Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Hoitoon? 
Päivämäärä:   26.4.24 21:45:42

Joo. Pari vuotta jatkunut huonot ajat suhteessa, mies kykenemätön puhumaan. Minä olisin valmis puhumaan, käymään pariterapiassa, valmis muuttamaan eri asuntoihin, valmis mihin tahansa mutta miehelle ei käy mikään. Ei itse ehdota kuitenkaan mitään. Nyt jäi kiinni valehtelusta ja mulla oli tosi paha mieli (liittyy rahaan, suhteessa ei ole pettämistä). Itkin sitten ja mies ei tehnyt elettäkään lohduttaakseen vaikka oli pahoittanut mieleni. Näin on käynyt jo useasti ettei silmäänsä räpäytä kun mulla on paha mieli.

No mulla sitten päässä pimeni ja sain raivokohtauksen, itkin, hajoitin yhden tavaran ja sanoin että mä otan ihan just hengiltä jommankumman ja todennäköisesti se en ole minä itse. Sanoin etten tiedä mitä vielä tulee tapahtumaan. Piti oikeasti hillitä itseäni etten ottanut saksia käteen keittiön pöydältä. Mies paineli ulos pari tuntia sitten jo eikä ole tullut takaisin.

Nyt hävettää ja itkettää. Eihän näin voi tehdä. Lapikasta itselleni? Lääkäriin hakemaan mielialalääkitystä? Asumme minun talossa joten minä en voi tavaroita pakata ja lähteä.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.24 21:46:51

Hakeudut yksilöterapiaan ja sitten otat eron. Siihen ei lupia tarvita.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.24 21:47:12

Jos vaan eroaisitte?

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.4.24 21:47:28

Kääri sen tavarat kasaan ja sanot että saa lähteä vetämään samantien kun tulee takaisin. Ette te tuota enää korjaa.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Eh 
Päivämäärä:   26.4.24 21:47:47

Miksi ihmeessä ette ole jo eronneet?

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.4.24 21:49:26

Ensin ero, voit siinä yhteydessä pyytää anteeksi ja sitten jätät hänet rauhaan. Kannattaa hakeutua terapiaan (eli ensin lääkäriin!) ja jättää päihteet. On olemassa mm. Lyömätön linja ja AA-kerho.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Hoitoon? 
Päivämäärä:   26.4.24 21:53:05

Päihteitä ei käytetä. Eli ihan vesiselvänä tuli tämmöinen uhkaus kerrottua. Mihinkään riitoihin ei liity päihteet.

En tiedä miksi emme ole eronneet, varmaan siksi kun mies vaan olla möllöttää vaikka homma ei toimi ja minä liian kilttinä en ole vaatinut häntä lähtemään. Nyt sitten tuli paha ylilyönti.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.24 21:56:37

Nyt kannattaa vaan erota, ilmoitusluontoinen asia, ei siis mitään "erottaisko" kyselyitä ja vastausten odottelua. Muuten vielä jollekin käy huonosti. Sun talo joten mies lähtee

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.24 21:57:03

Niin ja tietysti pyydät anteeksi uhkailua. Ja sitten ilmoitat että ero nyt ratkaisu

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.24 21:57:25

Alat pakkaamaan miehen tavaroita ja ukko saa etsiä uuden kämpän. Henkistä väkivaltaahan miehesi käyttää. Potkaise ulos se. Rauhoitu nyt kuitenkin itsekin.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   26.4.24 21:58:46

Oon ollut tollasen kuuloisessa suhteessa joskus muutaman vuoden. Kerran oli taas tapahtunut jotain, mies oli tehnyt väärin mua kohtaan. Häntä ei kiinnostanut silläkään kertaa. Mulla kaatui kuppi nurin täysin, rupesin huutamaan, tärisin, itkin, kaikkea samaan aikaan, lamaannuin lattialle. Mies vain ignoorasi. Otin puukon pöydältä ja vedin sillä omaan käteen viillon, kasvot aivan märkänä itkien. Mies ei edes hätkähtänyt, meni vain makkariin eikä kiinnostanut myöhemminkään asiani. Makasin ainakin tunnin nyyhkyttävänä myttynä lattialla.

Ota ero, se kannattaa. Mutta kannattaa hankkia itsellekin apua ehdottomasti <3

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.4.24 22:00:36

Ok. Jotenkin ajattelin että päihteet olisivat olleet osallisena. Anteeksi kun syytin turhaan <3. Silti sinun pitää hankkia apua itsellesi, tappouhkaukset ovat todella paha ja väärä asia, ja toki sen tiedätkin kun asian otit täällä esille.

Sinä et ole paha ihminen. Sinä olet vain tehnyt väärin (onneksi "vain" suusanallisesti) ja nyt sinun pitää tehdä työtä ettei tilanne enää koskaan toistu eikä varsinkaan pääse eskaloitumaan. Sinä olet nyt säikähdyksen tilassa mutta siitä huolimatta nyt on aika toimia.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.4.24 22:04:42

Sori nyt mut tälläseen naurettavaan huomionhakuun toi on ihan oikea reaktio.

"Otin puukon pöydältä ja vedin sillä omaan käteen viillon, kasvot aivan märkänä itkien. Mies ei edes hätkähtänyt, meni vain makkariin eikä kiinnostanut myöhemminkään asiani. Makasin ainakin tunnin nyyhkyttävänä myttynä lattialla."

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 22:12:26

Huono suhde voi pitkään jatkuessaan saada järkevämminkin ihmisen sekaisin, kokemusta on. Ero ja sen jälkeen yksin olon opettelu on ainoa ratkaisu tuohon. Itse olen nyt lähes neljä vuotta opetellut olemaan yksin ja noin vuosi sitten aloin oikeasti olla tyytyväinen ja tasapainossa.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Hoitoon? 
Päivämäärä:   26.4.24 22:14:04

Kolmitähti: mun mielestä enemmänkin hätähuuto.

Minäkin olen aiemmin sanonut miehelle näissä vastaavissa tilanteissa että tekisi mieli hajoittaa hänen kaiuttimet tai tietokone ja katsoa tulisiko silloinkaan minkäänlaista reaktiota.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   26.4.24 22:17:56

1. Eroa ja pyydä mieheltä anteeksi uhkaustasi
2. Hae apua itsellesi
Ymmärrä myös että mies ei pahoittanut mieltäsi, vaan sinä itse pahoitit mielesi. Olet itse vastuussa omista tunteistasi. Tuolla hetkellä sä triggeröidyit ja sinun tunteet vei sua kuin märkää rättiä. Sinun pitää kyetä hillitsemään itsesi ennen kuin reagoit tunteeseen.
Ihmiset tekee aina typeriä asioita ja en todellakaan puolustele miestä, mutta ainoa mihin voit vaikuttaa on oma käytöksesi. Teet itsellesi suuren palveluksen kun eroat ja alat työstämään ongelmasi. Siten löydät hiljalleen rauhan itsellesi ja myös parempaa seuraa elämääsi.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 22:35:15

Noh, itse olen ollut samassa tilanteessa miehen kanssa. Yritin kaikin tavoin saada hänestä reaktiota aikaan (toki ensin hyvällä, lopuksi pahalla). Mikään ei auttanut, mies vaikeni kuin muuri ja koin jääneeni yksin kannattelemaan suhdettamme ja kaikkia ongellia. Olin äärimmäisen turhautunut, nurkkaan ajettu ja lopen kyllästynyt.

Tein miehelle kamalia asioita, huutamisen ja raivoamisen lisäksi mm löin kasvoihin, hajotin läppärin, revin vaatteista ja uhkasin tappaa.

Sekään ei auttanut, mies ei edelleenkään suostunut yhteistyöhön (tietenkään) ja lopulta erosimme. Vaikka häpeän tekojani, olen silti antanut itselleni anteeksi. Olin täysin yksin ja epätoivoinen ja täysin väärän ihmisen kanssa.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   26.4.24 22:37:10

Kokemuksen syvällä rintaäänellä: erotkaa.
Tuhlasin nuoruudestani 7 vuotta vastaavassa suhteessa, tosin en koskaan päästänyt suustani ulos noita vastaavia ajatuksia, mutta lähellä oli. En ymmärrä miksi mies olisi halunnut pysyä suhteessa joka oli ihan @!#$ä. Kinusi mua takaisin monta vuotta. Mä olin miehelle ihan nollan arvoinen, joten sitä ei haitannut nähdä mun ahdistusta ja henkistä kipua omien tekojensa seurauksena. Itse asiassa, se taisi nauttia siitä.

Viimeinen niitti mulle oli se, kun mies naama peruslukemilla kertoi yksityiskohtaisesti kuinka oli baarissa ollessaan tanssinut ja hipelöinut jonkun naisen kanssa. Jankutti asiasta niin kauan että sai mut itkemään, sitten hymyili ja katseli työnsä tuloksia. Silloin oli todella lähellä, etten käynyt miehen päälle, ja tajusin etten voinut enää jatkaa niin. Jos on riski että rupeaa väkivaltaiseksi suhteessa, on omalla vastuulla tehdä asialle jotain.

En ole koskaan tuon jälkeen joutunut nykyisessä tai muissakaan suhteissa sellaiseen mielentilaan mihin tuon miehen kanssa jouduin. Nyt olen ollut jo pitkään onnellisesti naimisissa, ja vaikka joskus riidelläänkin, niin kummallakaan ei ole halua satuttaa toista. Epäterve suhde oikeasti sairastuttaa, ja siitä kannattaa lähteä!

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   26.4.24 23:23:41

Aloittaja, EROA!!! pelasta itsesi, sulla on vain yksi elämä. Älä tuhlaa sitä tommoisen tunnevammaisen vajakin kanssa!

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   26.4.24 23:45:10

Täältä opittua; aina, kun tekee mieli tappaa joku; aloita itsestäsi.

Sitä ennen kannattaa toki kokeilla että löytyykö terapiassa apua tappohalun hillitsemiseksi.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.4.24 23:54:03

No eihän tossa ole oikeesti mitään muuta vaihtoehtoa kun erota.

Oikeesti, mietipä!!!

Se on nyt tehtävä. Jompikumpi lähtee kämpästä kuukauden sisällä. (On tärkeää laittaa aikamäärä, muuten ei mitään tapahdu, ikinä!!)

ja sit vielä. Tsemppiä!

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.4.24 23:56:08

No mikäs tuossa jos et ole mitään tehnyt =P.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: nope 
Päivämäärä:   26.4.24 23:57:06

Olethan sä kyllä aivan seinähullu.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Ippe 
Päivämäärä:   27.4.24 00:04:13

Samoissa tunnelmissa olen itsekin elänyt aikoinani ja tuo raivoisa tunne saada edes jotakin reaktiota aikaan on niin pään sumentava asia että.ymmärrän hyvin ( naisia) , joilla on napsahtanut pahemmin.
Ei se ratkaisuna ole koskaan hyvä ja olen oppinut että paras asia mitä voi tehdä on lähteä siitä parisuhteesta asap. Toista ei voi muuttaa jos ei ole halua, ainoastaan itseään. Mykkäkoulu, alistaminen ja nöyryyttäminen pelkällä olemuksella on henkistä väkivaltaa, mutta jos toinen pimahtaa ja vetäisee nyrkillä äijää leukaan niin silloin se on poliisiasia. Joten pakene kun vielä voit, kiität myöhemmin. Tai pakkaat ukon kamat ja heität pellolle. Omakin tunne- elämä tasaantui heti huomattavasti eron jälkeen ja tunsin pystyväni hengittämään ja olemaan onnellinen.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.4.24 00:09:43

Mitä nyt? Ero. toinen poistuu yhteisestä asumuksesta jos sellainen on.
Molemmat alkaa miettimään, missä asuu sitten seuraavaksi.
ja sit olis se toive, ettei se toinen tee rikosilmoitusta, kun se toinen uhkaa veitsen kanssa tappaa. Koska jos tekee, siitä voi tulla isokin juttu, ja paaaaaljon rahaa palaa, saati rikosrekisteriote, se polttaa paljon töitä.

Älkää ainakaan jatkako enää huomenna!!!!

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   27.4.24 00:15:40

Älä nyt vaan päästä häntä takaisin asuntoon enää tänään. Raivokohtaus on normaali reaktio vaikeaan tilanteeseen, ja uuden raivarin varalta olisi hyvä olla turvasuunnitelma. Esimerkiksi jos alkaa keittää liikaa, niin mene vaikka ulos ennen kuin eskaloituu.

En nyt sinänsä pidä raivaria hoitoon hakeutumisen syynä, vaan sitä, että olet ylipäänsä jäänyt suhteeseen, jota et kestä. Jonkun pitäisi auttaa sinua eteenpäin.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 00:50:26

"Älä nyt vaan päästä häntä takaisin asuntoon enää tänään."

No ei sitä miestä oikein voi kieltää tulemasta omaan kotiinsa. Jos joku suljetaan ulos, niin sen pitää olla tappouhkausten esittäjä eikä niiden kohde ja sekin itsepuolustustarkoituksessa.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 01:04:18

Ero nyt samantien ja muutat itse heti jonnekin kaverille siksi aikaa että mies saa etsittyä asunnon ja muutettua pois. Pyydät tietysti anteeksi mutta et yhtään enempää. Voit käydä lääkärissä juttelemassa tuosta mutta kuulostaa siltä että tarvitset sen eron, heti, etkä välttämättä muuta hoitoa. Aina toki hyvä jutella ammattilaiselle joka tapauksessa.

Itsekin on kokemusta tuollaisesta ja tiedän miten hulluksi ja raivokkaaksi se voi tehdä ihmisen.
Mutta täytyy sanoa että tuo kätensä viiltäjä on kyllä sitten taas jotain ihan muuta… Ja kyllä mulla kans kalskahtaa korvaan tuo kun täällä sanotaan että ”haetaan reaktiota”, vaikka ymmärränkin mitä sillä saatetaan tarkoittaa. Mutta hankkikaa nyt ihmeessä apua jos a) ette osaa erota b) käyttäydytte kuin neljävuotiaat jollain itsetuhoisella emo-teini twistillä.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   27.4.24 01:09:07

"Lapikasta itselleni? Lääkäriin hakemaan mielialalääkitystä?"

Huomisesta alkaen, tässä järjestyksessä.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   27.4.24 01:13:01

"No ei sitä miestä oikein voi kieltää tulemasta omaan kotiinsa. Jos joku suljetaan ulos, niin sen pitää olla tappouhkausten esittäjä eikä niiden kohde ja sekin itsepuolustustarkoituksessa."

Talo on aloittajan ja mies valmiiksi ulkona. Olisiko sinusta hyvä idea ottaa mies takaisin talolle aloittajan lähtiessä kun tilanne oli jo noin paha? Parempi pysyä erillään nyt

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Mini 
Päivämäärä:   27.4.24 02:27:08

Suht vastaava tilanne ja tein suht saman viikko sitten.

Et sä tarvii lääkkeitä tms vaan kuka tahansa tulee hulluksi tuossa. Ite en pysty eroamaan kun muutoin sairaana miehestä riippuvainen. Koitan taas vaan kestää ja elää omaa elämääni.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Kannatonko 
Päivämäärä:   27.4.24 03:44:39

Tässä vain toisen versio, niin vaikea ottaa kantaa. Elämä opettanut, että kuuntelen molempia ennen omaa neuvomista. Yleensä molemmissa jotain vikaa, jos suhde tuohon tilaan ajautuu.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.4.24 05:42:14

"Henkistä väkivaltaahan miehesi käyttää. Potkaise ulos se. Rauhoitu nyt kuitenkin itsekin. "

Ai mies käyttää henkistä väkivaltaa, ei aloittaja?

Aloittaja voi pakata omat kamansa ja häipyä. Kenenkään ei tarvitse katsella tai kuunnella tuollaista suhteessa.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.4.24 05:57:48

Muuten hyvä, mut asunto on aloittajan.

"Aloittaja voi pakata omat kamansa ja häipyä. Kenenkään ei tarvitse katsella tai kuunnella tuollaista suhteessa."

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 08:20:42

Eroa!

Olen ollut elämässäin kahdesti vastaavassa tilanteessa, ensin äitini kanssa ja sitten eksäni kanssa. Kun ihminen vedetään äärimmilleen niin ei sieltä enää tunnu olevan ratkaisuna kuin jommankumman kuolema. Mikä ei tietenkään ole totta.

Vaan nyt on ihan ensisijaisen tärkeää, että et ole tuon ihmisen kanssa tekemisissä, TEIDÄN SUHDETTA EI VOI KORJATA. Sinä olet tehnyt suhteen eteen kaiken mitä olet voinut, mutta suhde tarvitsee kaksi osapuolta ja mies ei ole osallisena teidän parisuhteessa. Sitä ei voi korjata. Joskus vuosien päästä on mahdollista teidän olla kavereita, mutta nyt oikeasti iso hajurako ja niin vähän yhteydenpitoa kun mahdollista.

Mutta ei se ole totta. Ihan ensimmäisenä EROA, olet ihan väärässä suhteessa! Priorisoit nyt OMAN hyvinvointisi ja soitat vaikka kriisipuhelimeen tai päivystykseen, vähintään terveyskeskukseen että saat homman aluilleen. Sitä lähetettä mt-puolelle saattaa joutua odottamaan useamman kuukauden. Ja sinne sinun pitää pyrkiä ja toivottavasti saat helpotusta oloosi sieltä, ajatuksiasi purettua.

Ajatuksesi ovat vääristyneet vuosien mittaan, et pysty näkemään mikä on totta ja mikä ei.

"
"Henkistä väkivaltaahan miehesi käyttää. Potkaise ulos se. Rauhoitu nyt kuitenkin itsekin. "

Ai mies käyttää henkistä väkivaltaa, ei aloittaja?

Aloittaja voi pakata omat kamansa ja häipyä. Kenenkään ei tarvitse katsella tai kuunnella tuollaista suhteessa."

Suhteessa on aina kaksi osapuolta, jopa tälläisessä missä toinen ei oikein ole paikalla. Dysfunktionaalisissa suhteissa on kaksi osapuolta jotka toimivat huonosti, ei se, että aloittaja flippaa miehen tekojen seurauksena vähennä sitä miehen vastuuta omista teoistaan. Toki aloittajan olisi osattava käsitellä tunteensa rakentavemmin. Kumpikin tuossa käyttäytyy väkivaltaisesti, eikä se vähennä sitä miehen osuutta asiassa.

Tsemppiä, et ole ainut jolla on tuollaisia kokemuksia elämänsä varrella, ja sinä myös selviät tästä ja löydät vielä turvallisen ja rauhallisen arjen, toivottavasti myös terveitä ihmissuhteita. <3

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.4.24 08:27:29

Ymmärrettävää. Mitään hoitoa tarvita ku ero ja tyttöjen viini-ilta.

Jos pahin käy, niin onpahan sitten apureita ruumiin hävittämiseen :-)

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Anttu 
Päivämäärä:   27.4.24 10:04:22

Kun vuosien huonon olon ja lyttäämisen jälkeen alkaa olo olla siinä pisteessä että mieluummin istuu vankilassa omassa rauhassa kuin katselee enää hetkeäkään miehensä kaltoinkohtelua niin silloin ollaan vaarallisilla vesillä.
Itse olen kokenut tuon ja kiitän edelleen että en tehnyt mitään vaan ymmärsin lähteä pois ja ajatella asioita ulkopuolisin silmin. Sitä kun itse elää siinä loukussa josta tuntuu että ei pääse pakenemaan ja mikään ei muutu.
Toivottavasti aloittaja on saanut nukuttua ja tämä päivä alkaa valoisimmalla ajatuksilla.
Jos miehesi on energiasyöppö ja aiheuttaa vain pahaa oloa niin ero on todella hyvä ratkaisu ongelmiin. Taloudelliset ja muut vastaavat asiat ovat sivuseikka oman mielenterveyden hyvinvoinnin painaessa vaakakupissa.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   27.4.24 10:21:25

Ymmärrän aloittajaa. Jos ei ole ollut vastaavassa suhteessa, ei voi vaan ymmärtää.
Nyt mies pihalle, voit hakea yhteiselämän purkua käräjäoikeudesta, jos mies ei tajua itse lähteä.
Pakkaa sille tavarat valmiiksi ovelle.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.24 10:34:52

Ymmärrän aloittajaa. Todella huono suhde ajaa ihmiset sekopäisyyden partaalle ja kuten täällä onkin jo sanottu, ota ero ja äkkiä. Vasta myöhemmin kiität itseäsi ja näet koko kuvan.
Itsekin olen ollut siinä tilanteessa että mies oli kova mykkäkouluilemaan ja harrasti sitä jatkuvasti. Minulle se oli kuin myrkkyä mutta keskusteluun mies ei kyennyt eikä halunnut. Kykeni ilmaisemaan itseään jotenkin, kun raivostui tarpeeksi. Se vaati sen, että löin kerran hänen tietokonetta. Monet kerrat itkun lattialla ja anelin, että keskustellaan. Mies saattoi vain sylkeä päälleni. Vikaa oli todellakin kummassakin. Mutta jälkikäteen en edes tunnista itseäni. Olisi pitänyt erota aikaisemmin. Onneksi tulin vihdoin järkiini, heitin miehen pihalle vaikka tuolloin itkua vääntäen anelikin takaisin ja estin vielä kaikki yhteydenottokeinot, jota pystyin.

Jätä se sairas suhde!

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   27.4.24 11:18:49

Eroat ja toivot että mies ei tee rikosilmoitusta.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 11:34:28

No sinähän et tehnyt mitään. Olisipa järjetöntä, jos Suomen oikeuslaitos joutuisi puimaan riidan aikana huudettuja purkauksia.

Jospa se mies nyt ymmärsi lähteä ja palaisi vain hakemaan tavaransa. Eihän tuo ole mikään parisuhde, eikä syy ole ainakaan pelkästään sinussa. Jos toinen ei suostu mihinkään keskusteluun tai terapiaan niin paljon parempi on jatkaa eri suuntiin.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 12:29:01

"Talo on aloittajan ja mies valmiiksi ulkona. Olisiko sinusta hyvä idea ottaa mies takaisin talolle aloittajan lähtiessä kun tilanne oli jo noin paha?"

Ei sillä ole mitään väliä kuka sen talon omistaa, jos se on kummankin koti. Näin se menee lainkin silmissä. Aloittaja voi tietenkin käskeä miestä häipymään ja kannattaakin, mutta normaali irtisanomisaika pätee tässäkin tapauksessa. Ja ei, minusta ei ole hyvä idea olla saman katon alla, mutta edelleen olen sitä mieltä että se on tappouhkausten esittäjä joka lähtee.

Tilanteen voi kuvitella myös toisin päin. Miehen omistama talo, mies esittää naiselle tappouhkauksen, nainen poistuu asunnosta ja miestä neuvotaan keskustelupalstoilla lukitsemaan nainen kodistaan ulos. Keskustelijat ovat myös sitä mieltä, että ihan normaali reaktio, onhan nainen ollut niin ärsyttävä, eikä mies tarvitse muuta apua kuin eron ja railakkaan poikien illan. Joo, voi pitää paikkaansa jossain pienessä prosentissa tapauksia, mutta useimmiten se vika on kyllä ihan siinä henkilössä, jolla kilahtaa niin pahasti että uhkaa tappaa toisen. Ja siis tässäkin tapauksessa se on mielestäni tappouhkauksen esittäjä, joka sieltä asunnosta lähtee siksi aikaa että toinen ehtii pakata kamansa ja etsiä uuden asunnon, mikäli hän yhtään epäilee ettei kykene hillitsemään itseään.

Tämä keskustelu suoraan sanottuna hämmentää minua.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: je 
Päivämäärä:   27.4.24 13:09:59

Heitä se mies ulos. Sano hänelle, että nyt ulos täältä. Laita häätömääräys vetämään, jos muuten ei poistu. Sen täytäntöönpanossa menee aikaa, mutta ainakin silloin saat miehen ulos. Kun se pannaan täytäntöön, niin kippaat kaiken miehen omaisuuden talosta ja tontilta pois ja vaihdatat lukot. Silloin sinulla on siihen ihan lainmukainen oikeuskin.

En ymmärrä, miksi olette yhdessä ja asutte yhdessä.

Turhaan sinä huudat ja tapat ketään. Mies on todennut mykkäkoulun todella toimivaksi keinoksi kanssasi, joten miksipä hän sitä muuttaisi?

Voit pyytää vaikka miehen kaverit siten kantoavuksi, kun miehen kamat pitää saada talostasi ulos.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   27.4.24 14:23:38

Reactive abuse. Ajetaan toinen hulluuden partaalle jotta voidaan itse näytellä uhria. Itsekin olen tuon kokenut, ilmeisesti miehiltä huonossa suhteessa aika yleinen taktiikka. Omasta erosta 10 kk ja en voi kuin ihmetellä miten sallinkaan sen että minusta tehtiin "hullu". Tuon reaktiivisuuden hakemisen lisäksi oli toki sumutusta ihan kaikissa pienissäkin asioissa, joten sitä ei vain enää tiennyt, mikä on totta.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Hoitoon? 
Päivämäärä:   27.4.24 22:03:21

Ilta meni tuon episodin jälkeen hiljaisissa merkeissä. Tänään ollaan oltu vain hiljaa. Koska tiedän, että mitä tahansa sanon niin mies ei vastaa tai reagoi. Halusin myös miettiä itse miten aloitan seuraavan keskustelun ja juttelin tästä ystävän kanssa.

Huomenna sanon että hänen täytyy etsiä oma asunto. En tiedä, tapahtuuko mitään ja luulen että ei tapahdu. En tiedä miten saan miehen ulos, no täällä nyt muutama vinkki tulikin. Hän on täysin saamaton ja aina pitää laittaa kova kovaa vasten, oli asia mikä vain. Pitää jotenkin kerätä itseäni valmiiksi, ja yrittää pysyä rauhallisena.

Niin, ja pyysin eilen anteeksi kahteen kertaan. Mies vastasi vain "joo".

Moni varmaan kysyy, miksi alunperin olen tähän lähtenyt. No siksi, että mies ei tietenkään alussa ollut tämmöinen.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   27.4.24 22:23:49

Voit jäädä vain odottamaan. Tulee se päivä kun päätät kuoletko vai lähdetkö. Lähde ennen sitä. Kerron tämän omasta kokemuksesta. Koitin olla vahva, ei kannattanut.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Hoitoon? 
Päivämäärä:   27.4.24 22:28:03

Wetehinen: olisin kyllä itse pakannut tavarani jo monta kuukautta sitten, mutta en voi (enkä halua) koska talo on minun. Jos haluaisin muuttaa, niin olisin jo laittanut tämän vuokralle tai myyntiin. Voisin mennä ystävän luo, mutta ei se mitään auta koska mitään ei tapahtuisi sillä aikaa.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   28.4.24 02:40:31

Jos kerran talo on sinun, niin sitten vain hankkimaan eroa. Oletteko naimisissa? Jos olette, voit laittaa sen erohakemuksen yksinkin. Jos ette, sitten käräjäoikeuteen anomusta yhteiselämän päättämisestä, sekä seuraavaksi häätöä. Pitkällinen prosessi, mutta kuten olet itsekin huomannut, ei se mies siitä puhumalla poistu. Tuo on silkkaa vallankäyttöä ja loisimista.

Toimi nyt, ja jätä puheet sikseen. Kun on oikeuden paperit kunnossa, saat poliisiapua miehen häätämiseen talostasi. Ja jos ukko on niin urpo, että se siihen asti odottaa, on aivan oma vikansa. Menkööt sitten vaikka sillan alle.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: rilla 
Päivämäärä:   28.4.24 03:42:38

Ero ja ennen kaikkea hae itsellesi apua asap!

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Kampi 
Päivämäärä:   28.4.24 04:27:58

Mielenkiintoista tekstiä.

Aikanaan työmaalla lomitin toisen osaston kolleegaa. Tuli kerran tilanne että päädyin tekemään hänen viikon sairauslomansa omien töitteni lisäksi ja sattuikin pari isompaa tilausta ja hillitön kiire molemmille osastoille.

Sen toisen osaston pomo alkoi nyhtää minusta reaktioita kun ei ollut sillä kertaa sekuntiakaan ylimääräistä aikaa minkäänlaiseen seurusteluun. Häiritsi työntekoa, naljaili, ärsytti tahallisesti tyhmiä kysellen. Muut huomasivat tilanteen mutta totesivat vain että se on sellainen, suutu kerran niin se lopettaa.

Niin siinä tosiaan kävi, räjähdin lopulta kun en enää kestänyt ja nyppiminen loppui tasan siihen. Minä olinkin sitten työterveyslääkärin lähettämänä viikon sairauslomalla ja kolleegalle katsottiin toinen lomittaja.

Että onhan se kauheeta kun toinen ei yhtään reagoi ja ihan vaan vallankäyttöä juu

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Hoitoon? 
Päivämäärä:   28.4.24 10:09:46

Kampi: tajuan sun pointin kyllä. Kannattaa sun silti miettiä, onko ok parisuhteessa että toinen ignooraa puolison kokonaan. Kohtelee kuin ilmaa. Vuodesta toiseen.

Mieheni jäi kiinni valehtelusta ja halusin kuulla hänen kantansa asiaan. Kerroin miks olin loukkaantunut. Ei se ole okei, että kääntää edelleen vain selkänsä vaikka itse teki väärin. Ei minunkaan toimintani ollut ok, se nyt tuli jo selväksi.

Meillä ei myöskään esim. Öisin tai työpäivän aikana aleta riitelemään eli en mielestäni kärtä asioita huonoilla hetkillä. Päinvastoin, kysyn yleensä voidaanko jutella vaikka tiedän ettei se koskaan käy. Nyt oli epätoivoinen yritys ottaa asiat väkisin pöydälle mutta lähti sitten käsistä.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.4.24 10:15:29

Joko miehen häätöprosessi on käynnissä? Oletko ollut yhteydessä käräjäoikeuteen?

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   28.4.24 10:20:09

Otat itsellesi ammattiapua henkisiin ongelmiisi ja eroat.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   28.4.24 10:42:49

Todennäköisesti aloittajan henkiset ongelmat loppuvat kun hän pääsee miehestä eroon. Toki sitä kannattaa työstää, miksi jää tuollaiseen suhteeseen.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   28.4.24 15:40:49

Eiköhän siitä ukosta joku reaktio lähde, kun käsket sitä häipymään. Jos ei edelleenkään evä värähdä, hommaa häätö. Tai ole yhteydessä sen vanhempiin, kerro että olette eronneet ja mies tarvitsee apua kamojensa siirtämisessä.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Zn 
Päivämäärä:   28.4.24 18:26:11

.. : Miksi ihmeessä pitäisi olla yhteydessä käräjäoikeuteen, millä asialla?

Faktahan on ettei tuo parisuhde tuosta taida paremmaksi muuttua, jos mies on tunteeton ameeba. Joten sano hälle että poistuu sun kartanoltasi ja jatka elämääsi.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.4.24 18:30:11

Käräjäoikeudelta haetaan yhteiselämän purkua jos mies ei edelleenkään reagoi.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.4.24 19:42:17

Et puhu mitään sen jälkeen kun toivot että jatkaa omaa elämäänsä jossain muualla. Sitten todellakin asiasta numeroa tekemättä laitat viralliset rattaat pyörimään. Eihän tuo sinusta välitä se on selvää, mutta ei poistu koska vaatisi vaivannäköä. Mieluiten varmaan asuisi yksin siinä sun talossa maksettuna :D

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Hoitoon? 
Päivämäärä:   29.4.24 06:06:17

"Mieluiten varmaan asuisi yksin siinä sun talossa maksettuna :D"

Voi kyllä! Hän nytkin vastasi miksen minä voisi lähteä pois kun sanoin että voisiko nyt ensi hätään mennä jollekin kaverille. Olispa kätevää jos se noin toimis =D

Häätöprosessi on käynnissä sillä tavalla että sanoin miehelle että nyt on aika siirtyä toiseen osoitteeseen. Kuulemma sitten katselee jonkun kämpän. Minä en usko että lähtee suosiolla, sen verta vetkutteleva tapaus. Aion soittaa hänen vanhemmilleen jos ei ala tapahtumaan.

Niin ja ei olla naimisissa eikä ole lapsia. Ei ole muutenkaan mitään fyysistä yhteistä materiaa, miehellä kodinkoneita, tv ja sohva kylläkin. Niitä en oikein tuonne pihalle saa heitettyä...

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   29.4.24 07:23:00

Ala savustaa ukkoa pihalle. Työnnät miehen tavarat yhteen paikkaan asunnossa ja pistät kaiken muun lukkojen taakse. Vessaan ja keittiöön päästä et taida pääsyä pystyä estämään, mutta niistä kaikki ylimääräinen, mikä on sun, pois.

Laittaisin myös häädön hyvin matalalla kynnyksellä vireille, jotta saat homman päättymään.

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   29.4.24 07:50:14

Virallinen häätö vireilla vaan. Tee se jo tänään!

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: omg 
Päivämäärä:   29.4.24 07:50:57

"ettei se toinen tee rikosilmoitusta, kun se toinen uhkaa veitsen kanssa tappaa."

^

turha tehdä rikosilmoitusta, jos on vain sana sanaa vastaan.

"miehellä kodinkoneita, tv ja sohva kylläkin. Niitä en oikein tuonne pihalle saa heitettyä..."

^

miksi et saa sohvaa ja telkkaria ulos?

  Re: Uhkasin tappaa mieheni. Mitä nyt?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.24 09:01:13

Anna miehelle päivämäärä, johon mennessä hänen täytyy poistua asunnosta. Vaikka vanhemmilleen tai hotelliin, se ei ole sinun ongelmasi eikä asunnon puute estä lähtemästä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.