Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.4.24 10:36:20

Mieheni tienaa tuon verran ilman korkeakoulutustakin. Naisvaltaisten alojen korkeakoulutettujen taas jostain syystä pitäisi iloita, jos/kun saavat tuon verran.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.4.24 10:37:08

Tarkoitan siis 3000€/kk palkkaa.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   25.4.24 10:37:18

Minäkin tienaan jopa yli ilman korkeakoulutusta. En kyllä olekaan naisvaltaisella alalla.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.4.24 10:40:43

Tuottavuus ja asiakkaan maksukyky, mitä ne mahtaa olla?
Suomessa on Euroopan halvimmat insinöörit.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   25.4.24 11:11:46

Se onkin mies. Pallit pätevöittää työhön kuin työhön, ei siinä koulutuksia tarvita. Nainen ei taas osaa ankarasta koulutuksesta huolimattakaan mitään ja vaikka osaisikin, ei sille tarvitse mitään maksaa. Mieshän elättää sen naisen.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: Yksitotuus 
Päivämäärä:   25.4.24 11:15:13

"
Se onkin mies. Pallit pätevöittää työhön kuin työhön, ei siinä koulutuksia tarvita. Nainen ei taas osaa ankarasta koulutuksesta huolimattakaan mitään ja vaikka osaisikin, ei sille tarvitse mitään maksaa. Mieshän elättää sen naisen."

Ei tarvitakaan, eikä tarvitsekaan maksaa. Hanki pallit, jos noin harmittaa.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.4.24 11:19:12

No mä olen ihan tyytyväinen 3 000 palkkaani, saan kuitenkin tehdä valtaosan työstäni etänä ja se on minulle hyvin tärkeää. Jos minulle sanottaisiin, että saat 4 000 tästä lähin kunhan istut joka päivä toimistolla, niin täytyy sanoa, että en vaihtaisi. En asu missään pk-seudulla tai muussakaan isommassa kaupungissa, vaan pienessä kunnassa. Täällä on halpaa, mutta tilavaa asua. No, lapsia ei ole eli se varmaan toki myös vaikuttaa mielipiteeseeni.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.4.24 14:05:02

Alkakaa ahtaajaksi niin ei tarvi istua koulunpenkillä ja liksa hyvää. Lakkoilun jölkeen hyvät ylityölisätkin.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   25.4.24 15:01:51

Ei se olekaan. Kaverini tienaa lähihoitajana yksityisellä firmalla 3500e bruttona, lisät päälle. Valmistun itse kohta sairaanhoitajaksi ja neljän vuoden AMK opiskeluiden+opintolainojen jälkeen en todellakaan mene töihin kunnalle 2800e kuukausipalkalla. Ehei vaan menen yksityiselle 4000e kuukausipalkalla, lisät päälle. Sairaanhoitajien palkka pitäisi jossain vaiheessa nousta sinne 3200e. Siinä kohtaa voin harkita kuntapuolta kun tulee kokemuslisät päälle. Mutta tarkoituksena on tehdä vakkarityön päälle hieman keikkatyötä että ansiot pysyy siellä neljässä tontussa.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: Afff 
Päivämäärä:   25.4.24 19:18:58

Minä valmistun tänä tai ensi vuonna maisteriksi ja 3 tonnia on vasta kandin palkka tällä alalla. Maisterin lähtöpalkka on jossain 4-4,5 tonnin kohdilla... En siis todellakaan olisi iloinen, jos saisin 3 tonnia maisterina.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   25.4.24 19:47:26

Palkkahan riippuu siitä, mitä työstä ollaan valmiit maksamaan. Ihmiset on joissain asioissa valmiit maksamaan valtavia summia hyvin vähästä työstä ja taas hyvin haluttomia maksamaan suuresta työmäärästä.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.4.24 20:08:02

Onhan tätä tutkittu, että miesvaltaisilla aloilla maksetaan enemmän nimenomaan koska siellä on miehiä. Sitten jos riittävä prosentti naisia hinkuu alalle palkatkin laskee..

Ja minusta 3000 on tusinatradelle ja monelle muulle AMK-alalle aivan pätevä. Samoin kandille.

Maisterilla lähtötaso siellä 4-5t€/kk.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   26.4.24 17:58:53

"Sitten jos riittävä prosentti naisia hinkuu alalle palkatkin laskee.."

-Tässä näkyy kasvatuksellinen ongelma ja ns. kiltintytön syndrooma. Opiskelukavereiden ja läheisempien työkavereiden kanssa keskustellaan palkasta varsin avoimesti ja ollaan alalla, joka nimenomaan kärsii naisistumisen aiheuttamasta palkkatason laskusta. Tiedossani olevat palkkaerot on ihan suoraan verrannollisia persoonaan. Samana vuonna opintonsa aloittaneista ne, jotka vaihtaa työnantajaa, ottaa vastuuta, osaa vaatia jne. saa parhaimmillaan 25% parempaa palkkaa kuin ne, jotka pysyy harjoittelijasta asti samalla työnantajalla, tekee ylitöitä, muttei oikein halua mitään lisävastuita ja odottaa palkankorotuksen tipahtavan ilman vaivaannuttavia keskusteluja aiheesta.

Moni nainen ottaa työhaastattelussa sen palkan, jota työnantaja ehdottaa, vaikka pitäisi ihan pokkana ilmoittaa mitä haluaa ja todeta ota tai jätä. Ja luonnollisesti pitäisi vaihtaa työpaikkaa ollessaan asemassa, jossa niin voi todeta tai ainakin feikata riittävän hyvin olevansa siinä asemassa. Työpaikan vaihto on myöhäistä siinä kohtaa kun lama vie edelliseltä työnantajalta hommat ja kaikki tietää sen. Työpaikkaa pitää vaihtaa silloin, kun työvoiman kysyntä on suurin.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: Yew 
Päivämäärä:   26.4.24 18:39:41

Minulla on maisterin tutkinto, ja palkkaa saan alle 3k.

  Re: Miksi 3000 olisi hyvä palkka korkeakoulutetulle?

Lähettäjä: Miiru 
Päivämäärä:   26.4.24 19:11:31

Yliopisto maksaa 2300 €/kk maisterille, 100 % työaika, oman alan töitä...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.