Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Rajat 
Päivämäärä:   24.4.24 16:55:37

Lapsella selkeästi alkava murrosikä. Otetaan yhteen läksyjen tekemisistä, kokeisiin lukemisesta, kielenkäytöstä ja nyt jopa huonosta seurasta (kavereista jotka tekevät mitä haluavat). Olen ollut aina mielestäni vakaa ja rakastava vanhempi. Meillä on suht tiukat rajat ja rutiinit esim. kännykän käytön, läksyjen, kotiintuloaikojen ym. suhteen. Vaadin, että koulun eteen tehdään töitä jne. Toisaalta meillä on lempeä ja rakastava ilmapiiri. Teen kaikkeni lasteni eteen.

Nyt murkkuiän alkaessa poika haluaa jatkuvasti riitojen yhteydessä muuttaa isälleen. Käyvät siellä isän tahdosta vain joka toinen viikonloppu. Isä on ihan hyvä isä, mutta on aina töissä tai jossain menossa. Ei ikinä sovi, jos lapset sinne haluaisi muuten mennä. Isällä ei ole rajoja lainkaan.

Voinko tehdä mitään, jos lapsi sinne haluaa? Pelkään hänen tulevaisuuden puolesta. Isä tuskin muuttaa tapojaan, jos lapsi sinne muuttaa.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   24.4.24 16:59:16

Eli haluaako oikeasti vai uhoaako vain, ts ilmaiseeko haluaan muuttaa ikinä muissa kuin riitatilanteissa? Jos ei, niin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Teinit sanoo mitä sattuu

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Kelo 
Päivämäärä:   24.4.24 17:03:08

Lapsi ei voi muuttaa isälleen, mikäli isä ei niin halua. Ja jatkuvasti muualla oleva isä tuskin voi ottaa vastuulleen lasta kokoaikaisesti.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.24 17:03:53

Eihän tuo mikään hyvä isä ole, kun ei kerran asu omien lastensa kanssa kotona.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 17:04:54

Riitatilanteessa huudettu "mä muutan iskälle!" ei vielä aiheuta mitään toimenpiteitä. Lapsi ei yksin voi päättää asuinpaikkaansa, vaikkapa tuon ikäisen mielipide kuullaan myös lastenvalvojalla jos siihen asti päästään. Lapsi ei myöskään voi muuttaa ilman isän lupaa, ja tämän perusteella sitä tuskin tulee.

Aloittaja, älä hätäile.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.4.24 17:09:58

"Riitatilanteessa huudettu "mä muutan iskälle!" ei vielä aiheuta mitään toimenpiteitä."

Näin. Eikä siihen pitäisi äidinkään reagoida mitenkään. Sitten jos lapsi muutoinkin, ihan rauhallisena ja tosissaan puhuu asiasta, niin sitten kuuntelisin, mitä on sanottavana.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Rajat 
Päivämäärä:   24.4.24 17:14:39

Riitatilanteessa yleensä näin sanoo. Jotenkin tuntuu vaan niin pahalle, kun koittaa kaikkensa tehdä lastensa tulevaisuuden eteen ja lapsella sitten tämmöinen ”valttikortti”.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.4.24 17:21:12

No meillä ihan omat lapset huusi uhmaiässä "Sä et oo mun äiti/isä" ja nyt teininä "Mä toivon että sä et ois mun äiti/isä". Sellaista sattuu! Eikä teinit sitä oikeasti tarkoita, se on vaan sitä kipuilua kun on lopulta ihan lapsi mutta kehitys ajaa eteenpäin ja vähän pitäisi irtautua mutta ei vielä uskalla. Etenkin nin nuorena murkkuilun aloittavat.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   24.4.24 17:24:38

Ei lapsi voi sitä päättää, eikä edes lapsi isän kanssa yhdessä ilman sinun mielipiteesi kuuntelua. Teidän tapauksessa isä tuskin edes suostuu lapsen muuttoon, joten toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   24.4.24 17:29:24

Lapsi alkaa ymmärtää, miksi teidän perhe hajosi ja nyt kapinoi tunnetilaansa äidille. Hankalaa jälkeenpäin on korvata lapsen, äidin takia isänsä menettänyttä tunnetilaa ja vihaa äitiään kohtaan. Siksi olisi hyvä jos äiti ja isä tekisitte pieniä lapselle mukavia matkoja, asioita yhdessä. Silloin lapsi säilyttää sen yhteen kuuluvan hengen, että mulla on äiti ja isä.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: sokuri 
Päivämäärä:   24.4.24 17:48:46

Kolmen vuoden päästä saa itse päättää missä asuu.
Sitten et voi estää muuttamasta, 15v päättää itse kumman vanhemman luona asuu.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: MjaM 
Päivämäärä:   24.4.24 17:53:37

Sokuri, no ei kyllä 15v päätä :DDD edelleen, häntä kuullaan, mutta vanhemmat päättävät alle 18v asioista.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Mjöm 
Päivämäärä:   24.4.24 17:59:38

Höpöhöpö, 16v voi kuulepa muuttaa jo täysin omilleen.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   24.4.24 18:09:02

JMTNT: Täh? Lapsi menettänyt äitinsä takia isän :D. Mistä näitä tyyppejä sikiää, joiden mielestä on äidin vika kun isä ei kanna vastuuta tasapuolisesti. Kaikkea sitä kuulee.

Itse aiheeseen osaa muta kommentoida, kuin että tsemppiä! vielä tulee se vaihe, kun teini osaa myös sanoittaa sen sinulle, kuinka tärkeää oli, että annoit rakkautta ja rajoja ja olit läsnä.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.24 18:29:56

Pystyisitkö puhumaan osän kanssa asiasta ilman lasta? Et voi estää muuttoa eikä kannatakaan pyrkiä estämään. Nut voi tuntua että isä ei osaisi kasvattaa, mutta älä päsmäröi. Vanhemmuus voi muuttua eikä sinun tapasi ole ainoa oikea.

Eli keskustelkaa yhdessä sitten isä voi keskustella pojan kanssa kaksin.

Voisiko ratkaisu olla että on enemmän isällään? Voi olla että kaipaisi miehistä roolimallia nyt enemmän elämäänsä. Tue lapsen suhdetta isäänsä, älä estä. Et voi olla lapselle sekä isä että äiti.

Kannattaa kuitenkin olla sensitiivinen, jotta lapselle ei jää kuvaa, että isä ei häntä huoli tai ettei sitä käytetä lyömäaseena häntä vastaan. Siis esim. "Muuta vain jos isäs sut huolii, mulle sanoi ettei sinua halua sinne asumaan!!" Mutta kannattaa myös muistaa ettei tuo ole mikään uhkaus.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 18:41:30

Ei se 15v teinikään voi vaan pakata kamojaan ja ilmoittaa isälleen asuvansa nyt siellä :DD omilleen voi toki muuttaa jos käy töissä tai on saanut vaikka ison perinnön jolla asumisensa sitten kustantaa :)

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Nips 
Päivämäärä:   24.4.24 18:54:55

En tekisi asian eteen mitään. En edes puhuisi sen isän kanssa ettei saa mitään kimmoketta. Jos lapsella on hyvä arki sinun luonasi, niin ei ole mitään syytä alkaa muuttamaan sitä murrosiän kynnyksellä. Ei kenenkään etu. Asia toki toinen jos isä ja/tai lapsi aktiivisesti asiasta puhuisivat ja toivoisivat. Ohimennen riidassa heitettyä ajatusta on ihan turha alkaa ruokkimaan.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   24.4.24 19:21:41

Lähettäjä: JMTNT
Päivämäärä: 24.4.24 17:29:24

Lapsi alkaa ymmärtää, miksi teidän perhe hajosi ja nyt kapinoi tunnetilaansa äidille. Hankalaa jälkeenpäin on korvata lapsen, äidin takia isänsä menettänyttä tunnetilaa ja vihaa äitiään kohtaan. Siksi olisi hyvä jos äiti ja isä tekisitte pieniä lapselle mukavia matkoja, asioita yhdessä. Silloin lapsi säilyttää sen yhteen kuuluvan hengen, että mulla on äiti ja isä.

Tämä oli sellaista sontaa että nauroin ääneen :D:D On tainnut kirjoittaja tehdä muutaman "pienen matkan" liikaa.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: nanda 
Päivämäärä:   24.4.24 19:45:50

No mitä se isä sanoo jos ilmoitetaan, että lapsi muuttaa sinne? 12v kuunnellaan ja mieli voi muuttua, jos ja kun huomaa ettei se isä oikeastaan halua lasta vakkariin sinne.
Voit ilmoittaa lapselle, että fine, muuta. Hoitaa sitten itse järjestelyt isänsä kanssa.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.4.24 19:51:11

Joo meilläkin riitatilanteessa toivottiin, että äiti jää rekan alle ja kuolee. Muutoin oli hyvin rauhallinen ja ihana lapsi. Ja ihan täysjärkinen siitä kasvoi. Suutus- ja hormonipäissään teinit huutelee kaikenlaista. Ei todellakaan kannata reagoida saati lähteä ruokkimaan tuota nyt kyselemällä isältä, että voiko lapsi muuttaa sinne. Enemmin pysyt turvallisena aikuisena, joka kestää myös näitä purkauksia eikä ota itseensä, vaikka lapsella on tällainen "kortti"..

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Hj 
Päivämäärä:   24.4.24 19:57:17

Lapsi huutaa näin riitatilanteessa kun se menee sinulla ihon alle. Eri asia olisi se, jos hän alkaisi puhua asiasta rauhallisesti ja vakavissaan

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: nanda 
Päivämäärä:   24.4.24 20:06:03

Lapsi kun käyttää tuota korttia riittävän monta kertaa, voi ihan näyttää mitä siitä seuraa, kun äiti ei laitakkaan vastaan. Voi aueta silmät sekä lapsella ja isällä.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.24 20:09:38

No anna muuttaa. Siinähän sitten miettii oliko hyvä idea. Meinaan joskushan on opittava sekin mitä voi huudella ja mitä ei. Ja ei, en olisi ikikuunapäivänä voinut huutaa noin vanhemmilleni. Meillä oli kuri ja totella piti (tai fyysiset seuraukset).

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Heppanen 
Päivämäärä:   24.4.24 20:15:52

Ei se esiteini tiedä mitä huutaa kiukkupäissään. En ottaisi mitään kantaa asiaan, maksimissaan kysyisin rauhallisesti että mitä isäsi siitä on mieltä. En kieltäisi, enkä varsinkaan puuskahtaisi että muuta sitten - vaikka mieli varmasti tekisikin. Tuo on tärkeä pointti ettet ala suolaamaan isää vaikka tosiasia olisikin ettei isä halua poikaa luokseen nykyistä enempää.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.4.24 21:06:18

Okei, ja vanhemmat on vaan heheh, kun kakara huutaa toivovansa äitinsä kuolemaa... ilmankos kakarat ampuu toisiaan ja kaikki ahdistaa, kun ei edes perustapoja opeteta kotona.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Pö 
Päivämäärä:   24.4.24 21:40:49

Kaveri antoi lapsen mennä isälleen, ja kun joutui muuttamaan satojen kilometrien päähän sopivat että katsovat sen puolivuotta, lukukauden ja saa valita sen jälkeen taas. Ja tuli takaisin äidille.
Mutta, tutustui pikkuveljiinsä ja erilailla isäänsä, nyt jälkeenpäin aikuisena pitää asiaa hyvänä.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Puutarhuri 
Päivämäärä:   24.4.24 21:48:22

"Nut voi tuntua että isä ei osaisi kasvattaa, mutta älä päsmäröi. Vanhemmuus voi muuttua eikä sinun tapasi ole ainoa oikea."

Tämä. Miksi lapsi ei sinne voisi muuttaa jos isä niin haluaisi myös? Tottakai se on aiba menossa tai töissä jos ei ole lapsia huollettavana. Tilannehan voisi muuttua.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   24.4.24 21:57:47

"Kolmen vuoden päästä saa itse päättää missä asuu.
Sitten et voi estää muuttamasta, 15v päättää itse kumman vanhemman luona asuu."

Höpöhöpö, tällaista ikärajaa ei ole olemassakaan, eikä lapsi päätä mitään, jos isä ei häntä sinne ota. Jos molemmat lapsi ja isä haluavat muuttoa, heitä kuullaan, mutta äidinkin mielipide vaikuttaa. Jos isää ei todeta pystyväksi lähivanhemmaksi, ei mikään lastenvalvoja puolla sellaista.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 22:02:16

"Lapsi alkaa ymmärtää, miksi teidän perhe hajosi ja nyt kapinoi tunnetilaansa äidille. Hankalaa jälkeenpäin on korvata lapsen, äidin takia isänsä menettänyttä tunnetilaa ja vihaa äitiään kohtaan."

:DDDD

Tsiisus mikä kyökkipsykologi. Jos tämä oli provo niin onnittelut, sait ainakin minut nauramaan.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.24 22:27:47

"Okei, ja vanhemmat on vaan heheh, kun kakara huutaa toivovansa äitinsä kuolemaa... "

Järkytyin myös tästä.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.4.24 22:32:10

Anteeksi nyt vain, mutta missä osassa kommenttiani sanoin, että oli ihan ok, että lapsi toivoi äidin kuolevan ja että vain nauroin asialle? Näin ei todellakaan tapahtunut, joten järkyttykää ihan vain omille tulkinnoillenne.

Minun viestini pointti oli se, että teinit sanoo suutuspäissään kaikenlaista eivätkä tarkoita niistä puoliakaan - ei sitä toki pidä sietää, mutta ei niiden kommenttien saa antaa mennä ihon allekaan.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   24.4.24 22:35:16

Surullista katsoa eskarissa lasta, joka saa itkukostauksen ja huutaa "mul on ikävä isiä". Ja eskarin opet kertovat äidille, heillä oli iso työ saada lapsi rauhoittumaan

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Poniäiti 
Päivämäärä:   24.4.24 22:35:19

Usein lapsella on parempi olla isin luona kuin todella epätasapaino äidin kanssa

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 22:46:53

Anna mennä. Mitä häviät? Lapsi oppii kantapään kautta, ettei isi ehkä ole ollut niin innostunut ikinä tai itse pidät valhetta yllä ja saat pataan kuitenkin.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 23:51:27

Komentamista tasapainottaa jos myös jutellaan miksi komennetaan ja puhutaan arvostavasti lapselle/nuorelle . Myös tuosta muuttamisesta voi puhua, siitä kuinka tärkeä lapsi sinulle on ja että haluat hänen asuvan luonasi.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 23:59:42

JMTNT, mistä eskarilaisesta sinä selität, aloittajan lapsi on 12

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   25.4.24 00:20:04

. Selitän siitä, että sen 6 v lapsen traumat isänsä menetyksestä näkyvät vielä murrosikäisenäkin. Jo 6v lapsi sanoi, "me ei olla emää perhe" ja siitä se suru lapselle tulee, kun äiti vie omiin unelmiinsa.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   25.4.24 06:08:00

^ Pistähän jo korkki kiinni.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   25.4.24 08:51:59

JMT-jne on palstan vakkarisovinistirölli. Kaikki on aina äidin vika. Mahtaa olla oma äitisuhde kunnossa.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: ccc 
Päivämäärä:   25.4.24 09:46:27

Minusta epäitsekäs ja aidosti lapsistaan välittävä vanhempi pystyy myös hyväksymään sen vaihtoehdon, että lapsi haluaakin asua toisen vanhemman luona. Lapsella on kaksi vanhempaa eikä toinen voi lasta yksin omia.

Totta kai isä saattaa olla paljon menoissa, jos lapset on siellä vain viikonloppuisin eikä sovittuja menoja välttämättä edes pysty yllättäen perumaan, jos lapset haluaisi tulla käymään muulloin. Rajojenkin puute voi olla enemmänkin sitä, että isä näkee lapsia harvoin, jolloin helposti tulee lapsia hemmoteltua enemmän eikä raaski pitää tiukkoja rajoja.
Ja toisaalta on ihan eri asia elää lapsen kanssa oikeasti sitä arkea, kuin nähdä vain viikonloppuina. Silloin sitä myös vanhempi oppii asettamaan ne rajat ja oppii toimimaan lpasen kanssa.

Se ei silti tarkoita, etteikö isä voisi olla hyvä isä, jos saisi mahdollisuuden siihen.

MUTTA en minä aktiivisesti lähtisi tuota asiaa ajamaan. Jos lapsi ihan oikeasti haluaa isälleen muuttaa, hän voi siitä itse puhua isälleen ja oikeasti keskustella asiasta järkevästi. Kiukkuisena heitetyt huudot nyt ei merkitse mitään.

Eli en minä aisalla päätäni vaivaisi ennen kuin lapsi tulee oikeasti asiallisesti asiasta kysymään ja kertoo, että on puhunut myös isän kanssa ja isä on ollut suostuvainen asiaan.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.4.24 10:02:17

Se on todennäköisesti vain lapsen tapa purkaa kiukkua ja ahdistusta, jota ei muuten pysty vielä käsittelemään. Minäkään en kiinnittäisi riidan keskellä siihen huomiota, koska oikeasti tämä niin kuin kaikki muutkin lapset haluavat, että vanhempi luottaa itseensä ja pitää rajoista kiinni, toki perustellusti. Eikä se taas ole aina helppoa, kun kuka sitä nyt m*lkku haluaa olla... Onko sinulla vertaistukea, että pääsisit itse vuorostaan purkamaan omaa oloasi vaikka ystäville? Sekin helpottaa omaa oloa siihen asti, kun lapsi oppii vähän rakentavampia keinoja ilmaista mielipahaansa ja pettymystään.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Kelo 
Päivämäärä:   25.4.24 10:16:23

"LähettäjäAnna

Päivämäärä24.4.24 21:57:47

"Kolmen vuoden päästä saa itse päättää missä asuu.
Sitten et voi estää muuttamasta, 15v päättää itse kumman vanhemman luona asuu."

Höpöhöpö, tällaista ikärajaa ei ole olemassakaan, eikä lapsi päätä mitään, jos isä ei häntä sinne ota. Jos molemmat lapsi ja isä haluavat muuttoa, heitä kuullaan, mutta äidinkin mielipide vaikuttaa. Jos isää ei todeta pystyväksi lähivanhemmaksi, ei mikään lastenvalvoja puolla sellaista."

Lapsi ei yksin päätä, missä asuu. Jos vanhempi ei häntä kattonsa alle ota/voi ottaa, voidaan lapsi viedä vaikka lastensuojelun kautta muualle. Mutta jos isänsä hänet suostuu ottamaan, ei äidillä oikeastaan ole sananvaltaa asiaan. Äiti ei lasta voi kotiinsa lukita, eikä isän luota mene poliisi hakemaan, jos lapsi sinne jää. Ja tällaisen tapauksen olen nähnyt. Tehtiin lasut ja kaikki, mutta lapsi jäi isälleen. Toki välit äitiinsä meni lopullisesti sen uhkailun ja raivoamisen jälkeen.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Eira 
Päivämäärä:   25.4.24 12:06:44

Saattaahan tuo oikeastikin haluta, isä on nyt kivempi, koska tietää, että isän luona on enemmän vapautta.

Mulla on lähipiirissä vastaava tilanne, mutta 12-v tyttö asuu isällään ja haluaisi muuttaa äidilleen. Viettää paljon aikaa äidillään, samalla kylällä kun asuvat. Äiti on ns kaverivanhempi ja myös ostaa kaikkea tyttärelleen. Äiti on kyllä ihan rakastava äiti, mutta antaa kaikessa periksi tytölle. Tyttö pyörittää äitiä mennen tullen. Kyllähän nuo lapset aika opportunisteja osaavat olla, osaavat hyödyntää erovanhempien tilannetta. Äidin luona on vapaata, isän luona tiukempi kuri. Totta kai tuon ikäinen ajattelee sitä vapautta eikä ymmärrä miten se rajojen veto on oikeasti hyväksi.

Äiti antaa ottaa lemmikeitä, kun tyttö kinuu. Isä ei anna ottaa, koska tuntee tyttärensä ja tietää, että alkuinnostuksen jälkeen tyttö ei enää hoida lemmikkiä. Tämä on niin moneen kertaan nähty, äitinsä on samanlainen. Milloin tulee ihqusöpöjä kääpiökaneja, jotka parin viikon jälkeen muuttuvat taakaksi, kun häkkiä pitää siivota joka päivä. Milloin sitten jotain muuta, joissa käy sama homma.

Tyttö on ikäisekseen todella avuton, kun äiti passaa eikä opeta mitään vastuullisuutta. Tytär on muutenkin ihan hukassa, tässä parin viimeisen vuoden aikana on käyty varmaan kaikki sukupuoli-identiteetitkin läpi, nyt on taas vaihteeksi hetero.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   25.4.24 12:29:10

Mitähän oikein minä oon lasten kans tehny kun mulla on 2 oikeus ystävällistä ja hyvin käyttäytyvää teiniä. Ero tuli kun lapset oli 1 ja 2. Paljon ovat isällänsä. Iltahalinki saa toiselta kun nukkumaan meen.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 12:37:35

Ennemmin lähtisin keskustelemaan, että miten hän viihtyisi nykyisessä kodissaan paremmin. Tietenkään vihaisena huudetut lauseet ei merkitse mitään, mutta aina kannattaa tulla vastaan teinien fiiliksissä

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: äityli 
Päivämäärä:   25.4.24 13:22:42

Rajat: "Jotenkin tuntuu vaan niin pahalle, kun koittaa kaikkensa tehdä lastensa tulevaisuuden eteen ja lapsella sitten tämmöinen ”valttikortti”."

Ihan ensiksi varmistat ettet ala syyllistämään poikaa. Tuo "kaikkeni annan" -uhriutuminen ei johda muuhun kuin välien tulehtumiseen entisestään. Äidin on aika jättää tässä vaiheessa ne omat tuntemuksensa sivuun ja keskittyä siihen miltä pojasta tuntuu ja pitää rakastavat rajat.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   26.4.24 14:08:55

^ Hyvin sanottu. Läheisriippuvuus lapseen on kuitenkin vaikeaa irroittautua, mutta jos kunnioittaa ja iloitsee ja tukee lapsen kasvua, niin on helpompaa. Eli kulkee nuoren rinnalla.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.4.24 14:41:02

Oletan että sille on syynsä miksi on päädytty nykyiseen ratkaisuun. 12 vuotias lapsi ei ole siinä asemassa, että hän sitä ratkaisua muuttaisi, ellei molemmat vanhemmat ole asiasta samaa mieltä.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   26.4.24 15:33:04

"Lähettäjä: Å
Päivämäärä: 25.4.24 08:51:59

JMT-jne on palstan vakkarisovinistirölli. Kaikki on aina äidin vika. Mahtaa olla oma äitisuhde kunnossa."

No sen sanon, että mun vanhemmat, isä hävittäjälentäja Ilmavoimissa ja äiti Puolustuslaitoksen kansliassa ja tekivät kaikkensa lasten eteen. Siksi säälittä nyky äidit jotka ottavat ja jättävät lapsensa isän.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   26.4.24 16:17:18

Jos ei olisi erillään asuvaa isää, niin ne ilmoittaisi muuttavansa mummolaan tai kaverin luo. Kuuluu vähän asiaan.

  Re: Lapsi 12v haluaa muuttaa isälleen

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.4.24 08:25:45

Ei se isä sitä lasta ota eikä halua.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.