän että eilen otin kunnolla uudenstartin vaikean talven ja nyt sen kruunanneen jalka sairasloman jälkeen.

Tein viikon kauppaostokset ja ostoskorista jäi nyt kaikki kermasoossit ja herkut pois. Suunnittelin myös viikon ruuat niin että söisin vain 1-2 päivää pastaa/riisiä ja muut päivät yritän tehdä salaatin.

Eilen tein kanasalaattia ja ai jehna oli hyvää! Kun vaan jaksais tehdä useemminki.

Päätin sallia itelleni nyt sen, että syön jäätelöä. Mä osaan jäätelössä pitää tolkun, syön yleensä max sen yhden puikon tai jonkun 1/4L kerrallaan. Jos onnistun pitäytyyn vaan jäätelön syönnissä ja jättää muut herkut vallan, saan herkunsyömisiä kuriin.

Tänään aion mennä ekaa kertaa loukkaanytumsien jälkeen (eli melkeen kuukauteen) joogatunnille. Toki ihan kaikkee en voi tehdä mutta varmasti suurimman osan voin

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   7.5.24 20:19:06

Hitsi, pääsenkö Mese sun imussa uuteen strattiin? :D On ne viikon 15 lomakilot edelleen tallessa ja tiukassa! Aloin taas kirjaamaa. Syömiset fatsecret kalorilaskuriin ja pidän ne välillä 2500-2800. Mulle ei kyllä tää kirjaaminen ole ideaami juttu kun mietin sit ruokaa ihan kokoajan. Että mitä voi syödä ja paljonko ja koska jne. Noh, jos taas pari viikkoa pitäisi kirjaa ja koittaisi saada hommaa raiteille.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   7.5.24 21:08:51

Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 70,6 kg
QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 75,8g
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 90,3kg (31.10.22->)
Mese - pituus: 178cm - lp: 86,6kg - tp: 80kg - nyt: 86,6kg
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 63,8kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
El Chefe pituus: 180 lp 96 tp.85 -1,1 nyt 94,5 kg
Minävain pituus 165 lp 85,5 tp
Heijpådeij Pituus 166. Lp. 78. Tp. 68. Nyt 77kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:80 kg - tp: 60kg - nyt: 77.9 kg
Venla : pituus 160cm -lp 68kg - tp : 57kg - nyt: 58,8kg
Sieppi: pituus 164, lp 84,1kg, tp: 70kg. Nyt 80,6kg
Sohvi: pituus 172 cm - lp 82,4 kg - tp 65 kg - nyt: 80,9 kg
Ella: pituus 158cm - lp 74,2 - tp 55-57kg - nyt 70,2kg
Neiti: pituus 160cm- lp 76,4kg - tp 70kg

Tungen ketjuun mukaan. Laihdutin syksyllä 2018 samanlaisen ketjun avulla 13kg.
Nyt taas uusi laihdutus, kun kilot tullut korkojen kanssa takaisin.
Laihdutan laskemalla kaloreita.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   7.5.24 21:34:59

Neiti tevetuloa. Oltiinkohan samassa ketjussa. En muista seurasinko vain vai olinko mukana. Mulla meni sillon yli ja sairastuin anoreksiaan. Toivuin ja Nyt koitan välttyä siltä.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   7.5.24 22:10:07

Kiitos Ella.
Ketju alkoi mielestäni elokuussa ja aiheena oli joku jouluun mennessä aihdutus. Jatkui sitten vielä jollain vappu teemalla. Itse en ollut enää mukana.
Hyvä että olet toipunut, toivottavasti nyt pysyt terveenä.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   8.5.24 08:43:25

Mulla ''uusi startti'' alkanut kivasti, jos tässä nyt voi keskiviikko aamuna kehua kun ma aamun alkanut. Mutta maanantain viikon kauppaostokset meni nappiin, ei heräteostoksia ja vaan terveellisiä valintoja.

Maanantaina söin lounaaksi+illalliseksi salaattia kera kanan, ma iltana söin yhden jäätelöpuikon.
Eilen söin lounaaksi makaroni-jauheliha-kerma annoksen kun en tahtonut roskiinkaan heittää ja oli jäänyt viikonlopulta jääkaappiin. Siitä pieni miinus. Mutta illalliseksi taas kanasalatti.
Tälle päivälle lounaaksi töihin tein myös jauhelihasalaatin.

Illalla ajattelin paistaa airfryerissä lohkoperunoita (ilman lisärasvaa) salaatin kylkeen, koska eilen illalla selvästi jooga+pikkunen ratsastelu työpäivän päälle sai aika hurjan nälän ja oli kanasalaatin jälkeen vielä kiljuva nälkä. Söin sitten vielä iltapalaksi banaanin, omenan ja proderahkan. Määrällisesti söin eilen vielä aika paljon, mutta silti en sortunut herkkuihin ja eilinen menikin kokonaan ilman herkkjuja!

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   9.5.24 08:53:03

Mä aina alan harrastaan yksinpuhelua täällä kun tulee hyvä flow :D Mutta eilinenkin meni ihan jees. 2200 kaloria söin. Ilman jäätelöä olis ollut vajaa 2000. Enkä oikeestaan edes kärsinyt suuremmin nälkää!

Söin aamulla puuron+näkkäriä oivariinilla. Näkkäri oli turha, puuro vei jo nälän mutta teki mieli.
Lounaaksi salaattia+jauhelihaa+kananmuna+raejuustoa.
Välipalaksi ruisleipä missä kevyt sulatejuusto, kinkkua ja maustekurkkuja.
Illalliseksi sama setti ku lounaaksi
Jälkkäriksi noin 300 kalorin jäätelöpuikko.

Paino ei ole liiemmin tullut alas, täytyy alkaa sit tarkkailla määriä tarkemmin jos ei lähde tästä laskeen paino. Ja tienny jättää ne vähätkin ylimääräset pois. Tiedän vaan ettei mun kannata alottaa laakista kitudiettiä, muuten sorrun ja syön koko jääkaapin sisällön ja ovenkin päälle. Nyt eka parempi oppia vähän kevyempi ruokailutyyli taas ja vähentää ne herkut, sitku tää sujuu hyvin niin ehkä sit nipistää kaloreista lisää

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: +3 
Päivämäärä:   9.5.24 09:18:56

Ihan kovasti mennyt täälläkin porrastreenit ja loppuviikosta salille.
Syötävät kohtuullisia.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   9.5.24 09:18:57

Sama kuin mesellä. Kalorit on pysynyt rajoissa, mutta vielä ei ole tulosta tullut. Toki ei sitä pidä parissa päivässä odottaakkaan...

Tervetuloa kaikki uudet myös!

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   9.5.24 11:16:39

Tänään kävin taas pt:n kanssa keskusteluja tavoitteista ja ilmaisin pettymykseni laihtumisen hitauteen, vaikka olen lähes joka päivä tehnyt jotain liikuntaa ja ja jättänyt kaikki mäkkärit ja iltapäiväpullat pois.

Hän osasi lohduttaa että paljon olen jo hyviä muutoksia tehnyt, nyt tehdään vähän "tehokkaampi" kuntosaliohjelma ja karsin vielä vähän lisää hiilihydraatteja ruuasta.

Pahintahan tässä on se että se roskaruoan himo ei ole mihinkään poistunut vaan joudun koko ajan pitämää itseäni tiukasti niskasta kiinni, ja sitten mies saattaa käydä harva se päivä jossain hampurilaisella ilman huolta huomisesta.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   9.5.24 11:48:41

Minulla sama sjatus kuin mesellä. Syön vieläenemmän kuin mitä pitäisi laihtuakseen, mutta ajattelin totuttaa mahaa pienempiin annoksiin asteittain. Vielä on mennyt hyvin, tämä taitaa nyt olla kolmas viikko.
Eilen kävin kaupassa, enkä ostanut herkkuja, se on minulle suuri saavutus.
Sunnuntaina tietää että menee ihan överiksi kun on äitienpäivä.....

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Venla 
Päivämäärä:   9.5.24 12:48:07

Täällä kanssa sujunut treenit ja ruokailut aika kivasti. Puoliso ei ole onneksi herkkuhiiri tai välitä pikaruuasta (minulle kyllä maistuisi) joten houkutuksia ei yleensä tule kun toinenkaan ei syö mitään herkkuja. MUTTA tällä viikolla mies oli flunssassa ja pyysi pienen pussillisen porvoon lakritsia kaupasta. Oli pakko ottaa pari kun niiden tuoksu oli niin huumaava! :D Mulla ei tämä makean himo kyllä ole täysin lähtenyt ja pahenee vaan jos on joku herkkupäivä..Äitienpäivänä on kivaa ohjelmaa ja pidän vapaasyöntipäivän. Kuten edellisessä ketjussa totesin, niin paino tuskin tulee laskemaan kesän aikana, kun on koko ajan tulossa jotain kivoja juttuja. Mut otan tavoitteeksi pitää painon tässä 58-59 kilossa kesän yli. Olen tosiaan perso makealle ja ihan ylipäätään rakastan hyvää ruokaa ja ruokaelämyksiä. Kyllä tässä on huomannut että aika ”yksinkertaisella” ja puhtaalla ruokavaliolla on mentävä, että paino putoaa. Ei voi oikein mitään kastikkeita tai leipää olla ruokavaliossa kun ihan satunnaisesti. Minun pituisen (160cm) ideaalipaino taisi olla joku 50kg enkä tajua miten joku voi pysyä siinä painossa

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.5.24 12:52:25

Tänään on kipupäivä. Aamupäivän kävely oli tuskaa, oikeaa jalkaa (jossa se asentovirhe on) särki ja kiristi niin paljon. Ajattelin alunperin käydä tänään päivällä kävelemässä ylämäkeä, mutta pitää keksiä joku muu. Pakussa ois fillari kyydissä, täällä on ollut niin kylmää ettei ole huvittanut ottaa sitä käyttöön. Jospa tänään kokeilisi sitä.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   9.5.24 13:05:10

Mähän menin vuosia melko vapaalla ruokailulla ja paino pysyi 74-76kg vaikka söin kyllä niin vapaasti kaikkee herkkua kun vaan teki mieli (toki sillon teki mieli vähän vähemmän kun nyt) ja perus kotiruokaa (kastikkeita, makaronia jne). Tuo paino oli näin pitkälle normaalipaino yhä, vaikkakin normaalipainon ylärajoilla. Ulkoisesti olin sporttinen ja ''perushoikka'', vaikkakin vähän rasvaa vattassa.

Nyt paino on 86kg ja se on siis ylipainoa jo reilusti. Nyt selkeesti ekaa kertaa ikinä ''vähän rasvaa vattassa'' on muuttunut siihen että vatta selkeesti kasvanut, enää en voi tituleerata itseäni hoikaksi tai sporttiseksi. Ei nyt vaatteet päällä sivullinen ehkä lihavaksi nimeä, mutta itse olen varsin pettynyt itseeni että olen tähän päästänyt itseni. Mutta asteittais siirrytään takas siihen että mun normaali olisi sellainen, ettei tarvi kokea diettaavansa vaan voisi vapaasti elellä ilman että haluaa syödä itsensä plussapalloksi.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   9.5.24 13:05:59

Mull amies kyllä kans melko herkkusyöttö, mutta onneksi hänkin lihoo herkästi ja haluaa pysyä kunnossa joten diettaa vielä enemmän kun mä ja suoriutuu paremmin ku mä XD Mutta saa kannustusta ainakin sieltä eikä kotiin kanniskella herkkuja.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   9.5.24 13:30:33

Meillä mies syö pullaa, muuten ei niin paljon tuo onneksi kotiin mitään herkkuja. Lapsille pitää välillä olla ja sillon tulee syötyä itsekkin.
Mies on laiha, söi mitä tahtoo ja kuinka paljon tahansa. Niin epäreilua.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   10.5.24 07:09:32

Sitkeesti koko viikon pysynyt hyvällä ruokailulla. Eilen juhlittiin perheenjäsenen synttäreitä omalla porukalla ja tuli syötyä vähän enemmän. Mutta tarjolla oli grillikanaa, lohkoperunaa (tehty airfryer, ei rasvassa) ja salaattia joten vähän isompaa annosta lukuunottamatta terveellinen ruoka ja sitten jälkkäriksi söin pari ruokalusikallista jädee ja sitten yhden dallaspullan.

Hyvin siis pysyi kurissa ruokailut! Ja huolimatta eilisestä vähän vapaammasta syömisestä, tänään paino oli laskenut vähän! Vain 0,2kg mutta silti! Tästä saa kyllä voimaa että ei tarvi kituutella ja silti suunta oikea!

Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 70,6 kg
QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 75,8g
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 90,3kg (31.10.22->)
Mese - pituus: 178cm - lp: 86,6kg - tp: 80kg - nyt: 86,4kg
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 63,8kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
El Chefe pituus: 180 lp 96 tp.85 -1,1 nyt 94,5 kg
Minävain pituus 165 lp 85,5 tp
Heijpådeij Pituus 166. Lp. 78. Tp. 68. Nyt 77kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:80 kg - tp: 60kg - nyt: 77.9 kg
Venla : pituus 160cm -lp 68kg - tp : 57kg - nyt: 58,8kg
Sieppi: pituus 164, lp 84,1kg, tp: 70kg. Nyt 80,6kg
Sohvi: pituus 172 cm - lp 82,4 kg - tp 65 kg - nyt: 80,9 kg
Ella: pituus 158cm - lp 74,2 - tp 55-57kg - nyt 70,2kg
Neiti: pituus 160cm- lp 76,4kg - tp 70kg

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   10.5.24 18:59:49

Mullaki meni viikko hyvin tähän päivään asti. Ihan järkky kiire töissä, ei ehtinyt ottaa fiksua ruokaa/evästö mukaan ja loppu tulema herkku överit iltapäivällä. Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Joskus mietin kyllä että kun on näitä lähtee lapasesta päiviä et onko se jotain esiasteen syömishäiriötä, koska kyseessä ei tod. Ole mikään söin yhden korvapuustin vaan pahimmillaan menee sen verran epäterveellistä että en kehtaisi kenellekkään edes kertoa. Hävettäisi ihan liikaa.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   10.5.24 19:33:43

Eniten laihduttaessa (tai että edes paino pysyisi kurissa) ärsyttää kun mitään kivaa ei saa syödä. Tuntuu että pieni herkku päivässä ja kalorit huutaa punasella ja maha nälkää.
Eilen haettiin grilliltä ruokaa, tänään lounaspöytä (siinäkin voisi syödä järkevästi kun osaisi) ja v-loppuna äitienpäivä mätöt. Ihan turha odottaa mitään edistystä tältä viikolta.
Mulla syömisen kanssa myös se ongelma, että ei ole oikein mitän rajaa kuinka paljon syö. On vähän niin ku joko tai....

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   13.5.24 11:23:17

Mä taas oon huomannut ettei niitä kaloreita kovin orjallisesti kannata laskea, etenkin jos urheilee ja on aktiivinen. Mulla esim viime viikko meni niin, että ma-pe meni melkolailla hyvin ruokaillen. Taisin 1-2 iltana syödä 300 kalorin jäden ja 2 pientä pullaa.

Pe iltana sitten söin kanapaninin (kaupan se majoneesisotku).
La söin päivällä 2 pikkupizzaa (sellasta leipomon minikiekkoa) ja ilalla helkatin ison ristikkoperuna-nugettiannoksen. Ja jäde päälle.

Su aamun apaino oli 85,8kg!! Eli laskenut viikon aikana 0,8kg vaikka ns kalorit paukkui yli. Olin vaan tosi aktiivinne koko vklp että se kompensoi sitä syömistä.

No, eilen meni äitienpäivänä vcähän överit kun mentiin oman äitini ja miehen äidin kakkupöydät läpi. Tuhti ruoka, iso määrä kakkua ja keksiä. Illalla vielä ruokaa lisää ja jäde. Tänään olikin paino sitten taas 86,4kg. Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, jos tänään pääsen takas ruotuun, on huomenna paino laskenut. Katsotaan :D

Osuipa hunoosti kun yli 1kk sitten tilattu postissa hukkunut urjalanmakeistukun pakettti saapui perjantaina :') Just kun yritin olla herkuista erossa, tuli kaappiin iso määrä tarjousherkkuja. Sulloin ne perimmäiseen kaappiin ja yritän unohtaa niiden olemassoalon

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   13.5.24 12:18:53

Mä vähensin reilusti hiilareita ton viimeisimmän retkahduksen jälkeen. Olen ajatellut että pitää syödä koska kestävyyskuntoilu, mutta katsotaan nyt mitä tapahtuu jos jättäisi leivät, pullan ja pastan pois. Mistään kasvikunnan tuotteesta, eli esimerkiksi peruna, en kyllä ole valmis luopumaan koska uskon että hyödyt peittoaa haitat ravinteiden suhteen.

Eilen oli aktiivinen päivä ja tein lounaaksi munakkaan sipulilla, sienillä ja pienellä määrällä salamia. Uskomattoman hyvin piti nälkää kun illalla vasta tarvi syödä seuraavan kerran.

Mut juoksu taas kulkee totuttuun tapaan mikä on kiva. Aijai kuinka se kulkisikaan 10kg kevyempänä....

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   14.5.24 09:12:22

Kuten epäilin, tänään oli paino laskenut kun eilen normaali päivä ja sunnuntain possuttelupöhöt lähtenyt!

Jes pääsee päivittään vihdoin uutta painoa! Viime viikon alkuviikon paino oli tuon 86,4kg ja nyt paino 85,5kg eli -0,9kg!

Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 70,6 kg
QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 75,8g
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 90,3kg (31.10.22->)
Mese - pituus: 178cm - lp: 86,6kg - tp: 80kg - nyt: 85,5kg
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 63,8kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
El Chefe pituus: 180 lp 96 tp.85 -1,1 nyt 94,5 kg
Minävain pituus 165 lp 85,5 tp
Heijpådeij Pituus 166. Lp. 78. Tp. 68. Nyt 77kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:80 kg - tp: 60kg - nyt: 77.9 kg
Venla : pituus 160cm -lp 68kg - tp : 57kg - nyt: 58,8kg
Sieppi: pituus 164, lp 84,1kg, tp: 70kg. Nyt 80,6kg
Sohvi: pituus 172 cm - lp 82,4 kg - tp 65 kg - nyt: 80,9 kg
Ella: pituus 158cm - lp 74,2 - tp 55-57kg - nyt 70,2kg
Neiti: pituus 160cm- lp 76,4kg - tp 70kg

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.5.24 10:01:50

Ihana kun tänne lappiinkin on tullut kevät. Kävin koko viikonlopun pitkillä lenkeillä.

Mulla ei ole edes vaakaa. En ole koskaan omistanut sitä. Terveyteni takiao olen koko ikäni 8-vuotiaasta lähtien ravannut lääkäreissä keskussairaalaa myöten. Olen oppinut vain inhoamaan sitä laitetta. Se on ollut aina pakollinen paha minulle. Nyt en ollut vuosiin katsonut painoani. Vaa'alle olen suostunut menemään mutta en ole halunnut tietää numeroita. Nyt sitten viimeisimmällä käynnillä katsoin. Numeropahoinvointi alkoi uudestaan.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   14.5.24 11:43:56

Tervetuloa uusille! Minulla meni nyt kokonainen kuukausi sairastamisen jälkeen että toivuin samalle ryhdille kuin ennen sairastamista. Yhtään en liikkunut koko kuukauteen MUTTA ruuat katsoin rasioihin niin sen ansiosta pysyi paino paikoillaan eikä noussut 90,x luvuista ylemmäs, jes! Nyt taas viikon urheillut joten eiköhän pysy nyt taas, seuraavaan sairastamiseen.

Minulla onneksi preppailu toimii, helpottaa niin paljon laihduttamista.

Venla// kuka sinulle on noin sanonut että ideaalipaino 160cm olisi 50kg? jo painoindeksi antaa kuitenkin normaalipainoksi vaikka olisi 63kg ja siitäkin lääkäri sanoi minulle että jos lihaksia tai muodoltaan niin että on rintaa ja peppua niin ei indeksikään pidä oikein paikkaansa.. enemmän pitäisi seurata vatsan seudun rasvaa/sisäelinrasvaa. En löydä mistään että pitäisi olla 50kg 160cm pitkän jotenkin "ideaalisti"! Riippuen kehonkoostumuksesta niin pahimmillaanhan olisi todella kituuttamista...

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.5.24 12:24:24

Eiköhän tuo ajattelumalli ole sitä kaikkialla jaettua iänikuista laskukaavaa että "oma pituus - 110 = ihannepaino." Vaikka järjellä ajateltuna kaikki ymmärtävät ettei se ole ihan noin mustavalkoista.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   14.5.24 13:20:37

Aivan en ole ikinä kuullutkaan tuosta -110 systeemistä! Hyvä että tieto vähän muuttunut, onkohan sukupolvi kysymys myös kun olen lähempänä vuotta 2000 syntynyt kuin 1990 vai onko vain onnelisesti mennyt itseltä tuollainen "ihannepainolaskuri" ohi.

Tiedän vain "normaalipainon" ja että jos vatsan seudulla paljon rasvaa niin painoindeksistä huolimatta se on huono asia.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: +3 
Päivämäärä:   14.5.24 14:48:20

Itsekin olen 161cm pitkä, nuorena paino oli 50-52, sitten aikuisena pitkään 55kg tienoilla. Lasten jälkeen sitten 57-64kg
Sanoisin että näin 45-vuotiaana en edes haaveile mistään 50 kilosta, olisin jo ihan anorektinen, joku 57kg olisi ihan ideaali.
ja tällä hetkellä ei mitään hajua paljon paino on, mutta lihasta ainakin on ihan kivasti ja kuntokin hyvä.

Eilen oli ekat PT:n pitämät pihatreenit ja en ollut ihan kuollut vaikka tehtiin vähän crossfit-tyyppistä treeniä. Ihana olo sen jälkeen.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   14.5.24 14:57:32

Mä oon 155 pitkä ja joskus teini-iässä kaikista laihimmillaan painoin 52kg, ai kauheeta jos ois pitänyt painaa 45kg. Siinä ei ois paljon ollut luiden päällä muuta ku nahka.

Nyt oon tyytyväinen jos pääsen edes 60 kg. :)

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   14.5.24 15:05:32

Pitkästä aikaa päivittelyä. Puntarilla en ole käynyt, niin listaa en päivitä.

Oli kaverin polttarit viikonloppuna, ja äitienpäivä. Hirvitti etukäteen. Mukana isosisko joka kyllä olis luullut anoreksian palanneen jos olisin kieltäytynyt herkuista. Polttarit kestivät vieläpä ainakin 24 h, osalla kauemmin. Mutta! Ekana iltana Söin kaksi kauratortillaa maltillisilla täytemäärillä. Karkkia en napostellut enkä nachoja käytönnössä ollenkaan. Kolme palaa suklaata. Yöllä ajoin toisen siskon kanssa polttaripaikasta kotiin, joten aamupalan sain valita itse (raejuustopuuro). Lounaaksi sitten kunnon ravintolamättö, valitsemassamme ravintolassa ei ollut kevyitä vaihtoehtoja. Sentään samana päivänä ehdin tehdä lyhyen lenkin ja polttareihin kuului lasersota, joka oli yllättävän fyysistä. Eli kaikkiaan meni hyvin, en kuitenkaan uskaltanut maanantaiaamuna puntarille, mutta terapiassa kävin puntarilla takaperin ja terapeutti sanoi että paino on edeleen laskusuuntainen.

Tl;dr: oli polttarit ja se syömienn hirvitti, mutta onneksi ehdin myös liikkua ja sain pidettyä järjen, vaikka ravintolassa söin raskaasti. Paino on laskusuunnassa, tarkasti en tiedä.

Tuo pituus - 110 on lähempänä normaalipainon alarajaa kuin iannepainoa. Mä olen 158 cm ja invody mittauksen mukaan ihannepainoni olisi 53 kg. Ei 48 kg. Olen painanut kyllä anorekdian jälkeenki 48 kg eikä se ollut kovin kaunista. Matalan painon hyöty on ollu mula ainoastaan baletttiharrastuksessa. Nyt jos pääsis siihen 55-57 kg olisin tyytyväinen. Tuntuu hullulta että pituus -110olis joku ihannepaino - kun pituus -120 on mulle jo pakkohoidon raja eli todella alhainen. (Suuunnilleen).

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.5.24 15:17:09

"Tuntuu hullulta että pituus -110olis joku ihannepaino"

no eihän se olekaan. Minä itse olen 158 ja mulle on mitattu inbody mittauksessa ihannepainoksi 59. Jos pitäisi painaa joku 48 kg niin olisin aika riutunut kuikelo. Jos taas painoindeksiä katsoo, niin sehän on paljon armollisempi ja antaa ihmisen omalle rakenteelle mahdollisuuden. Siinä ei ole mikään kiveen nakutettu paino, vaan bmi:n mukainen paino voi vaihdella paljonkin.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Sohvi 
Päivämäärä:   14.5.24 15:23:10

Riippuu kyllä niin yksilöllisesti jokaisen kropasta, missä painossa näyttää riutuneelta ja missä normaalilta. Oma kehoni alkaa näyttää liian laihalta, jos menen alle 60 kg:n. 65 olisi minulle se ihanne, ei kylläkään haittaa vaikka siinä olisi pari kiloa lisääkin. Joskus painoin alle 54 kg (tässä kohtaa lakkasin punnitsemasta mutta laihduin vielä jonkin verran lisää) ja silloin olin kyllä aivan liian laiha.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   14.5.24 17:53:27

joo tuon yksilöllisen ymmärrän myös siltäkin kannalta että onhan luonnostaan siellä bmi ala-arvoilla olevia yksilöitä.

Heti vaan karvat nousi pystyyn että kuka kehdannut mennä kertomaan kenenkään "ihannepainoa" toiselle kun ollaan yksilöitä kehon mittasuhteilta ja koostumuksilta ja normaalipaino (+hyvä kehonkoostumus) on ihan riittäviä eikä mitään bmi alinta kuulukaan tavoitella ja toki jos siellä luonnostaan/kituuttamatta paino lepää niin mikäs siinä.

En vain ollut tietoinen tästä että joskus on ollut joku mutu "ihannepainon" arviointitrendikikka jota normalisoitu kaikille yksilöimättä niin siksi kauhistuin vähän.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   14.5.24 18:03:34

Varmaan joku raffi yleistys joka on sitten ottanu siivet alleen toi pituus - 110. Mut kyllä aika kuikelo saisi olla jos tohon pääsisi.

Kuukautiset alkoi ja heti läks 2kg pois. Alle 95 ei menty, vaan kerrytti siihen päälle ton. Oli kyllä kamalat pms oireet tällä kertaa muutenkin, huhhuh. Mistähän johtunee että välillä on ihan pala kakkua ja toisinaan menee se viikko ennen ettei edes tunnista itseään.

Herkut pysynyt yhdessä palassa syntymäpäivä kakkua ja kahdessa palassa tummaa suklaata. Olen tyytyväinen tähän.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   14.5.24 18:15:46

Mulla meni äitienpäivä herkuttelut ihmeen hyvin. Pala kakkua, enkä edes ottanut lisää. Tämä tokix3, että tuli kyllä syötyä. Juhlat oli vielä eri päivinä, niin aina mahtui hyvin ruokaa.

Oma ihannepaino olisi varmaan 65kg.
Nuorena painoin 52-55kg, alimmillaan 46kg.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Venla 
Päivämäärä:   14.5.24 19:23:54

Itseasiassa olen törmännyt tuohon ihannepaino juttuun täällä hevostallinetissä aina aika ajoin. :D Ja taisi se tulla vastaan joskus ihan googlaamalla, että mikä on ihannepaino minkäkin pituiselle. Mutta joo, tottahan se on että huono mittari tuo laskukaava. Nyt mitä olen kuvia kropastani katsellut ja vertaillut siihen 68,3kg otettuihin kuviin ja tunnustellut myös omaa oloa, niin kyllä mulle se oma ”alin” paino missä on vielä hyvä fiilis on varmaan joku 56kg. Mulla pieneni jo imetysten jälkeen rinnat tosi paljon ja nyt ne alkaa olla pian olemattomat. Muodot alkaa karista ja tykkään kuitenkin että on pyöreyttä pyllyssä jne, oma ihanne ei ole olla ihan tikku jota varmaankin olisin 50 kiloisena. Se on totta, että ihmiset näyttävät hyvin erilaisilta samassa pituudessa ja painossa.

Vaaka kävi lauantaina 58,6kg, eli 2 viikkoa meni että lähti ne herkutteluviikonlopusta kerätyt kilot. Sunnuntaina olikin sitten äitienpäivä ja herkuteltiin molempien vanhempien luona ja vielä kotona. Vaaka maanantai aamuna taas 60,6kg, eli se perinteinen 2kg. Vaikka en edes herkutellut suuria määriä. Mutta joo. Maanantai meni vielä penkin alle, söin 150g karkkia. Mut josko se tästä taas. Treenit sujuu onneksi hyvin. 5-6 treeniä toteutuu viikossa

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   14.5.24 20:44:29

Ah aivan! Jotenkin ei hämmästytä että tällä foorumilla tuollaisia "totuuksia" levitelty. Mutta tosi hyvä että itse sen olossasi huomaat milloin on mukava vielä olla ja kroppa miellyttää myös omaa silmää.

Äitienpäivänä söin pari riviä suklaata en muuta. Maanantai oli lepopäivä kun veto ihan poissa, muutoin nyt kuntopyöräillyt, tehnyt pilatestreenin ja lenkkeillyt joka päivä, kestot vähän jaksamisen mukaan.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   15.5.24 17:03:19

Tänään kävin puntarila. Vihdoin kuudenkymmenen puolella. Kävin myls ostamassa mekon häihin. Peilistä näky karutotuus: ylipainoa on.

Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 70,6 kg
QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 75,8g
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 90,3kg (31.10.22->)
Mese - pituus: 178cm - lp: 86,6kg - tp: 80kg - nyt: 85,5kg
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 63,8kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
El Chefe pituus: 180 lp 96 tp.85 -1,1 nyt 94,5 kg
Minävain pituus 165 lp 85,5 tp
Heijpådeij Pituus 166. Lp. 78. Tp. 68. Nyt 77kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:80 kg - tp: 60kg - nyt: 77.9 kg
Venla : pituus 160cm -lp 68kg - tp : 57kg - nyt: 58,8kg
Sieppi: pituus 164, lp 84,1kg, tp: 70kg. Nyt 80,6kg
Sohvi: pituus 172 cm - lp 82,4 kg - tp 65 kg - nyt: 80,9 kg
Ella: pituus 158cm - lp 74,2 - tp 55-57kg - nyt 69.1kg
Neiti: pituus 160cm- lp 76,4kg - tp 70kg

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   16.5.24 12:06:33

Mulla ollut pahoja päiviä tällä viikolla kun ei ole ehtinyt tekeen ruokaa ja aamusta iltaan olen ollut reissun päällä. Kiva kuitenkin huomata, että aikaisemin näissä tilanteissa elin suklaalla ja mäkkiruualla, nyt ollut kohtuulista ruokailut.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   17.5.24 11:35:54

Jonkin verran on lähtenyt painoa. En oikein usko että alku paino oli noin paljon.
Nyt olen opetellut syömään vähemmän, seuraavaksi pitäisi opetella syömään oikein.
Laihdutan tosiaan pelkällä kaloreiden laskemisella. En harrasta liikuntaa. Olen kyllä aktiivinen, kävelen töissä paljon ja kotona on lapsia jotka pitävät liikkeessä koko ajan.

Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 70,6 kg
QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 75,8g
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 90,3kg (31.10.22->)
Mese - pituus: 178cm - lp: 86,6kg - tp: 80kg - nyt: 85,5kg
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 63,8kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
El Chefe pituus: 180 lp 96 tp.85 -1,1 nyt 94,5 kg
Minävain pituus 165 lp 85,5 tp
Heijpådeij Pituus 166. Lp. 78. Tp. 68. Nyt 77kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:80 kg - tp: 60kg - nyt: 77.9 kg
Venla : pituus 160cm -lp 68kg - tp : 57kg - nyt: 58,8kg
Sieppi: pituus 164, lp 84,1kg, tp: 70kg. Nyt 80,6kg
Sohvi: pituus 172 cm - lp 82,4 kg - tp 65 kg - nyt: 80,9 kg
Ella: pituus 158cm - lp 74,2 - tp 55-57kg - nyt 69.1kg
Neiti: pituus 160cm- lp 76,4kg -tp 70kg - nyt 73.9kg

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Laihtunut 
Päivämäärä:   18.5.24 13:43:25

Lopettakaa kokonaan makean syöminen - siis ihan kokonaan, makeutusaineita myöten. Ei siis makeita mehuja, ei edes hedelmiä tai makeita marjoja. Vitamiinit purkista. En oo millään muulla tavalla rajoittanut syömistä, mutta paino laskee. Ihminen ei tartte sokeria, makeutusaineita yms.mihimkään.. Parin viikon kuluttua makeanhimo lakkaa. Dietistä on tosi helppo pitää kiinni, kilot karisee ja olo on kaikin puolin parempi,

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Laihtunut 
Päivämäärä:   18.5.24 13:49:52

Niin, ja 12 tunnin pätkäpaasto joka päivä. Eli en syö aamupalaa vaan vasta lounaan. Kertokaa, jos nää vinkit auttaa ketään!

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Venla 
Päivämäärä:   18.5.24 20:19:14

Laihtunut: Tuo olisi kyllä hyvä, kun sen sokerin jättäisi ihan kokonaan pois. Mutta itse en halua jättää marjoja ja banaania ruokavaliosta. Puuron sekaan laitan myös lorauksen mustikkamehukeittoa joka on sokeroitu. Se sokeroimaton versio on jollain keinotekoisella makeutettu, enkä halua sellaisia käyttää. Mutta varmasti totta että loppuu sokerihimot kun sen karsisi kokonaan.

Kokeilin muutama kuukausi sitten 16/8 pätkäpaastoa kuukauden verran ja mulla ei vaikuttanut painoon. Välillä paastosin 20h. Söin 3 x sen 8 tai 6 tunnin aikana: aamupuuro, lounas (salaatti jollain proteiinilla) ja päivällinen (annos kotiruokaa). Nälkä oli ihan järkyttävä aina aamuisin. Tällä hetkellä paastoan 13h ja syön päivässä aamupalan, välipalan, lounaan ja päivällisen ja tällä tyylillä paino putoaa

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   19.5.24 06:21:58

Venni 167cm lp 102,7- tp 80-/ uusi tp 70kg nyt 70,6 kg
QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 75,8g
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 90,3kg (31.10.22->)
Mese - pituus: 178cm - lp: 86,6kg - tp: 80kg - nyt: 85,5kg
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 63,8kg
+3 pituus 161cm, lp 63kg, tp 57. -6kg nyt 58,4kg
El Chefe pituus: 180 lp 96 tp.85 -2,7 nyt 93,3 kg
Minävain pituus 165 lp 85,5 tp
Heijpådeij Pituus 166. Lp. 78. Tp. 68. Nyt 77kg
Sol Angelica: pituus 155cm - lp:80 kg - tp: 60kg - nyt: 77.9 kg
Venla : pituus 160cm -lp 68kg - tp : 57kg - nyt: 58,8kg
Sieppi: pituus 164, lp 84,1kg, tp: 70kg. Nyt 80,6kg
Sohvi: pituus 172 cm - lp 82,4 kg - tp 65 kg - nyt: 80,9 kg
Ella: pituus 158cm - lp 74,2 - tp 55-57kg - nyt 69.1kg
Neiti: pituus 160cm- lp 76,4kg -tp 70kg - nyt 73.9kg

Jippii pääsinpäs päivittämään painoa ja nimenomaan alaspäin!

Sokerin pois jättäminen on kyllä hyvä ajatus, mutta hedelmät ja etenkin marjat sisältää niin paljon hyviä ravintoaineita, että en minäkään niistä ole valmis luopumaan. En usko että yksikään ylipainoinen on lihava sen takia että syö omenoita tai vaikka vadelmia, kyllä ne muualta täytyy löytää ne syyt.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   19.5.24 08:03:42

Työkaveti jätti sokerin pois. Ei marjoja ym.
On laihtunut 7 viikossa 6 kiloa. Eikä ole ollut mikään kamalan lihava ennenkään.

Pätkäpaasto olisi kiva, mutta en selviäisi lounaaseen asti ilman kahvia

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.5.24 09:16:24

Mä en allekirjoita tuota että laihduttamiseen takia kaiken ruuan pitäisi olla mautonta, mitätöntä ja olematonta. Vähentää toki sokeria ja rasvaa, mutta en kyllä rupea ihan pelkkää pahvia syömään..

Diabeetikkona paastot ei onnistu. Aina olisi ollut ajatuksen tasolla kiva kokeilla paastoa, mutta ei vaan pysty. 26 vuotta olen tätä sairastanut, lapsesta asti siis.

Löydettiin eilen kiva, rauhallinen ja hyväpohjainen hiekkatie, missä voisi käydä pyöräilemässä koira mukana. Täällä enimmäkseen on sorateitä. Kuntoportaat oli vielä muutama päivä sitten lumen alla, niiden käyttöönottoa odotan innolla.

  Re: Laihdutusketju osa 16

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   19.5.24 09:23:42

"Työkaveti jätti sokerin pois. Ei marjoja ym."

Kirjoitusvirhe, ei jättänyt marjoja ym pois.
Mutta herkut, jugurtit jäänyt pois....

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.