Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.24 22:55:20

Missä sinulla leikattiin, paljonko maksoi, millainen näkö sinulla oli ennen ja onko näkö leikkauksen jälkeen pysynyt hyvänä?

Itselläni nyt -2.00 ja -1.50 ja alkoi tuo leikkaus kiinnostamaan. Ei tarvitsisi pelailla silmälasien ja piilolinssien kanssa.

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: Jihaa 
Päivämäärä:   27.4.24 10:49:48

Lasit oli yli 30v. Vahvuudet pysyi samana yli 20v, -5 ja -6.

Leikattiin Silmäasemalla, toimenpidehuoneessa olin ehkä vartin. Epämukavaa, mutta kivutonta. On pysynyt yli 5v hyvänä. Ikänäköä tulee, lukulasit tulen kohta tarvitsemaan. Siksi leikkuutin tuossa vaiheessa; seuraavaksi olisi tarvittu monitehot ja minun vahvuuksilla ne on tonnin päälle. Kaksien lasien hinnalla leikkaus. Olen ollut tyytyväinen.

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   27.4.24 13:37:32

Silmäasema, lasik-leikkaus. Lähtötilanne -4 ja -4.5. näin hyvin 3 viikkoa, sitten näkö alkoi nopeasti huonontua. Jälkitarkastuksessa todettiin että sarveiskalvo on kasvanut takaisin(?) Sain silmälasit ilmaiseksi käyttöön. En uskaltanut mennä uusintaleikkaukseen kun silmät oli tosi kuivat ekan vuoden ajan.
Näkö nyt jotain -1 ja -2 väliin.

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: Puppitsi 
Päivämäärä:   27.4.24 13:48:22

Silmät leikattu 2001. Lähtötilanteessa -6 paikkeilla kumpikin silmä. Tavoite oli nollanäkö ja se saavutettiin. Ja se on minulla edelleenkin.
Maksoi silloin noin 3000e kaikkine kustannuksineen. Hintaan kuului vakuutus jos leikkaus ei olisi onnistunut olisi saanut uuden leikkauksen.
Leikkaus tehtiin Lauttasaaressa.
Suosittelen todella lämpimästi. Kuinka paljon rahaa kului silmälaseihin ja piilareihin. Ja kuinka paljon sitä olisikaan kulunut näinä vuosina.

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   27.4.24 14:10:55

Viime keväänä leikattu oulussa laser-porus/mehiläinen. Lasit sain 3 luokalla ja 32v olin kun leikkasin, näöt -4,5/-4,75 sekä hajataitto.
Leikkaus onnistui hyvin ja näkö pysynyt hyvänä! Harmitellut sitä, että miks ihmeessä ei käynyt aikaisemmin.
Leikkaus& esitutkimus oli nopeita toimenpiteitä. Leikkauksessa haljuin tunne oli kun läppä irrotettiin ja näkö meni, silmä meinasi herkästi lähteä "vaeltaan" eli en saanut pidettyä katsetta kohdistettuna siihen kohtaan mihin pyysivät. Asia ei kuitenkaan ollut ongelma, kerran kohdistivat uusiksi, laser oli todella nopea ehkä maks 30sek per silmä, enemmän aikaa meni juurikin silmän kohdistamiseen ja valmisteleviin hommiin. Koko salissa olo max 15min ja sen jälkeen hämärässä huoneessa vähän reilu tunti. Jos leikkaus jännittää niin siihen on yleensä saatavilla rauhoittava lääkitys.
Mulla on silmät ollut todella hyvät! Ei kuivuutta, ei valon arkuutta ja tuntui että jopa hämäränäkökin parantui! Niin ja leikkaustapa oli femtolasik.
Mulla tehtiin vielä vähän riskillä niin, että mulla oli esitutkimus vasta päivä ennen leikkausta ja leikkausaika tosiaan varattuna seuraavalle päivälle. Tämä siitä syystä, että käytin aina piilareita ja työn takia mun oli todella hankala järjestää viikon piilaritonta jaksoa. Halusin ajat perätysten, koska muuten niiden väliin olis äkkiä tullut useampi kuukausi.

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   27.4.24 15:01:25

Lasik mehiläisessä melkein 20v sitten. Näkö oli +0,5 ja +0,8, leikkauksen jälkeen +1,6 molemmissa. Nyt alkaa jo ikänäkö vaikutta ja näkö on taulukosta riipuen 1,4 tai 1,2.

Toimenpide silmää kohden ei montaa minuuttia kestänyt, oli todella nopea ja täysin kivuton. Puudutetipat olivat todella tehokkaita. Toimenpide oli hiukan pelottavan tuntuinen kun tosiaan siinä oli hereillä koko ajan ja tajusi kaiken mitä tapahtui. Yhdessä kohtaa toimenpidettä näkö meni pieneksi hetkeksi mustaksi, mutta minulle oli kerrottu että se kuuluu asiaan ja kestää vain hetken, niin en siitä kovin pahasti säikähtänyt vaikka toki pelottavalta tuntuikin kun näkö pimeni toviksi kokonaan. Ennen leikkausta minulle kerrottiin yksityiskohtaisesti miten toimenpide tulee tapahtumaan, ja sen edetessä minulle kerrottiin kohta kohdalta, että nyt tapahtuu niin ja niin ja sinä näet tätä ja tätä jne. Siitä olin ja olen edelleen kiitollinen.

Heti leikkauksen jälkeen näkö oli kuin olisi sumun läpi katsellut, mutta siitäkin oli kerrottu etukäteen, niin ei ollut syytä huoleen. Sumeus katosi parissa päivässä, kun leikkauksen aiheuttama lievä turvotus silmissä laski, ja sen jälkeen näkö oli täysin kirkas. Vaikeinta oli se, että olisi pitänyt jonkin aikaa nukkua sellaiset silmäsuojat päässä, ettei nukkuessa käänny niin että esim tyyny alkaisi painaa vastaoperoitua silmää.

Minullakaan ei ole tullut mitään jälkioireita, kuten silmien kuivumista, valonarkuutta tai mitään.

Hintaa oli silloin vajaat 2000e yhteensä, kun opiskelijana sain opiskelija-alennusta. Nykyisistä hinnoista ei ole hajuakaan.

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 15:03:44

Onko ideaa jos joutuu käyttämään lukulaseja +1,5 niin pääseekö laseista eroon?

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   27.4.24 15:14:31

Mulla leikattiin Smile-tekniikalla Eiran sairaalassa 2018. Lähtötilanne -4.0 vai olikohan -4.5. Näkö pysynyt hyvänä edelleen. Huomaan, että ikänäköä alkaa vähitellen tulla. Toipuminen oli nopea ja silmät ei jääneet kuiviksi. Ainoa mikä on vaikeaa on pimeässä sateella ajaminen, mutta se oli kyllä lasienkin kanssa vaikeaa. Leikkaus maksoi noin 2800€. Paras investointi ikinä. Mulla meni laseihin, piilareihin ja aurinkolaseihin aina tosi paljon rahaa.

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: liisu 
Päivämäärä:   28.4.24 09:47:49

Jos huono näkö vain -1,5 tai -2 luokkaa niin ei missään nimessä kannata leikkauttaa. Näkö tasoittuu iän myötä ja vanhempana kiitätte kun hyvä näkö.
Itse menin nuorena tuohon, olikohan jotain -1,75 molemmissa ja nyt 20 vuotta myöhemmin harmittaa kun ikänäkö iskee ja ilman leikkausta tuota plussaa olisi paljon vähemmän...

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.4.24 10:16:23

Minä kävin kymmenisen vuotta sitten ja kaukonäostä tuli huipputarkka ja se on pysynyt kokoajan yhtä hyvänä. Olen tyytyväinen. Hintaa en muista eikä sillä ole väliäkään kun siitä on jo noin kauan. Silloin laskin että aika pian säästin hinnan piilari- ja silmälasihinnoissa takaisin. Ikänäkö vaatii nykyään lukulaseja, mutta pärjään mainiosti markettilaseilla.

Toimenpide oli helppo ja nopea. Suositten kuitenkin rauhoittavan ottamista ainakin jos vähänkään jännittää. Itse olin pillerin jälkeen sopivasti luottavainen ja rento. Luin etukäteen että sarveiskalvon poltosta tulee palaneen hiuksen tuoksua ja laserin värishow on kuin hieno ilotulitus. Oli kyllä komean näköistä muutaman sekunnin ajan. Näkö oli tosi nopeasti parempi kuin koskaan ennen. Mitään silmien kuivumisia tai halohäiriöitä ei tullut.

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.4.24 10:19:39

Kävin pari vuotta sitten. Leikkautin Eiran sairaalassa. Hintaa noin 2700€. Olen todella tyytyväinen. Leikkauspäivänä silmät oli kipeät ja todella arat valolle. Mutta sen jälkeen ei mitään ongelmia. Ainut mikä harmittaa, on etten mennyt aiemmin.

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   28.4.24 10:36:30

Olen menossa kesäkuussa leikkaukseen, odotan jo innolla. :) Smile-tekniikalla tehdään. Näkö on tällä hetkellä vähän alle -4.

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   28.4.24 12:00:01

Mua mietityttää myös, haluaisin laseista eroon, miinusta toisessa vähän alle 3 ja toisessa vähän päälle. Miettinyt kumpi olisi parempi, femtolasik vai smile..

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: Jihaa 
Päivämäärä:   28.4.24 12:04:28

Mulle ei olisi smilella tehty (en muista miksi); voi olla, ettei ole edes valittavissa.

  Re: Silmien laserleikkaus, kokemuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.4.24 12:49:11

Smile Eiran sairaalassa 2018. Lähtötilanteessa -9.25 ja -9.75. Huonommassa silmässä lisäksi hajataittoa. Näöntarkkuus on edelleen priima kauas. Hajataitto ei korjaantunut, mutta sen korjaaminen onkin ilmeisesti lähes mahdotonta tuolla tekniikalla. Pikkuhiljaa alkaa tulla ikänäköä.

Minulla jäi silmät kuivaksi. Pari vuotta piti laittaa tippoja silmiin monta kertaa päivässä. Nyt ei ole enää välttämätöntä tarvetta tipoille, mutta mukavampi olo on, jos laittaa aamulla. Joskus voi tarvita kuuriluonteisesti useamminkin.

Tuosta kuivuudesta huolimatta iso parannus entiseen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.