Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  budjettipohjaa hevosen menoihin

Lähettäjä: €_€ 
Päivämäärä:   26.4.24 22:22:38

Paljonko teillä on budjetoitu hepan menoihin kuukaudessa?

Mun näyttää tällaiselta, eli siirrän tämän verran "hevosen" tilille ja sitten olen iloinen jos sinne jtn kuukauden päätteeksi jää. Huom. ei sisällä auton polttoaineita, jolla tallille kuljen:

Tallivuokra 550
Kengitys 100
Ruoka 30
Valmennus 120
Muuta 100

yht. 800€

Tilille kertyvien ylimääräisten avulla makselen sitten raspauksia/rokotuksia yms. Ja tarpeen vaatiessa laitan sitten enemmän rahaa.

  Re: budjettipohjaa hevosen menoihin

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   27.4.24 08:11:53

Kuulostaa ihan minun perusmenoilta. Eka hokkikengitys oli 160€, sitten 100 kuuden viikon välein. Joka kuukausi on jotain pientä ylimääräistä, esim elektrolyytti, loimi, vastuuvakuutus, raskaus/rokotus, hieronta.

  Re: budjettipohjaa hevosen menoihin

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.4.24 09:23:58


Tallivuokra 450€
Kengitys 100€ (vuosi kulut/12)
Ruoka 20€ (vuosi kulut/12)
Rokotus, raspaus 25€ (vuosi kulut/12)
Vakuutus 70€ (vuosi kulut/12)
Yht. Reilu 650€

Tämän päälle pakolliset varusteet, hoiotuotteet, yllättävät eläinlääkärikulut, ratsutukset. Vuodesta riippuen näihin saa varata satoja ellei tuhansia euroja. Mahdoton budjetoida.

Omat valmennukset ja bensat päälle, niihin menee 100-200€ kuussa, saan maksettua osan opetuksesta virike-edulla.

Mulla on myös hevoselle oma tili, johon yritän saada kerättyä rahat noihin kuluihin, jotka pystyy ennustamaan+vähän puskuria. Harvoin onnistuu. Heinä-huhtikuu välillä oon saanut kasaan reilu 200€ tuohon 800€ vakuutukseen, joka pitää maksaa taas heinäkuussa.

  Re: budjettipohjaa hevosen menoihin

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   27.4.24 09:27:51

En laskenut aikoinaan enkä edes halua tietää.
Olen sitä mieltä että jos kovin tarkasti täytyy budjetoida hevosenpito niin silloin ei ole todellisuudessa varaa pitää hevosta.

  Re: budjettipohjaa hevosen menoihin

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.4.24 10:01:30

"En laskenut aikoinaan enkä edes halua tietää.
Olen sitä mieltä että jos kovin tarkasti täytyy budjetoida hevosenpito niin silloin ei ole todellisuudessa varaa pitää hevosta."

Tai sitten juuri siksi on, että osaa pitää taloutensa tasapainossa ja ymmärtää säästää myös niihin menoihin, joita ei voi etukäteen ennustaa. ;)

  Re: budjettipohjaa hevosen menoihin

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   27.4.24 15:10:16


Joo: En laskenut aikoinaan enkä edes halua tietää.
Olen sitä mieltä että jos kovin tarkasti täytyy budjetoida hevosenpito niin silloin ei ole todellisuudessa varaa pitää hevosta.

Eihän hevosmenojen seuraaminen sitä tarkoita, että kaikki rahat menisi hevosen pitoon. Päin vastoin, kun laskee päältä pois "noin summan", mitä hevoseen menee, tietää, mitä jää muihin harrastuksiin, matka kassaan, ostoksiin. Mutta siitä olen samaa mieltä, että jos hevosen kulut tuo jatkuvaa stressiä ja rahapulaa, on järkevää luopua siitä.

  Re: budjettipohjaa hevosen menoihin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 16:06:30

Tallivuokra 300
Rehut 150
Kengitys 170:2= 85 e/kk
Rasp+rok 120/a = 10 /e kk

550/ kk, hevosia 8
Päälle valmennus, kilpailu ja kuljetuskustannukset, varusteet sekä yllättävät ell kulut. Koitetaan valmentautua ja kilpailla, mutta tiukkaa tekee.

  Re: budjettipohjaa hevosen menoihin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 16:09:50

Saatan vain ihmetellä täysihoitotallilla asuvan hevosen kohdalla "ruoka 30,-". Tuollahan saa jo 100 kg heinää!
Vai onko tallin heinä niin heikkolaatuista ettei eläin saa tarvitsemaansa?

Täällä oli aloitus "nykyajan heinähulluus". Paljon ennemmin kyseenalaistaisi "nykyajan purkki, pussukka ja lisäravinne hulluuden".

Tuskin harrastehevosenne työskentelvät voimallisesti edes 7 h viikossa.

  Re: budjettipohjaa hevosen menoihin

Lähettäjä: MaThilda 
Päivämäärä:   27.4.24 16:10:42

1000 kuussa menee noin perusmenoihin + valmennukset (noin 250€/kk) ja kisat (pohjaton kaivo) sekä yllärit sun muut ekstrat toki aina päälle

  Re: budjettipohjaa hevosen menoihin

Lähettäjä: Hoh 
Päivämäärä:   27.4.24 16:23:46

"
Saatan vain ihmetellä täysihoitotallilla asuvan hevosen kohdalla "ruoka 30,-". Tuollahan saa jo 100 kg heinää!
Vai onko tallin heinä niin heikkolaatuista ettei eläin saa tarvitsemaansa?

Täällä oli aloitus "nykyajan heinähulluus". Paljon ennemmin kyseenalaistaisi "nykyajan purkki, pussukka ja lisäravinne hulluuden".

Tuskin harrastehevosenne työskentelvät voimallisesti edes 7 h viikossa."

Meillä tallivuokraan kuuluu vapaa heinä, kaura ja kivennäinen. Oma ei voi syödä kauraa eikä ktallin kivennäistä. Syö siis pellavaa ja omaa kivennäistä, lisäksi vitamiinit ja muut extrat heinäanalyysin perusteella ja kyllä niihin vuositasolla sen verran menee että 20-30€ voi laskea kk-kuluksi.

Kun aikanaan oma oli tallilla, jossa jokainen hankki omat heinänsä, niin kyllä niihinkin meni useampi satanen vuodessa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.