Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vatsaröllykkä, väsynyt.

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   26.4.24 19:16:35

Mistä saada lisää virtaa itseensä että sais tehtyä itselle jotain. Ruokavalio olen muuttanut ja pyrin tekemään kaikki mitä syön itse, katson annoskokoja mutta sallin myös herkuttelin koska tiedän että jos totaalisesti kiellän itseltäni herkut niin ei tuu mitään.
Tuleva kesä jo ahdistaa, ei voi piiloutua huppareihin jos sattuu olemaan lämmintä.
Vatsaröllykkä pitäisi saada pienemmäksi, turvotus pois.
Teen 2 työtä, päätyö on istumista ja lisätyö kävely/seisomista/istumusta. Olen 4 päivää viikosta aamu klo 6 ilta klo 21 töissä, näinä päivinä välillä ei vaan jaksa katsoa niin tarkkaan mitä suusta alas laittaa tai saati tehdä ruokaa. 1 päivä menee päätyön jälkeen yleensä nukkuessa univelkoja pois. Viikossa minulla on vain 1 vapaa. Miten saada lisää energiaa jotta jaksaisi aloittaa esim kuntoilun? Työpäivinä jälkeen olen aika valmis aina suihkuun syömään ja nukkumaan. Ja helppo siirtää aina "aloitan sitten ens viikolla" ja sitä ens viikkoa ei ole vielä näkynyt..

  Re: Vatsaröllykkä, väsynyt.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   26.4.24 19:18:41

Ruokavsliosta se lähtee. Jos syöt oikein ei tarvitse herkutella. Elämä on myös valintoja, jos haluat herkutella pysyy röllykkä, jos haluat eroon lopetat herkuttelun.

  Re: Vatsaröllykkä, väsynyt.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.4.24 19:22:55

Kyllähän se tosiasia on, että elimistö tarvitsee myös lepoa. Jos teet neljä päivää viikossa aamu 6- ilta 9 töitä (15 tuntia/vrk) ja vain yhdellä vapaalla viikko, et saa sitä energiaa mistään, että jaksaisit tehdä jotain muuta. Ei kukaan jaksa pitemmän päälle tuollaista, saati pitää itsestään hyvää huolta siinä samalla.

  Re: Vatsaröllykkä, väsynyt.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   26.4.24 19:39:38

Saisiko töitä rytmitettyä järkevämmin tai vaihdettua niin että yhdellä pärjää?

  Re: Vatsaröllykkä, väsynyt.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   26.4.24 19:46:41

Kokeile lyhyitä rauhallisia kävelylenkkejä, vaikka 20min kerrallaan 3 kertaa viikossa. Parantaa aineenvaihduntaa ja auttaa palautumaan.

  Re: Vatsaröllykkä, väsynyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 20:34:44

Ei ihme että et jaksa, teet hirmu paljon töitä.
Valitettavasti ei ole ihmekonsteja, sinun pitää vaan itse päättää tehdä jotain.
Aloita vaikka niin että niinä aamuina kun ei ole tuota pitkää päivää, tee aina heti sängystä noustuasi lyhyt ja simppeli aamujumppa. Tosi perus liikkeitä, ei mitään raskasta lihaskuntojuttua. Sitten pikkuhiljaa alat tehdä saman pienen jumpan joka aamu. Auttaa oikeasti yllättävän paljon, ja jossain vaiheessa kroppasi alkaa vaatia sitä jumppaa itsestään.
Sitten tuo syöminen, ymmärrän tosi hyvin että raskaina työpäivinä ei jaksa ajatella mitä tunkee kurkusta alas. Jos et kuitenkaan tee mitään fyysisesti super rankkaa työtä, niin sun on yksinkertaisesti vaan päätettävä syödä terveellisesti lähes joka päivä. Se myös tuo paljon virtaa loppujen lopuksi.
Kokeile myös käydä vaikka uimahallissa, ajattele niin että jos väsyttää ihan hirveästi niin ei tarvii kuin saunoa, tai tänään uin edes 100 metriä, ens kerralla 200 jne.. eli ikäänkuin yrität huijata kroppaasi haluamaan liikuntaa. Nuo lyhyet kävelyt on kans hyviä. Ja kokeile vaikka joskus hieman hypellä kävelyn lomassa tai tehdä edes pari liikettä jossain ulkosalilla.
Mutta tosiaan suurimman työn joudut tekemään tahtotilasi kanssa, kukaan tai mikään muu ei sinua saa energiseksi kuin sinä itse.
Tiedän kokemuksesta, minulla tosin niin raskas työ fyysisesti että vatsaröllykkää ei helposti pääse syntymään, mutta energiat se vie. Sen olen vaan joutunut oppimaan kantapään kautta että aina se ”lepo” ei ole parasta rasituksen jälkeen, vaan joskus liikunta oikeasti palauttaa paremmin ruumiin ja mielen ja tuo lisää virtaa. Ja terveellinen ruokavalio on ihan ykkönen jaksamisessa, se vaikuttaa oikeasti niin paljon.
Tsemppiä

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.