Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sain töitä työkkärin ansiosta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.24 09:49:03

Olen valmistunut 2017 amk:sta. Jäin helmikuussa työttömäksi, olin siis ollut valmistumisesta saakka töissä. Maaliskuussa piti hakea vähintään neljää työpaikkaa. Hain ihan vitsillä oman alan töitä, joihin tutkintoni oli kyllä pätevä, mutta työkokemusta ei ollut joten ajattelin, että ei mitään mahdollisuuksia. Mitä vielä! Sieltä soitettiin, että tulenko työhaastatteluun, tottakai. Menin, sain työpaikan. Toki vain puolen vuoden määräaikainen, mutta silti - en olisi ikinä uskonut pääseväni tuonne enkä olisi laittanut työhakemusta ilman työkkäriä. Haastattelijakin vielä mainitsi, että minulla oli aika lyhyt työhakemus. Niin oli, koska en panostanut siihen, mutta tein kuitenkin lyhyen ja ytimekkään. Nyt olen todella iloinen, että saan tuota työkokemusta ja on taas paremmin mahdollisuuksia hakea sitten uusia töitä.

Onko sinulle koskaan käynyt näin? Tässä on tosiaan uusia töitä etsitty jo vuosia, mutta ei ole mitään, mihin olisin päässyt ja ehkä siksi olin ihan varma, etten pääse mihinkään. Mutta joskus se onni potkii ja ehkä sitä pitää alkaa uskomaan itseensä enemmän!

  Re: Sain töitä työkkärin ansiosta

Lähettäjä: oppari 
Päivämäärä:   23.4.24 09:50:03

Mulle ei ole koskaan järjestynyt sieltä töitä.

Tämähän kannattaisi laittaa juttuvinkkinä maikkarin iltakevennykseen.

  Re: Sain töitä työkkärin ansiosta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.24 09:51:01

Hienoa! Onneksi olkoon, tulin niin iloiseksi puolestasi. :)

  Re: Sain töitä työkkärin ansiosta

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   23.4.24 09:51:38

Sen verran erikoinen ja harvinainen tapaus, että kannattaisi tehdä lööppijuttu Iltikseen!

  Re: Sain töitä työkkärin ansiosta

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   23.4.24 09:54:13

Kiitos! :)

No joo, ei siis varsinaisesti ollut työkkärin ansiota, he ei siis mitään tiettyä työpaikkaa minulle osoittaneet, mutta ei varmasti olisi tullut laitettua tuonne hakemusta ellei olisi ollut tuota neljän hakemuksen sääntöä. Pointtina, että jatkossa aion uskoa itseeni vähän enemmän - vaikka saisit kieltäviä vastauksia useasta paikasta, niin joskus voi onnistaa, muistakaa se!

  Re: Sain töitä työkkärin ansiosta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 10:01:37

Eli et saanut töitä työkkärin ansiosta.

  Re: Sain töitä työkkärin ansiosta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 10:02:42

Kieltämättä harvinaista, että työkkärin ehdotuksista nappasi. Muistan kun olin valmistumisen jälkeen muutaman kuukauden työttömänä, niin ehdotukset oli ihan älyttömiä. Sellaisia, joihin ei ole mitään realistisia mahdollisuuksia. Itsensä teki siinä vain pelleksi. Sitten niitä realistisia eivät ehdotelleet ja niistähän se työpaikka sitten napsahtikin. Huvittavaa että niitä naurettavia ehdotuksia tuli vielä sen jälkeenkin, kun olin jo ilmoittanut työkkärille, että työt alkavat x päivä. Laitoin sitten henkilökohtaisesti ko. työntekijälle sähköpostia ja kysyin, että miksi hän toimi näin. Ilmeisen nuori ja kokematon virkailija, kun selittelyt olivat hyvin ontuvia ja selvästi otti itseensä tuosta kyseenalaistamisestani, poisti kuitenkin ne hölynpölyt sieltä. Ja tämähän oli ihan hakuammuntaa, koska ei sähköposteja missään ilmoiteta, siihen aikaan se oli kuitenkin mielikuvituksellisesti muotoa etunimi.sukunimi jne eli ei ollut vaikea arvata :D

Myöhemmin silloinen avopuoliso meni te-toimistoon töihin ja selvisi, että ehdottelevat ihan mitä sattuu, koska heillä työtahti ja tulostavoitteet on niin kovat, heillä ei siis ole aikaa paneutua siihen, mikä ko. henkilölle voisi olla realistinen. Vain vaikeimmin työllistettäviin panostetaan edes vähän enemmän. Eli työkkärin toiminta on ihan naurettavaa ja vain näennäistä aktivoimista.

  Re: Sain töitä työkkärin ansiosta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 10:16:39

Neljä työpaikkaa saa ihan itse valita, eikä ne tarvitse olla edes missään auki. Aloittajan työpaikka on edellisen hallituksen ansiota, nehän pakkohaut kopioivat muiden maiden järjestelmistä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.