Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.24 08:12:02

En voi viedä lasta harrastukseen, koska minulla ei ole varaa 35€:n kisamatkaan. Auto remontoitiin, jotta pääsisin töihin, ja säästöt menivät siihen. En halua pettää lasta. Olen yrittänyt myydä tavaroita, mutta ne eivät mene kaupaksi. Palkka tulee vasta ensi torstaina, ja ruokaa on kaapeissa. En käytä päihteitä enkä tupakoi. Vanhemmat eivät ole elossa, eikä minulla ole ketään kavereita, joilta voisin lainata. Tuntuu todella vaikealta ja tekisi mieli itkeä

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   25.4.24 08:14:23

No tuossa tilanteessa ei voi oikein muuta kuin itkeä.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.4.24 08:16:55

No yhyy. Tän(kin) takia on luottokortit. Ota pikavippi jos et muuta keksi.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 08:19:20

Ei lapsen harrastus ole niin tärkeä että talous saisi kaatua.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.24 08:20:32

En halua ottaa velkaa.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   25.4.24 08:23:51

Lapsilisä tulee huomenna, pyydä harrastekaverilta lainaan ja kerro että maksat huomenna

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.24 08:25:31

Raha pitää ehdottomasti olla tänään seuralla.
Lähdin keräämään pulloja. Oon tienannut jo 0.35€.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   25.4.24 08:25:41

Käännä tämä voimaksi, päätä, että et ole koskaan enää toiste tässä tilanteessa vaan alat nyt hoitaa taloutta paremmin ja vaurastut. Tämänpäiväinen kannattaa jättää väliin, keksit vaikka jonkun tekosyyn lapselle ja teette jotain kivaa kotona.

Olen ollut hieman vastaavasssa tilanteessa, mutta siitä on mahdollista päästä pois. Jos sulla on persaukisia kavereita niin vähennä yhteydenpitoa. Nykyään saa ilmaiseksi todella paljon materiaalia kuinka hoitaa talouttaan paremmin. Ala säästää puskuria, maksa lainat pois jne. Mäkin luulin, ettei olisi mitään mistä säästää, oli.

Laitan nykyään aina laskujen maksun palkasta jäävän pienen osan säästötilille ja siirrän sieltä käyttöön vain tarvitsemani summan. Säästöön taas koitan saada nopeasti tasasummia. Vien pulloja kauppaan, myyn tavaraa torissa, teen sivutöitä jne jne. Tämä on pitkäjänteistä hommaa ja välillä tulee mahaplätsejä, mutta on todella paljon stressivapaampaa elämää kun ei ole maailmanloppu kun koiran eläinlääkäriin menee yllättäen 600€ vaan sen voi maksaa vain iloisena siitä että koira sai hyvää hoitoa.

Ainakaan uhriutuminen ei auta, omia valintoja hankkia lapsi jne (missä isä on, eikö hän voi maksaa?). Ensin toteat, että olet itse itsesi saanut soppaan ja nyt hankkiudut sieltä pois. Ja sitten alkaa se kovin homma, suunnitelman toteuttaminen. Olisiko mahdollista opiskella lisää, saada parempaa palkkaaa jne?

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 08:26:35

Soita jollekulle harrasteäidille tai -isälle ja vaikka valehtele, että sulla on jokin pankkikorttiongelma tai ettet saanut käteistä ja maksat huomenna takaisin. Ja sitten kanssa maksat. Älä tee tätä jos et itse saa niitä lapsilisiä.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.4.24 08:33:52

Aina saa myytyä jotakin. Se sitten on eri asia onko se järkevää.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   25.4.24 08:34:50

Kyllä mä ottaisin pikavippiä tai käyttäisin luottokorttia tällaisessa tapauksessa. Tosi kurjaa lapselle jos ei pääse.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   25.4.24 08:36:12

Kuulostaa kummalta kun aloittaja sanoo, ettei halua ottaa velkaa, mutta harmittelee myös, että ei ole ketään keneltä lainata. Ihan samallalailla se on velkaa lainasi sitä pankilta, ystävältä pikavippifirmalta tai kummin kaimalta.
Epäilen, että tässä on taas tkana kalastelua. Aloittaja toivoo, että joku ilmoittautuu lahjoittamaan ap:lle tuon summan.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.24 08:37:04

Minulla ei ole velkaa, sillä olen maksanut sen pois neljä vuotta sitten. Olen laittanut käytännössä kaiken myytäväksi kelpaavan myyntiin, mutta kauppa ei vain käy, vaikka kuinka edullisesti yrittäisin myydä. Uusi työ on etsinnässä (ja toiveena parempi palkka).

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.4.24 08:38:01

Et mistään, jos et halua ottaa velkaa. Luottokorttia itse käyttäisin vastaavassa tilanteessa noin pieneen summaan. Korkoa ei ehdi tulla, jos maksat heti luoton pois, kun rahaa tulee.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.24 08:40:36

Mulla ei ole luottokorttia.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Xixi 
Päivämäärä:   25.4.24 08:42:23

Eikö lapsen isä voi maksaa reissua?

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.4.24 08:43:10

Jatkoa varten kannattaa varmaan hankkia luottokortti. Se ei tietysti tänään auta, mutta välttää tällaiset tilanteet jatkossa. Tänään voit soittaa urheiluseuraan ja selittää tilanteen. Yleensä ymmärrystä riittää, jos yrittää edes hoitaa asiansa.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   25.4.24 08:43:59

Tämä on perinteinen rahankerjuuitku. Lainaa ei voi ottaa, mutta netissä voi kerjätä. Vanhempia, sukulaisia, kavereita, työkavereita tai naapureita ei ole, ja asutaan 475 km kaikesta sivistyksestä.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   25.4.24 08:45:04

Lapsen isä tai sen puolen isovanhemmat? Kait myt joku sukulainen vuorokaudeksi uskaltaa tuon lainata, maksat lapsilisistä. Tai selität harrastusväelle että maksat heti huomenna. Jos olet kunnollinen vanhempi niin luulisi järjestyvän.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.24 08:45:14

Xixi
Isä ei maksa lapselle mitään ylimääräistä.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   25.4.24 08:45:34

Lapsella ei ole isää, eikä isän puolen sukulaisia. Eihän nämä muuten toimisi.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.24 08:49:56

En todellakaan elänyt vastuuttoman kusipään kanssa. Mies rupesi menestymään työelämässä ja muuttui todella ylimieliseksi ja ahneeksi. En olisi koskaan voinut kuvitella, että mielestäni tulisi tuollainen. No, itselleen on kuoppansa kaivanut, kun on pilannut välinsä lapseensa ja entisiin kavereihinsa.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Yty 
Päivämäärä:   25.4.24 08:51:52

"Jos sulla on persaukisia kavereita niin vähennä yhteydenpitoa."

Eli vain varakkaiden kanssa kannattaa kaveerata? Kamala ajatusmaailma!

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: EiOmalla 
Päivämäärä:   25.4.24 08:54:08

***: Mikä paikkakunta? Jos omani lähellä, voin tänään tulla maksamaan tuon summan ja maksat minulle takaisin huomenna.
Ja siksi paikanpäälle haluan tulla maksamaan, koska haluan nähdä rahan menevän harrastustoimintaan.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.4.24 09:09:14

Voisin muuten lainata, mutta kun minulla ei ole kuin satasen seteleitä. Harmi juttu

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   25.4.24 09:13:05

Samakuin EiOmalla, voin maksaa kun annat vastaavalla summalla tavaraa kaniin huomiseksi. Etkä haise tupakalle.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.24 09:33:39

Sain tarvittavan summan lapsen harrastusta varten lapsen harrastus kaverin vanhemmilta. He eivät halua edes, että maksan takaisin. Toivon, että jokainen, joka on törkeästi kommentoinut, joutuu joskus tähän tilanteeseen. Onneksi on vielä hyviä ihmisiä olemassa.😍😍😍😍

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   25.4.24 09:33:57

""Jos sulla on persaukisia kavereita niin vähennä yhteydenpitoa."

Eli vain varakkaiden kanssa kannattaa kaveerata? Kamala ajatusmaailma!"

Onhan se hieman karua, kyllä. Ja kyllä minulla on edelleen niitä persaukisia kavereita. MUTTA, olen tietoisesti vähentänyt ajanviettoa niiden piirien kanssa jossa on aina normaalia että kaikki rahat on lopussa, lainataan sieltä, lainataan tuolta, ei makseta takaisin, elämä potkii päähän kun vanhat autot hajoaa.

Aloin laskea asioita paperilla, vaihdoin auton uudempaan -lyhennysten jälkeenkin mulla jää 150€ kuussa enemmän käteen kun uudempi auto kuluttaa vähemmän eikä ole koko ajan pajalla.

Vein hevoseni edullisempaan talliin jossa teen viikonloppuvuoroja.

Opiskelin opinnot loppuun, tein lisää opintoja. Palkka on noussut nyt 1,5 vuodessa (brutto) 1200€.

Olisin tietysti voinut jäädä kierimään itsesäälissä ja omaksua köyhän identiteetin, mutta en tehnyt näin.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.4.24 09:42:08

Miten voi olla ihmisiä joilla ei ole yhtä ainutta kaveria, sukulaista, työkaveria, naapuria tms jolta voi pyytää apua tarvittaessa?? Oletteko ihan erakkoja jotka ei ole ihmisten kanssa missään tekemisissä?

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 09:46:43

"
Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 25.4.24 09:33:39

Sain tarvittavan summan lapsen harrastusta varten lapsen harrastus kaverin vanhemmilta. He eivät halua edes, että maksan takaisin. Toivon, että jokainen, joka on törkeästi kommentoinut, joutuu joskus tähän tilanteeseen. Onneksi on vielä hyviä ihmisiä olemassa.😍😍😍😍"

En näe yhtään törkeää kommenttia. Vaan ihmettelyä, että ei viitsitä sitä rahaa lainata, helpostihan tuo onnistui.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   25.4.24 09:46:51

Ainakin itselläni on niin, että minut on totuttu näkemään tukipilarina ja kukaan ei halua nähdä minua heikkona tai apua tarvitsevana. Jos pyydän apua, en sitä yleensä saa -tekosyitä riittää miksi ei voisi auttaa vastavuoroisesti.

Niinpä olen päättänyt rakentaa elämäni sellaiseksi, että minulla on mahdollisuus tarvittaessa ostaa apua. Tietenkin toivoisin löytäväni lähipiirin joka auttaisi vastavuoroisesti.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   25.4.24 09:56:27

Minulla on myös se ongelma, että minun odotetaan aina auttavan ja tukevan muita. Olen suvun ensimmäinen ylioppilas, ensimmäinen yliopistosta valmistunut, ihan ok palkkaisessa ammatissa. Niinpä lähisukuni ajattelee, että elämäni on helppoa ja minulla on velvollisuus auttaa heitä.

Kerran opiskelijana pyysin äidiltäni pientä lainaa kun oli todella tukala tilanne. Hän ei auttanut, vaikka olisi voinut. Mutta koska hänkin on 16 vuotiaasta selvinnyt itse, niin minunkin pitää. Oli niin hellämielinen, että heitti minut vasta ylioppilaaksi valmistumisen jälkeen 17 vuotiaana kotoa.

Olen sitten tukenut rahallisesti perhettäni, kuskannut heitä koska heillä ei ole ajokortteja (eikä siten tietysti autojakaan) jne jne vuosia. Olen maksanut paljon äidilleni asioita, koska hänellä "ei ole varaa". Mm. kerrostaloasunnon ja mökin remontteja, jotta niiden arvo säilyisi -omistan näistä siis osan, mutta äidillä asumisoikeus. Niinpä olen jännässä tilanteessa: tienaan hyvin, mutta lyhennän näitä remonttilainoja aika isolla summalla. Asun itse todella vaatimattomasti tämän vuoksi. Ja jälleen lähisuku ajattelee, että minulla on varaa auttaa kun elän niin niukasti -olen kyllä avannut tätä asiaa heille, mutta eihän se aukea kun matikka ei vaan aukea.

Mikä "kivointa", minulle selvisi äidin asioita hoitaessa, että jaaa, tällä vähävaraisena mummelina elävällä ihmisellä onkin useampi kymppitonni säästössä. Ja että hän on rahoillaan avustanut säännöllisesti pikkuveljeäni (joka ei halua tehdä töitä kuin 5 tuntia 3 päivänä viikossa).

Tuntuu ihan @!#$ epäoikeudenmukaiselta.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.4.24 09:57:08

"Jos sulla on persaukisia kavereita niin vähennä yhteydenpitoa."
Siinä on taas hieno ihminen, ystävyys mitataan rahassa :D

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: rea 
Päivämäärä:   25.4.24 10:23:20

Aloittaja selvitti ongelmansa tunnissa kun selvisi että täällä kukaan ei lahjoita näkemättä, loistavaa.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Huokaus vain 
Päivämäärä:   25.4.24 10:29:19

Eivät kaikki ihmiset saa luottokorttia. Ei tarvitse olla vikaa tiedoissa, pienet tulot riittävät.

On siis typerää että huudetaan aina muille "ota luottokortti".
Jos ihmisellä on kolmestakympistä kiinni näin, pitää ymmärtää jotain asiasta.

Minullakin on tällä hetkellä tulot netto noin suurin piirtein tuon verran vajaa puolitoista tonnia, puhtaat luottotiedot, en ole milloinkaan ollut UO:ssa, kaikki laskuni ovat maksettuina, enkä minäkään saisi luottokorttia. Enää nykyään. Sillä olen niin pienituloinen, ja ne ajat ovat ohi kun minullekin tyrkytettiin järjettömän suurella luotolla luottokorttia.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.4.24 10:33:06

Olisin kysynyt, että onko lapsella itsellä rahaa säästössä, josta ottaa tähän hätään.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   25.4.24 10:49:23

No heitä vaikka palloa, tosin en tiedä, kuka maksaa pallon heitosta 35e.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 10:52:59

Meillä kyllä ihan seuran johdosta on linjaus, että tiukoissa tilanteissa vähävaraisia perheitä tuetaan tällaisissa tapauksissa.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Huokaus vain 
Päivämäärä:   25.4.24 10:53:41

Toisekseen on se myös erikoista miten itse laajan piirin omaavat ihmiset kuvittelevat kaikkien muiden olevan samanlaisia ja olevan jotenkin epänormaalia ettei ole niin kaikilla. Eivät yhtään ymmärrä mitään muuta kuin itsellä on kokemusta.

Miksei osalla ole kykyä ymmärtää tällaisia normaaleja asioita, kuten sellaista ettei kaikilla ole samoin kuin itsellä?

Hyvä esimerkki on kun joku alkaa jossain yhteydessä ällistellä sitä, miten voi olla, ettei jollain muulla ole kesämökkiä eikä ketään kenen mökille mennä juhannuksena.

Ei se kaikille normaalin elämän kirjoissa eikä mikään elämän pakko olla.

Toisaalta huudetaan ettei saisi olla edes +- 10€/kk suoratoistoa tai jotain mitä nyt hyvänsä, sellainen raha vie turmioon ja on ökyä ja ja ja. Toisaalta oletetaan kaikilla itsestäänselvästi pitävän olla kokonainen ylimääräinen erillinen kiinteistö jossain ....

Silmälappuja on ihmisillä aikamoisia.

Se mistä sitten varoitellaan muita, on köyhien kanssa kontaktissa olo. Jotta pysyttäisiinkin itse oikein siinä omassa kuplassa tietämättä mistään muusta mitään.

- Eräs:

minulla ja saman katon alla asuneilla perheenjäseneillä oli myös vuoskymmenet riesana sellaisia oman perheen verenimijöitä. En päässyt joukon aikuisista hurjalla ikäerolla nuorimpana katkaisemaan tätä. Meiltä käytiin viemässä minun meille ostamani tavarat enkä voinut tehdä oikein mitään. Se olisi vaatinut vähän muiltakin kuin minulta asennemuutosta. Kun vanhemmista jätti aika kummastakin, on ihmeellistä ettei tarvitse enää omassa kotonakaan piilotella keneltäkään mitään. Minusta ei enää tiedetä numeroa eikä sitä saa mistään eikä asuinpaikkaa sen paremmin. Ovet ovat lukossa. En milloinkaan päästäisi sisälle, jos joku sen asuinpaikan löytäisi. Jos joku soittelisi prepaidista, siinähän soittelisi, sillä tuntemattomat numerot on estetty.

Voin olla paskan rutiköyhä, mutta enää minulta ei viedä eikä kupata eikä rosvota nuppineulan päätäkään.

Ihan sama onko se isä, äiti, isäpuoli, äitipuoli,veli,velipuoli, sisar, sisarpuoli, sisarusten lapset, enot, sedät, tädit, serkut tai vaikka omat lapset tai lapsenlapset -

Ehdotan cold turkey kuuria.

Jostain itse nimiisi ottamastasi lainasta sinun toki pitää maksaa pois erät, mutta, lopeta kaikki muu niin kuin klassinen "päättömän kanan lento".

Blokkaa ne luurissa, parkukoot siellä.

Jollet lopeta, se oikeasti jatkuu niin kauan kuin joko he tai sinä elät ja se on pitkä aika.

Sinuna minä oikeasti sanoisin äippylille mitä ajattelet hyväksikäytöstä ja itsensä ja veljen elätyttämisellä sinulla.

Rahahanat kiinni. Elättäköön poikansa itse jos huvittaa.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.24 10:56:49

Et sä voi siivota? Myy faceryhmässä jollekin siivouspalvelu 30 eurolla.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Huokaus vain 
Päivämäärä:   25.4.24 11:08:34

Ps

Eräs,

Eivät ne nuo tuollaiset ihmiset sinusta itsestäsi mitään välitä, sinua rakasta eivätkä he sinua arvosta. Et sinä pysty ostamaan rakkautta tai hyväksyntää. Ei se onnistu. Älä haaskaa rahojasi sen vuoksi.

Mitään velvollisuutta ei myöskään ole. Eikä todellista avuntarvetta kerrotusta päätellen.

Sillä loppumattomalla kärsivällisyydellä ei tapoihinsa vuosikymmenet piintynyt toinen ihminen muutu miksikään.

Muiden kateus ei ole sinun syysi. Sinä et ole tehnyt mitään. Et mitään oikeasti kadehtimisen aihetta edes. Tasan normaalia tavallista elämää.

Lopeta kokemasta huonoa omaatuntoa. Antamasta noiden ihmisten aiheuttaa sitä siitä yksinkertaisesta asiasta että sinä olet viitsit yt edes yrittää jotain.

Ei sinun tarvitse kokea sellaista.

Osta itsellesi hedelmiä ja tilaa vaikka se suoratoisto tai toinen, istu sohvalle ja nauti edes siitä vähästä / paljosta hyvällä omalla tunnolla. Osta vaikka uudet verhot tai lenkkarit tai tai mikä nyt olisi tarpeen. Maksa vaikka maksuja etuajassa, tai säästä puskuria tai uusi alesta kodinkoneta tai petivaatteita.

Opettele käyttämään omiin järkeviin tarpeisiisi äläkä kaada huonoa omaatuntoa aiheetta kokien sinne perheelle koskapa heillä ei oikeasti ole mikään aito hätä. Oleta vastedes ettei ole kunnes oikeasti toisin todistetaan. Sittenkin kysykööt niiltä muilta keskenään. Sinä olet nyt luukku kiinni :)

Koeta!

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: iitu 
Päivämäärä:   25.4.24 11:15:14

"Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 25.4.24 10:56:49

Et sä voi siivota? Myy faceryhmässä jollekin siivouspalvelu 30 eurolla."

Ja nyt aloittaja alkoi vastailemaan itse itselleen. Unohtuiko vaihtaa nimimerkki välillä :-)

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   25.4.24 11:43:57

Heti kun joku tarjoutui maksamaan paikan päällä olikin apua löytynyt :D

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   25.4.24 12:52:53

Ahh, kunnon kerjuutopaa täällä ei olekaan ollut pitkään aikaan! 'Mikään annettu neuvo tai ratkaisu ei minulle käy, ainoastaan se että joku kilauttaa minulle pyytämäni summan käteisenä ilman sen enempiä kysymyksiä ja tietysti ilman minkäänlaisia reunaehtoja' :D

Hyvå että joku vielä jaksaa! Yläpeukku ja 4/5!

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   25.4.24 13:12:03

Kiitos hyvistä neuvoista Huokaukselle!
Tuo kaikki on totta, että tunnen huonoa omaatuntoa, kaipaan äidin hyväksyntää jne -vaikka tiedostan, että tuskin sitä tulen koskaan saamaan.

Jonkinlaista "äidinmurhaa" olen jo harrastanut. En kertonut äidilleni kun kävin ruotsinriteilyllä :D Kuulostaa varmaan hullulta, että nelikymppinen ihminen jättää ensimmäistä kertaa tällaisen asian kertomatta äidilleen. Ja kyse ei ole siitä, että napanuora ei olisi katkennut, vaan enemmän siitä, että koen olevani tilivelvolinen.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   25.4.24 13:13:54

Aloittajalla ei varmaan ole edes mitään lasta, vaan sepitetty tarina. Aloitusviestikin näyttää kännissä/aineissa kirjoitetulta. Varmaan joku typerä ukko antanut rahat.

Sama neuvo silti: ryhdistäydy.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   25.4.24 13:35:48

Tämä ei ole oikea tarina vaan taas propagandaa ihmisten ahdingosta jota joku täällä tykkää levitellä.

Varmaan hauskaa viihdyttää itseään tämmöisillä jutuilla.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Goldwell 
Päivämäärä:   25.4.24 15:37:45

Mitään lasta edes ole. Kunhan äkkiä keksi että saikin apua muualta

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   25.4.24 15:59:07

Aloittaja sai epätoivoiseen tilanteeseen avun lapsen harrastekaverin vanhemmilta, ja on niin "kiitollinen", että iloitsee ettei tarvitse edes maksaa takaisin. Reilu meininki.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.4.24 16:04:26

En nyt oikein iitu, ymmärrä? Luuletko tosiaan että ***

Olisi niin harvinainen nimimerkki, että se on täällä vain yhdellä ihmisellä.

Kirjoitin tuon enkä todellakaan ole aloittaja, en vain tullut katsoneeksi aloituksen nimimerkkiä.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: madon nappaa 
Päivämäärä:   25.4.24 16:08:45

Yleensä nämä ovat tavanneet tulla vasta perjantaisin, tämä on vähän aikaisessa.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Jeppe 
Päivämäärä:   25.4.24 16:22:38

Tungen tähän samaan topaan. Mistäköhän saisi huomiseksi 40-50 euroa, kun on perjantai ja kaljaa pitäisi saada. Työkkärirahat tulee vasta viikon päästä. Mulle tulee niin paha mieli, jos ei saa kaljaa.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   25.4.24 16:28:09

Lapsen olisi hyvä tietää jo varhain ettei reissuihin lähtö ole mikään itsestäänselvyys noin kalliissa harrastuksessa keskituloisella perheellä. (Jos kyseessä ratsastus) Pettymystä pitää oppia käsittelemään. Myös missä tahansa muussa harrastuksessa voi käydä samoin. Kaikki maksaa ja kaikkeen ei aina ole varaa.

Onhan noita kisaajia jotka jättää kausia välistä rahatilanteen takia.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   25.4.24 16:41:43

Näissä provoissa kannattaa aina tehdä taustatyöt huolella. Nytkin aloittaja puhuu että rahaa tulee vasta ensi torstaina. Mihin lie unohtunut lapsilisä, joka tuloo kuin manulle illallinen...

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   25.4.24 17:17:22

"Tungen tähän samaan topaan. Mistäköhän saisi huomiseksi 40-50 euroa, kun on perjantai ja kaljaa pitäisi saada. Työkkärirahat tulee vasta viikon päästä. Mulle tulee niin paha mieli, jos ei saa kaljaa."

No koetapa samaa kuin aloittajakin: harrastuskaverisi (ryyppykaverisi) vanhemmilta.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Jeppe 
Päivämäärä:   25.4.24 17:44:03

Voi ei niillä vanhemmilla ole rahaa. Köyhiä eläkeläisiä. Kyllä on nyt masentava tilanne.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Vappe 
Päivämäärä:   25.4.24 18:06:09

Nyt suuta pienemmälle naudat!

Mä olen oikeasti ollut tollasessa tilanteessa. O euroa rahaa ja lapsen luokkaretki piti maksaa. Ja mulla ei ole vanhempia tai siis joivat itsensä hautaan, ei kavereita enkä työkavereilta tod lainaa mitään. Mulla oli kauppaan tili ja kävin itkemässä siellä että voisiko 30€ laittaa tilille. Sain!

Tänä päivänä olen jopa varakas. On oma maksettu koti, velaton auto pihassa ja mukava osakesalkku. Mutta en koskaan unohda tota aikaa ja tunnetta!

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: Qtar 
Päivämäärä:   25.4.24 18:30:08

Vanhemman tehtävä on tuottaa lapselle pettymyksiä. Jos rahaa ei ole, sitä ei ole.

Lapsi pettyy, kaikilla on paha mieli, mutta siitä selviää. Tämän kaltaisten juttujen kautta lapsi oppii selviämään paljon pahemmista pettymyksistä.

  Re: Mistä heitosta taion iltapäiväksi 30€

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   25.4.24 19:39:54

Toivottavasti maksat takaisin joka tapauksessa, muuten oot huijjari.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.