Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.4.24 00:10:06

Olen hevostenhoitaja ja leipuri. Ikää pian 50 vuotta. Olen allerginen heinälle (useampi lajike), siitepölylle, vehnälle, rukiille, ohralle , varastopunkille (ja monelle muulle, nuo ne kriittisimmät). Minun piti päästä sosiaaliohjaajan puheille ammattitautien vuoksi, mutta pirkule kun hankin tyhmyyksissäni töitä ennen sitä. Eli olen työllistynyt muulle alalle.

Työni on osa-aikaista ja pitää hakea kokopäivätyötä. Nyt olisin päässyt yhteen työhön mutta kun en pääse entisestä eroon tarpeeksi nopeasti! Mitä minä nyt teen? Kun suunnitelmassa oli opiskella uusi ammatti sillä tuella jonka olisin saanut ammattitaudin vuoksi ja toinen vaihtoehto oli mennä vaan muihin kokoaikatöihin! Minulla on kuitenkin kolme peruskouluikäistä lasta ja alan olla pulassa.

Mitä minä nyt oikein teen!?

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.4.24 00:12:24

Niin ja ne oireet ovat siis niin pahoja että nousee korkea kuume, henki ei kulje, jatkuva poskiontelotulehdus, korvatulehdus (niin pahana että kuulo menee) jne.

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: 55vee 
Päivämäärä:   27.4.24 00:17:19

Mikä olikaan ongelma, en saanut ihan selville sitä ensimmäisestä viestistäsi?

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.4.24 00:20:25

Niin että mitä mun pitää tehdä? Ilmeisesti kusin tuon uudelleenkoulutuksen kun hankin töitä. Ja kun nyt olen töissä ja pitäisi hakea uutta työtä, niin ne eivät ota minua kun työ alkaisi heti ja mulla on se irtisanomisaika... Mitä minä nyt teen? Rahat ei riitä..

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.4.24 01:06:24

?, eli eivät kahta viikkoa voi odotella?

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 01:12:17

No mikä on vaarana jos et vaan mene enää siihen osa-aikatyöhön? Eivät maksa viimeisintä palkkaa? Onko kuitenkin sen riskin arvoista olla menemättä ja ottaa se kokopäivätyö vastaan? Vai miten ihmeessä kokopäivätyö ei voi odottaa paria viikkoa?
Harmi että menetit uudelleen kouluttautumisen mahdollisuuden, mutta toisaalta aika positiivista että sinulla on sekä osa-aikatyö että niin pian löysit myös kokopäivätyön. Mahdollisesti lupaa sitä että tulet toisenkin kokopäivätyön vielä löytämään vaikka et tätä kyseistä pääsisi aloittamaan?

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 01:14:37

Ja oletko selvittänyt ihan kunnolla että et varmasti enää voi saada tukea uudelleen kouluttautumiseen?

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 08:15:52

Puhu nykyisen työnanatajasi kanssa ja kerro, ettet pysty jatkamaan nykyisessä työssäsi. Sanot olevasi jatkuvassa kuumeessa ja jääväsi joko sairauslomalle tai irtisanoutuvasi välittömästi. Epäreilua työnanatajaa kohtaan, mutta eettisesti ei kovinkaan arveluttavaa tilanteessasi.

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 08:52:04

Eli osa-aikainen työsi koeaika on jo loppunut myös?

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 10:02:57

No otat uuden työn vastaan ja et menee vanhaan työhön. Selvität mikä on sanktio että rikot työsopimusta. Luultavasti saat vaan potkut kun et mene töihin?

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: Xz 
Päivämäärä:   27.4.24 11:25:01

Kauanko uudelleenkoulutussuunnitelmista on? Kysy neuvoa Kelasta, työkkäristä tai sieltä vakuutusyhtiöstä, jossa työtapaturma/ammatitautivakuutus oli sillä työnantajalla, jonka palveluksessa ammattitauti todettiin.

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: eey 
Päivämäärä:   27.4.24 13:34:02

Et sinä enää saa uudelleenkoulutettua itseäsi muiden maksamana, kun olet osoittanut saavasi töitä ilman sitäkin. Nyt kyllä munasit sen asian. Mutta jos kerran saat täysipäiväistä työtä, niin luulisi, että se toinen työ odottaa irtisanomisajan verran tai pääsisit osa-aikaisesta lähtemään aiemmin? Kai tuohon joku ratkaisu löytyy?

  Re: Kaksi ammattia pois pelistä, mitä nyt?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.24 13:42:17

"No mikä on vaarana jos et vaan mene enää siihen osa-aikatyöhön? Eivät maksa viimeisintä palkkaa?"

Jos kyseessä on määräaikainen työsopimus, sopimusrikkomuksesta voi joutua korvausvastuuseen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.