Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   26.4.24 18:48:10

Hevoseen? Olisi kiva omistaa mutta sairaseläkkeellä olen. Hevoset toisivat iloa elämään :(

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 20:17:19

No itse sain aikanaan työttömänä 4200e ja pääomatuloja noin 1000e. Hyvin oli varaa.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Ratsastaja 
Päivämäärä:   26.4.24 20:35:35

Työkyvyttömyyseläkeläisellä vastaa rahaa on! Etuudet on paremmat.

Lisäksi eläkkeensaajan asumistuki on paljon parempi kuin yleinen asumistuki.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Ada 
Päivämäärä:   26.4.24 20:39:31

poni, sinä saat työkyvyttömyyseläkeläisenä enemmän rahaa kuin työttömänä saisit. Jos olet ollut vain vähän töissä, saisit työttömänä vielä paljon vähemmän.

Sinulla on eläkeläisenä myös parempi asumistuki: sinun saamasi eläkkeensaajan asumistuki on paljon isompi kuin työttömän saama yleinen asumistuki.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   26.4.24 20:53:14

Ajatteleppa, itse vuokrasin asunnon Helsingin kantakaupungista ja pidin hevosta täysihoidossa ja vieläpä työttömänä ;)

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.4.24 20:58:55

No en tiedä miten. Makaroonidieetillä ja teltta-asumisella kai.
Mä työttömänä ollessani etsin kotitallin läheltä jossa kaivattiin liikutusapua hevosille. Tehtiin diili, hoidin kaikki hevoset ulos, siivosin neljä karsinaa ja sain ilmaiseksi ratsastaa ihan kuin paljon halusin. Toki pesin varusteita tms. juttuja ihan vaan huvikseen. Tallin omistaja oli aika harmissaan, kun menin töihin, enkä ehtinyt enää olemaan tallinhenkenä.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.4.24 21:00:29

LOPETTAKAA HELKKARISSA NÄMÄ NYT JO.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: ........... 
Päivämäärä:   26.4.24 21:14:26

Miksi toi eläkkeensaajan asumistuki on noin hyvä? Katsoin Kelan laskurista. En halua maksaa veroja eläkeläisten jättimäisiin asumistukiin.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   26.4.24 21:21:05

Eläkeläisten etuuksia voisi karsia. Käsittämätöntä että eläkeläisistä puolet eivät osallistu taloustalkoisiin.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 21:21:55

Jättämällä tallimaksut maksamatta. Myöskään kengittäjälle, ellille tai muille anmatinharjoittajille ei tarvitse maksaa. Onhan heidän tehtävänsä kustantaa persaukisen harrastus… tai niin ainakin täällä suunnilla on monella tapana…

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   26.4.24 21:35:43

Joillakin on isot eläkkeet. Minun eläkkeellä ei pysty hevosta pitämään. Vaikka saan asumistukea niin käteen jää kk 700 €

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   26.4.24 22:08:58

LähettäjäM

Päivämäärä26.4.24 21:35:43

Joillakin on isot eläkkeet. Minun eläkkeellä ei pysty hevosta pitämään. Vaikka saan asumistukea niin käteen jää kk 700 €"

^Sulla on aikamoinen vuokra jos minimieläkkeestä pitää maksaa 300e vuokraan vaikka saat hyvää eläkkeensaajan asumistukea.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Tähtipää 
Päivämäärä:   26.4.24 22:30:28

Eläkeläisten jättietuudet pois. Ihan käsittämätön toi eläkkeensaajan asumistuki, miksei sitä yhdistetä yleisen asumistuen kanssa?!?!

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.4.24 22:35:14

Miten aloittaja pystyisi pitämään hevosta kun on liian sairas töihin?

Vai onko aloittaja sokea eläkeläinen joka haluaa ratsastaa, maalipalloilla, matkustella, harrastaa - ja hevonenkin ois kiva vaikkei työ huvita!

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   26.4.24 22:37:27

Lähettäjäponi

Päivämäärä26.4.24 18:48:10

Hevoseen? Olisi kiva omistaa mutta sairaseläkkeellä olen. Hevoset toisivat iloa elämään :(

JOS PYSTYT PITÄMÄÄN HEVOSTA, PYSTYT KYLLÄ JOHONKIN TYÖHÖN. ELÄKE/KUNTOUTUSTUKI POIS JA HARRASTUSTEN SIJAAN TÖIHIN.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: wuhuu 
Päivämäärä:   26.4.24 23:07:42

Jokun on löytänyt caps lockin..

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.4.24 23:32:23

Tuo en ollut minä.

Provotkaa nyt välillä vähän luovemmin jo. Mutta mihin tyhmä persusakki nyt kykenisi: ei älyä sen vertaa. Huoh

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   26.4.24 23:33:14

Lähettäjä: Piste
Päivämäärä: 26.4.24 22:37:27

Lähettäjäponi

Päivämäärä26.4.24 18:48:10

Hevoseen? Olisi kiva omistaa mutta sairaseläkkeellä olen. Hevoset toisivat iloa elämään :(

JOS PYSTYT PITÄMÄÄN HEVOSTA, PYSTYT KYLLÄ JOHONKIN TYÖHÖN. ELÄKE/KUNTOUTUSTUKI POIS JA HARRASTUSTEN SIJAAN TÖIHIN.

HANKI ELÄMÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Mikko 
Päivämäärä:   26.4.24 23:41:46

LähettäjäPiste

Päivämäärä26.4.24 22:37:27

Lähettäjäponi

Päivämäärä26.4.24 18:48:10

Hevoseen? Olisi kiva omistaa mutta sairaseläkkeellä olen. Hevoset toisivat iloa elämään :(

JOS PYSTYT PITÄMÄÄN HEVOSTA, PYSTYT KYLLÄ JOHONKIN TYÖHÖN. ELÄKE/KUNTOUTUSTUKI POIS JA HARRASTUSTEN SIJAAN TÖIHIN.

^ Tämä.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.4.24 23:47:57

No minä ainakin vuokraan silloin kun varaa on. On kuitenkin oma hevonen mutta eroon pääsee silloin kun haluaa =P

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   26.4.24 23:53:22

Lähettäjä: Mikko
Päivämäärä: 26.4.24 23:41:46

LähettäjäPiste

Päivämäärä26.4.24 22:37:27

Lähettäjäponi

Päivämäärä26.4.24 18:48:10

Hevoseen? Olisi kiva omistaa mutta sairaseläkkeellä olen. Hevoset toisivat iloa elämään :(

JOS PYSTYT PITÄMÄÄN HEVOSTA, PYSTYT KYLLÄ JOHONKIN TYÖHÖN. ELÄKE/KUNTOUTUSTUKI POIS JA HARRASTUSTEN SIJAAN TÖIHIN.

^ Tämä.

HANKI ELÄMÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: keiju 
Päivämäärä:   27.4.24 00:27:25

Ja hevonen ei voi olla elämässä, jonka joku hankkii?

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   27.4.24 00:30:53

Miksi joku laskeskelee toisen varoja, omaisuutta ja elämisiä. Häpeällistä!

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   27.4.24 01:26:28

Mä käyn töissä ja palkasta jää laskujen jälkeen kuusta riippuen muuhun elämiseen rahaa 400-700€ :D

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Kannatonko 
Päivämäärä:   27.4.24 03:46:46

Sairaseläkkeelläkin saa tehdä töitä, jos kykynee. Tietysti tuloraja on olemassa.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 06:55:42

Kaikki työttömät ei ole köyhiä.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   27.4.24 07:56:57

Onhan Sanna Marinkin työtön, ja moni suursijoittaja

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 08:08:25

Eihän aloittaja ole edes työtön?

Puolison rahoilla varmaan moni pitääkin.

"
JOS PYSTYT PITÄMÄÄN HEVOSTA, PYSTYT KYLLÄ JOHONKIN TYÖHÖN. ELÄKE/KUNTOUTUSTUKI POIS JA HARRASTUSTEN SIJAAN TÖIHIN."

Miten se, että joku käy hevostelemassa muutamia tunteja viikossa tekee ihmisestä työkykyisen? Tai vaikka pystyisi viettämäänkin koko päivän tallilla, niin kyllähän se ihminen sen ajan jossain muuallakin viettäisi. Ei sairaat ihmiset vain lakkaa olemasta ja tekemästä mitään, vaan tehdään omien voimien ja pystyvyyden mukaan. Ja sairauksiakin on niin monenlaisia ja vamman laatuja erilaisia.

Se on aika eri asia että hevonen on täysihoitotallilla ja sinne meneminen on jokapäivä valinta, voit jäädä kotiinkin lepäämään jos se on parempi. Ja joka tapauksessa se tallikäynti voi näyttää jokaisella ihan omanlaiseltaan, voit omistaa hevosen koskaan ratsastamattakin.

Monet sairaudet ovat sellaisia, että ihminen näyttää ihmisten ilmoilla ihan terveeltäkin, mutta kun ei sieltä kotoa pääse ihmisten ilmoille kuin silloin. Toiset sairaudet myös pahenevat kausittain, joten voi olla pitkäkin aika että voisi ollakin töissä, mutta sitten vointi romahtaa. Kukapa työnantaja haluaisi työntekijän joka yhtäkkiä yllättäen saattaa jäädä pitkälle sairaslomalle. Ja pahimmassa tapauksessa tulla välillä hetkeksi töihin.

Minä voisin vointini puolesta pitää hevosta täysihoitotallilla tai pihatossa jos minun ei olisi ikinä pakko lähteä tallille vaan hoitaisivat kaiken akuutinkin puolestani. Voisin käydä vointini mukaan kausittain vaikka joka päivä tallilla, en ehkä ratsastamassa kunnolla joka päivä, mutta ajaen varmasti onnistuisi liikutus. Sitten taas olisi päiviä, viikkoja, kuukausiakin kun hevonen olisi liikuttamatta, tai siis jonkun muun liikutettavana. Rahallisestihan tuo olisi ihan älytöntä, mutta tosiaan monella on puoliso, perintöä tai sitten ihan vaan niin pienet kulut että onnistuu.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   27.4.24 08:22:02

Köyhän kannattaa pitää mielessä, että hevosesta ei tule vain iloa. Hevosen omistamisen mukana tulee huolta ja murhetta ja usein niiden myötä isoja rahallisia menoja.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   27.4.24 09:59:38

Ei ole kateudella näköjään mitään rajaa.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   27.4.24 10:23:32

Jos pystyy satunnaiseen työhön voinnin salliessa, esim puhelinmyynti kotona, niin ei potilas silloin kuulu eläkkeelle. Käsittämätöntä että eläke on muka myönnetty, vaikka on oma hevonen. Pro

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   27.4.24 10:23:54

Provohan tämä on.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   27.4.24 10:48:19

Hevosia voi onneksi harrastaa ihan ilmaiseksikin. Ei ole pakko ostaa omaa. Itse olen tallivuoroja vastaan saanut ratsastaa ilmaiseksi just niin paljon kuin tahdon. Olen heppaillut täysin ilmaiseksi viimeiset 15 vuotta, saanut sovittuina päivinä pitää 1-3 hevosta kuin omaani :) Useammalla eri tallilla ollut saman tyyppisellä win-win diilillä. Enkä ole mitenkään erityisen hyvä ratsastaja edes. Luotettavuus on se avainsana, sen kun todistaa niin paljon vapauksia saa.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Masa 
Päivämäärä:   27.4.24 11:02:19

Ei ratsastaminen ilmaista ole, jos tallivuoroja tekee.
Talivuorokin on hinnoiteltu.
Meillä saa tallin teosta 8 €/tunti.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   27.4.24 12:21:01

Hevosista voi saada iloa elämään vaikkei olisi omaa. Kaikilla vaan ei ole varaa hevoseen, eikä se hevonen ole mikään jokaisen oikeus joka yhteiskunnan pitää maksaa. Jos yhteiskunta jo elättää, niin ei sillon kuulukaan olla varaa hevoseen.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   27.4.24 12:33:58

Puhutaanko nyt 20-v työttömästä tai sairauseläkeläisestä vai 40-v työttömästä tai sairauseläkeläisestä? Sillä 4-kymppisellä on todennäköisesti säästöjä (ylimääräistä rahaa), sijoituksia (joista tuottoa), omistusasunto (halvempaa asumista, mahdollisesti jo velatonkin), ei tarvetta ostella turhuuksia "koska muillakin on ja somessa trendaa" (harkitsee rahankäyttöään eikä tärkeintä ole "olla niinkuin muutkin" jonkun ylihintaisen rojun kanssa).

On myös ihmisiä, joilla on paljon rahaa käytössään mutta ei oikein varaa mihinkään ja sitten on niitä, joilla rahaa on vähänlaisesti mutta silti varaa haluamiinsa asioihin.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 12:35:35

No johan taas alkoi kuoro laulaa! Olisitte onnellisia, jos olette terveitä ja teillä on vielä työtäkin. Jokainen hoitaa oman taloutensa ja asiansa sen mukaan kuin kykenee. Eiköhän aika moni vanhuseläkeläinen tai työkyvyttömyyseläkeläinen kremppoineen vaihtaisi riemumielin osia nuoren työkykyisen ihmisen kanssa. Samoin taatusti moni työtön olisi ikionnellinen saadessaan sinun työpaikkasi. Sivusta katsoen moni asia näyttää aivan toiselta kuin mitä se todellisuudessa on.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: No just 
Päivämäärä:   27.4.24 12:35:57

"Jos pystyy satunnaiseen työhön voinnin salliessa, esim puhelinmyynti kotona, niin ei potilas silloin kuulu eläkkeelle. Käsittämätöntä että eläke on muka myönnetty, vaikka on oma hevonen."

Käsittämätöntä, että myönnetään eläke vaikka on oma puoliso. Jos jaksaa makkarissa peuhata edes joskus, jaksaa tehdä myös töitä.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   27.4.24 12:46:49

"Jos pystyy satunnaiseen työhön voinnin salliessa, esim puhelinmyynti kotona, niin ei potilas silloin kuulu eläkkeelle. Käsittämätöntä että eläke on muka myönnetty, vaikka on oma hevonen."

Mitä ihmisen hevoset kuuluu eläkkeeseen? Tuolla perusteella jos on lapsia tai niitä hankkii työkyvyttömyyseläkkeellä, ei saisi saada eläkettä, koska jos pystyy omia lapsiaan hoitamaan niin silloin pystyy tekemään töitäkin. Menee vaikka päiväkotiin. Tai jos on oma auto niin eläke pois, silloin voi mennä vaikka ajamaan taksia kun kerran autolla ajamiseen pystyy. Sitähän tuo tarkoittaa. Vai mikä siinä hevosessa on niin erikoista, se että kaikilla ei ole varaa? No eläkeläisellä ei sitten varmaan saa olla uutta Porscheakaan tai mökkiä Lapissa?

Sulle varmaan on yllätys, että työkyvyttömyyseläkkeellä voi ja on ihan tavallista tehdä työtä ihan luvallisesti. Jotkut tekevät sitä jopa siinä työpaikassam edelleen, josta eläkkeelle jäivät. Ei työkyvyttömyyseläke tarkoita että henkilön pitäisi olla mihinkään kykenemätön. On eri asia olla puhelinmyyjä 40h vkossa kuin tehdä samaa 15h vkossa.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Tara 
Päivämäärä:   27.4.24 14:04:27

Työkyvyttömyyseläkeläisissä on paljon varakkaitakin, jotka harrastavat, matkustelevat, ym. On hienoja taloja, hevonenkin voi olla.

He, jotka ovat köyhiä, ovat toimeentulotuen asiakkaita.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   27.4.24 14:34:36

Käsittämätöntä, että jos kykenee hengittämään hengityskoneessa ja on tajuissaan, niin miten saa eläkkeen? Kyllähän silmiä liikuttamalla pystyy käyttämään tietokonetta ja tekemään siten töitä. Ei silloin rullailla pyörätuolilla ja happipullot messissä mihinkään tallille taputtelemaan hevosia! Jokainen pystyy vähintään tienaamaan only fanssissa vaikka olisi vähän jo kuollutkin.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.4.24 15:25:50

"On myös ihmisiä, joilla on paljon rahaa käytössään mutta ei oikein varaa mihinkään ja sitten on niitä, joilla rahaa on vähänlaisesti mutta silti varaa haluamiinsa asioihin."

Niinpä.
Minä olen jälkimmäisiä sikäli että niihin halpoihin, kaikkien kukkaroille sopiviksikin mitoitettuihin introverteille kotihiirille sopiviin huveihin on varaa - en pystyisi edes muihin.

Minullapa on vain vuokrakoti eikä autoa. Eikä lainoja niihin, eikä kiinteistö- eikä autoveroja, bensakuluja eikä ole kuin kotivakuutus, ei mitään autojen tai asuntojen vakuutuksia. Kaukolämpö- osakeyhtiössä asuvan 1 hengen sähkönkulutus jossa aina liikkuva osanen on hellan uunin käyttö.

Minulla on esimerkiksi varaa Spotifyyn välillä tai +-hyvin halpaan kirjapalveluun, koska olen niin köyhä, ettei minulla ole mitään mahiksia ostella mitään kalliita eikä tarvitse hiki otsassa omaan asuntoon johon ei varaa ja ei toki edes haluta. Ei ole enää nuori ja typeerä. Ei tee typeriä mieli. On aina tehnyt mieli tasan osastoa vaatimattoman peruskodin tähdellisten asioiden laitto kuten 'Anttilan matot verhot pyyhkeet lakanat täkit tyynyt'- osasto. Vähän kukkivia kukkia, kirjahyllyt täynnä lukemista. Musiikkia. Mahdollinen lemmikki. Tarpeelliset kodinkoneet sekä keittiökapineet ja muu taloustavara.

Kun ei hingu älyttömiä, ei juokse ulkona eikä ulkomailla eikä ole mitään halua edustaa eikä olla olevinaan 'joku' eikä 'jotain', eikä luule sellaisia itsestään, ei ole henkistä tarvetta, ihminen pärjää hirmuisen paljon paremmin.

Jos minäkin olisin kaatanut ne vähät rahano kalliisiin elämyksiin, valmisruokiin, matkoihin ja muotiin, olisi järkyt auto- ja asuntovelat ja omaisuuteen liittyvät kulut, olisi yhtä tyhjänä pankkitili ja yhtä tyhjänä niin kaapitkin. Sen sijaan saan jotain edes. Parempituloiset omaisuudenkeruineen ja turvattuine asemineen kadehtivat sitten köyhältä 5.95€ kilon halpisjuustoa ja paria halvempaa hedelmää kuin mitä itse ostavat, syödessänsä itse niitä paremman luokan lohifileitään, sisäpaistejaan, sekä puolentoistakympin kilo lihankorvikkeitaan kauhistellen miten kanalia törsääjiä ne köyhät ovat jos ostavat halpislenkkimakkaran.

Samaan aikaan kuin minä saan edes halutessani muutaman 0-5€ e-kirjan irti - pysyvästi omiksi - normaalivaraiset selittävät sen olevan liian kallista heille. *facepalm*

Normaali-parempituloiset ovat aina näkemässä vaivaa ja moittimassa köyhempiä hoidettuaan oman kulutuksensa niinkin yläkanttiin tuloihinsa nähden, että nähdään, ettei ole edes parin kolikon asioihin.

On kumminkon ollut kovin varaa koska on ostettu niin kalliit kaarat ja kämpät joista niin hirveät lainat
Viietetään yleisesti niin tuhlailevia elämäntyylejä huutaen miten pitää olla ja päästä ja mennä ja kuluttaa: Elämyksiä! Matkoja! Ulos! Valmista ruokaa! Muotia!

Onko mun ankanpyrstöni päässäni hyvin ja erottuuko neonvärinen tupsu siinä millin siilessä vielä tarpeeksi? Voi kun mulla on niin kehno palkka. Kamala miten riistetty olen. Mentäiskö TAAS lakkoon? Se korjaantuu kampaajalla! Kaikki on hyvin kunhan millin siili on tarpeeksi loistavan värinen! Laitetaan kartano, uusi koiranäyttelyauto ja pari uutta pentua. Myydään jotain tyhmää sälää väkisin tuttavapiirille. Kyllä se siitä.

Tule rakas, mennään ja käydään koko viikonloppu ravintolassa. Elokuvissa. Baarissam. Kartsalla. Kunhan shopataan itsemme uuvuksiin muotia ja valmisruokaa. Sitten olemme taas niiin köyhiä, yliverotettuja, kaikki poliitikkojen ja sähköfirman syytä. Ja köyhien! Ne pitäisi oikeasti n**tata, eikö! Kehtaavatkin syödä makkaraa ja perjantaina saunakaljan! Laiskat tuhlurit!

Tässä on 2024 Suomi-kuva.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Pena 
Päivämäärä:   27.4.24 15:40:44

Näiden takia Suomi onkin konkurssissa ja vielä ihmetellään että miksi tukia ei makseta entiseen malliin.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   27.4.24 15:46:26

Käy kysymässä siltä koska ei kai me täällä hötölässä tiedetä kenenkään yksittäisen ihmisen sairaseläkkeen määrää tai varallisuutta.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 16:06:41

Halpa talli, tarjoavat vuokralle. Jotkut kans tekee tallivuoroja. Tiedän yhden joka käy töissä mutta tekee silti talleja sen verran että joutuu maksamaan vaan 20e/kk vuokrasta.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: omg 
Päivämäärä:   27.4.24 16:47:42

Isotuloinen puoliso auttaa.

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.24 16:50:17

Vanhempani maksavat

  Re: Miten ihmeessä työttömällä on varaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.4.24 17:56:57

"Sulle varmaan on yllätys, että työkyvyttömyyseläkkeellä voi ja on ihan tavallista tehdä työtä ihan luvallisesti. Jotkut tekevät sitä jopa siinä työpaikassam edelleen, josta eläkkeelle jäivät. Ei työkyvyttömyyseläke tarkoita että henkilön pitäisi olla mihinkään kykenemätön. On eri asia olla puhelinmyyjä 40h vkossa kuin tehdä samaa 15h vkossa."

Nykyisin tk-eläke pyritään aina hylkäämään ja suosittamasn tilalle ammatillinen kuntoutus, jos mahdollista. Ratkaisukäytännöt ovat niin tiukkoja, että vaikeastikin sairaat joutuvat olemaan te-palveluissa työnhakijoina, vaikkei heillä ole tosiasiallista työkykyä minkäänlaiseen työhön.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.