Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parhaat vinkit pitää jalat pehmeinä?

Lähettäjä: tuoksuöljy 
Päivämäärä:   26.4.24 12:49:22

Tietysti raspaus ja voidetta. Onko voidesuosituksia? Ja pehmeällä kävely? Mitäs muuta?

  Re: Parhaat vinkit pitää jalat pehmeinä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.24 12:53:10

EI raspausta, aiheuttaa vaan lisää kovettumia kun iho puolustautuu. Oikeankokoiset sukat(!!) ja oikeankokoiset ja -malliset kengät. Voiteeksi esim. Carbalan+, Decubal 70%, Lemonjuice&Glycerin kantapäävoide. Säännöllinen käynti jalkahoitajalla.

  Re: Parhaat vinkit pitää jalat pehmeinä?

Lähettäjä: pist-e 
Päivämäärä:   26.4.24 12:55:17

Oikean kokoiset ja oikean malliset (paljasjalka)kengät! Pahat kovettumat ovat aina oire jostain. Uskallan väittää, että ainakin 90% suomalaisista kävelee ihan vääränmallisilla kengillä.

  Re: Parhaat vinkit pitää jalat pehmeinä?

Lähettäjä: selja 
Päivämäärä:   26.4.24 13:02:59

Ihmisen pitäisi liikkua ilman kenkiä niin paljon kuin mahdollista, esim nurmi, hiekkaranta, koti, pururata...

  Re: Parhaat vinkit pitää jalat pehmeinä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.4.24 14:03:18

Jalkojen virheasentojen korjaaminen ja sopivat jalkineet. Päivittäinen tai ainakin joka toinen päivä tapahtuva rasvaus laadukkaalla rasvalla (= ei pelkkää vaseliinia tai tuoksua).

  Re: Parhaat vinkit pitää jalat pehmeinä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.4.24 20:38:05

Minusta hauska näitä aina ihmetellä, kun toiset hoitaa ja rasvaa jalkojaan päivittäin ja silti jalat näyttää surkeita. Itse en ikinä rasvaa jalkoja, 34 ikävuoteen mennessä olen rasvannut ne ehkä 10 kertaa yhteensä ja silti ne ovat kuin "vauvan pylly". Pehmoiset, ei kovettumia tms. Isällä sama, kun taas toinen puolisko perheestä kärsii sitten kuivista ja karkeista jaloista. Mistähän johtuu? Itse inhoan sukkia, en pidä niitä kuin pakollisen verran talvellakaan, kesällä en juuri ikinä. Leveä jalka, vasta viime vuosina olen kiinnittänyt huomiota enemmän, että kengät oikeasti istuu joten varmasti on vuosien varrella ollu puristavaa kenkää. Kesät läpsyttelen feikkicrocseilla kaikki mahdolliset, tyyliin juhliin jotku oikeat kengät. Muuten tallissa, ajaessa hevosia, laitumia korjatessa jne, aina crocsit. Syön mitä sattuu, en todellakaan mitenkään erityisen terveellisesti.
Muuten tosiaan paljain jaloin kävelen sisällä ja ulkona tasasilla pehmeillä pinnoilla kuten nurmikolla ja betonilaattojen päällä, mutta en tykkää kävellä soralla/hiekalla enkä minkään piikkimattojen tms päällä, koska ne tuntuu liikaa jalkapohjissa, kun niin pehmeä iho.
Onko tämä joku geneettinen juttu? Muuten mulla kyllä on enemmän atooppinen iho. Tai sitte toimikaa yllä kuvatulla tavalla niin pehmenee kintut :D

  Re: Parhaat vinkit pitää jalat pehmeinä?

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   26.4.24 22:21:08

Ruokavalio vaikuttaa tähänkin, sekä tietysti sukat jalkineet ja jalkojen verenkierto ym

  Re: Parhaat vinkit pitää jalat pehmeinä?

Lähettäjä: Karma 
Päivämäärä:   26.4.24 23:29:41

Ne paljasjalka kengät ei todellakaan ole mikään vastaus kaikkiin ongelmiin. Melkein alkaa jo huolestuttamaan, että näitä tyrkytetään aina jalkoihin kun "ei jakseta seistä 12h" tai "jalkani väsyy hoitotyössä". Kenenkään ei pitäisi ikinä ruuvata jalkaansa pj kenkiä betonilattialle vetämään työvuoroa. Ei kylmiltään eikä oikeastaan totuttuakaan koko vuoroksi. Ja nimenomaan sinne kovalle tasaiselle lattialle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.