Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: Jos ei nälkä 
Päivämäärä:   27.4.24 13:34:19

Jos vaikka mies haluaa illalla töiden jälkeen mennä syömään kunnon pihvin ns. parempaan ruokaravintolaan ja itse on syönyt normaalisti päivän aikana eikä halua syödä huvin ja seuran vuoksikaan liikaa, voiko tilata vain alkupalalistalta jotakin? Vai onko parempi olla menemättä kokonaan?

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: Pointteri 
Päivämäärä:   27.4.24 13:36:02

Tietysti voi.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: jooei 
Päivämäärä:   27.4.24 13:38:57

Olen joskus tehnyt niin ja tarjoilija jankkasi, että se on sitten pieni se alkuruoka, se ei ole ruoka-annos, se ei ole iso. No tiedän, just siks mä se haluankin.

Että ainakaan tarjoilijoiden mielestä ilmeisesti ei voi :D

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.4.24 13:41:45

Totta kai voi. Eikä tarjoilijat mitään ala jankata.
Sanovat tietysti, että annos on pieni alkuruoka, koska aina on myös niitä idiootteja, jotka alkavat sitten vinkua pienestä annoksesta.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.4.24 13:43:40

Tietysti voi. Olen monesti tilannut kaksi alkuruokaa ja satoja kertoja asiakkaille tarjoillut esim vain alkukeiton. Esimerkiksi vanhemmilla ihmisillä ruokahalu voi olla kehno, joten on hyvä, että saa jotain edes syötyä.

Jooei, älä kiitos yleistä. Kaikki asiakaspalvelijat eivät ole omiaan työssään, mutta silti soisin, että ei koko ammattikuntaa tuomita yhden tekemän virhearvion perusteella. Ja joo, on hyvä, että on mainittu pienestä koosta - eipähän tule pettymyksiä. Esim normaalikokoinen blini menee pieniruokaiselle pääruoasta, jokin pieni alkuruoka taas ei,eli koot vaihtelee paljolti. Kaverini tilasi kerran ravintolassa annoksen perunamuusia eikä mitää. muuta, kukaan ei asiaa kyseenalaistanut. Oli raskaana ja pahoinvoinnin takia ei saanut oikein syötyä mitään, mutta muusi upposi.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   27.4.24 14:20:10

Mä tilasin kerran vain kolme erilaista jälkiruokaa. Se oli hyvä reissu, jäi mieleen.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 16:10:59

Mä haluisin mennä muutamaan paikkaan vetämään pelkän jälkkärin, mut en ole kehdannut. En tiedä onko se ok…

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   27.4.24 18:34:21

Tottakai voi. Puolisoni tykkää yleensä enemmän ravintoloiden alkuruokalajeista kuin pääruuista, joten hän saattaa joskus tilata 3-4 alkuruokaa, eikä lainkaan pääruokaa.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.4.24 19:06:09

Mä oon usein tilannut vain alku- ja jälkiruuan tai pelkän jälkiruuan, jos olen mennyt seuraksi mukaan.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.4.24 20:45:55

Jos mies tilaa alkuruuan, pääruuan ja jälkkärin, mä otan yleensä alkuruoka, alkuruoka ja jälkiruoka. (Yleensä alkuruokana jotain kylmää ja pääruuan tilalla jotain lämmintä)
Yleensä jos tulee tilattua pääruoka niin en jaksa enää jälkiruokaa. +alkuruokalistalla on houkuttelevampia ruokia.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: sama kokemus 
Päivämäärä:   27.4.24 23:56:55

Voi kyllä mutta helposti voi tosiaan käydä niin kuin jooeillä, eli ei ole sosiaalisesti ihan hyväksyttyä ja tarjoilijat ja muu henkilökunta suhtautuvat melko penseästi sen jälkeen.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: Juupas 
Päivämäärä:   28.4.24 06:10:56

Miksi mennä edes ravintolan jos ei ole nälkä. Ja voihan siellä vaan juoda viinaa.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   28.4.24 06:33:17

Monesti tilaan pelkän alkuruuan. Tai vaikka pelkän jälkkärin, jos seurueessa muut syö ja itsellä ei ole nälkä.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   28.4.24 07:27:36

Kun imetin ja olin koko ajan tosi nälkäinen, tilasin ravintolassa alkuruoka, pääruoka ja kaksi jälkiruokaa (juustolautanen ja joku makea). Jaksoin syödä kaiken, mutta kyllä se loppua kohden vähän tiukkaa teki. (Ja en ole mikään lihava vaan BMI 21.)

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   28.4.24 20:45:55

No on voinut ainakin joka ainoa kerta, kun itse olen näin tehnyt, ja se on usein. Ja joskus kun olen löytänyt mieleisen ruoan nimenomaan alkupalalistalta ja kysynyt, onnistuuko sen tekeminen pääruokakokoisena, niin ei mitään ongelmia siinäkään. Myös, jos ollaan isolla porukalla ravintolassa, niin yleensä aina osa porukasta tilaa pääruoan sijasta jotain muuta. Joskus alkupalan, jälkiruoan tai jopa pelkkää juomista.

Ne ovat siellä ravintolassa asiakasta varten. Ei ketään pakoteta syömään.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   28.4.24 20:48:26

"Lähettäjä: sama kokemus
Päivämäärä: 27.4.24 23:56:55

Voi kyllä mutta helposti voi tosiaan käydä niin kuin jooeillä, eli ei ole sosiaalisesti ihan hyväksyttyä ja tarjoilijat ja muu henkilökunta suhtautuvat melko penseästi sen jälkeen."

Tämmöiset paikat kehotan sekä Jooeitä että sama kokemusta kiertämään jatkossa kaukaa. Jokaisessa paikassa, jossa on asiallinen palvelu, pöytään tuodaan sitä mitä asiakas tilaa ihan ilman pulinoita.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: muuu 
Päivämäärä:   29.4.24 01:38:39

tottakai voit! Olet maksava asiakas, ja ravintolalla tuskin on mitään minimirajaa per asiakas laskua ajatellen, joten tarjoilijoilla ei ole tarjoilijoiden asia urputtaa.... eri asia sitten ravintolat joissa ainoana optiona ottaa set menu jne...

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   29.4.24 07:09:23

Monet alan ammattilaiset kuulemma kiertää eri ravintoloissa saman illan aikana ja tilaavat vain alkuruokia. Näin mulle kerrottiin, kun kysyin yhden ruokatapahtuman syntytarinaa :)

Ei ole koskaan kukaan ipissyt, vaikka joku on tilannut ”erikoisesti”. Hyvään palveluun kuuluu tuoda ruoka, jonka asiakas on tilannut. Esim. syöpähoidoissa oleva voi haluta puolison kanssa ulos, mutta ei kykene juuri mitään syömään. Silloin pieni alkuruoka voi mennä alas, mutta ei mikään muu.

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.4.24 07:22:53

Joskus lastenannoksia ei myyty aikuisille, kun ne oli kai hinnoiteltu kannattamattomaksi ja kate saatiin lapsen mukana luonnollisesti seuraavan aikuisen syömisistä. Alkuruuissa ei liene samaa ongelmaa?

  Re: Voiko ravintolassa tilata vain alkuruoan?

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   29.4.24 09:17:15

Ravintolassa voi tilata pelkän juoman ja sitten häipyä. Ulkomailla on ihan tavallista käydä ravintolassa syömässä aamu- tai iltapala. Itse käynyt usein treffeillä jolloin tilannut vain toisen seuraksi esimerkiksi alkupalan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.