Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: asiaa 
Päivämäärä:   24.4.24 23:09:25

Meillä on yhdellä kurssilla ryhmätyö joka ei ole oikein edennyt. Ryhmä on suht iso, viisi ihmistä. Tarkoituksena olisi haastatella yhtä alan ihmistä ja tehdä siitä vielä videoitu esitelmä.

Yksi ihminen sanoi pari viikkoa sitten että tietää henkilön jota haastatella, olin jo tässä vaiheessa miettinyt että haastattelen itse jotain tuttua tähän ja teen koko homman itsenäisesti kun kukaan ei vaikuttanut tekevän mitään. Eli n. viikkoa ennen heräsivät tekemään.

Nyt olisi viikonloppuun asti tehdä tämä tehtävä mutta vielä ei ilmeisesti edes haastattelulle saatu aikaa sovittua.. tuolla ryhmäkeskustelussa yksikin vaan kyselee että sovittaisiinko jo se päivä kun tehdään se esitelmä. Mutta kun vielä ei ole edes haastatteluakaan saatu tehtyä..että mitähän tähänkin nyt vastaisi. Ja minusta olisi helpompi että yksi ihminen tekisi sen nauhoituksen siitä haastattelusta tai max 2.

Itse jo heille kirjoitin valmiiksi kysymykset haastatteluun.

Mitä keksin siinä tilanteessa että sitä haastattelua ei saada tehtyä ajallaan? Yritänkö saada jonkin esitelmän kokoon viikonloppuna itsenäisesti? Varmaan vähän ihmettelevät jos itse sen yksin teen. :D mutta en haluaisi että kurssi ei mene läpi vaan sen takia että kukaan ei ryhmässä viitsi tehdä mitään..eivätkö sitten oikein ymmärtäneet tehtävänantoa vai mistä lie johtuu.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: Em 
Päivämäärä:   24.4.24 23:13:33

Ota yhteyttä niihin laiskureihin ja sano
@!#$ nyt hommiin...
Tämän takia ne ryhmätyöt ovat syvältä.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: asiaa 
Päivämäärä:   24.4.24 23:16:48

Tuntuu aika turhalta hoputtaa, mutta huomenna meinasin kysyä että onko nyt saatu sille haastattelulle aikaa..

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: asiaa 
Päivämäärä:   24.4.24 23:18:57

kehtaanko tehdä jonkinlaista kyhäelmän jos tästä ryhmä hommasta ei tule mitään? Ja laittaisin siihen vain oman nimeni. :D se pitää myös kaikille muille laittaa näkyville.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.24 23:29:15

"kehtaanko tehdä jonkinlaista kyhäelmän jos tästä ryhmä hommasta ei tule mitään? Ja laittaisin siihen vain oman nimeni. :D se pitää myös kaikille muille laittaa näkyville."

Opettajaan yhteys ensin

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 23:33:19

Se ei ole ryhmätyö jos teet sen yksin. Todennäköisesti ei siis myöskään riitä suoritukseksi.

Koin itse ryhmätyöt pahimpana puolena amk aikoina ja kumma kyllä, työskentelen sooloprojekteissa etänä tätä nykyä.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: Hj 
Päivämäärä:   24.4.24 23:35:37

Olen kerran tehnyt parityön yksin ja kerran yksi heitettiin pihalle ryhmästä kun ei laittanut tikkua ristiin. En rupea toisten koulutöitä tekemään, piste. Opettajalle vaan viestiä jos joudut tekemään yksin. Sitä ennen olisi kyllä herätellä muuta ryhmää jos vaikka joku osallistuisi.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: asiaa 
Päivämäärä:   24.4.24 23:49:16

Niin, tosin en sitten tiedä vaikka sen yksin tekisin niin meneekö läpi jos kuitenkin kyse ryhmätyöstä... :/ stressaavaa.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   24.4.24 23:59:17

Ryhmätöissä pitäisi valita ns. projektinjohtaja, joka ottaa vetovastuun hommasta ja aikatauluttamisesta. Mitä sinä olet tehnyt haastatteluajan sopimiseksi? Sanot että ”ilmeisesti” ei ole saatu sovittua aikaa, eli oletko itse perillä mitä ryhmässä tapahtuu? Teillä ei taida viestintä ihan toimia.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: Moti 
Päivämäärä:   25.4.24 00:03:50

Meillä aikuisten kesken kyllä sujui.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: asiaa 
Päivämäärä:   25.4.24 00:32:56

Jos yksi ihminen on sanonut että hänellä on haastateltava ja että hän sopii ajan. Niin silloin oletin että hän myös sopii sen ajan, että päästäisiin etenemään mutta ilmeisesti sitä ei ole vieläkään hoidettu. Minähän meinasin silloin juuri laittaa viestiä että miten lähdetään etenemään tämän tehtävän kanssa kun ilmoitti että hänellä olisi sopiva ihminen tähän tehtävään. Ja sitten minä keksin ne kysymykset, loput eivät ole tehneet mitään.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: Gsus 
Päivämäärä:   25.4.24 00:36:54

Kysyt opelta, voitko tehdä yksin vai miten toimitaan.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: asiaa 
Päivämäärä:   25.4.24 00:41:28

Me ollaan kyllä kaikkia aikusia, tietääkseni mutta silti tämä on kyllä yleistä ettei hommat vaan etene ja useasti huomaan tekeväni itse suurimman osan.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   25.4.24 06:51:57

Vihasin ryhmätöitä jo peruskoulussa. Opistossa kurssi jaettiin heti ryhmiin, joissa tehtiin käytännön harjoitukset. Oli minun onneni päästä ryhmään, joka oli paras porukka, minusta huolimatta.
Yliopistossa oli oikeastaan vain yksi ryhmätyö. Yksi jäsen soitti minulle sunnuntaiaamuna, että pitäisi tehdä tälle jotain kun ensi viikon alussa pitää palauttaa. Kyllä siitäkin valmis tuli. Paritöitä ja jopa paritentin tein muutaman kerran täysin tuntemattoman ihmisen kanssa, aivan erinomaisella menestyksellä.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.4.24 09:07:08

Ai että nousee vanhat tunteet pintaan :D AMK:n alussa ei tietenkään tiennyt muiden työskentelytapoja, joten ryhmäytyi niiden kanssa lähimpien kanssa. Sattui just tuollaisia viime tippaan jättäjiä ja meinasi hermot mennä... Sit kun oppi tuntemaan porukkaa, niin hakeuduin ryhmiin jossa kaikkien motivaatio kohtasi ja niitä ryhmätöitä oli ilo ja helppoa tehdä, kun kaikki panosti!

Sinuna yrittäisin nyt ottaa ohjat, jakaa tehtävät ja tehdä selväksi, että homma tapahtuu nyt. Jos ei sekään auta, niin sit laittaisin opettajalle viestiä tilanteesta ja että voitko suorittaa yksin.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   25.4.24 09:23:51

Jonkun täytyy olla se ikävä aikuinen joka potkii junnuja töihin. Ryhmätöitten ideana on opettaa junnut työelämään, olemaan vastuullisia ja työskentelemään yhdessä muitten (erilaisten ihmisten) kanssa. Välillä vaatii pitkää pinnaa :(

Jos tuntuu ettei työ edisty todellakaan ollenkaan niin ota ihmeessä vastuuopettajaan yhteyttä ja kysy voitko tehdä omana projektina. Miksi ottaisit huono arvosanan muiden laiskuuden takia.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 10:18:38

Heh, höpö höpö, ryhmätöitä teetetään koska yksilöllisempään opetukseen ei ole varaa. Opettajilla ei ole aikaa tarkastaa yksilötöitä. Oman kouluni opettajat onneksi myöntävät tämän ihan avoimesti.

Kurssien osaamistavoitteet kertovat hyvin tarkkaan sen, mitä pitäisi mitata, ja se sitoo opettajaa. Ryhmätöiden arvostelussa osaamistavoitteet kuitenkin heitetään romukoppaan ja mitataan pääasiassa ihan jotain muuta.

Opiskeluun on rajallisesti aikaa, ja ainakin itse haluaisin käyttää itse asian tehokkaaseen opiskeluun. Ryhmätyöt ovat helposti sellaisia, että aika menee ihan muuhun ja kurssin tavoitteen mukaiset asiat voi sitten opiskella muulla ajalla jos sellaista on.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   25.4.24 11:41:50

Eipä minulla ole aikaa enää odotella. Pakko laittaa jo tänään viestiä opettajalle että voiko tehdä yksin että kerkiää jotain vastausta saada ennen viikonloppua ja sen esitelmä yksin tehtyä sunnuntaihin mennessä!

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.4.24 11:49:07

Inhoan ryhmätöitä. Opiskelen monimuotona ja työelämässä olen ollut jo kauan, joten on kyllä tiedossa kuinka yhteistyö sujuu työkavereiden kanssa.

Minä laitan kalenteriin suunnitelman koska teen mitäkin tehtävää ja nämä ryhmätyöt vain sekoittaa, kun ryhmässä on aina niitä joiden mielestä se tehtävä pitää tehdä heti. Aloitan ryhmätöiden oman osuuden viikkoa paria ennen palautuspäivää, riippuen siitä paljonko vaatii viimeistelyä kun on kaikkien osuudet valmiina.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: asiaa 
Päivämäärä:   25.4.24 12:02:22

No meillä ilmeisesti kukaan ei ole vieläkään tehnyt mitään! Yhdestä ei ole edes kuulunut mitään. Ja minusta, kenenkään tehtävä ei ole patistella ja potkia muita ryhmässä töihin.

  Re: Ryhmätöistä amkissa

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   25.4.24 12:31:38

kyllä suoraan sanoen v'tuttaa laitella tästä opettajalle viestiä. Ja menee sitten viikonloppu puurtamiseksi yksin kun kukaan näistä neljästä apinasta ei ole viitsinyt tehdä viikon aikana mitään! ja pitää miettiä pääsenkö ollenkaan tätä kurssia läpi tämän takia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.