Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   23.4.24 22:16:17

Tajusin tänään, että en ole koskaan pitänyt työstäni. Olen työskennellyt kolmen eri yrityksen palveluksessa erilaisissa työtehtävissä vuosikausia, enkä missään työssä ole tuntenut, että oikeasti pitäisin työstäni. Työ on lähinnä pakollinen paha, odotan usein työpäivän loppumista ja viikonloppua. Hoidan silti työni hyvin ja olen hyvä siinä.

Olenko ollut aina vain täysin väärällä alalla? Kuinka suuri osa oikeasti nauttii työstään vai onko se suurimmalle osalle vain "ok"?

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.24 22:16:59

Kyllä mä nautin.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   23.4.24 22:19:20

Minä nautin! Olen oikeastaan aina nauttinut työstäni. Muutaman kerran olen ollut hirveässä työpaikassa, mutta silloinkin työ itsessään on ollut mahtavaa. Jatkaisin työtäni, vaikka voittaisin pääpotin lotossa.

Luulen kuitenkin, että aika monelle työ on vain tapa rahoittaa vapaa-aikaa.

P.s. Olen opettaja, työskennellyt niin varhaiskasvatuksessa, koulussa kuin aikuistenkin parissa.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: en 
Päivämäärä:   23.4.24 22:23:03

En todellakaan

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 22:23:15

Pidän työstäni todella paljon. Kahta samanlaista päivää ei ole, työkaverit ovat mukavia ja saan hyödyntää työssä vahvuuksiani. Välillä on stressaavaa, mutta se kuuluu asiaan. En lopettaisi työtäni vaikka voittaisin miljoonia lotossa.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Puutarhuri 
Päivämäärä:   23.4.24 22:24:33

Nautin. Just tänään mietin, et ihan mahtavaa kun voi työkseen ajatella kasveja, kukkien kasvattamista ja monipuolisesti luontoon ja ympäristöön liittyviä juttuja. Miettisin niitä muutenkin, nyt saan vielä rahaa siitä.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   23.4.24 22:24:37

Itse tykkään työstäni. Meillä on huippu porukka. En tiedä minkälainen palkankorotus pitäisi tulla, että vaihtaisin työpaikkaa. Se kertoo paljon jos työkaverit saa nauramaan niin eihän päivä oikein voi olla huonokaan? Töissähän sitä eniten aikaa valveilla viettää. Olen kaupan-kassa

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.4.24 22:26:25

Valtaosan ajasta. Tykkään olla mukana ihmisten tärkeissä tilanteissa ja tuottamassa elämyksiä ja muistoja. Pidän ihmisistä, joten heidän kanssaan toimiminen on luontevaa. Toisaalta työn vastapainona haluan olla vapaalla rauhassa ja hiljaisuudessa keskittyen omiin, minulle merkityksellisiin asioihin.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Arkkitehti 
Päivämäärä:   23.4.24 22:29:48

En todellakaan. Hyi nyt... Toisenlaisessa toimintakulttuurissa ja arvomaailmassa varmaan rakastaisin hommaani, yksittäisiä kivoja hankkeita on ollut työuran varrella muutama, mutta nykyisellään työ on lähinnä arvojen vastaista ja masentavaa.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   23.4.24 22:38:29

En. En ole tykännyt mistään työstä mitä olen tehnyt. Työ on vain pakollinen paha, jota pitää tehdä että saa rahaa. Minulle riittää se työaika joka on, en tee yhtään ylimääräistä. Tätä monet ihmettelee kun en hälyrahallakaan tee ylimääräistä, mutta vapaa-aikani ei ole hälyrahan ja ylityökorvausten arvoinen.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   23.4.24 22:46:12

Yleensä. Joskus on työtehtäviä, joista en nauti. Työpaikan olosuhteet ja edut ovat tosi hyvät ja esimiehet alaisten puolella.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.4.24 22:48:08

Kyllä nautin. Matkan varrella on ollut monta työpaikkaa ja työtä, jotka ovat olleet vain pakollisia pahoja ja hanskat olisivat pudonneet heti, jos lotto olisi osunut.

Nykyisestä työstäni kuitenkin nautin. On superpäiviä, ihan hyviä päiviä ja niitä tylsempiäkin, mutta kokonaisuudessaan tämän työporukan kanssa tämä työ on mahtavaa! En haluaisi lopettaa vaikka lotto osuisi, vain hiukan lisätä vapaa-ajan määrää.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   23.4.24 22:49:15

Tykkään työstäni. Välillä on vaikeaa lopettaa työpäiviä, mutta tykkään myös vapaa-ajastani joten saan balanssin pidettyä. Suunnittelen rakennuksia.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.24 22:50:24

En.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Lasu 
Päivämäärä:   23.4.24 22:56:51

Nautin. Meillä on töissä ihan jäätävän hyvä porukka ja lapset on mukavia. Olen töissä lastensuojelulaitoksessa

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Ell 
Päivämäärä:   23.4.24 23:00:06

Pidän hyvin paljon työstäni. Se on itsessään kiinnostavaa ja saan työskennellä terveessä työympäristössä. Molemmilla iso merkitys.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   24.4.24 01:46:47

Nautin. Hyvä porukka, itsenäinen työ jossa saan päättää missä ja milloin työskentelen, kelpo palkka ja itse työkin useimmiten varsin mielekästä... En vaihtaisi.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   24.4.24 01:54:07

Alussa rakastin. Sitten tykkäsin siitä kovasti lähinnä siksi kun tajusin, miten hyvä oikeasti olen siinä. Edelleenkin nautin vielä silloin tällöin kun kaikki palikat sattuvat sopivasti kohdalleen, vaikka suurimmalta osalta onkin jo rutiininomaista suorittamista (=suurinpiirtein kaikki on nähty ja tehty mitä tällä alalla on tarjolla). Alanvaihto olisi poikaa, mutta ei näin yli viisikymppisenä oikein enää maksa vaivaa. Ja todella hyvästä palkasta nautin kyllä täysin rinnoin :)

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   24.4.24 05:57:58

Vaihtelee. Välillä on päiviä kun tuntuu, että ihan liian raskasta, en jaksa. Pidempien lomien jälkeen vaikea palata töihin, en tiedä miksi.. annan kyllä työlle kaiken, eli pitäisi vähän välillä rajoittaakin! Välillä on päiviä, että työ tuntuu tosi mukavalta ja arki soljuu kivasti.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 06:40:20

En oikeastaan. Se on vaan työtä jossa olen hyvä.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Juulia 
Päivämäärä:   24.4.24 06:45:27

Kyllä ja en.
Nyt just on kausi, että ei nappaa yhtään.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.4.24 06:53:06

Nautin, joistain tehtävistä niin paljon, että suorastaan saan niistä energiaa. Osasta en nauti ihan tuolla tavalla, mutta olen ehdottomasti ns. kutsumusammatissani.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.4.24 06:56:00

En nauti, tämä on työnhakemistyöpaikka.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.24 07:19:28

En ole koskaan nauttinut, osin siksi cv:kin on silppuinen. Haen taas yhtä paikkaa, kunpa saisin sen, kunpa se olisi ok ja kunpa saisin asiallista palkkaa. Varmaan yksi suurimmista syistä töiden inhoamiseen on ollut se ettei panostani ole arvostettu rahallisesti. Vaikka kuinka olisi ahkera ja innovatiivinen niin se palkka on edelleen 1700 korkeakoulusta huolimatta. Jotkut amikset vetää yli 3k niin mikä siinä muka motivoi.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: sipulisilppuri 
Päivämäärä:   24.4.24 07:56:06

En ole unelmaduunissani, enkä varsinaisesti nauti jokaisesta päivästä tai hetkestä. En tykkää mun työkavereista enkä esihenkilöstänikään erityisemmin. Useimmiten @!#$ töihin mennä ja palkkakin on surkeaa. Mutta, se iso mutta tulee siitä et työ tyydyttää mun arvoja tehdä asiat oikein ja kunnolla ja saan siitä paljon kiitosta ja onnistumisen kokemuksia sen verta et en etsi säännöllisesti muita töitä.

Työni kuitenkin mahdollistaa mulle myös vapsa-ajan ja joustaa tarvittaessa, et kai sitä vois huonomminkin 8 tuntia päivästään käyttää et saa palkkaa ja pystyy tekemään merkityksellisiä asioita vapaalla.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   24.4.24 08:02:07

Kyllä pidän työstäni, se on osittain myös mun harrastus.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.4.24 08:11:32

30 vuoden jälkeenkin jonkin verran. Lopettaakin voisi toki, jos saisin rahaa muualta. Älyllistä haastetta tarvitsen, ja työni antaa sitä kyllä, välillä liikaakin.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: njetnjet 
Päivämäärä:   24.4.24 08:36:53

Nykyisestä työstä en ole pitänyt koskaan. Kolmas vuosi menossa ja lopettaisin heti jos saisin jotain muuta. Otin tämän työn kun en muuta parin vuoden työttömyyden jälkeen saanut. Suorittavaa työtä naurettavalla palkalla ilman mitään mahdollisuuksia palkankorotukseen tai etenemiseen. Toimenkuva ei tule muuttumaan. Työkaverit suurimmaksi osaksi on aivan eri aaltopituudella kuin minä eli ei oikein mitään juteltavaa kenenkään kanssa. Kaiken päälle vielä vuorotyötä. Vihaan jokaista päivää kun joudun työssä kärsimään.

Miksen sitten lopeta? Ei ole varaa :(

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: En 
Päivämäärä:   24.4.24 08:49:15

Inhoan työtäni. Yritän vaihtaa alaa koko ajan.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   24.4.24 08:52:56

EN.
Jättäydyin työttömäksi.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.4.24 09:18:08

Kun asiat rullaa ja tekee kivoja ja mielenkiintoisia vaikka vaikeitakin asioita, asiakkaat osaa oman alansa ja heidän yritykset menestyy ja kasvaa, niin pidän.

Kun takkuan kiukkuisten asiakkaiden kanssa, jotka ei osaa pitää omia asioitaan järjestyksessä ja kaikki on vaikeaa ja vielä asiakkaat on vaikeita, niin en todellakaan pidä. Jos tekisin yrittäjänä niin siivoaisin hel"vettiin kaikki tuollaiset asiakkaat.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Kiia 
Päivämäärä:   24.4.24 10:13:07

Kyllä nautin.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 10:26:46

Parempaa työtä ei voisi olla. 100% etänä, työtä vaihtelevasti. Esimerkiksi tänään ei ole mitään muuta kun iltapäiväpalaveri, ei mitään rästissä, ei mitään. Olen nopea ja hyvä työssäni, suoritan asiat moninkertaisesti nopeammin kun samaa työtä tekevät työkaverit. Mikä tarkoittaa, että työhön varattu aika on ns. liikaa minulle. Toki vastapainoksi on sitten kausia, kun menee yli työajan, koska töitä on niin paljon. Ne kuitenkin kerryttää saldoa, jotka voin ottaa pois myöhemmib ja jos on pidempi rupeama, niin sitten sovitaan ylitöistä.

Työ siis itsessään on mielenkiintoista ja älykkyyttä sekä logiikkaa vaativaa. Kuitenkin ns. luppoaikaa on paljon, jonka käytän sitten kotihommissa, ruoanlaitossa ja niin edespäin. Jos nekin tehty, niin saatanpa katsoa vaikka leffan. Saatavilla täytyy siis olla tiettynä aikana. Tämän työn myötä elämänlaatu parani, koska työ ei stressaa, mutta tarjoaa sopivasti haastetta ja vastuuta, kaikki kotihommat hoituvat työn aikana ja työmatkoja ei ole. Vapaa-aikaa on siis runsaasti.

Ainoa surullinen seikka on, että tässä ei välttämättä riitä työtä kuin muutamaksi vuodeksi. Riippuu kovasti lainsäädännöstä ja sen muutoksista.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   24.4.24 10:59:32

En minäkään ole varsinaisesti koskaan nauttinut työstäni. Yhdessä firmassa tuli melkein burnout ja nykyisessäkin meno mennyt aina vain pahemmaksi...

En tiedä, mikä homma olisi sellainen jossa viihtyisi ja josta saisi elämiseen tarvittavan määrän palkkaakin. Olisi kiva olla eläintenhoitaja tai joku second hand -liikkeen työntekijä, mutta palkkaahan noista ei juuri saa.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   24.4.24 13:43:13

En ymmärrä miten kukaan voi arvostaa elämäänsä niin vähän että viettää siitä kolmasosan työssä mistä ei pidä. Joillakin ei tietysti ole vaihtoehtoja. Itse hain niin pitkään opiskeluiden kautta sitä työtä johon oikeasti menen mielelläni vaikka joka päivä ja teen extraakin.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   24.4.24 13:53:39

Mulla sama, kesti 25-vuotiaaksi asti ennenkuin tiesin mikä minusta tulee isona, mutta sitä ennen olin tahkonnut aivan riittävästi ns. paskaduuneja ymmärtääkseni että varsinaisesta elämäntyöstä on tehtävä jotain sellaista, mikä oikeasti kiinnostaa ja mitä haluaa tehdä päivästä toiseen. Haasteellisinta oli siis selvittää mikä se jokin sitten on, mutta siihen ei auta muu kuin heittäytyä ja kokeilla eri asioita. Johonkin pienipalkkaiseen ei-haastavaan työhön jossa ei ole etenemismahdollisuuksia jumiutuminen on myrkkyä, vaikka muuten tuntuisi kuinka kivalta ja helpolta ja työnantaja ja työkaveritkin tykkäisivät. Itse tein kaikenlaisia palkattomia harjoitteluja ja työkkärin kokeilujaksoja ja muutenkin oli todella pitkä ja kivinen savotta suorittaa kaikki opinnot ja pakolliset harjoittelut ja saavuttaa pätevyydet ja hankkia työkokemusta ja hyvää mainetta ja päästä tähän pisteeseen, mutta kyllä se kannatti. Tuloksena erittäin hyväpalkkainen työ josta edelleenkin nautin ja alalla niin jäätävä työvoimapula että saan täysin vapaasti päättää kenen palvelukseen kulloinkin suostun, potentiaalisena työnhakualueena koko maailma.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   24.4.24 13:57:53

Samaa mieltä kuin joo. Itse olin myös 25-vuotiaana käynyt erilaisia koulutuksia ja työpaikkoja kun tajusin etten halua tällaista. Halusin opiskella jotain mihin minulla on intohimoa. Kuusi vuotta myöhemmin olen alalla työelämässä ja nyt tuntuu hyvältä. Herään joka päivä hymyssä suin keittämään kahvia ja lähden työpaikalle oppimaan mielenkiintoisia asioita.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.24 14:13:27

En todellakaan. Vihaan työtäni. Olen jopa miettinyt että t*pan itseni jos näyttää että joudun olemaan tässä työssä loppuelämäni. Olen siivooja.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 15:35:09

”EN.
Jättäydyin työttömäksi.”

Mitä meinaat jatkossa tehdä?

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Yäk 
Päivämäärä:   24.4.24 15:51:40

En! Vihaan työtäni, mutta en ole vielä onnistunut vaihtamaan alaa. Pitäisi lähteä opiskelemaan, mutta persus ei kestä opiskeöijaksi jäämistä ja nykyisen työpaikkani kanssa ei onnistu opiskelu ohella haluamalleni alalle

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   24.4.24 16:04:34

En nauti, mutta en myöskään vihaa. Ihan ok.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: It 
Päivämäärä:   24.4.24 18:48:58

Useimpina päivinä kyllä. Johtavana asiantuntijana joutuu kokoajan opettelemaan uutta ja opettamaan muita. Mielenkiintoista ja itseohjautuvaa. Toki yli 9000€ kk-palkkakin motivoi sopivasti.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   24.4.24 18:54:35

On ollut päiviä jolloin nautin, useimmiten en. Ala on kiinnostava (eläintenhoito) ja työpaikka oli paperilla tosi hyvä (paitsi palkka), mutta tosiasiassa minulla on kokoajana hirveä kiire jotta saan hoidettua kaikki asiat mitä viikon aikana pitää hoitaa. Kiire ja työn määrä lisääntyy koko ajan ja en enää saa työtä hoidettua työaikana vaan joudun tekemään ylitöitä. Pomon mielestä olen vain liian hidas, onhan joku superihminen hoitanut enemmänkin asioita joskus ilman kiirettä.
Onneksi tuo pomo ei ole paikalla päivittäin, työilmapiiri on muuten tosi hyvä, paitsi hänen läsnäolleessaan. Olen koittanut katsoa työpaikkailmoituksia, mutta niitä ei pahemmin löydy tuolta alalta.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   24.4.24 19:46:39

Todellakin nautin. Ensin tein hevosalalla erilaisia töitä eri maissa, superkivaa matkustella ja asua muualla kuin Suomessa. Suomessa olin hetken myös hevosalan yrittäjänä. Sitten opiskelin ulkomailla toisen ammatin, täysin eri ala, Suomesta sain reilut 30 te opintolainan eli kiitos kela. Ja en vaan voisi olla iloisempi työssäni, olen nyt siis yrittäjä Suomessa, jatkokouluttautuminen alan koulutuksissa tapahtuu Suomessa ja ulkomailla ja haluan edelleen vaan oppia lisää. Varmaan muutan vielä ulkomaille jossain kohtaa, koska mikä estää. Elämä on elämistä varten, en ikinä voisi tehdä työtä mikä ei kiinnosta. Raha ei ole minulle työn tarkoitus vaan se oman luovuuden toteuttaminen työssäni ja yhteiskunnan palveleminen samalla, saan siitä paljon sisältöä ja merkitystä elämääni. Rahan teko ei kyllä ole ongelma tällä alalla, mikä on hyvä kun ajattelee opintolainoja yms eli rikkaaksi ei tällä tule mutta enpä sellaista kaipaakaan. Tuskin jään eläkkeelle ikinä.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   24.4.24 20:22:49

Useimmiten tykkään työstäni ja menen töihin mielelläni. Olen puutarhuri viherpuolella. Mutta sitten on myös niitä päiviä kun työt ärsyttää ihan julmetusti, mm. tuo takatalvi ei sopinut kovin kivasti yhteen ulkotyön kanssa eikä se kaatosateessakaan aina mitään herkkua ole. Toki yksittäisille päiville välillä jotain sisätyötäkin keksii, mutta jos sataa vettä viikon putkeen niin kyllä se on ulos mentävä :D ja on sitä mm. kiskottu työkaveria ylös mutavellistä johon upposi polviin saakka, että ei nuo olosuhteet aina ihan priimaa ole.

Työ on kivan monipuolista, teen niin kunnossapitoa kuin rakentamistakin, on yksityisasiakkaita, yritysasiakkaita ja kaupungin alueita hoidetaan jonkun verran myös. Käsitöitä ja konehommia molempia. Lisäksi vaihtelevat työympäristöt ja rannikolla kun ollaan niin työkohteissa on usein kivat maisematkin.

No, eipä kai kukaan tällä palkalla töitä tekisikään jos ei hommista pitäisi.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   24.4.24 20:57:42

Kyllä nautin työstäni lasten parissa

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 21:09:08

Nautin mutta teen 30h kolmena päivänä viikossa ja saan 19h30min ajalta palkkaa kun en ole oman alan töissä ja teen hitaasti , ei ole edes taukoja niin aika raskasta.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 21:53:39

Ehdottomasti. Työ on mielekästä, haastavaa ja välillä stressaavaakin. Työ antaa itsevarmuutta, koska olen siinä melko taitava.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   24.4.24 21:58:47

Mitä te teette työksenne, ketkä työstään tykkäävät?

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 22:11:13

Nautin! Tunnen voimakasta työn imua ja tykkään kun saan olla asiantuntija omassa työssäni. Työyhteisö on tosi kiva ja tuetaan toisiamme paljon. Tällä on tietysti suuri merkitys itse työn sisällön kanssa. Työ vastaa myös arvojani.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: haha 
Päivämäärä:   24.4.24 22:20:29

Työn imua? :D

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.24 22:22:30

Ihan normaali sanonta on työn imu. Ehkä vieras jonneille.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.4.24 22:29:37

Nautin. Työskentelen eräässä myymälässä. Täyttä päivää tekevät kollegat valittavat joskus työn raskautta.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Gsus 
Päivämäärä:   25.4.24 00:35:51

Nautin.
Sitten sainkin fudut viiden muun kanssa.
Aika nauttia työnhausta. Ei tarvi yksin olla siinäkään.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: haha 
Päivämäärä:   25.4.24 01:09:02

Olen kylläkin yli 50, mutta enpä ole koskaan millään alalla kuullut tuollaista sanontaa. Työn ilosta kylläkin. Oletko nyt ihan varma ettei tämä ole jokin millenniaalijuttu, eli suhteellisen uusi?

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.4.24 06:39:06

"Oletko nyt ihan varma ettei tämä ole jokin millenniaalijuttu, eli suhteellisen uusi?"

Tässä ainakin yksi termin kuullut milleniaali, että voi ollakin suhteellisen uusi. Tosin me milleniaalitkin lähestytään neljääkymppiä, että ei silti mikään parikymppisten juttu :D

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Arkkitehti 
Päivämäärä:   25.4.24 07:08:11

"En ymmärrä miten kukaan voi arvostaa elämäänsä niin vähän että viettää siitä kolmasosan työssä mistä ei pidä. Joillakin ei tietysti ole vaihtoehtoja"

Sepäse. On kovin naiivia kuvitella, että kaikilla ihmisillä olisi olemassa vaihtoehtoja, joissa toimeentulon saa mukavalla työn sisällöllä. Vaikka opiskelisi miten monta tutkintoa ja uhraisi kaiken muun elämän, ei ole mitään takeita, että lopputuloksena on mielekäs ja palkitseva ura. Ei kukaan kerro opiskelupaikkaa hakevalle, että hei tällä alalla ei sitten ole oikeasti yhtään työpaikkaa tarjolla, eikä sitä, miten ahterista työelämä tulee olemaan aloilla, joilla työpaikkoja riittää. Useimmat joutuu valitsemaan surkeista vaihtoehdoista sen vähiten sietämättömäksi kokemansa kokonaisuuden.

"Jos tekisin yrittäjänä niin siivoaisin hel"vettiin kaikki tuollaiset asiakkaat."

Vaan et siivoaisi, koska olisit taloudellisesti heistä kuitenkin riippuvainen, ihan kuten työnantajasikin on.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 08:24:57

Olen liki 50 ja työn imu on ihan normaali ja tuttu sanonta. Siinä on ilon lisäksi se mukaansatempaavuus mukana. Työn imussa aika kuluu kuin siivillä, työ ei tunnu työltä ja siinä viihtyy.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.4.24 09:12:36

Kyllä! Olen unelmieni työpaikassa, jossa työ on mielenkiintoista, vapaata, saan kehittyä jatkuvasti, työkaverit ja esihenkilö ovat mukavia ja yrityksen arvot täysin linjassa omieni kanssa.

Olen ollut myös täysin päin vastaisessa paikassa ja se oli hirveää. Jaksoin sitä ainoastaan kivojen työkavereiden ja (pienen) kuukausipalkan takia, mutta muuta hyvää ei sitten ollutkaan. Kovasti piti tehdä töitä ja kouluttautua työn ohessa, että pois pääsin, mutta oli sen arvoista ja olen ylpeä itsestäni!

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   25.4.24 09:23:43

En todellakaan. Oikeastaan vihaan työtäni ja usein aamuisin avaan koneen itku kurkussa.

Aiemmin pidin työstä ja erityisesti työkavereista. Sitten minulle siirrettiin uusi tehtävä, joka perehdytettiin todella huonosti. Tein hommia ensin ohjeiden mukaan, mutta ihan väärin, ja sitten jouduin korjailemaan ja miettimään uudet toimintatavat. Samalla tuli muutamia muitakin kupruja mm. järjestelmistä sekä muiden ihmisten toimintatavoista johtuen.

En itse voi vaikuttaa näihin mitenkään. En halua enää tehdä tätä. Nytkin kahvitauolla tosissani mietin irtisanoutumista, mutta minulla ei ole energiaa hakea toista työpaikkaa enkä halua jättää työkavereita pulaan.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   25.4.24 10:23:00

Kyllä. Vaikka vuodet yritin vöittää itselleni, ettei musta oo aamuherääjäks, että menisin kuudeks töihin, niin kyllä nää vuodet ton näyttäny että oon just oikeella alalla.

Vaikka voittaisin miljoonia, tekisin silti näitä töitä, tosin valikoiden kohteita. Mutta se ois mahdollista tehdä niin siis.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   25.4.24 15:01:27

En.
Krooninen uniongelma ja ainainen väsymys.
Nivelrikkoa joka paikassa ja keuhkouss vikaa. 40 vuotta tehtynä putkeen raskasta duunia.
Saisi loppua jo osaltani.

  Re: Nautitko työstäsi?

Lähettäjä: Tilli 
Päivämäärä:   26.4.24 09:03:05

En.
Olen vastuullisessa työssä yrityksessä, jossa on liian vähän toimistotyöntekijöitä ja kaikille on sälytetty liikaa työtä. Päivittäiseen työhöni kuuluu kymmeniä asiakaskohtaamisia joko puhelimitse, teamsin yms. välityksellä ja sähköposti laulaa ohessa taukoamatta.

Sanoin juuri tyttärelleni joku päivä, että kaikkein eniten työskentelisin ihan yksin, vailla ihmiskontakteja. Joku sellainen homma, johon menet aamulla, tiedät tarkkaan mitä teet päivän aikana ja kun päivä loppuu, lähdet kotiin eikä tarvitse luoda ajatustakaan työhön.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.