Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: Uni 
Päivämäärä:   27.4.24 09:19:51

Parhaat korvatulpat jokaöiseen (onko tämä sana :D) käyttöön? Naapurin metelöinnin vuoksi en saa nukuttua.

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   27.4.24 09:34:27

Apteekista saa pehmeitä, hyviä korvatulppia. Ovat aika kalliita, mutta itse olen tykännyt. Ääniyliherkkänä minäkin joudun käyttämään tulppia nukkuessani.

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   27.4.24 09:34:32

On sana. Suosittelen ihan tavallisia pehmeitä korvatulppia, esim. näitä: https://www.3msuomi.fi/3M/fi_FI/p/d/v101190005/

Jos nuo jostain syystä eivät tunnu hyvältä käytössä, voi sitten katsella kalliimpia vaihtoehtoja.

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: Uni 
Päivämäärä:   27.4.24 09:37:32

Käytättekö näitä kertakäyttöisiä kuitenkin muutamia kertoja jos pysyvät siistinä?

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   27.4.24 09:39:00

Käytän niin kauan, kun menevät hyvin korvaan.

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: Uni 
Päivämäärä:   27.4.24 09:40:56

Pierun törähdys<3 Kiitti!

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   27.4.24 09:48:53

Ole hyvä! Jos korvakäytävät ärtyvät yhtään, malli tai materiaali on väärä. Mulle tärkeintä on sileä pinta ja pehmeys, koska korvakäytäväni ovat ahtaat. Enää en juurikaan käytä nukkuessa, mutta ennen käytin. Muussa käytössä tarvitsen edelleen.

Mulle Instagram tyrkyttää Loop Earlplugs -korvatulppien mainoksia, että jos et noista perusmallisista löydä sopivia, tuo voi olla yksi vaihtoehto.

Ai niin, ja jos sitä korvakäytävien ärsytystä tulee, Bepanthenista on apua.

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   27.4.24 10:23:41

”Mulle Instagram tyrkyttää Loop Earlplugs -korvatulppien mainoksia, että jos et noista perusmallisista löydä sopivia, tuo voi olla yksi vaihtoehto.”

Mulle myös some mainostaa looppeja, mutta hinta on vähän suolainen. Joku samanlainen mutrsvedullusempu ratkaisu olisi kiva.

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.24 10:29:31

Mulle paras on ollut se "korvavaha" eli korvaan muotoiltava pallo

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 10:30:36

Korvakitti paras jatkuvaan käyttöön itsellä, käytävät ärtyvät tulpista kovin. Leikkaan kitin palan puoliksi ja muotoilen siitä, kokonainen liian iso.

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: -------- 
Päivämäärä:   27.4.24 10:40:43

Tee siitä naapurista nyt valituksia ainakin, en tiedä asumismuotoasi mutta kai isännöitsijä ottaa valtukset vastaan...

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: Uni 
Päivämäärä:   27.4.24 11:12:49

Valitettavasti tässä on kyse näistä "normaaleista elämisen äänistä" eli naapuri metelöi makuuhuoneeni seinän takana jatkuvasti 00-04 asti. Talon äänieristys olematon. Vuorotyön vuoksi herään klo4.
Muutto ei tällä hetkellä vaihtoehto ja pienessä asunnossa makuuhuoneen/sängyn paikkaakaan ei voi vaihtaa. Toki voisin siirtyä nukkumaan esim kylpyhuoneeseen ja sekin on käynyt mielessä :D
Kiitos kaikille vastauksista!

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: MjaM 
Päivämäärä:   27.4.24 12:50:45

Mies nukkuu joka yö tulpilla ja käyttää apteekista ostettavia Mack's silikonitulppia.

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   27.4.24 13:10:11

Alpine sleepsoft.Oon käyttänyt vuosia.

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: hwy 
Päivämäärä:   27.4.24 13:36:31

Olen todennut parhaimmiksi ihan tavalliset keltaiset ear-korvatulpat. Leikkaan yhden tulpan puoliksi niin, että siitä saa kaksi lyhyttä tulppaa. Nämä eivät hinkkaa tyynyä vasten ja kykenen nukkumaan. Tulppia voi myös pehmittää puristelemalla niitä kuumassa vedessä kuin pesusientä. Sitten antaa kuivua ja laittaa kuivana korviin. Minä pesen tulpat joka käytön jälkeen.

Silikoniset tulpat hiostavat enkä tykkää niistä yhtään.

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: Nyymi 
Päivämäärä:   27.4.24 15:07:53

Happy Ears, parhaat! Olen käyttänyt 15 vuotta. Loopit eivät sopineet minulle.

  Re: Korvatulpat nukkumiseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 16:47:10

"pienessä asunnossa makuuhuoneen/sängyn paikkaakaan ei voi vaihtaa."

Miksi ei voi? Ei minunkaan sänkyni ole alkovissa vaan vastakkaisella seinällä ulkoseinää vasten. 31 neliötä.

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/VAAHTOMUOVISET-KORVATULPAT-BILSOM

Nämä S-koon korvatulpat ovat olleet pienikorvaisena ihan pelastus, eivät paina tai koske.

Näitä ei meinaa löytää enää oikein mistään ja hintakin on ollut tuplaten tuon, kun EU rupesi kitisemään jostain pakkausmerkinnöistä ja joutuvat joka pussiin niittaamaan käsin erikseen jonkun turvallisuusselityksen.

Silikoniset eivät hengitä ollenkaan ja hiostavat korvaa. Mikään mikä tulee korvan ulkopuolelle (esim. kuusimalliset) eivät toimi nukkuessa, aiheuttavat ihan kipua kun käännyt kyljellesi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.