Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kenneltoiminta ja eläke

Lähettäjä: Kennel 
Päivämäärä:   23.4.24 13:37:39

Osaako kukaan neuvoa minua? Kasvatetaan mieheni kanssa koiria yhteisellä kennelnimellä. Pentueita syntyy yksi tai kaksi vuodessa, tulevaisuudessa ehkä enemmänkin. Mieheni on vakituisessa työssä, minä taas työkyvyttömyyseläkkeellä.

Haluaisimme maksaa verot koirien kasvattamisesta tulevista tuloista, mutta pelkään, että eläkkeeni lakkautetaan sen takia. Rinnastetaanko elinkeinotoiminta palkkatuloon? Saan hankkia noin tuhat euroa kuukaudessa palkkatyöstä niin, ettei eläkettäni lakkauteta. Olen voimieni mukaan työskennellytkin.

Pitäisikö kenneltoiminta siirtää kokonaan miehen nimiin?

  Re: Kenneltoiminta ja eläke

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   23.4.24 13:41:29

Mies maksaa kulut jotka saa verotukseen ja miehen tilille maksetaan pennut. Silloin mies maksaa myös ne verot, ja tulot voi toki käyttää sitten niihin yhteisiin koiriin tai ihan mihin vain mitä sinä tai miehesi sitten tarvitsettekaan. Ei verottaja sitä kyttää kenen nimi siinä kennelnimen omistajissa loistaa, verottajaa kiinnostaa vain kenen tilille ne tulot tulevat.

  Re: Kenneltoiminta ja eläke

Lähettäjä: Kennel 
Päivämäärä:   23.4.24 13:49:25

Kiitos sinulle!

  Re: Kenneltoiminta ja eläke

Lähettäjä: ching 
Päivämäärä:   23.4.24 13:56:40

Käteinen.

  Re: Kenneltoiminta ja eläke

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   23.4.24 16:20:57

Ei kai kenneltoiminnasta jää mitään tuloa kun kulut vähennetään, ainakaan ht-netin kasvattajien mukaan?

  Re: Kenneltoiminta ja eläke

Lähettäjä: H mm 
Päivämäärä:   23.4.24 16:30:03

Onpa ihanaa, kun yhteiskunnan pitää maksaa, vaikka omia tulojakin on. Kyllä motivoi taas mennä töihin, että saat sitten eläkkeesi.

  Re: Kenneltoiminta ja eläke

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   23.4.24 16:43:28

Nykyisin ei saa vähentää juuri mitään. On harrastus eikä siitä saa vähentää kuluja, mutta 30 % veroja toki pitää maksaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.