Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 00:02:34

lapsillesi?

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Heli 
Päivämäärä:   25.4.24 00:08:54

Kauniin muiston itsestäni, kun en aineellista arvosta.
Olen lapsiani tukenut koko heidän elinikänsä sekä henkisesti että rahallisesti.
Silloin pitää tukea, kun on sen aika.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.4.24 00:50:38

Ei ole lapsia. Testamenttaan omaisuuteni ilmastonmuutoksen torjuntatyöhön, se on vähintä mitä voin tehdä.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Moii 
Päivämäärä:   25.4.24 08:03:30

En mitää

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Goldwell 
Päivämäärä:   25.4.24 08:05:07

Ei ole lapsia.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: N62 
Päivämäärä:   25.4.24 08:07:03

Ei ole onneksi lapsia. Luonnonperintösäätiölle isot metsät, talot, säästöt ym Animalialle ja eräälle kissatalolle.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Taina 
Päivämäärä:   25.4.24 08:08:26

Jos kuolen mieheni jälkeen, suht kivan omaisuuden. Toivon, ettei mitään yllättävää satu. Jos jossain vaiheessa muutan pienempään asuntoon eikä muita huolia rahasta ole, saatan antaa ennakkoperintöä.

Toivottavasti myös jotain henkisellä tasolla jälkeeni jää.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Kielo 
Päivämäärä:   25.4.24 08:16:09

Jos saan lapsia ja tilanne pysyy samana kuin nyt niin asunto-osakkeen ja hirveät velat

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.4.24 08:18:07

En mitään, kun ei ole lapsia. Ja vaikka olisikin niin en jättäisi mitään.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.4.24 08:41:19

Toivottavasti vähintään yhden velattoman asunnon, käteistä sekä osakkeita. Toki yritän nauttia elämästä vanhempana ja kuluttaa itseeni rahaa, mutta pitäisihän sitä jäädä perinnöksikin. Jos nyt kuolla kupsahtaisin, niin perinnöksi jäisi paljon velkaa ja pari asuntoa, jotka myymällä velat saa kuitattua ja käteenkin jäisi ihan hyvä summa rahaa.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   25.4.24 09:31:19

Taitaa olla niin, että varallisuus hupenee ihmisarvoiseen elämään sitten eläkeläisenä. Ja näin sen pitää ollakin. Ei ole mitään järkeä kerätä varallisuutta jälkikasvulle perinnöksi ja maksattaa oma vanhuudenhoivaa yhteiskunnalla.

Itse myös toivon, että siinä vaiheessa kun minusta aika jättää lapseni ovat jo keski-ikäisi ja elämässä hyvin pärjääviä ihmisiä. Eivät he silloin tarvitse vanhemmilta perintöä pärjätäkseen. Sen sijaan aion tukea heitä rahallisesti niin paljon kuin pysytyn siinä vaiheessa, kun he sitä eniten oikeasti tarvitsevat eli opintojen aikana. Opiskelijoiden elämä ei tällä hetkelläkään ole helppoa, niin mitä se sitten näiden hallituksen uudistusten jälkeen on. Minusta lapsia enemmän hyödyttävää on panostaa taloudellisesti lasten koulutukseen kuin kerätä varallisuutta sitten joskus perintönä annettavaksi.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: juridis 
Päivämäärä:   25.4.24 09:39:30

Omia lapsia ei ole joten eipä tarvitse noita miettiä. Kun jään eläkkeelle otan käänteisen asuntolainan tai myyn nykyisen asunnon ja muutan pienempään. Käteisen kulutan omaan hyvinvointiin ja terveyteen. Saatan tehdä testamentin jolla jätän mahdollisen jälkeen jäävän omaisuuden luonnonsuojeluun perustamalla suojelualueen jonnekin korpeen tms. Ehkä löydän pari muuta mummelia tai pappaa joiden kanssa ostamme palan metsää ja testamenttaamme sen ikimetsäksi. Voisin toki jättää sisarusten lapsille käteistä mutta he perivät omilta vanhemmiltaan paljon eli ihan riittävästi.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   25.4.24 09:43:13

Riippuu vähän milloin henki lähtee.. jos nyt niin pari hevosta, puolikkaan okt ja harrasteauton. Jos noin 10v kuluttua, niin tuo okt on maksettu, hevoset varmaan kuopattu ja saattaa eräs vähän tyyriimpi klassikkoautokon olla silloin kasassa ja pesämunana. Kuka sitä tietää...

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 10:57:24

Kaapissa on pestyjä jugurttipurkkeja.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.4.24 11:09:29

Toivottavasti henkistä perintöä ja hyvä perusturvallisuus jää molemmille. Toivottavasti en vielä kuole, koska lapset tarvitsevat vielä minua. Molemmat alakoulussa.

Materiasta heille jää velattomia metsäpalstoja ja tällä hetkellä 650 000 euron arvoinen talo, josta velkaa jäljellä 400 000e. Saisivat reilun satkun kumpikin jos nyt kuolisin. Lisäksi sijoituksia joillakin kymmenillä tuhansilla.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   25.4.24 11:34:11

Ei oo lapsia mut jos olisi niin tällä hetkellä en jättäisi mitään. En sit tiedä ehdinkä mitään omaisuutta haalia ennen varsinaista kuolemaa.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 11:36:50

Koulutuksen maisteriksi asti ulkomaalaisessa yliopistossa.
Kolme asuntoa ja vähän rahaa, ellen ehdi tuhlata niitä ennen kuolemaa.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: höyrypää 
Päivämäärä:   25.4.24 11:57:43

"Toivottavasti vähintään yhden velattoman asunnon, käteistä sekä osakkeita. Toki yritän nauttia elämästä vanhempana ja kuluttaa itseeni rahaa, mutta pitäisihän sitä jäädä perinnöksikin."

Kas kun ei pitäisi : D Ei ole mitään "pitää jättää" asiaa olemassa. Asiantuntijat nykyään osaavat sanoa, että käyttäkää rahanne omaan hyvinvointiinne älkääkä nyt ainakaan syytäkö jälkeläisillenne.

Jos tuntuu että rahaa on liikaa, niin hyväntekeväisyystahohen määrä ja valikoima on rajaton. Niille, joilla oikeasti on tarvetta eli hätä.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: auntie 
Päivämäärä:   25.4.24 11:58:33

Asunnon jokirannasta, mökin järven rannalta ja vähän metsää. Omia lapsia ei ole, nämä menee kahdelle kummilapselle. Voisin jättää myös esim. Luonnonperintösäätiölle, mutta kummilapset on niin ihania että vievät "voiton". <3

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 12:59:23

Rikasta porukkaa täällä.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Suku pahin 
Päivämäärä:   25.4.24 13:18:08

Puolet kesämökistä + tontin
Metsää jonkin verran jos en satu myymään sitä
Parempi kun ei jäisi mitään tapeltavaksi

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.4.24 13:47:40

Mitkä asiantuntijat ne kehottaa käyttämään rahat mieluummin itseen kuin jättää lapsille? Siantuntijat?

Jokainen päättää itse mitä jättää tai ei jätä, sitä ei mikään siantuntija päätä.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.4.24 14:19:40

Ei lapsia, toivottavasti en jätä mitään.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.4.24 14:54:52

"Jos tuntuu että rahaa on liikaa, niin hyväntekeväisyystahohen määrä ja valikoima on rajaton. Niille, joilla oikeasti on tarvetta eli hätä."

Kuuna päivänä en jättäisi omaisuuttani hyväntekeväisyyteen. Tietenkin jätän kaiken omille jälkeläisilleni. Suurin osa hyväntekevöisyysjörjestöistä on aivan liian idealistisia ja toiminta täysin onnettomasti johdettua ja tehotonta. Sellaisiin ei minun rahat mene. Tai, jos joku järjestö alkaisi vaikka steriloimaan kulkukoiria lähtömaassa ja lopettaisi niiden raahaamisen tänne Suomeen, niin saattaisin vaikka pienellä summalla osallistua.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   25.4.24 20:25:10

Ei ole lapsia, mutta juuri nyt en kyllä edes jättäisi muuta kuin 22 vuotta vanhan Volkkarin ja muutaman killingin rahaa...

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 20:26:51

No, asunnon ja vähän osakkeita. Ei mitään erityisen arvokasta.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   25.4.24 20:34:16

Omat vanhemmat tukeneet niin paljon opintojeni aikana, että olenkin heille sanonut etten odota mitään perintöä. Haluan että he käyttävät kaikki rahat itseensä ja viimeistään kun on minun vuoroni päättää heidän asioista niin niillä rahoilla hankitaan heille niin hyvää hoitoa kun mahdollista.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.4.24 20:56:05

Lapsia ei ole eikä enää myöskään tule, eläinten hyväksi menee tavalla tai toisella. Ne eivät ole voineet valita.
Ihmiskunta on sellaista perspäätä etten penninlatia jätä tukemaan tätä paskasakkia.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   26.4.24 06:48:14

rahaa, arvopapereita, osakkeita , arvoesineitä ..yritän toki ennen kuolemaani lahjoittaa heille mahdollisimman paljon verottomana. huom en ole kuolemasssa ehkä vielä

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Zuzu 
Päivämäärä:   26.4.24 06:58:59

"Yksityiset palvelutalot maksavat pääkaupunkiseudulla useimmiten noin 1 500 - 2 500 €/kk.

Ympärivuorokautinen palveluasuminen maksaa tavallisesti 3 000 - 6 000 €/kk riippuen hoivatarpeen määrästä. Kunnan palveluasumisen maksu voi olla peräti 85% bruttotuloista, kuitenkin niin, että asiakkaalle jää käyttövaraksi vähintään n. 256 euroa kuukaudessa. Toisin sanoen suurin osa seniorin käyttörahoista menee kunnalle hänen muuttaessaan kunnan hoitokotiin."

Ken tuonne joutuu niin omaisuus hupenee nopeasti. Asunnot ja metsät realisoidaan nopeasti.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: kati 
Päivämäärä:   26.4.24 07:04:14

Ei ole lapsia, omaisuuden olen jo testamentannyt eläin/luonnonsuojelulle. Sisaruksia ja niiden lapsia on mutta emme ole läheisiä joten en halua jättää heille mitään.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   26.4.24 07:20:45

"Ken tuonne joutuu niin omaisuus hupenee nopeasti. Asunnot ja metsät realisoidaan nopeasti."

Jos kunnan sijoittamana ympärivuorokautiseen palveluasumiseen menet, niin ei mitään kiinteää omaisuutta realisoida ellet itse halua. Vain tulot (eläke ja pääomatulot) lasketaan. Tietysti, jos itse maksavana menet, niin maksat 100% kuukausimaksusta parhaaksi katsomallasi tavalla.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   26.4.24 07:27:19

Toivottavasti edelleen hyvin menestyvän yritykseni. Eipä tarvi heidänkään olla rahasta huolissaan.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: puhelin 
Päivämäärä:   26.4.24 07:38:56

Kuolema kävi viime vuonna lähellä, joten toivon etten vielä kuole. Sen jälkeen kyllä olen laittanut kaikki asiat testamentteineen kuntoon.

Tällä hetkellä jäisi kaksi velatonta asuntoa ja yksi johon velkaa, mutta henkivakuutukseni kattaisi tuon velan.
Jos saan elää vielä edes 20-30 vuottakin, jää kolme velatonta asuntoa (tietenkin jos ei myydä) ja sitten kuollessani tuo henkivakuutuksen summa vielä. Ja ehkä tässä ehtii muutakin omaisuutta karttua.

Lisäksi vähän sijoituksia, auto ja tileillä olevat käteiset.

Toivottavasti myös rakkautta ja turvaa elinajaltani. Olen myös tehnyt lapsilleni "päiväkirjaa" jonne kirjoitan kirjeitä heille ja yritän kertoa, millainen ihminen minä olen ollut, mitä heissä rakastin ja mitä olemme tehneet heidän kanssaan. Olen myös kerännyt muistoja, valokuvia ja videoita heille.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   26.4.24 07:47:53

En mitään. Ei ole lapsia eikä omaisuutta. Aion ottaa sitten 90++ vuotiaana 3 miljoonaa lainaa pankista ja elää herroiksi

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Juulia 
Päivämäärä:   26.4.24 08:36:04

Todennäköisesti en mitään. Jos joudun hoitolaitokseen se vie kaiken mitä on jäänyt.
Olen yrittänyt opettaa lapsille, miten eletään ja niin että he pärjäisi omilla rahoillaan. Se taitaa olla suurin perintö.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   26.4.24 08:38:54

Jonkun verran rahaa, ehkä asunnon riippuu millon lähtö tulee.

Eniten toivon silti että perinnöksi he saavat elämänviisautta, hyvät taloudenhoitotaidot ja oppivat terveellisiä elämäntapoja.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Anette 
Päivämäärä:   26.4.24 08:42:10

Te, joilla ei ole lapsia, eikö teitä pelota vanhuus? Tässä juuri saattohoidin äitini, joka kuoli haimasyöpään. Kovin olisi ankea ollut loppu, jos en olisi ollut pitämässä äidin puolia ja hoitamassa asioita. Väkisin olisi täysin järjissään oleva ihminen viety terveyskeskuksen vuodeosastolle sekopäisten vanhusten sekaan kuolemaan. Itse olen sairaanhoitaja/terveystieteiden maisteri ja pitkän hoitotyön tausta takana ja silti oli monesti tunne, että tuulimyllyjä vastaan taistelin, kun armeliasta, kunnioittavaa ja kaunista kuolemaa äidilleni järjestelin.

Äiti halusi olla loppuun asti kotona ja sen halusin hänelle järjestää. Kotisairaala ja kotihoito toimivat hyvin, kunhan byrokratiasta oli selvitty, mutta mietin monesti, että kuinkahan se oli järjestynyt jos en olisi ollut niin paljon itse vaatimassa, kysymässä ja kyseenalaistamassa. Lopulta kaikki järjestyi, mutta miten käy niiden, joilla ei ole ketään puoliaan pitämässä. Ja hullumaksi tämä meno tuntuu vaan käyvän.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Zuzu 
Päivämäärä:   26.4.24 10:20:01

....
Jos omistat metsää niin se lasketaan pääomatuloksi vaikka et myy puun puuta. Sille lasketaan kaavamainen pääomatulo.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: N62 
Päivämäärä:   26.4.24 10:37:03

Ei pelota vanhuus. Kuolinapteekki valmiina ja minä pystyn vaikka tappamaan itseni nälkään tarvittaessa. Hoitotahtoon kirjasin, että minua ei syötetä, jos itse en syö. Vanhempieni kohtaloa en jää odottelemaan. Äiti kituu hoitokodissa, mihin pääsi hirveän tappelun jälkeen. Isän viimeinen vuosi oli järkyttävä. Hirveissä kivuissa täysin järjissään. Vanhusten ja kuolevien kivunhoito on iso vitsi.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 11:06:40

Ei pelota vanhuus, menee miten menee. Moraali ei antaisi periksi laittaa lapsiani hoitamaan minua ja asioitani.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Anette 
Päivämäärä:   26.4.24 11:24:27

En minäkään varsinaisesti äitiäni hoitanut, mutta katsoin perään, että hänet tuli asiallisesti hoidettua. Ettei jäänyt heitteille. Kotishoito ja kotisairaala hoitivat, olin vain omaisena seuraamassa hoitoa.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Joop 
Päivämäärä:   26.4.24 11:39:42

Ei lapsia joten en mitään, enkä omista muutenkaan mitään minkä saisi rahaksi muutettua.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.4.24 12:35:12

"Omat vanhemmat tukeneet niin paljon opintojeni aikana, että olenkin heille sanonut etten odota mitään perintöä. Haluan että he käyttävät kaikki rahat itseensä ja viimeistään kun on minun vuoroni päättää heidän asioista niin niillä rahoilla hankitaan heille niin hyvää hoitoa kun mahdollista."

Mulla ihan sama, en ole perintöä kyttäävä korppikotka vaan olen aina sanonut että käyttäkää, käyttäkää, käyttäkää nyt kun vielä voitte! Jos sieltä joskus mulle jotain tulee niin joka pennihän on täysin ansaitsematonta bonusta, itse täällä on jokaisen omaisuutensa hankittava (kuten olen tehnytkin). Kauhein ajatus on se että vanhempi kärvistelisi ihan turhaan vain sitä varten että voisi jättää jotain perintöä minulle.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   26.4.24 12:36:07

ei ole lapsia eikä hirveästi varallisuutta. olen juurikin saamassa perinnöksi omakotitalon, mökin, vähän metsää. työt on jatkuvasti vaakalaudalla, mielenterveys ei parhaimmillaan, en usko pärjääväni muissa töissä kuin missä nyt olen. en itsekään tiedä mitenkä tässä käy, onko varaa asua vai pitääkö yrittää myydä kaikki...

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   26.4.24 12:51:29

Ei ole lapsia eikä varmaan mitään jäisikään. Jos nyt sattuu vahingossa jäämään niin eiköhän se mene eläinsuojelutyöhön.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 13:26:46

En mitään. Olen lapseton, sellaiseksi luultavasti jäänkin. Myöskään puolisoa ei ole, sellaista en varmaan koskaa löydä. Toivon tulevani tuulen pyyhkäisemäksi, kalliolta kaikki tärkein mukanani. Mitä vähemmän jää jälkeeni tähän maailmaan, sen parempi. Sieluni matkatkoon seuraavaan seikkailuun.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: TR 
Päivämäärä:   26.4.24 13:33:59

Velattoman kiinteistön, metsää, osakkeita, rahastoja jne. Tosin potti jakautuu kolmelle lapselle. Kaikki tämä ihan itse hankittua, toivottavasti tästä on heille ainakaan apua kun tuskin eläkkeitä saavat.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   26.4.24 16:22:23

Ei ole lapsia, mutta jos joskus sellaisen lahjan saan niin jätän itsestäni heille hyvän äidin muiston, joka on läsnä heidän elämänsä hyvissä ja huonoissa hetkissä.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: nanda 
Päivämäärä:   26.4.24 17:26:39

Toivottavasti oppeja ja hyvän muiston. Aineellisesti pienen tilan, jonka arvo ehkä 250ke, vakuutusrahoja noin 0,5milj (henkivakuutus, kallis sellainen).

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   26.4.24 19:18:38

Lankeaako henkivakuutus siis aina maksuun, vaikka kuolisi ihan vaan vanhuuteen :O Uusi tieto. Miksi kaikki eivät viimeisinä vuosinaan ota todella isoja sellaisia, hyvä ja helppo investointi jälkipolville?

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.4.24 19:33:31

Ei vanhuuteen kuoleminen oikeuta henkivakuutuksen saamiseen. Edellisellä on varmaan jokin sairaus ja ei ole mikään vanhus.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.4.24 00:08:49

Saa nähdä, riippuu onko omaisuutta enää kuollessa =).

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: T10 
Päivämäärä:   27.4.24 00:19:31

Ei ole lapsia, mutta omaisuutta ja säästöjä kertynyt jonkin verran, ei toki miljoonia, mutta jotain. Kaiken testamenttasin Suomen Luonnonperintösäätiölle. Eipä mene ainakaan valtion pohjattomaan, hävittäjiin tai hyvätuloisten veronalennuksiin, vaan siihen, mikä on (meille) arvokkainta: Suomen luonto.
PS. Toivottavasti kuolla kupsahdan suorilta jaloilta. Jos jään kitumaan johonkin pörriäiskotiin, ne vie kaikki rahat ja tod.näk. vielä ulkomaille. Toivottavasti te kaikki muutkin lapsettomat huoleditte siitä, että perintönne menee johonkin teille tärkeään eikä tule imuroiduksi … vain johonkin höttöön.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Betty 
Päivämäärä:   27.4.24 08:05:01

Nyt jos kuolisin, minulta jäisi puolet 70- luvun omakotitalosta pikkukaupungissa, kymppitonni rahaa (miinus hautauskulut) ja kiva 12- vuotias harrastetamma. Irtaimistolla ei rahallista arvoa.

  Re: Mitä jätät perinnöksi

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   27.4.24 09:42:55

En mitään jos perintövero ei poistu. Jaan omaisuuteni jo hyvissä ajoin verosuunnittelun takia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.