Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   26.4.24 16:35:07

Kyselen teiltä, jotka olette lopettaneet SSRI-lääkkeen käytön, mutta joilla on taipumusta kausittaiseen masennukseen: oletteko löytäneet keinoja masennuskausista selviämiseen?

Olen parhaillani vierottamassa itseäni SSRI-lääkkeestä (Venlafaxin). Mulla on ollut koko ajan ongelmia muistaa ottaa lääke ja siksi koen alkavia vierotusoireita usein. Jostain syystä koko mun systeemi kertoo mulle, että en halua tuota ainetta kehooni. Kuitenkin toisaalta hieman mietityttää tulevaisuus.

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.24 16:40:47

Venlafaksiini on SNRI :)

Uutta kokeiluun vaan jos ilman on liian synkkää. Ne on hyvin erilaisia kokemuksia.

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: Sama 
Päivämäärä:   26.4.24 16:41:05

Itseasiassa venlaflaxin on snri, ei ssri. Jos ssri-lääkkeet ei sovi, kokeillaan usein snri-lääkettä kuten brintellix ja venlaflaxin. Muuten neuvoisin juttelemaan lääkärin kanssa, ja kokeilemaan lopetusta jos siltä tuntuu.

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   26.4.24 18:58:47

Kokeilin toistuvaan masennukseen ssri-snri lääkkeitä. Ei auttanut. Nyt kokeillaan mielialan tasaajaa ja psykoosilääkettä, jos ois kuitenkin kaksisuuntaisen masennusvaiheet jotka piinaa. Psykoterapia ei vaikuta toistuviin masennuskausiin mitenkään minulla. Diagnoosia siis arvioidaan uudelleen.

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.4.24 19:46:28

Sama, se on Venlafaxin tai venlafaksiini, ei flaxin

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   26.4.24 20:56:01

Kannattaa lukea Aku Kopakkalan masennus-kirja, siinä hyviä kriittisiä näkökulmia ssri tms vastaaviin masennuslääkkeiden, ja niihin liittyviin vieroitusoireisiin. Ja myös hyviä pointteja muusta masennuksen hoidosta ja ennaltaehkäisystä!

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   26.4.24 21:32:22

Liity Facebookissa ssri-vieroituspalstalle

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   27.4.24 16:08:41

Täsmentäisitkö, että millaisia ongelmia kausittainen masennus käytännössä aiheuttaa? Venlafaksiini ei ole terveellistä ja pitkän käytön jälkeen sitä ei välttämättä pysty lopettamaan ja keho kestää sitä huonosti vanhempana. Monilla elämänlaatu on jatkuvasti huono kun sitä aikansa käyttää eli siihen verrattuna kausittainen masennus olisi pienempi harmi

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   27.4.24 17:09:21

Noh, masennusta. En halua avata asiaa sen enempää.

Mä oon siis aloittanut jo lopetuksen. Viime viikon alusta asti olen poistanut kapselista yhden tabletin. Katsotaan, milloin uskallan poistaa toisenkin.

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 17:19:22

Söin venlafaxinia pari vuotta. Lopetus oli ihan kamalaa vaikka tein sen asteittain todella kärsivällisesti. Viimeiseksi iski aivan jäätävä pahoinvointi, makasin vessan lattialla pari päivää. Sitten tuli ihan järjettömän synkkä olo joka kesti jonkun aikaa. Eli muista että kaikkea voi olla tulossa! Hienoa silti että lopetat, todella paljon tsemppiä.

Alkuperäiseen kysymykseen ei ole minulla muuta kun aika tylsiä vastauksia. Liikunta, rutiinit, ruokavalio ja se että pyrkii tekemään asioita mistä nauttii pitävät pään jotakuinkin kasassa. Ei ole aina helppoa mutta en ikinä enää koske yhteenkään ssri/snri/ym lääkkeeseen.

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   27.4.24 17:20:47

Piste, millä tavalla lopetit?

Mä oon syönyt lääkettä vähän yli vuoden.

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 17:24:06

Juuri noin että poistin kapselista aina yhden tabletin kerrallaan ja söin jonkun aikaa sitä pienennettyä annosta ennenkun poistin seuraavan. Olin ihan loppumetreillä kun iski tuo pahoinvointi, sen jälkeen en enää ottanut yhtäkään.
Tästä on aikaa niin en muista nyt tarkkaan, mutta kuukauden pari siis lopettelin pikkuhiljaa.

  Re: SSRI-lääkkeen käytön lopettanut!

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   27.4.24 17:27:07

Ok! Kiitos kokemuksen jakamisesta sekä tsempeistä. Mulla on ihan sama olo, että en enää koskaan halua syödä näitä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.